Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:24

Ik voelde de beeb met 17 weken, mijn vriend kan het nog niet voelen, maar ik word inmiddels wel wakker van het getrappel :D . De placenta ligt bij mij aan de bovenkant.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:25

ja, word meestal rond een uur of 5 wakker gekickt.
Mocht nu doorslapen tot half 8, jippie!

ook als ik op mijn zij ligt begint hij daar te trappen... Als ik me dan weer op mijn rug draai is ie rustig :')

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:26

Ben jij nu 20 weken ongeveer Rinske?

Mt haha ja de vk zei afgelopen week tegen mij al je voelt het vast nog niet? Euh jawel :j dus ja dan is 15 idd vast erg vroeg! Sterk kindje heb je hihi

Rinske

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:29

20+3 :j .

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:30

ja, of ik ben toch verder dan dat we denken. VK schat me steeds tussen de 1 a 2 weken verder, qua omvang van het kindje en de baarmoeder.. als ik 2 weken verder ben dan is alles wel logisch dat ik snel alles voelde, haha.
maar op de 20 weken echo was ie iets bovengemiddeld maar niet veel groter dan normaal.

nou ja, we zien wel. Hij mag van mij wel 2 weken eerder komen :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:31

Jeej, ik heb net kunnen regelen dat ik mijn werktijden een uurtje maag verschuiven, dus van acht tot vijf ipv zeven tot vier.....Heb ik iets meer speling 's morgens!!
17 weken...poeh, dan moet ik nog 7 weken wachten tot ik het voel... oh, das in mijn vakantie dan....oh wacht met 15 kan dus ook...dat geeft hoop!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:32

Lekker op de helft al.dus!

Ja dat kan natuurlijk ook mt!

Oh das fijn fanci!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:49

Wat leuk dat jullie de kleine kruimels al voelen bewegen! Dat lijkt me zoiets bijzonders :)

Fanci, dat is zeker fijn!! Hopelijk kom je dan iets beter op gang :)

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:20

Ook ik voel de kleine al af en toe..nog niet echt duidelijke schopjes maar dat duurt hopelijk ook niet zo lang meer :) Ik beval sowieso in het ziekenhuis, thuis wordt hier niet gedaan of je moet het speciaal aanvragen..woon gelukkig maar 10 min van het ziekenhuis ;)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:26

pfff ben vandaag al de hele dag aan het janken... om alles barst ik in tranen uit.
jippie, fantastisch die hormonen

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:30

die komen bij mij ook bij tijd en wijlen bovendrijven....klere dingen die hormonen!!

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:32

Reageer overal echt compleet anders op dan normaal...ken mezelf af en toe gewoon niet...blijft raar wat hormonen met je kunnen doen!!!!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:34

had het laatst ook op mijn werk.. zei mijn baas, gelukkig ben ik een man en heb ik daar geen last van. word je alleen maar nat van hoor, van huilen :')

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:43

D_Travis schreef:
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Ik zou ook een bed beneden moeten zetten, lijkt me niks en bovendien hoeven de buren mijn bevalling ook niet live door de muren en ramen mee te maken. Zou ik me heel onprettig bij voelen.

Tessie mag ik vragen waarom je op medische indicatie moet bevallen?

jahoor! ik had heel erg ondergewicht en gebruikte hiervoor medicatie
en nu is gebleken dat mn placenta voor ligt en helemaal naar beneden, dit kan nog omhoog gaan met 30 weken krijg ik een liggingsecho
ook heeft de navelstreng 2 bloedvaten ipv 3 heb dus ook 2 20 weken echo´s gehad een guo en hier is gebleken dat dit helemaal geen kwaad kan voor mn beeb
zei groeit helemaal volgens schema :D

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:45

ow MissToseland ik had dat gister zo vervelend die hormonen!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:56

Arme jullie! Die hormonen moesten ze eens afschaffen :P Ik merk het tijdens mijn gewone cyclus al, laat staan als je zwanger bent en die dingen in veelvoud door je lichaam gieren!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:02

De kleine voelen stampen en bewegen is in het begin heel leuk en bijzonder ja. Maar als je naar het einde gaat is dat zo geweldig niet meer!
Af en toe kan ik echt zo een voetje/... vastnemen en daar mee bewegen. Maar tegenwoordig als de kleine beweegt (over dag elk uur een keer heel hard, en 's nachts elk half uur) is dat meer pijnlijk dan iets anders. Of er wordt in mijn ribben gestampt, of op mijn blaas, of ligt tegen mijn maag... Ook lijkt die soms zo hard te draaien dat hij bijna door mijn vel valt :D. Arme buikspieren...
Achja, nog een 5 en een halve week volhouden...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:08

Die laatste weken gaan vast niet snel genoeg voorbij!

Vanaf wanneer begonnen de dikke buiken een beetje te groeien hier? En wat ik ook altijd leuk vind om te weten: hoe hebben jullie het de omgeving verteld? :) Bijvoorbeeld je ouders/schoonouders.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:11

sjonge wat gaan jullie ontzettend hard! ik ben echt jarloers op de gene met de getrappel in hun buik! en de grote borsten! ik ga echt een feestje geven als mijn borsten de D halen haha , ik heb nu een zielige B cup. punt is bij mij dat mijn borsten bijna een cup verschillen! dus ik hoop dat t dan niet nog zichtbaarder word! wie weet worden ze wel gelijk ! hah ik heb niet alle 6 de paginas gelezen hoor sorry daarvoor!ik hoop dat als ik zwanger ben ook zo lang mogelijk kan rijden! ik heb een ponytje die mij ontzettend goed aanvoelt, en dan dus ook erg voorzichtig zal zijn als ik dat zal zijn, als ik mijn dag niet heb dan kan ik ook echt niet met hem aan het werk!

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:12

SuperLiesje schreef:
Die laatste weken gaan vast niet snel genoeg voorbij!

Vanaf wanneer begonnen de dikke buiken een beetje te groeien hier? En wat ik ook altijd leuk vind om te weten: hoe hebben jullie het de omgeving verteld? :) Bijvoorbeeld je ouders/schoonouders.

Dat wil ik ook weten! mijn mama weet van mijn wens ! dus dat moet goed komen maar me schoon moeder is nogal "ouderwets" en woont in een heeeeel andere stad dan ik!
haha

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:37

Wij hebben de test meegenomen en laten zien, lekker makkelijk. Was op schoonmam d'r verjaardag dus die kon niet meer stuk!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:46

Ik kon mijn gewone broeken met 8,5 week echt al niet meer aan := . Heb toen gewoon leggings gedragen, die ik nu nog steeds draag. Ik heb 2 positiebroeken (heb niet zoveel centen over voor een hele nieuwe garderobe die ik over 4,5 maand toch weer weg kan gooien :)) ).

Ik heb net een nieuwe BH besteld, mijn BH's zijn te klein geworden en dat zit niet zo lekker :') . Meteen maar een voedingsbh, alhoewel het natuurlijk afwachten is of die nog lekker zit na de bevalling. Maar goed, gewone BH's zijn in mijn maat net zo duur, dus kan ik net zo goed deze gok wagen :') .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:46

Als het bij ons zover is zou ik het liefst lekker thuis bevallen, op zich is het zkh hier 5 minuten vandaan dus ben er zo als het nodig zou zijn.
Denk wel dat mijn vent liever ziet dat ik zodra er maar een krampje is naar het zkh vlieg, maar ik hou wel erg van mijn thuis en mijn bedje.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:52

Heb vanaf een week of 7 een elstiekje op mijn knoop gezet, nu heb ik van de week een zak vol positie broeken van een collegaatje gehad, echt, wat een verademing! Buikje is al behoorlijk aanwezig, ws meer darm dan wat anders, maar feit is, het steekt uit! (en zit in de weg met bepaalde zaken...)
Tieten zijn ook al flink vergroot, heb nu mijn sport beha nog aan, maar voel dat deze op rap tempo krap begint te worden (heb wat geschommeld in cupmaten de afgelopen tijd dus alle beha's waren wat ruim voor de zwangerschap...). Dan maar eens kijken voor een nieuwe... Ze doen wel nog steeds zeer als ze wiebelen, dus dat probeer ik uit alle macht te voorkomen!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:15

vanaf 22 weken begon mn buik in hoog tempo te groeie.
En de beeb begon ik met 16 weken te voelen
Nu trapt ze steeds harder en vaker, ik kan me in bed niet meer omdraaien omdat ze links ligt dat is echt zo raar