[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:33

Bonjoy schreef:
Ik heb geen knalrood/dik oor gehad na het piercen van mijn helix. Alleen de eerste paar uur een warm oor, verder niks geen last ;)

Ok, laat ik hopen op een zelfde scenario. heb het namelijk vrij druk met school enzo, maar dat wordt niet minder en wil niet dat ie gaat bitchen tijdens examens :\

YMJArabians

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:34

Haha, ik hoop voor jou dat de genezing gewoon voorspoedig verloopt. Ik heb het geluk dat alles bij mij snel geneest. Ik heb mijn helix na 2 á 3 maandjes volledig genezen verklaard. Tussendoor heeft 'ie nog wel een opdonder gehad van een scooterhelm die ik te lomp van mijn hoofd trok := Was toen iets ingescheurd en bloedde flink. Maar ondanks dat 'ongelukje' tussendoor, niks geen last gehad!

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:36

maar ook omdat ik op verschillende forums las dat kraakbeen piercings (zelfs na een tijd) heel erg kunnen irriteren enzo, dus vandaar dat ik hier even vraag ;)

Edit: Ok, kan ik jouw mazzel ook kopen ofzo? :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:53

Die van mij is vandaag een week en nog totaal geen last van gehad hoor :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:47

Nou die van mij is nu na 12 jaar behoorlijk aan het irriteren. Misschien ook om het feit dat mijn weerstand nu aardig laag is ( zit ziek thuis)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:15

Die van mij heb ik nooit last van. Het blijft per persoon verschillen..

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:51

Hallo allemaal. Ik kom even binnenvallen ;)

Ik heb een week geleden een foto gezien van een triple forward helix. Vind het echt onwijs gaaf en ben er helemaal weg van! :D Nu ben ik op zoek naar een goede shop in de omgeving van Rotterdam/Gouda/Den Haag/Leiden. Ik zag net al Body Creation Leiden voorbij komen. Wil er best voor reizen als ze maar goed zijn in wat ze doen en weten waar ze mee bezig zijn. M'n indruk is dat een triple forward helix niet heel vaak voorkomt, en ik wil niet een één of andere dummie aan mn oor laten frummelen :o

Het leek me zelf beter om er 1 per keer te laten zetten i.v.m. ontsteken. Wat is jullie idee daarvan? Hoeveel tijd zouden jullie daartussen laten? Zal ook wel een beetje aan m'n oor liggen natuurlijk...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:00

Ik wil ook voor de Triple Forward gaan. Eerst effies op mijn loon wachten :o Maar ik laat ze niet tegelijk zetten, 1 voor 1. Ik ga in Hardenberg naar Painted Flesh. Heb nog geen ervaringen met hun qua piercen, dus ben benieuwd. Mijn helix is gepierced door een dame die een kleine shop aan huis heeft... was ook maar 15 euro. Maar ik ga nu liever naar een Piercer in een grotere stad, ook om de reden die jij aanhaalt :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:10

Bonjoy schreef:
Ik wil ook voor de Triple Forward gaan. Eerst effies op mijn loon wachten :o Maar ik laat ze niet tegelijk zetten, 1 voor 1. Ik ga in Hardenberg naar Painted Flesh. Heb nog geen ervaringen met hun qua piercen, dus ben benieuwd. Mijn helix is gepierced door een dame die een kleine shop aan huis heeft... was ook maar 15 euro. Maar ik ga nu liever naar een Piercer in een grotere stad, ook om de reden die jij aanhaalt :)

Ik las het inderdaad dat je het overwoog, wat leuk! Ik heb het gevraagd als verjaardagscadeautje aan m'n ouders. Normaal weet ik niks, maar nu ben ik d'r wel heel vroeg bij haha. Ik ben in juli jarig, dus ik zou graag voor de zomer ze nog laten zetten i.v.m. zwemmen in de vakantie... Maar misschien is dat wel te kortdag op elkaar, dat weet ik niet.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:45

he wat leuk!
ik ga volgende week ergens een helix piercing laten zetten met een vriendin,
wil eigenlijk gelijk een ringetje, is dat verstandig of kan ik beter eerst met een knopje beginnen?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:53

meestal zetten ze gelijk een ringetje, omdat dat beter is voor de genezing. :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:12

Ik had ook al geinformeerd voor die triple helix maar volgens de piercer zou drie tegelijk juist fijner zijn. Ze zitten natuurlijk dicht op elkaar en straks is de ene net genezen en begint t daar geirriteerd te worden door een ander :+ ik ga ze wss tegelijkertijd zetten iig.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:39

Dreamy schreef:
Ik had ook al geinformeerd voor die triple helix maar volgens de piercer zou drie tegelijk juist fijner zijn. Ze zitten natuurlijk dicht op elkaar en straks is de ene net genezen en begint t daar geirriteerd te worden door een ander :+ ik ga ze wss tegelijkertijd zetten iig.

Hmm daar zit ook wel weer wat in...

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:54

Jeeeej ik heb mijn piercing
Een schattig steentje :) :p
Bedankt voor jullie info allemaal :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:20

Phillipa schreef:
Hallo allemaal. Ik kom even binnenvallen ;)

Ik heb een week geleden een foto gezien van een triple forward helix. Vind het echt onwijs gaaf en ben er helemaal weg van! :D Nu ben ik op zoek naar een goede shop in de omgeving van Rotterdam/Gouda/Den Haag/Leiden. Ik zag net al Body Creation Leiden voorbij komen. Wil er best voor reizen als ze maar goed zijn in wat ze doen en weten waar ze mee bezig zijn. M'n indruk is dat een triple forward helix niet heel vaak voorkomt, en ik wil niet een één of andere dummie aan mn oor laten frummelen :o

Het leek me zelf beter om er 1 per keer te laten zetten i.v.m. ontsteken. Wat is jullie idee daarvan? Hoeveel tijd zouden jullie daartussen laten? Zal ook wel een beetje aan m'n oor liggen natuurlijk...

Ik heb mijn tragus in Rotterdam laten zetten, Queen of Rings.
Was erg fijn daar!! Heb serieus nog geen tien seconden gezeten. Absoluut een aanrader, ze was supersnel!

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:48

Tot hoeveel weken is een kraakbeenpiercing trouwens gevoelig bij aanraking?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 02:24

Zal per persoon verschillen vermoed ik..
Genezing is in elk geval 9 maanden.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:26

Hoewel mijn rook er nu bijna 13 maanden in zit en nog steeds een beetje zielig is af en toe :=

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:25

Oei dat is lang!
Ik ga er ook maar vanuit dat m'n tragus minimaal 9 maanden nodig heeft en dus ook nog een aantal maanden kan uitlopen :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:48

Had/heb ik ook met mijn helix, die deed er ook eeuwen over om te genezen. Heb hem nu bijna twee jaar en hij is nu al een tijdje rustig maar hij heeft flink lang lopen klooien. Mijn tragus en conch gaan wel gewoon goed, geen problemen mee :n

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:01

mayniac_val schreef:
Had/heb ik ook met mijn helix, die deed er ook eeuwen over om te genezen. Heb hem nu bijna twee jaar en hij is nu al een tijdje rustig maar hij heeft flink lang lopen klooien. Mijn tragus en conch gaan wel gewoon goed, geen problemen mee :n

Misschien is bij jou het genezingsproces trager dan gemiddeld??

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:02

Het blijft ook plaats en lichaamsafhankelijk he? :)

Die genezingstijden die ervoor staan is ook maar een gemiddelde.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:20

Honesty schreef:
Ik heb eindelijk mijn ouders zo ver voor een navelpiercing. Ik woon zelf in Dordrecht, maar heb weinig goeds gehoord over het piercen van Tattoo Mick hier in Dordrecht. Ik zag dat Tattoo Bob wel goede reacties had, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Groetjes!

Iemand nog?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:23

Tattoo Bob heb ikzelf goede ervaringen mee. Bodyflair NIET DOEN!!!
Verder is Queen of Rings ook wel een goede optie.

En anders eventueel BodyMX in Breda. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Heb daarzelf in ieder geval goede ervaringen mee met het zetten van een tongpiercing.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:24

Ja, inderdaad. Ik ga naar tattoo bob toe, heb ze gister gebeld en waren aan de telefoon ook erg aardig en netjes. :)