Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:26

Chrissie schreef:
Negerzoen schreef:

Hier ook :j

Leuke kleding helpt mij al heel veel om te gaan. Als ik in mijn af getrapte trainingsbroek moet lopen heb ik er al geen zin meer in :+
Mijn volgende aankoop worden bijpassende Nike Lunarglides!

Gave schoenen zeg! Kan je daar ook zo'n Nike Running apparaatje in doen? Dat wil ik graag voor mijn volgende schoenen :j
Ik heb nu ook Nike's, maar die kunnen dat niet. Ik heb lichtblauwe, geen prachtige mooie maar zitten wel super fijn! Ik ga er nu de avondvierdaagse mee wandelen, haha.

In de Lunarglides zit al een ingebouwd apparaatje! (kan je zien aan het nike+ teken onder de schoen)
Loop nu ook al met Nike+, super makkelijk! Heb het apparaatje in de tong van mijn schoen gedaan, daar blijft het ook wel goed zitten!

Romyv

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:47

woehoeh net mn eerste 12 km gelopen!!! Gemiddelde was bijna 10.5 KM/H, best netjes voor mn 5de hardlooptraining.. De laatste 2 waren wel even doorbijten hoor...

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:53

Romyv schreef:
woehoeh net mn eerste 12 km gelopen!!! Gemiddelde was bijna 10.5 KM/H, best netjes voor mn 5de hardlooptraining.. De laatste 2 waren wel even doorbijten hoor...

Knap hoor haal 10 km/u nog niet 10 km lang

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:54

Norton schreef:
Romyv schreef:

Knap hoor haal 10 km/u nog niet 10 km lang

kracht tekort of conditioneel?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:54

Kan iemand mij vertellen waar ik evy kan vinden? (gratis?)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:58

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:20

:wave:

Mag ik hier misschien wat mee komen kletsen?

Ben vandaag begonnen met hardlopen, deed al vaak aan wandelen, met behulp van een app omdat ik Evy niet op m'n iPhone krijg.

Het begon heel rustig en ik hield het gemakkelijk vol. :j

Ik loop op Asics met gelinlegzooltjes.

Als ik een voorstelrondje moet doen, hoor ik het wel. :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:14

Mag ik vragen wat voor hardloopschoenen jullie gebruiken?

Nu ik de 5 km haal krijg ik helaas steeds meer (erge) pijn/steken in mijn heupen tijdens het lopen en een lange nasleep van een week. Is erg vervelend, want heb de smaak nu net zo goed te pakken! Ik loop ook op Asics, waren geloof ik rond de 60/70 euro. Investeren in goede schoenen lijkt me duidelijk, maar welke? (Ik snap dat ze gewoon goed moeten zitten, gaat mij dus om de kwaliteit)

[EDIT]
"Zoek de oplossing niet direct in het aanschaffen van nieuwe hardloopschoenen. Ga eerst eens na of het probleem niet bij jezelf ligt. Controleer je looptechniek, laat door een (sport)fysiotherapeut je fysieke gesteldheid testen en evalueer je trainingsopbouw om eventuele overbelastingsklachten uit te sluiten."

http://www.optimaalsporten.nl/hardlopen ... -kopen.asp

Hmmmm :P misschien toch ook maar letten op hoe ik loop.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:36

Maar goede hardloopschoenen kunnen juist net dat verschil maken tussen met plezier jezelf helemaal uitputten en gewoon tegen pijn vechten die laatste meters.
Je moet naar een goede zaak gaan en daar filmen ze hoe je loopt, en passen daar de schoen op aan.

Ik ga mezelf even een schop onder m'n kont geven want ik ben al een week niet geweest, maar dat kwam vooral ook omdat ik niet kon lopen.. Dus vandaag maar les 22 of 23 lopen, geen idee waar ik ben gebleven :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:36

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:38

Zo net aflevering 7 gedaan en het ging heel makkelijk. Goede schoenen heb ik volgens mij niet echt. Gewoon Nike's. Ik ga pas goede schoenen kopen als ik echt zeker weet dat ik het vol hou. Anders vind ik het zonde van mijn geld.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:44

xxelviraxx schreef:
Zo net aflevering 7 gedaan en het ging heel makkelijk. Goede schoenen heb ik volgens mij niet echt. Gewoon Nike's. Ik ga pas goede schoenen kopen als ik echt zeker weet dat ik het vol hou. Anders vind ik het zonde van mijn geld.

Dat heb ik dus ook, ik ben al 3x eerder begonnen en gestopt na een week of 4.
Dus dit keer moet ik het echt langer volhouden en dan als beloning goede schoenen.

Al heb ik nu wel een goed doel om naar te trainen, samen met 2 meiden in 2013 meedoen aan een pinkribbon-run.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:45

Ik ben nog steeds nie thelemaal lekker, dus durf nog even niet te lopen. Vandaag wel bijna een uur gefietst.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:47

Anoli schreef:
xxelviraxx schreef:

Dus dit keer moet ik het echt langer volhouden en dan als beloning goede schoenen.

Al heb ik nu wel een goed doel om naar te trainen, samen met 2 meiden in 2013 meedoen aan een pinkribbon-run.

En dat gaan we redden! :j

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:49

Gevonden, ga zo vertrekken :).

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:13

kracht tekort of conditioneel?[/quote]

Kan nu 10 km/u lopen tot 7 km dus denk van beiden een beetje, gaat goedkomen, gewoon ff doorbijten de komende weken.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:25

Net les 1 gedaan, ging hartstikke goed :). Rent echt veel fijner zo, met leuke muziek en je personal coach..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:28

Had zo geen zin.... Schop gegeven en les 22 gelopen, ging heerlijk dus goed dat ik gegaan ben :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:32

Goed bezig Goldie!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:47

Goed gedaan! Mijn schoonzus had ook geen zin en die heb ik ook een schop gegeven en die was achetraf ook blij dat ze was gegaan.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:39

Ik heb bij run2day z'n loop scan laten maken, kijken ze of het aan hè schoenen of looptechniek ligt.. Als je last van pijntjes heb zou ik eens kijken bij een vereniging waar je goed begeleid wordt. Zij kunnen je corrigeren waar je fout gaat..

Ik loop samen met een zeer ervare marathon loper, hij corrigeert me en leert me ademhalingstechnieken, hoe ik m'n voeten beter kan neerzetten, wat een efficiëntere houding is, hoe ik verbeterd in kracht en conditie.. Echt TOP!!!! Hij loopt over 3 weken ook de 15 km met me mee :D (als ik m'n doel van 0 tot 15 km in 6 weken haal....)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:49

De 2-caravans-verderop-buurman van de camping waar wij staan (oke, volg je het nog? :+ ) had ook bij een winkel goede dure schoenen aan laten meten, omdat hij steeds meer kilometers maakte.

Tijdens het rennen kreeg hij steeds meer last van z'n benen, en uiteindelijk naar de dokter gegaan. Bleek dus dat die schoenen ab-so-luut niet pasten. Hij heeft ondertussen al 8 (?) weken in het gips gezeten, vanalles geprobeerd, maar z'n benen zijn gewoon helemaal kapot hierdoor....
Door verkeerde schoenen is z'n achillespees helemaal ontstoken geraakt etc... Bah! Denk je even goede schoenen te kopen....

Kijk dus even goed op internet ofz naar ervaringen van sportwinkels!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:54

@ xJolien; Jeejtej! Dat zul je maar treffen ind.. ben je mooi klaar mee..

Ik heb net 3x3 min en 3x4 min hard gelopen! Met steeds tussenpauze van 1 min. (les 8 van Renate Wennemars)
Ging echt makkelijk! Laatste 2 min voelde ik wel wat mn benen, maar was niet moe of buiten adem oid!
Eeerste keer lopen dat ik dacht; He dit gaat soepel!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:55

Nanne schreef:
Anoli schreef:

En dat gaan we redden! :j

Jazekers! Morgenochtend begin ik met het lopen van les 1. Mijn knie is al 2 dagen redelijk stabiel en ik neem de hond mee als trainingsmaatje! We gaan ervoor dames! :D

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:03

Romyv schreef:
(als ik m'n doel van 0 tot 15 km in 6 weken haal....)

Wow, hoge inzet! Dan heb je zeker een goede basisconditie! :)
Ik heb gisteren een klein beetje veel te veel gedronken dus ik was vandaag niet echt in staat om te rennen. Morgen dan maar, les 16 alweer :)