Hiiii Laiverds!
Moest inderdaad even flink bijkomen eerst.
Paard stond helemaal gezadeld klaar.. zooo lief!
Zn manen laat ik al lang groeien (hoort wel niet bij kwpn-er, maar wij vinden het prima zo) en verzorgster en inval-verzorgster hadden hem samen heel mooi gemaakt. Vlecht in staart en een heeele mooie hengsten-vlecht.
Hoewel de verzorgster hem in de ochtend lekker had gereden al, was ie bij het weggaan al behoorlijk gespannen.
Nog even per ongeluk toen ik er net op zat geroken aan een paard die in paddock stond en ook hij is net als mijn paard lang hengst geweest. Gevolg: beide heftig reageren en flink slaan met de benen. Hij zette echt zn hele nek er op.. en wat een hengst lijkt het dan haha.
We gingen op pad en die twee meiden gingen op de fiets mee. Enorm gezellig!
Onderweg nog wat foto's natuurlijk..
Het was natuurlijk EN weekeind EN mooi weer. Dit hield in dat we helaas wel behoorlijk wat honden, mensen en andere paarden tegenkwamen. Constant weer die nek er op.. stoute pown!
Ik was dus redelijk gespannen, wat mijn paard dus ook meteen weer overneemt haha...
Wel redelijk los teugeltje, maar wel een goed hoofdstel in zodat ik een goede rem zou hebben. (rij in de bak bitloos en dat zou buiten dus never kunnen met hem :-p).
We zijn grotendeels in stap gegaan en 2 mini drafjes omdat de paarden te gespannen waren.
Later nog in passage het laatste stuk.. jeetje.. in het bos kan hij ineens alles inclusief lekker in de krul met een slappe teugel.
(en dat zonder lief te vragen zelfs
).
Het was heerlijk, vermoeiend en ook wel wat spannend
.
Wat betreft de tips: heb nu vla met bolletjes en raparber in een potje op jullie advies gehaald
.
Ooh en mijn eigen tip die ik hier net ook soort van las: zalm slaatje en dan extra pureren. Dat heb ik net een beetje gehad
.