Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:57

Ik geloof dat ik me hier ook mag melden :). Nu een klein maandje gestopt met roken. Op stapavonden (met een drnakje op) heb ik het vaak wel moeilijk, dit word wel minder. Soms op hele emotionele momenten wil ik ook nog weleens terugvallen in oude gewoonte's.. Dus ik ben benieuwd of het me nu eens echt lukt :)... ! (dit werd me al jaren aangeraden ivm gezondheid)

Ben nu al wel 3/4 kilo aangekomen terwijl ik (voor mijn gevoel) niet meer eet.. :7

S_uus

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:05

Nooooooit verwacht, maar mag ik me hier melden?
Ik rookte zo een pakje weg in een dag (L&M 5 euro) das nu al minder en alleen daardoor voel ik me al fitter.
Nou zullen jullie denken dat dat juist aanspoort om te stoppen maar das dus zo makkelijk niet.

Ik wil i.p.v sigaretten, druiven of zo kopen zodat ik dat pak en me niet vol prop met snoep en dat op de weegschaal terug vind.
Hoewel ik geen snoepper ben, en druiven perfect leek , schijnt het dat dat ook aanzet.

Iemand een idee?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:36

Citaat:
Ik rookte zo een pakje weg in een dag (L&M 5 euro) das nu al minder en alleen daardoor voel ik me al fitter.

en rijker *D :)*
Citaat:
Nou zullen jullie denken dat dat juist aanspoort om te stoppen maar das dus zo makkelijk niet.

Dat denken we niet hoor, iedereen hier weet hoe moeilijk het is.

Druiven zit veel suiker in, beste is geloof ik komkommer. of suikervrije kauwgom.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:04

Bij mij heeft eten nooit als vervanging gediend, dat werkte bij mij niet :n Moest er gewoon doorheen, zonder hulpmiddelen, ben blij dat we een maand of 9 onderweg zijn nu. Ik denk er best nog wel eens aan, maar zo moeilijk als in het begin is het al lang niet meer *\o/*

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:46

Kaatje schreef:
Citaat:

en rijker *D :)*
Citaat:

Dat denken we niet hoor, iedereen hier weet hoe moeilijk het is.

Druiven zit veel suiker in, beste is geloof ik komkommer. of suikervrije kauwgom.

Rijker kan ik helemaal wel gebruiken :')

Ja dat was ook stom gezegd van dat denken , maar komkommer was ook wat in mij op kwam :j of kiwi.
Kauwgum ben ik ook niet zo van , eigenlijk eet ik weinig haha.

Hoewel het een stressvol dagje was heb ik 2 sigaretten gerookt dus er zit vordering in haha.
En na dit topic :')

[MW] braaksel van welk dier in sigaret?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:46

Ninus schreef:
Bij mij heeft eten nooit als vervanging gediend, dat werkte bij mij niet :n Moest er gewoon doorheen, zonder hulpmiddelen, ben blij dat we een maand of 9 onderweg zijn nu. Ik denk er best nog wel eens aan, maar zo moeilijk als in het begin is het al lang niet meer *\o/*

Oe nice!!!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:45

Nu denk ik 2,5 maanden gestopt, heerlijk :D en denk er eigenlijk nooit meer aan al :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:35

Het afbouwen gaat goed! Feestjes blijven lastig, ben zo onwijs blij met die stomme nootjes op tafels hahaha maar 1 januari rook ik niet meer (en het liefst met kerst al niet meer)!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:48

ik wil ook zo graag stoppen maar zie er erg tegenop. Ik vind het gewoon TE lekker. Ik wordt nerveus als ik eraan denk dat ik nog maar 1 sigaret heb en dan niet meer zou mogen roken. Ook wil ik niet aankomen, wat door de trager wordende stofwisseling haast onvermijdelijk is (of ik moet gelijktijdig gaan lijnen).

Heeft iemand van jullie ervaring met medicijnen die de behoefte aan roken wegnemen? Iets wat echt goed werkt?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:10

max66 schreef:
ik wil ook zo graag stoppen maar zie er erg tegenop. Ik vind het gewoon TE lekker. Ik wordt nerveus als ik eraan denk dat ik nog maar 1 sigaret heb en dan niet meer zou mogen roken. Ook wil ik niet aankomen, wat door de trager wordende stofwisseling haast onvermijdelijk is (of ik moet gelijktijdig gaan lijnen).

Heeft iemand van jullie ervaring met medicijnen die de behoefte aan roken wegnemen? Iets wat echt goed werkt?

Ik heb zelf het stoppen met roken boek gekocht, van Allen Carr, wondermiddel want ik ben gestopt en geen moeite gehad op 1 weekend na. Aankomen is bij mij ook niet gebeurd, en tegelijktijdig lijnen is zeker te doen, vooral als je ook gaat sporten. Daarbij voel je je namelijk al vrij snel fitter :D

Ik werd ook erg nerveus en had het doorzettingsvermogen niet voor mijn idee. Maar wat bleek, het was en is zo ontzettend simpel. Met de juiste mindset is het zo ontzettend simpel.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:16

o, wat goed! Ik ga ook eens voor dat boek kijken dan (ik lees liever dan dat ik medicijnen neem)! Ik vind het ongeloofelijk klinken, dat je na het lezen van een boek geen/weinig moeite hebt met stoppen.
Heb je je nog op een andere manier voorbereid op het stoppen?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:28

Hiervoor heb ik denk ik een stuk of 9 stoppogingen gedaan. Ik wilde zo zo graag maar het lukte me niet. Ik heb me voordat ik begon met roken al een paar weken voorbereid en een datum geprikt waarop ik het boek uit wilde hebben (na mijn verjaardag :D ) Is uiteindelijk 2 dagen later geworden. En ik was zo blij toen ik mocht stoppen (je mag niet stoppen als je nog aan het lezen bent.)

Verder constant voor mezelf blijven bedenken terwijl ik rookte waarom ik dat nou deed, wat ik wilde bereiken met roken. En dan ben je er vrij snel klaar mee. Verder niks bijzonders vooraf gedaan. Behalve me mentaal flink voorbereiden.

Verder als tip, blijf positief denken en blijf blij dat je gestopt bent met roken. De steken in mijn borst zijn weg, ik voel me fitter, mijn portomonnee is zo blij :D

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:38

heet dat boek gewoon "stoppen met roken" van Allen Car (met googlen komen er meerdere titels uit)?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:45

Ja, 15 euro bij bol.com
Er zijn meerdere versies maar het komt allemaal op hetzelfde neer :)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:48

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:52

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:41

Even een leuk programmatje, quitkeeper, daar staat het volgende:
quit time, 2Months, 1 Week and 3 days
Days quit: 71
Bespaarde sigaretten: 1.210
Money saved €330,14

Woooow :wow: vooral even de hoeveelheid sigaretten bespaard joh :o

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:53

Citaat:
Even een leuk programmatje, quitkeeper, daar staat het volgende:
quit time, 2Months, 1 Week and 3 days
Days quit: 71
Bespaarde sigaretten: 1.210
Money saved €330,14

Woooow :wow: vooral even de hoeveelheid sigaretten bespaard joh

Dat is even schrikken en laat je toch eens nadenken.
Goed programma.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:57

ik kom zo maar even binnen vallen.
maar ik snap echt niet dat het zo moeilijk is om te stoppen met roken!
op mijn 14e begon ik al met af en toe een sigaretje.. toen heb ik van mijn 16e tot mn 19e fulltime gerookt. ik ben nu anderhalf jaar gestopt, gewoon van de 1 op de andere dag, en eigenlijk nooit moeite gehad! zelfs, na een jaar weer een pakje gekocht met mn vriend om te kijken hoe het was, maar het was echt gewoon SMERIG nu snap ik helemaal niet meer waarom ik uberhaubt rookte.. echt BAH!
kom op mensen niet te lang over na denken, gewoon DOEN! als je pakje op is direct stoppen en geen sigaretten van andere aan nemen.. Als je toch de drang krijgt zal je eerst naar de winkel moeten en voordat je bij de winkel bent heb je allang een hersencel gebruikt die zegt, niet doen, doe het niet!!
sorry als het wat bot overkomt :+ goodluck

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:57

Die besparing is helemaal geweldig om uit te reken, maar stom genoeg kan ik daar weinig motivatie uit halen. Mijn stoppen had wel een reden, maar ik heb echt op HET moment gewacht. Ja dat klinkt misschien stom, maar ik weet dat ik het niet moet proberen op een moment dat ik niet lekker in mijn vel zit. Heb altijd al gehad dat ik veel minder rook wanneer ik me goed voel. Ik ben hier eigenlijk een beetje onbewust in blijven hangen, tot ik na 3 dagen doorkreeg.. Hee, ik heb niet meer gerookt sinds 3 dagen.. Ach, dan kan ik ook stoppen !

En sinsdien ik denk 3 sigaretten gerookt op stap, verder helemaal niet meer. En we zijn nu een maand verder ongeveer. Afgelopen weekend na wat drankjes een sigret van iemand gevraagd, die liet ik mee uit handen vallen (leer je wel snel af :P) Weer een nieuwe.. Die heb ik nog niet voor de helft opgerookt en toen ook weggegooid, zelfs met drank op had ik er geen zin in.

Ik heb op zich het roken niet vervangen door snoepen (snoep altijd al graag), maar nu juist bewuster dat ik erop moet letten niet te veel te ete/snoepen. MIjn eetgedrag is over het algemeen niet veranderd. Toch kom ik wel degelijk aan, veranderende stofwisseling?

Iemand enig idee of dit aankomen vanzelf weer stopt? Als ik hetzelfde eetgedrag aanhoud?
Ben er wel op aan het letten.. Maar hier heb ik veel meer moeite mee dan stoppen met roken haha (laat staan mijn red bull verslaving, die is echt vele malen sterker dan roken :7 bij mij dan)

Edit: is deze smiley :7 wel gepast in dit topic :') ?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:59

Owja, zijn er nog meer mensen die weken later nog een pakje meeslepen?
Ik heb ze sinds vorige week niet meer bij, eerder heb ik ze altijd in mijn tas gehad. Heb dat altijd gehad, ene onrustig gevoel als ik ze niet had, maar als ik ze gewoon bij heb, weinig moeite er vanaf te blijven..

Wat ik echt heerlijk vind : ZONDER TASJE OP STAP !!!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:25

Ik weet niets van het aankomen, zelf nergens last van gehad. Alleen nadat ik me een paar weekjes heb volgevreten (niets te maken met roken maar met veel leren etc.) Maar verder eet ik alleen maar minder, ik eet 's ochtends 2 boterhammen en 's avonds mijn eten en heb ook geen honger of iets dergelijks.

Mijn energie is trouwens niet leuk meer, ik praat te snel volgens iedereen om mij heen en mijn concentratievermogen is weg. Geen idee of het daarmee te maken heeft maar ach :')

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:49

Ik slaap slechter nu! Pak 's avonds na het eten nog een sigaret en voor het slapen. Zit nu op 5 per dag. Maar ineens val ik gewoon niet in slaap!! Ellendig! Lijfkickt af denk ik......

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:27

hallo,
Ik kom even binnen vallen ik had me een hier een hele tijd geleden ook gemeld omdat ik wou stoppen met roken.
helaas was het toen niet gelukt ik rook nu wel minder rookten eerst ander half pakje per dag en nu 1 pakje nog steeds te veel natuurlijk ..
Ik probeer steeds te minder en wil natuurlijk uiteindelijk stoppen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:56

kijk anders eens voor de moos methode........ heb hierboven ergens een link gezet.
Alleen het boekje kun je beter bestellen bij bol.com!