Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:43

over verlof.. is het niet zo dat wanneer je in de ziektewet gaat je verlof automatisch 6 weken word? dat meende gelezen gehoort te hebben!
ik had op het werk ook echt mega veel last en ben voor ik daar weg was(contract verlopen) nog paar keer in de ziektewet geweest! als ik gewerkt had kon ik volgende dag niks meer... wees zuinig op je lijf want jullie moeten nog een poosje!

latnahc2; ik duim voor je! kan me voorstellen hele nacht wakker liggen! is ook hartstikke spannend!!

BoOtjeee; heel vervelende situatie lijkt me! succes en ik hoop dat jullie het gauw oplossen! deze tijd moet je samen blij met elkaar zijn en genieten van het wondertje in je buik!

gaat even naar vorige pagina...

dat lijkt een mooie tuin te worden! en kindje lekker genieten van het eten! :j

SanTi4ever; het is wel fijn dat hij straks zo lang bij je mag zijn maar dan tussendoor zo lang weg... lijkt me niet fijn :o mijn mannetje werkt gewoon 40 uur pw. gaat om kwart over 6 weg en is om kwart over 5 thuis op dit moment hij werkt in de bouw en het licht eraan waar hij heen moet te werken :j

Zamora

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:25

Dat klopt inderdaad van de ziektewet. Ik wil sowieso met 6 weken met verlof. Ik werk in een winkel en maak hele lange dagen. Heb ruim 2-3 uur reistijd per dag en is veel staan en lopen. Ben elke dag wel 12 uur van huis :? Nou heb ik al afgesproken nog wat minder te gaan werken zodat ik geen koopavond meer heb want dat trek ik helemaal niet meer :=
Wil ook mijn vrije dagen opsparen en die aan mijn verlof plakken :P

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:46

Ik ga ook 2 weken vakantie aan mijn verlof vastplakken.
Ik ga met 36 weken met verlof, zit toch op kantoor dus dat zou moeten lukken. Dan krijg ik 26 januari verlof en hoef ik op z'n vroegst 4 juni weer te beginnen, als ik tenminste niet overtijd ga.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:48

Ninita grappig wij hebben precies tegelijk verlof!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:50

Ninita schreef:
Ik ga ook 2 weken vakantie aan mijn verlof vastplakken.
Ik ga met 36 weken met verlof, zit toch op kantoor dus dat zou moeten lukken. Dan krijg ik 26 januari verlof en hoef ik op z'n vroegst 4 juni weer te beginnen, als ik tenminste niet overtijd ga.

tja... dat dacht ik ook. Viel me toch erg tegen, maar goed.. als je geen last hebt van BI, kan het denk ik ook wel. Dat zitten op de bureaustoel is echt geen pretje. :n

@IORR: owh.. spannend de 20 weken echo. Die vond ik echt enorm leuk. Wil je weten wat het wordt?

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:56

Ik heb geen BI en heb een kantoorbaan, ik ben gestopt met 34 weken en ben blij toe! Die vervelende vermoeidheid van het begin kwam gewoon nu weer terug! En beeb groeit als kool dus ik ben enorm!
Ik ben dus erg blij dat ik nu verlof heb :)

Latnahc, als je het nog leest, heel veel succes vandaag!!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:57

Nee wij wachten 'geduldig' de bevalling af ;) Vind het op de een of andere manier niet horen dat je het weet, haha!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:02

Sja mocht ik er met 34 weken genoeg van hebben kan ik dan ook met verlof maar ik ga zeker 36 weken proberen te halen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 10:02

Zamora, groot gelijk dat je dan eerder je verlof pakt!
Ik wil ook pas met 36 weken met verlof, maar we zien wel hoe het loopt. Ik zit ook op kantoor, dus hoop dat het gaat lukken.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:06

Gewoon proberen inderdaad. Gaat het niet dan gaat het niet en valt er altijd wat te regelen :j

@ iorr: ik ben daar te nieuwsgierig voor aangelegd. :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:10

wat een leuk topic :D

Mijn vriend en ik zijn in verwachting van een TWEELING *\o/* *\o/* en zijn eind maart uitgerekend en kan vanaf dat ik zes weken zwanger ben mijn maatje 25/26 niet meer aan en heb al een flink buikje :P

Ben al drie maanden aan het overgeven, last van mijn benen en rug en mijn tandvlees is steeds ontstoken (iemand nog tips voor ontstoken tandvlees) :D

Mijn vriend werkt fulltime en ik zit thuis door chronische lichamelijke ziekte.

Ze zijn 2 eiige en wij weten waarschijnlijk wat het word maar willen het voor ons zelf houden :D

Mijn vriend is net 26 geworden en ik ben 24 jaar..

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:28

Askim schreef:
wat een leuk topic :D

Mijn vriend en ik zijn in verwachting van een TWEELING *\o/* *\o/* en zijn eind maart uitgerekend en kan vanaf dat ik zes weken zwanger ben mijn maatje 25/26 niet meer aan en heb al een flink buikje :P

Ben al drie maanden aan het overgeven, last van mijn benen en rug en mijn tandvlees is steeds ontstoken (iemand nog tips voor ontstoken tandvlees) :D

Mijn vriend werkt fulltime en ik zit thuis door chronische lichamelijke ziekte.

Ze zijn 2 eiige en wij weten waarschijnlijk wat het word maar willen het voor ons zelf houden :D

Mijn vriend is net 26 geworden en ik ben 24 jaar..
Welkom ;) En spannend een 2ling. vriendin van mij heeft paar maandjes terug ook 2ling gehad.

Over ontstoken tandvlees, tjah kun je enkel tegen gaan wanneer je juist over je tandvlees heen poetst en dat het bloed, zo bloed de onzuiverheden uit je tandvlees.
Als je eenmaal zwanger bent heb je er nou eenmaal last van :P
Ook ik heb het, maar gelukkig heb ik voor tandartsassistente geleerd ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:30

askim. wauw een tweeling! leuk! maar ook zwaar denk ik?
ik heb ook ontstoken tandvlees! echt verschrikkelijk vervelend! ik heb paradontax(rood/rose bij geirriteerd tandvlees) tandpasta en flos regelmatig! dat helpt echt!
vervelend dat je ook nog een ziekte heb.. wil dat wel met je zwangerschap? heb je niet exstra last?

hier in de buurt zijn toch de meeste met 6 weken voor die tijd met verlof word ook aangeraden :j zodat je uitgeruster bent en nog wat meer tijd hebt voordat het komt.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:34

Askim, gefeliciteer! Leuk een tweeling!

Ontstoken tandvlees heb ik (gelukkig) geen ervaring mee...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:34

Poeh wel bij gelezen.
Spierpijn van gisteravond harde buik/ voorweeen.
Manlief heeft zojuist bed omhoog gedaan. Met boxplanken waar we normaal de aardappels en uien achter houden. Haha.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:37

Haha, naja zolang je het niet ruikt. :')

Askim, welkom en gefeliciteerd!!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:38

lisch schreef:
askim. wauw een tweeling! leuk! maar ook zwaar denk ik?
ik heb ook ontstoken tandvlees! echt verschrikkelijk vervelend! ik heb paradontax(rood/rose bij geirriteerd tandvlees) tandpasta en flos regelmatig! dat helpt echt!
vervelend dat je ook nog een ziekte heb.. wil dat wel met je zwangerschap? heb je niet exstra last?

hier in de buurt zijn toch de meeste met 6 weken voor die tijd met verlof word ook aangeraden :j zodat je uitgeruster bent en nog wat meer tijd hebt voordat het komt.

Ik weet niet hoe het is als je er één krijgt :P maar moet zeggen dat ik wel heel misselijk ben geweest (nog wel een beetje) en vermoeid... maar heb het voordeel dat ik kan rusten wanneer ik wil en daar was de gyno wel blij mee.

heb geen extra last van mijn chronische aandoening gelukkig tijdens de zwangerschap :D

dank je wel voor de tips meiden!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:39

Askim, welkom. Pittig joh, 2.

Uhh nou je ruikt t iets, ach zijn we gewend.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:40

Haha maar ik heb op mijn werk waarschijnlijk meer rust dan thuis waar een 2-jarige rondrent ;) .

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:41

@ Askim: Dubbel gefeliciteerd! :D Wat leuk, heel veel succes.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 10:44

Askim, welkom! Spannend hoor een tweeling.
Ik krijg er 1 en ben ook zo ziek en moe geweest de eerste maanden.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:44

Ninita schreef:
Haha maar ik heb op mijn werk waarschijnlijk meer rust dan thuis waar een 2-jarige rondrent ;) .

dat heb ik nog niet :P straks dubbel, maar wij wilde ook twee kinderen dus zijn in één keer klaar :')
Ik heb alleen een lieve labrador en kat in huis...

Knap jochie zeg jouw 2 jarige zoon!!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:18

pff hier weer een drama nachtje gehad veel wakker en gewoon m`n draai niet kunnen vinden..
hoe ik altijd heerlijk lag was op m`n buik wat helaas niet meer gaat want dan rol ik er gelijk weer vanaf(A)
m`n rug gaat ook niet aangezien ik dan last heb van zuurstof gebrek,
rechter zij gaat ook niet gemakkelijk ivm me gekneuste ribbjes
linker kant gaat nog wel maar zijn er haast zeker van dat die ribbetjes het ook tevoorduren krijgen aangezien de trappen toch best flink zijn voor z`n mini mensje:S

nu eigelijk over vermoeid maar toch actieff in t huishouden waar ik eigelijk altijd een hekel aan had.:S

iedereen weer een goede dag toegewenst...

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:20

@askim: Dat is wel waar ja dat je gelijk klaar bent :')
Leuk dat je ook hier zit nu trouwens :D

Nu wij weten dat het een meisje wordt krijgen we ook de buggy van mijn schoonzusje en zwager te leen, die is knal roze :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 11:35

Agosss caboclo, wat vervelend zeg!!!
Zamora, wat leuk, alles roze, haha.