[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:18

Nee dat is niet zo erg. Ik slik hem 's morgens, doordeweeks is dat 06.45 maar 's weekends is dat tussen 08 en 12.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:19

Nee dat maakt niets uit, ik doe het ook de ene keer 22.00 de andere 23.00 en als ik ga uiteten wordt het zo 1.30 uur.... Natuurlijk beter op een zelfde tijdstip maar een paar uur eerder of later kan echt geen kwaad!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:19

Ok, dankje! Dan leg ik het bij de tandenborstel.
Oja, nog 1 ding, moet het per se met water? Of kan het ook zonder?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:20

Ik krijg m zonder water weg, maar sommigen vinden dat je hem dan zo 'voelt'.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:00

ik deed mijn microginon ook gewoon zonder water maar vind je dat lastig kan je voor het poetsen het met water in nemen....na het poetsen hoor je eigenlijk niet meer te spoelen of water te drinken....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:28

Je kan gewoon water drinken na het poetsen hoor, er zit toch niets in?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:44

amykimmie schreef:
Slik sinds gister de pil, omdat ik nogal heftig menstrueer.
Alleen nu was ik het alweer bijna vergeten, om te slikken.
Hoe doen jullie dat? Geheugensteuntje oid? Ik ben echt een kneus met dat soort dingen namelijk...
En wat als ik ooit 1 dag vergeet?
Tis momenteel puur voor de menstruatie, niet om niet zwanger te worden.

Is ook een kwestie van wennen hoor ;) Maar ik zet nog altijd om 19.30 een wekker op mijn telefoon, zodat ik het zeker niet vergeet :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:47

Je hebt ook een pil app die je echt uit moet zetten.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:12

Zoek schreef:
Ik heb endometriose en moet nu aan de prikpil, ze willen zien of dat gaat helpen en ik niet meer ga menstrueren. Ik lees verschillende verhalen over de prikpil en zoveel gewichts toename, hebben mensen hier ervaring met de prikpil?

Ik gebruik nu ongeveer een jaar de prikpil en ben bijna 10 kilo aangekomen. Ik vind het niet zo'n probleem omdat ik eerst veel te licht was en nu een gezond gewicht heb. Mijn menstruatie is wel helemaal weg, op 2 druppels bloed per 3 maanden na ofzo. Het grote nadeel voor mij was, dat ik een libido van 0,0 heb gekregen. Ik ben nu pas gestopt met de prikpil en wil mss overgaan op een spiraaltje..

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:52

ook ik heb een vraagje. zit nu zo'n 2 jaar aan de pil. altijd aan de microgynon gezeten en toen in1keer over gezet naar een andere pil. deze 3 maanden geslikt maar met elke ongesteld werd ik ziek van de pijn die ik daar beneden had, geen buik krampen, maar eerder het idee van een vaginale infectie o.i.d.
nu ben ik dan weer overgegaan op de microgynon. heel netjes heb ik elke maand een stopweek en slik ik m'n pil altijd 22.00 s avonds.
maar nu heb ik dus ook al een paar maanden last van tussentijdse bloedingen. nu had ik gehoopt dat dit met m'n oude vertrouwde microgynon ook over zou gaan, maar ik zat net 1 week aan de pil en begon dus te bloeden, dit heb ik nu nogsteeds terwijl ik met 4 dagen alweer aan m'n stopweek zit.
bloed is niet veel, druppels maar dan wel dag en nacht en af en toe wel meer.
nu gebruik ik 2 strippen zeg maar geen tampon.

maar wat denken jullie wat het is?
als er verder nog vragen zijn hoor ik het wel.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:14

F_Orumster schreef:
Je kan gewoon water drinken na het poetsen hoor, er zit toch niets in?

Spoelen hoort eigenlijk niet na het poetsen....en als je dan weer water drinkt spoel je!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:16

YouthReiner schreef:
Zoek schreef:
Ik heb endometriose en moet nu aan de prikpil, ze willen zien of dat gaat helpen en ik niet meer ga menstrueren. Ik lees verschillende verhalen over de prikpil en zoveel gewichts toename, hebben mensen hier ervaring met de prikpil?

Ik gebruik nu ongeveer een jaar de prikpil en ben bijna 10 kilo aangekomen. Ik vind het niet zo'n probleem omdat ik eerst veel te licht was en nu een gezond gewicht heb. Mijn menstruatie is wel helemaal weg, op 2 druppels bloed per 3 maanden na ofzo. Het grote nadeel voor mij was, dat ik een libido van 0,0 heb gekregen. Ik ben nu pas gestopt met de prikpil en wil mss overgaan op een spiraaltje..

Oei daar ben ik dus zo bang voor.....ik heb nu al een paar kilo overgewicht maar laat staan als ik in een jaar 10 kilo aan kom...pffff

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:58

Zo, ben aan mijn 1e stopweek gekomen met de Nuvaring. Ik haal'm er op zaterdag uit, wil dat zeggen dat de nieuwe erin moet op zaterdag of op zondag?

Mlheddema: ben je zeker dat je niet gewoon een infectie hébt? Als je vindt dat het daarop lijkt?

Geen ervaring met de prikpil, hoor wel dat je er vervroegd osteoporose van kan krijgen..

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:16

Zoek schreef:
Oei daar ben ik dus zo bang voor.....ik heb nu al een paar kilo overgewicht maar laat staan als ik in een jaar 10 kilo aan kom...pffff

Maar niet iedereen komt aan door de prikpil.
Hetzelfde dat sommige mensen juist meer zin krijgen in seks en ik dus helemaal niet meer. :')

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:17

Lidewijke schreef:
Zo, ben aan mijn 1e stopweek gekomen met de Nuvaring. Ik haal'm er op zaterdag uit, wil dat zeggen dat de nieuwe erin moet op zaterdag of op zondag?

Mlheddema: ben je zeker dat je niet gewoon een infectie hébt? Als je vindt dat het daarop lijkt?

Geen ervaring met de prikpil, hoor wel dat je er vervroegd osteoporose van kan krijgen..

Op zaterdag. :j Ik heb de nuvaring ook gehad.. Hoe bevalt hij tot nu toe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:49

Wordt je ook dikker door de normale pil die je moet slikken?
En ik las ook dat je tussen de menstruatie bloed kunt verliezen, weet iemand of dit veel voorkomt en of het dan ook echt veel bloed is?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:34

Goed hoor, hou weer ietsjes meer vocht vast net zoals met de pil (een paar kilo), verder geen klachten. Ohja, ben continu vochtig daarbeneden, volgens mij probeert m'n lichaam de ring naar buiten te 'spoelen' :') Maar niet zo overvloedig dat het irritant wordt ofzo hoor. En niks van hoofdpijn of vermoeidheid oid, en mijn huid is ook weer helemaal rustig. Ben tevreden!
Mijn boobies zijn nog even klein als ze waren jammergenoeg (voor wie het voorgaande niet meer weet: ben na stoppen met de pil een cupmaat kleiner geworden en heb echt geen zin om alles nieuw te gaan kopen) :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:08

amykimmie schreef:
Wordt je ook dikker door de normale pil die je moet slikken?
En ik las ook dat je tussen de menstruatie bloed kunt verliezen, weet iemand of dit veel voorkomt en of het dan ook echt veel bloed is?

Of je dikker wordt van de pil hangt sterk van de persoon af. De ene komt aan, de ander valt juist af en de derde merkt niks aan haar gewicht.
Dat is niet met zekerheid te zeggen, en weet je pas als je het probeert.

Tussentijds bloedverlies is mogelijk, maar je hebt daar verschillende 'varianten' in. Wanneer je de pil door slikt (dus meerdere strips achtereen slikken zonder stopweek) heb je kans op doorbraakbloedingen en die kunnen vrij hevig zijn. Wanneer je elke maand een stopweek houdt is de kans op tussentijds bloedverlies veel minder groot. Soms heb je weleens dat je letterlijk een druppeltje bloed verliest, spotting heet dat. :)

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:54

Ik heb ook even een vraagje..
Als je ziek bent geweest en je hebt een vermoeden dat je pil dus er terug is uit gekomen, tot hoe lang daarna ben je niet beschermd?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:02

Je hebt dus niet een nieuwe genomen? Dan ben je 7 dagen na de gemiste pil weer veilig, als ik het goed heb.

Ik heb ook een vraagje. Sinds ik ben overgestapt op de diane-pil krijg ik bij ongeveer de laatste 3 pillen ontzettend last van buikpijn. Ik wilde eigenlijk de pil doorslikken, maar ik vroeg me af of dit wel kan? Het zijn echt ongesteldheidskrampen, en ik heb geen zin in een doorbraakbloeding oid... Als ik de pil doorslik, kan ik er dan redelijk zeker van zijn dat ik niet binnen een week ongesteld word?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:09

Hier ook nog een vraag.
Ik slik nu al 4 jaar (sins mijn 14e) de pil. En het werkte altijd goed.
Ik had nergens meer last van regelmatig ongesteld en ik bloede niet meer super veel.
Alleen de laaste maar lijkt het wel als of mijn hormonen door de pil heen komen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik moet weer veel huilen, dikkerbuik als ik ongesteld moet worden en heb gewoon weer veel last van mijn hormonen.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? En werkt hij dan nog wel voor de volle 100%?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:24

De dokter heeft mij gezegd dat aankomen van de pil niet kan: een grotere eetlust kan je wel krijgen door de hormonen en dat is de oorzaak van het aankomen. Niet de pil zelf.

Dus als je meer honger krijgt als e met de pil start: geef niet toe aan zoet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 03:46

Ik heb nu een stopweek ingelast omdat ik door de pil heen ongesteld was, maar nu is het nog 10x zo erg en ben inmiddels al weer 4-5 weken ongesteld en ik kan geen flikker doen omdat ik er gewoon ziek en duizelig van ben, en optie om naar de dokter te gaan heb ik atm niet.

godver :') Iemand nog tips? -O-

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:41

Toch naar de dokter....ik maak het ook mee en de enige oplossing een doktersbezoek! Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:54

Ik kan pas naar de dokter over een week of 3.. Hoop dat het dan al over is :=