Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:17

hilly200 schreef:
Upendo, oi daar weet ik niet zo een twee drie antwoord op ik heb zelf eerst een hele tijd met mijn goed kant gekauwd. Later als er wat in kwam kreeg ik dat er verder wel uit met een prikker als het er zo niet uit ging..

Cayenne: Dat is pijnlijk, heel veel sterkte alvast! Denk dat het trouwens niet meer gehecht kan worden, lijkt mij alleen dat dat kan wanneer de wond nog vers is.

Ja, ik kauw ook nog met de goede kant en dingen als rijstkorrels krijg ik er met wat moeite ook wel uit, maar ik heb net 4 keer een spuitje geleegd met gewoon water en toen kwamen er een paar kleine dingen uit, moet er niet aan denken wat er gebeurt als dat was blijven zitten..

Ohhh.. Jemig zeg. Dat is heftig.. En na die operatie is dat helemaal niet meer, of vullen ze het gewoon aan? Blijft het dan geen vicieuze cirkel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:22

Na die operatie is het afwachten en dan vervangt het kunstbot in ieder geval op een aantal plaatsen het echte bot, waardoor je meer steun in je bovenkaak hebt. Het slinken zal niet zo snel stoppen denk ik. Dat is trouwens nog wel iets dat ik moet vragen *schrijft op*
De chirurg waarschuwde me tijdens de intake al dat ik er daags na de operatie uitzie alsof ik in elkaar ben geslagen := Ik zal dan ook maar geen afspraken plannen := Je ogen gaan ook helemaal dichtzitten.
De operatie zelf duurt nog geen twee uur, maar jammer genoeg kan het niet onder narcose en daar hoopte ik een beetje op :+

Nu heeft ie alvast valium voorgeschreven voor 2 dagen ervoor, anders slaap ik helemaal niet meer.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:23

Hmm, rijskorrels had ik inderdaad ook last van. Ik had niet zo'n spuitje maar alleen spoeling dus misschien zat er bij mij ook nog wel wat viezigheid in maar niet zodanig dat ik het voelde zitten. Je kan altijd even bellen zou ik zeggen :)

Cayenne: Zelf niet onder narcose, dus echt gewoon plaatselijk verdoofd? Lijkt mij een heel raar idee zeg..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:25

Ja, plaatselijk verdoofd :j Ben benieuwd. Lijkt me eng onder zo'n lakentje en dat je niets meer ziet maar wel hoort dat ze in je mond aan het boren en doen zijn. Ik wil altijd graag alles zien.
en die prik in je gehemelte ken ik ook wel := Plaatselijke verdoving in m'n wang of lip vind ik helemaal niet erg, maar in je gehemelte is echt een verschrikkelijk gemene prik!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:27

sterkte Cayenne! klinkt niet prettig!!

Ik ben 10 oktober aan de beurt, dan gaan er minimaal 3 verstandskiezen uit maar ik vermoed dat de 4e er toch ook mee uit gaat en er zou wellicht nog een kies uit moeten voor een eventuele beugel (flinke overbeet). Haf verwacht allang geholpen te zijn maar helaas.... vermoed dat ze me waren vergeten. Er was namelijk 6 weken wachttijd en na 7 weken heb ik eens gebeld hoe of wat en toen kreeg ik 10 oktober te horen, weer bijna 6 weken verder....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:31

Brrr en juist vandaag stuit ik op dit topic :D

Heb om 15.00 een afspraak om met de chirurg en anesthesist door te spreken of ze mijn kiezen (6) onder volledige narcose kunnen verwijderen.
Ik heb veel angst en omdat ik niet 4 x heen wil gaan ze, ze hopelijk allemaal verwijderen in 1 keer.

(ik moet dus 4 verstandkiezen en 2 kiezen daarvoor dr uit hebben door een ongeluk zijn daarvan de wortels ook beschadigd)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:45

Bij mij gaan ze dus onder narcose eruit door mijn angst Seven. En daarom trekken ze ook gelijk zoveel mogelijk eruit haha omdat ik ook niet onnodig vaker wil gaan.
Komt dus wel goed :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:49

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:53

Ik hoop dat ze zeggen ja hoor prima doen we even :D
Heb net een wortelkanaal behandeling over leefd met trillende benen en tranen enkel door angst mn tandarts stuurd me natuurlijk niet voor niets door, hopleijk snapt de chirurg dat ook :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:55

Ik kwam bij een kaakchirurg terecht, had al van tevoren aan de tel gezegd dat ik onder narcose wilde (was al eerder gebeurd). Ik in die stoel, zegt ie doodleuk dat ie die kies er wel even uit haalt, prikje en dan klaar.... UHHHHHH dat denk ik niet?! dus uitgelegd aan hem dat ik echt geen prik wilde maar onder narcose. Toen zei hij zelf dat ie gelijk even op de foto ging kijken wat er nog meer uit kon want als ik dan toch onder narcose ging dan maar zoveel mogelijk dat ik niet meer terug hoef te komen :D

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:19

Bah Cayenne, dat klinkt eng. Heb je er nu ook last van dan?

Ik moet vanmiddag ff bellen voor nummer 2, had al date met kaakchirurg maar kon geen vrij, maar kreeg nu op donder van tandarts, dus zal straks nog maar ff afspraak maken.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:22

Mijn verstandskies is er jaren geleden uitgesneden.
Voor zover ik weet mogen 4 tegelijk niet, i.v.m. het opzwellen van het tandvlees(dacht ik).
Dan kun je stikken..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:29

Nou dat zal bij mij niet gebeuren ga niet voor niets vandaag met de chirurg en anesthesist praten van hoe en wat :D
En dan hopen dat het snel kan maar niet te snel whahaha

Je mag enkel meerdere te gelijk onder gehele narcose als je plaatselijk word verdoofd kan je inderdaad stikken door een tong verdoving

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:36

Mijn kies aan de andere kant moest toen ook nog gesneden.
Maar durfde ik na de eerste niet meer.
Die is er later gewoon doorgekomen, en een poos later getrokken.
Ben ze alle 4 al kwijt, drie getrokken.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:02

Dakotah schreef:
Mijn verstandskies is er jaren geleden uitgesneden.
Voor zover ik weet mogen 4 tegelijk niet, i.v.m. het opzwellen van het tandvlees(dacht ik).
Dan kun je stikken..

Dan mag jij met mijn kc praten want die gaat er toch echt vier uittrekken.
Het geldt inderdaad voor plaatselijke verdoving en ik ga onder narcose....

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:31

Lithya schreef:
antoinetje schreef:
Ok lichtelijk paniek hier! Hechtinkje is er net spontaan uit gegaan is dat normaal na 5 dagen? Kan er nl niets over vinden in de folder die ik heb meegekregen..

Dat is echt heel normaal. Hechtingen horen op te lossen binne 10/ 14 dagen. Tenminste, meestal wordt oplosbaar hechtmateriaal gebruikt, zodat niet iedereen terug naar de kaakchirug of tandarts moet om de hechtingen te laten verwijderen.

De verhalen zijn leuk om te lezen. Ook om te lezen wat voor hokus spokus verhalen er worden verteld.

Ben heel laat met reageren, maar wat ik bedoel is dat sommige mensen inderdaad alleen hun ervaring delen, aangedikt met heel wat drama. Dat wil niet zeggen dat ze hier staan, maar ik hoor ze wel vaak verteld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:20

Dit is het laatste topic wat er over verstandskiezen is geopend dus ik plaats hier mijn vraag..

Mijn verstandskiezen komen nu ook door en tot nu toe heb ik op een soort van vervelende hoofdpijn geen last gehad *\o/* Maar laatste kies is nu ook aan het doorkomen en mijn wangen zijn aan de binnenkant helemaal kapot bij die laatste kies. Waarschijnlijk bijt ik continue op mijn wang denk ik. Maar als ik dan in de spiegel kijk, en ik zet mijn tanden op elkaar zit mijn wang er niet tussen (snappen jullie het nog? :+ ).. Dus ik denk dat dit snachts gebeurd in mijn slaap.
Heeft iemand dit ook gehad?? En zijn jullie per direct naar de tandarts gegaan??

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:41

Hoor je veel meer. Je wang heeft die lege ruimte eerst opgevuld en nu kan dat niet meer. Wordt vaak vanzelf beter. Is overigens nog wel een topic over verstandskiezen.