ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:34

Mindim schreef:
Sleeper schreef:
Ik zit dankzij dit topic al een paar dagen te denken over druk van omgeving. Dat voel ik nooit, totdat ik me net bedacht dat die druk wel degelijk aanwezig is. Al reageer ik er niet op.

Mijn schoonmoeder wil graag kleinkinderen, maar ze wil ook graag dat we trouwen. Laatst begon ze te huilen omdat wij beide niet willen. Dat ze begon te huilen heeft een tegenovergesteld effect, ik word daar namelijk heel opstandig van. Dus als we nu zouden trouwen heeft dat een nare bijsmaak. Opmerkingen over kleinkinderen smoor ik meteen in, ze komen er nu niet nooit niet. Maar eigenlijk voert ze dus wel druk uit, behoorlijk veel nu ik dat zo bedenk.

Het is maar net hoe je het je laat raken. Ik smoor dat soort dngen ook, houden ze niet op, dan gooi ik er een k*t opmerking achteraan.

Tja om mn schoonmoeder met een k*topmerking te mond te snoeren vind ik ook zo wat. Ik heb er geen last van, alleen door dit topic ging ik er even over nadenken ;)

Ayasha
Blogger

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:35

*heeft geen schoonmoeder, iig geen die ze ziet O:) *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:39

Ayasha schreef:
Die kans zit er dik in. Of iig zo veel mogelijk. :+

Dan heb je een goede vriendin.
Ik praat niet over mijn kind, hij komt af en toe eens ten sprake. Maar als mijn vriendin een belangrijke hap uit mijn leven zou negeren bij mij in huis (en je hoeft hier echt niet over de wieg te hangen en te kweelen en ook een fles niet, maar ik neem aan dat dat bij jouw vriendin ook niet hoeft) dan kon ze vertrekken. Dat vind ik namelijk geen goede vriendin, als ze mijn bloed zweet en tranen, waar ik 9 maanden mee heb gelopen, straal zou negeren, puur omdat ze ze niet leuk vindt. Dan geeft ze namelijk niets om mijn geluk en wat me gelukkig maakt, maar denkt ze puur aan haar eigen gemak en wat haar gelukkig maakt. Als jouw vriendin jouw wat betreft kinderen zoveel mogelijk ontziet, je niet op de kraamvisite verschijnt en haar kind zoveel mogelijk negeert omdat ze weet dat je er een gruwelijke hekel aan hebt, dan doet zij een stuk meer voor jou, dan jij voor haar moet ik zeggen.
Ik noem dat egoistisch.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:39

Ayasha schreef:

Weet je wat het is. Je kan je verzetten tegen je schoonmoeder/ouders maar het is nog altijd de moeder/ouders van je partner. Je kan je daar je hele leven tegen verzetten of zelf daar op een manier mee omgaan dat je er mee kan dealen. Een ander kan je niet veranderen, je eigen instelling wel ;)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:40

Femke schreef:
Ik woon sinds 2 jaar tegenover een kinderdagverblijf. Mensen die ik (nog) niet goed ken, zeggen altijd: "oh, wat handig zeg, dan kun je de kids dus gewoon de deur uit schoppen overdag".
Nee, helemaal niet handig... Er staan altijd 4 kliko's vol stinkende poep-luiers voor mijn deur dankzij dat kinderdagverblijf. We kunnen nooit parkeren omdat mensen hun kinderen halen en brengen. En in de zomer spelen die kids bijna de hele dag buiten en kun je dus niet zonder gegil op de achtergrond rustig in je tuin zitten.

Mijn eigen ouders hebben het inmiddels geaccepteerd, en zien mijn twee super lieve hondjes dan maar als hun "klein kinderen" (als pa en ma op visite komen weten de honden ook al wie "opa en oma" zijn :P ).

Behalve dat ik niets met kinderen "heb", zitten er ook genoeg ziektes in mijn familie die ik liever niet door wil geven. Weet ik vrijwel zeker dat ik geen goede moeder zou zijn; ik ken m'n eigen karakter daar goed genoeg voor. En we zitten ook niet echt in een gunstig economisch en aarde-technisch klimaat om een volgende generatie op de wereld te zetten. Ik ben m'n eigen toekomst niet eens zeker, waarom zou ik dan een kind diezelfde zorgen/problemen willen schenken?

Waarom kinderen altijd zo moeten gillen snap ik ook niet. Wij mochten vroeger niet eens gillen buiten. Er zouden geluidsschermen om school pleinen gezet moeten worden.

Onze katten hebben ook twee opa en oma's :D

En de toekomst vind ik een hele goede rede. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:40

Ayasha schreef:

Voegt dat iets toe?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:46

Sleeper schreef:
Sleeper schreef:
Ik zit dankzij dit topic al een paar dagen te denken over druk van omgeving. Dat voel ik nooit, totdat ik me net bedacht dat die druk wel degelijk aanwezig is. Al reageer ik er niet op.

Mijn schoonmoeder wil graag kleinkinderen, maar ze wil ook graag dat we trouwen. Laatst begon ze te huilen omdat wij beide niet willen. Dat ze begon te huilen heeft een tegenovergesteld effect, ik word daar namelijk heel opstandig van. Dus als we nu zouden trouwen heeft dat een nare bijsmaak. Opmerkingen over kleinkinderen smoor ik meteen in, ze komen er nu niet nooit niet. Maar eigenlijk voert ze dus wel druk uit, behoorlijk veel nu ik dat zo bedenk.

als echt niks werkt.. zeggen dat je je hebt laten steriliseren/ niet zwanger kunt worden ivm weet ik het..
(ik zou dit zelf niet doen.. maar ik ken iemand die dat heeft gezegd tegen haar (nu ex)schoonma.. relatie is niet uit vanwege dat liegen ex-vriend wist er ook van)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:47

Wat ik erg jammer vind van vriendinnen die kinderen krijgen is dat je de vriendschap verliest.

Nee ik kan niet mee gaan rijden want de kinderen....
Of we moeten nu gaan rijden want de kinderen..... ow heb jij nu geen tijd dan?
Nee ik kan niet naar jou komen voor een kop thee want dan is het een volksverhuizing.
Ik moet om 15.00 bij opvang/school zijn.
Nee ik kan niets afspreken ben te moe want ik heb nachten niet geslapen wegens het gehuil.

Zo is er altijd wat. Met het gevolg dat de vriendschappen verwateren. Want ik heb niet altijd tijd als de kinderen een keer niet in de weg zitten. Of ik vind het ook wel eens leuk als iemand bij mij komt in plaats dat ik altijd naar hen moet. En ik vind het ook wel eens leuk om met iemand te praten zonder dat ik steed onderbroken word door gejengel of gehuil.
En als ze dan een keer mee gaan rijden dan raad je het al waar het gesprek over gaat Ja DE KINDEREN! -:(-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:47

Sleeper schreef:
Ayasha schreef:

Weet je wat het is. Je kan je verzetten tegen je schoonmoeder/ouders maar het is nog altijd de moeder/ouders van je partner. Je kan je daar je hele leven tegen verzetten of zelf daar op een manier mee omgaan dat je er mee kan dealen. Een ander kan je niet veranderen, je eigen instelling wel ;)

He als hij haar niet wil zien, dan ga ik hem er niet toe dwingen. :)
*denk dat je mijn post een beetje fout geïnterpreteerd hebt :D*

Mindim schreef:
Dan heb je een goede vriendin.
Ik praat niet over mijn kind, hij komt af en toe eens ten sprake. Maar als mijn vriendin een belangrijke hap uit mijn leven zou negeren bij mij in huis (en je hoeft hier echt niet over de wieg te hangen en te kweelen en ook een fles niet, maar ik neem aan dat dat bij jouw vriendin ook niet hoeft) dan kon ze vertrekken. Dat vind ik namelijk geen goede vriendin, als ze mijn bloed zweet en tranen, waar ik 9 maanden mee heb gelopen, straal zou negeren, puur omdat ze ze niet leuk vindt. Dan geeft ze namelijk niets om mijn geluk en wat me gelukkig maakt, maar denkt ze puur aan haar eigen gemak en wat haar gelukkig maakt. Als jouw vriendin jouw wat betreft kinderen zoveel mogelijk ontziet, je niet op de kraamvisite verschijnt en haar kind zoveel mogelijk negeert omdat ze weet dat je er een gruwelijke hekel aan hebt, dan doet zij een stuk meer voor jou, dan jij voor haar moet ik zeggen.
Ik noem dat egoistisch.

Vriendinnen, en heb ik ook. Ze weten wat ze aan me hebben. Ik weet wat ik aan hen heb. ;)
Ik ben egoïstisch :j Ik leef voor mezelf, niet voor een ander. ;)
Zíj is er gelukkig mee en daar ben ik blij om, ik gun haar dat geluk, maar daarom hoef ík toch niet te doen alsof het het mooiste is dat ik al ooit gezien heb?
Ze hoeft me ook niet te ontzien. Ze moet alleen niet te veel verwachten. Ze moet niet verwachten dat ik op kraamvisite kom want dat boeit me simpelweg niet. Ik verwacht ook niet van haar dat ze naar mijn paard komt. En neen, voor gaat steigeren, ik vergelijk een paard niet met een kind, maar mijn paard is mijn geluk en ik dwing haar ook niet om daar aandacht aan te besteden. Die maakt ook deel uit van mijn leven. Als ze mijn kerel niet kan uit staan, hoeft ze niet met hem om te kunnen. Ik denk dat míjn vriendschappen veel opener en vrijer zijn dan dat traditionele gezeur dat tegenwoordig voor vriendschap door gaat. Zou ik naar het ziekenhuis racen om der kind er op tijd te krijgen als zij geen vervoer heeft? JA, met alle liefde. Maar ik ga er niet op passen of mee spelen enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:50

Frats schreef:
Wat ik erg jammer vind van vriendinnen die kinderen krijgen is dat je de vriendschap verliest.

Nee ik kan niet naar jou komen voor een kop thee want dan is het een volksverhuizing.
Nee ik kan niets afspreken ben te moe want ik heb nachten niet geslapen wegens het gehuil.

Zo is er altijd wat. Met het gevolg dat de vriendschappen verwateren. Want ik heb niet altijd tijd als de kinderen een keer niet in de weg zitten. Of ik vind het ook wel eens leuk als iemand bij mij komt in plaats dat ik altijd naar hen moet. En ik vind het ook wel eens leuk om met iemand te praten zonder dat ik steed onderbroken word door gejengel of gehuil.
En als ze dan een keer mee gaan rijden dan raad je het al waar het gesprek over gaat Ja DE KINDEREN! -:(-

Yja, wen er maar aan, er zijn veel mensen die kinderen krijgen, soms ben je de enige die ze niet heeft.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:50

Mijn schoonmoeder heeft al 3 klein kinderen. Die beginnen nu te puberen dus daar heeft ze haar handen vol aan. Wij krijgen geen vragen over familie uitbreiding.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:53

Frats schreef:

IMO is er dan nooit een goede vriendschap geweest. Vriendschap kenmerkt zich niet door de hoeveelheid tijd die je samen door brengt maar de kwaliteit. :)
Hoe weinig kinderen me ook boeien: als et kind om 3 uur klaar is met school, moet mam er ook om 3 uur zijn en niet om kwart over drie omdat ik perse nog een thee'tje wil drinken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:54

Mindim schreef:
Frats schreef:

Yja, wen er maar aan, er zijn veel mensen die kinderen krijgen, soms ben je de enige die ze niet heeft.

Of je krijgt vrienden die gelijkgestemd zijn en ook geen kinderen hebben ;)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:54

[quote="Mindim
Yja, wen er maar aan, er zijn veel mensen die kinderen krijgen, soms ben je de enige die ze niet heeft.[/quote]

Het is hier ook erg stil aan het worden. Maar nu vraag ik me toch erg al wie er hier nu egoistisch is?! Ben ik dat omdat ik geen kinderen wil en daar door alleen met me zelf bezig ben? Of zijn zij dat? Iemand die ze al lang kennen al voor hun kinderen nu niet meer zien staan en geen tijd meer voor willen/kunnen vrij maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:55

Denk je dat ik daarom ga steigeren Ayasha? Nou nee hoor.
Als jij jezelf een plezierig persoon vind en je vriendinnen ook, fijn toch voor je.

Traditioneel gezeur wat voor vriendschap doorgaat, ja nou ja, daar ga ik niet eens op reageren.

Je reactie op Frats, lees ik dan ook met verbazing?

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:56

Ayasha schreef:
Frats schreef:

IMO is er dan nooit een goede vriendschap geweest. Vriendschap kenmerkt zich niet door de hoeveelheid tijd die je samen door brengt maar de kwaliteit. :)
Hoe weinig kinderen me ook boeien: als et kind om 3 uur klaar is met school, moet mam er ook om 3 uur zijn en niet om kwart over drie omdat ik perse nog een thee'tje wil drinken.

Tuurlijk moet mama om 3 uur op school zijn. Maar als ze binnen komen om 2 uur en dan meteen daar over beginnen. Denk ik als het niet past moet je ook niets afspreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:58

Frats schreef:
Het is hier ook erg stil aan het worden. Maar nu vraag ik me toch erg al wie er hier nu egoistisch is?! Ben ik dat omdat ik geen kinderen wil en daar door alleen met me zelf bezig ben? Of zijn zij dat? Iemand die ze al lang kennen al voor hun kinderen nu niet meer zien staan en geen tijd meer voor willen/kunnen vrij maken.

Wat dacht je van geen van beide, jij hoeft geen kinderen te nemen en zij hebben het recht dat wel te doen, je hoeft het niet voor elkaar te doen of laten.
Je vriendschap moet er alleen een weg in vinden en dat vraagt inzet van beide kanten, doet de ene partij dat niet, dan is de vriendschap idd vaak over.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:58

Sleeper schreef:
Mindim schreef:

Of je krijgt vrienden die gelijkgestemd zijn en ook geen kinderen hebben ;)

Is daar een soort dating site voor? :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:59

als het nog een baby is ligt die tussen door toch te slapen... heb je dan tijd..
dat word wel steed korten

als ze nog wat ouder zijn liggen ze wel eens te spelen in de box.. kunnen ze dan nog niet uit.

als ze nog wat ouder zijn.. vermaken ze zich wel beetje zelf.. of je klets terwijl je alle poppetjes of bouw stenen aan pakt en naast je neerlegt..bijvoorbeeld..

ben je wat jaren verder dan vermaken ze zich zelf wel.. (mag ik hopen)

en anders heb je weer school toch / chreche..oppas of oma die ene dagje oppast of de vader..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:59

Frats schreef:
Is daar een soort dating site voor? :D

:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:00

Mindim schreef:
Denk je dat ik daarom ga steigeren Ayasha? Nou nee hoor.
Als jij jezelf een plezierig persoon vind en je vriendinnen ook, fijn toch voor je.

Traditioneel gezeur wat voor vriendschap doorgaat, ja nou ja, daar ga ik niet eens op reageren.

Je reactie op Frats, lees ik dan ook met verbazing?

Waarom, omdat ik vind dat als je dan een kind krijgt/hebt je er ook je verantwoordelijkheid voor moet op nemen?
Ik zeg nérgens dat míjn plezier voor moet gaan op het kind. Enkel dat ze me niet moeten dwingen er mee om te gaan enz voor hún plezier. Ik verlang niet van hen dat ze hun kind "vergeten" zolang ze bij mij zijn, als zij ook maar niet van me verlangen dat ik er constant aan denk wanneer ik bij hen ben. Het is hun kind, hun verantwoordelijkheid, niet de mijne. En ik weiger om het gevoel te hebben iets verplicht te zijn aan hun kind. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:00

Met 4 gaan ze naar school en zijn ze het grootste gedeelte van de dag de deur uit en sommigen kunnen zich prima zelf vermaken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:02

Ayasha schreef:
Waarom, omdat ik vind dat als je dan een kind krijgt/hebt je er ook je verantwoordelijkheid voor moet op nemen?
Ik zeg nérgens dat míjn plezier voor moet gaan op het kind. Enkel dat ze me niet moeten dwingen er mee om te gaan enz voor hún plezier. Ik verlang niet van hen dat ze hun kind "vergeten" zolang ze bij mij zijn, als zij ook maar niet van me verlangen dat ik er constant aan denk wanneer ik bij hen ben. Het is hun kind, hun verantwoordelijkheid, niet de mijne. En ik weiger om het gevoel te hebben iets verplicht te zijn aan hun kind. :)

Dat is wel een ander verhaal, dan dat je het kind zoveel mogelijk probeert te negeren.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:04

Christiene schreef:
als het nog een baby is ligt die tussen door toch te slapen... heb je dan tijd..
dat word wel steed korten

als ze nog wat ouder zijn liggen ze wel eens te spelen in de box.. kunnen ze dan nog niet uit.

als ze nog wat ouder zijn.. vermaken ze zich wel beetje zelf.. of je klets terwijl je alle poppetjes of bouw stenen aan pakt en naast je neerlegt..bijvoorbeeld..

Op een of andere manier lukt het toch niet. Of ze hebben honger of dorst of moeten poepen of hebben dat net gedaan. Of willen niet slapen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:04

Nee hoor, net hetzelfde. Ik zal geen enkele moeite doen om een gesprek e voeren met een kind en er al zeker niet mee spelen. Maar ik ga ook niet zeuren als moeder voor der kind moet zorgen. Dus ik negeer het kind toch zo veel mogelijk dan?