en daar lig ik dan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:08

nientje78 schreef:
Niet nodig???????????
je ligt daar met zwangerschapsvergiftiging....vind toch dat ze je vaker moeten controleren.

mij hebben ze in het ziekenhuis nog naar huis gestuurd met een zwangerschapsvergiftiging met de mededeling is normaal dat je dikke enkels hebt, je een onderdruk van boven de 90 hebt en koppijn. De verloskundige heeft me meteen weer terug gestuurd omdat ik een onderdruk van 106 had. dit heeft 2 weken geduurd voordat ik werd opgenomen. Hebben mij ook amper gecontroleerd.

__Marije__

Re: en daar lig ik dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:16

Och jeetje heb de hele tijd meegelezen maar wat moet dit zwaar zijn zeg! Ik zou denk ik toch wel willen dat er wat bloed werd afgetapt, al is het voor mijn idee! Want zoals er nu met je wordt omgegaan is het net alsof je daar voor de lol ligt te wachten op de bevalling en lijkt het inderdaad alsof ze je zwangerschapsvergiftiging compleet zijn vergeten := Sterkte!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:19

calice schreef:
heb wel eens het gevoel dat ik aan mijn lot over word gelaten. ben zelf ook niet het type wat steeds voor elke scheet op de bel drukt.

heb echt knallende koppijn op het moment.

Vertel dat je die hoofdpijn hebt en heb je ook soort band gevoel om je buik?
Zo ja echt melden hoor!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:19

ik vind het ronduit schandalig dat ze je zo aan je lot overlaten!
je bent binnen gekomen met acute zwangerschapsvergiftiging , en ze gaan ermee om alsof je een kleine teen gekneusd hebt!
bij zwangerschapsvergiftiging dient minimaal 2x daags het bloed en de urine te worden gecontroleerd , en zeker in geval van bijv. hoofdpijnklachten dienen ze zeer alert te zijn , dit zou immers een teken van nierfalen kunnen zijn.
verder vind ik het belachelijk dat je geen ruggeprik krijgt , ze laten je nu onnodig afzien imo , zo is je lichaam dadelijk uitgeput als je de echte persweeen krijgt , en dan heb je die problemen weer , terwijl dat allemaal voorkomen kan worden.

ikzelf heb bij mijn eerste bevalling ook de afwachtende houding aangenomen , en heb bijna 20 uur lang geroepen dat die pijn er nu eenmaal bij hoorde , tot om 1900 mijn verloskundige kwam, en vond dat het zo echt niet kon , en nam het heft in handen en regelde een opname en een ruggeprik.

ik ben dan ook echt van mening dat je nu voor jezelf en je kleine op moet komen , en als hun jou het gevoel geven dat je een zeur bent dan is dat hun probleem en niet het jouwe, ze hebben hun werk te doen , en dat is zorg voor de patient , en niets minder dan dat!

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:23

ruggenprik geven ze hier alleen maar indien de vrouw degelijk in arbeid is en minimum 3cm ontsluiting (dat heeft ze nu wel)
Indien je niet degelijk in arbeid bent, dreigt de ruggenprik ervoor te zorgen de arbeid/weeën stil te leggen. En dan heb je een prik maar geen arbeid :Y) ben je niet veel mee

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:23

Sannert schreef:
nientje78 schreef:
Niet nodig???????????
je ligt daar met zwangerschapsvergiftiging....vind toch dat ze je vaker moeten controleren.

mij hebben ze in het ziekenhuis nog naar huis gestuurd met een zwangerschapsvergiftiging met de mededeling is normaal dat je dikke enkels hebt, je een onderdruk van boven de 90 hebt en koppijn. De verloskundige heeft me meteen weer terug gestuurd omdat ik een onderdruk van 106 had. dit heeft 2 weken geduurd voordat ik werd opgenomen. Hebben mij ook amper gecontroleerd.

Levensgevaarlijk gewoon snap sommige ziekenhuizen echt niet hopelijkgauw actie!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:25

Passowa schreef:
ruggenprik geven ze hier alleen maar indien de vrouw degelijk in arbeid is en minimum 3cm ontsluiting (dat heeft ze nu wel)
Indien je niet degelijk in arbeid bent, dreigt de ruggenprik ervoor te zorgen de arbeid/weeën stil te leggen. En dan heb je een prik maar geen arbeid :Y) ben je niet veel mee

een ruggeprik legt de weeen niet stil , en mocht dat onverhoopt wel het geval zijn , dan geven ze via infuus wee opwekkers. wellicht gaan ze daar in belgie anders mee om dan in nl. (ik kreeg een ruggeprik met ruim 1cm)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:28

ik heb het nochtans al genoeg gezien...vrouwen die zeer vroeg een prik krijgen en daarna gebeurt er niets meer en mogen ze idd via infuus pg's of synto beginnen toedienen om het terug op gang te krijgen.
Het vliezen breken zal normaalgezien wel meer teweegbrengen en dat is ook het moment dat er naar een prik gevraagd wordt :P

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:30

hier krijg je dus geen prik (anesthesist weigert) onder de 3cm...zo heb ik het toch geleerd en ondervonden

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:32

hoe het ook zij , het is niet netjes hoe ze nu met TS omgaan.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:33

spijtig genoeg de realiteit in veel ziekenhuizen. Al vind ik het ook vreemd dat ze haar niet vaker controleren..

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:41

Ik leef ook met je mee en wens je veel sterkte!!!!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:45

Pfff jezus, ze zijn daar weer lekker bezig dus. :\ Niet normaal.

Ziekenhuizen tegenwoordig. Ongelofelijk.....

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:51

calice schreef:
ja de vrouwen liggen nu al aan zijn mini voetjes haha :') .

ben gelukkig een hoop kritieke punten al voorbij inderdaad. wel moeten we er rekening mee houden dat hij uit voorzorg misschien een dagje ter observatie naar de kinderafdeling moet.

zwangerschapssuiker?

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:55

Calice, niemand in dat hele ziekenhuis ( behalve amdere patienten) voelt zich belabberder op dit moment dan jij!
Jij bent hun client, en client is koning, al helemaal in de bevallende fase!
Laat die stomme verpleegster snel het heen en weer krijgen!!!

Tipisch iemand die niet van zijn vak houd.

Ik vind overigens dat ze je wel lang laten doormodderen!
Succes meid!!!

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:56

Ah wat ellendig voor je! En dat ze het lef hebben om te zeggen dat je ongeduldig bent!

Kom net uit mijn werk dus ging gelijk even kijken of dirkie er al was..

Je moet de zusters gewoon flink lastig vallen dan zijn ze je zo beu dat ze je wel op weg helpen :P

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:05

Ik moet ook zeggen dat ik het verrot lang vind duren hoor. Goed dat je op je strepen staat.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:07

Hoofdpijn kan een teken zijn van hoge bloeddruk Calice :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:09

Meelezer nummer 376 meldt zich :Y)

TS is ondertussen al eventjes 'zoek'. Ik hoop dat dat betekent dat dirkie bedacht heeft het personeel vannacht eens goed aan het werk te gaan zetten. Hun verdiende loon }>
Ik ben echt ook met stomheid geslagen hoe laks het personeel en ziekenhuis omgaat met TS. Niet te geloven. Heeft niets met bezuinigingen in de zorg te maken, eerder met geld verdienen. Iedere ligdag is er één... Ping kassa.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:11

Ibbel Heb je ze geteld :=

Ik hoop ook voor de ts dat kleine dirkie dr nu aan het uit komen is. Wat rottig dat ze je zo met je omgaan.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:12

Wat ronduit schandalig ,de manier waarop het verteld wordt ! Als je dan moet wachten, laat dan iig de tijd zo soepel mogelijk gaan voor je..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:12

Jongens, wat willen jullie dat ze doen?

Ze kunnen inleiden (weeënstimulerende middelen geven) als de vliezen gebroken zijn. Ze kunnen de vliezen breken als ze genoeg ontsluiting heeft. Ze kunnen gel geven om te ontsluiten en om de boel te verweken. Dat hebben ze gedaan. Wat willen jullie dat ze doen?
Andere optie is een keizersnede, maar dat is wel een erg grote ingreep als je nagaat dat Dirkie het nog super doet en Calice graag zelf haar kind wil baren.

Ik snap dat mensen zeggen 'je moet onder controle staan, vraag eens of ze bloed willen prikken'. Maar ik snap niet dat mensen zeggen 'dat komt niet goed, wat zielig, jas er een ruggeprik in?'. Jullie jagen Calice er mee op stang terwijl het ook nog eens niks helpt. Wat wil je met een ruggeprik terwijl je 'alleen nog maar' bezig bent met verweken en het begin van de weeën.
Ik weet niet waar ze dat wél doen, maar in nl in ieder geval niet. Zeker niet bij zo'n dappere dame als Calice. Dus! Super dat je hebt laten merken dat je écht niet meer zo lang kan op deze manier, en fijn dat ze daar rekening mee houden. Hou vol, je lichaam gaat het echt wel doen hoor en of het nu vanavond of morgenavond hebt, deze week wordt je moeder!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:14

Dovish; je vergeet 1 ding.... de hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:15

Ibbel schreef:
Meelezer nummer 376 meldt zich :Y)

TS is ondertussen al eventjes 'zoek'. Ik hoop dat dat betekent dat dirkie bedacht heeft het personeel vannacht eens goed aan het werk te gaan zetten. Hun verdiende loon }>
Ik ben echt ook met stomheid geslagen hoe laks het personeel en ziekenhuis omgaat met TS. Niet te geloven. Heeft niets met bezuinigingen in de zorg te maken, eerder met geld verdienen. Iedere ligdag is er één... Ping kassa.

Ik heb net de originele rekening gezien van mijn opname van 3 dagen in Februari. 8000 dollar per dag, dus bijna 25.000 dollar :') En dan is dat alleen het bed en de verpleging! Aparte rekeningen voor bloedonderzoeken, chirurg, en wat voor onzin nog meer. :j
Kan een foto laten zien haha :7 Schandalig.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:19

Hier ben ik het absoluut helemaal mee eens ;)
Hoofdpijn = het teken van te hoge bloeddruk
Zwangerschapsvergiftiging kan gevaarlijk zijn (en hiermee wil ik haar absoluut niet bang mee maken)
Meloen schreef:
Dovish; je vergeet 1 ding.... de hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging...

Meid ik leef ongelooflijk met je mee en ik vind het te krankzinnig voor woorden hoe ze daar met je omgaan, alsof je in hun ogen een pop bent :o . Heel goed dat je ook er iets van gezegd hebt en ook goed dat je lief kwaad geworden is.

Een hele dikke digi knuff vanaf hier :(:) :(:) , en desondanks dit alles de manier hoe ze met je omgaan zal het heus allemaal wel goed gaan komen. Maar je lichaam geeft niet voor niets die hoofdpijn weer ;)