Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:11

Nou , poeh-poeh , dat is me een enorm voordeel , je krijgt er vast ook geen enkel ongemak voor terug als je met die toeter rondwaggelt :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 12:59

Zou het anders wel missen als kiespijn ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 11:05

Een draagmoeder van het forum loopt ook bij Gent, ze wil dragen voor twee wenspapa‘s. Ze heeft dinsdag te horen gekregen dat zij is goedgekeurd maar de eiceldonor niet. De wachttijd voor een eicel via het ziekenhuis is 2 1/2 jaar en dat is in verband met de leeftijd van de draagmoeder geen optie. Nu moeten ze gaan zoeken naar een eicel donor, ze zitten helemaal in de put...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:19

Wat naar voor ze! Heb trouwens een keer begrepen dat vanwege het tekort aan zowel eicel als sperma donoren, je eerder aan de beurt bent voor het een, als je het andere geeft.
Weet niet of dat daar ook is, maar dat ze dus eerder een eicel kunnen krijgen, als ze zelf sperma afstaan. (of een familie lid).

Maar neem aan dat deze informatie bekend is.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 12:38

Ja in dit geval wil UZ Gent kruisdonatie, had ik nog nooit van gehoord, iemand doneerd dus eicellen en die worden geruild met de eicellen die bij een ander koppel werden gedoneerd.
Die sperma/zaadcel ruil is ook een mogelijkheid..

Stom eigenlijk dat ik zoiets zo raar vind, dat ruilen van zoiets intiems waar een kindje uit geboren word met jouw genen en wellicht jouw trekjes, terwijl ik wel zo in hhet draagmoederschap sta. Voor mij zijn het ook wel andere dingen, helemaal gezien onze eiceldonor absoluut zelf geen kinderen wilt maar wel bekend is. Er is trouwens onderzoek gedaan naar geadopteerde kinderen of kinderen die dmv donatie ter wereld zijn gekomen. Het blijkt inderdaad dat er grote behoefte is voor een kind om te weten wie de biologische ouders zijn en of ze trekjes van de biologische ouders hebben. Fijn dus dat in ons geval de donor gewoon een papa en een tante is, dus beide zijn en blijven in het leven. Ik vraag mij op mijn beurt af wat mijn rol zou zijn, wat ik zou meegeven aan dit kindje, het dragen van een kindje is de meest intieme band die je hebt en ik ben er dan ook van overtuigd dat een kindje in de baarmoeder alles meekrijgt. Ik kan me zomaar voorstellen dat mijn karakter en manier van handelen ook invloed zullen hebben op het kindje.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:47

Bedankt voor je PB!
En nee ik vergeet het topic niet, ik vind het echt een super interesant onderwerp!
Alleen loopt t helaas wel een beetje stil hier.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 15:07

Ja vind ik ook een beetje jammer, er zijn nog veel dingen te delen en te bespreken

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:20

Van mij ook thanks voor je PB.

- Wat ik nog niet helemaal begrijp is.... uit je berichten dacht ik begrepen te hebben dat je al zwanger bent en af en toe moet je nog dingen met je vriend overleggen. Of ben ik nu zo bLonT??
- Hoe gaat het intussen met de wenspapa's??

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:27

Nee ze is nog niet zwanger.
Eerst moet inderdaad haar vriend er nog mee instemmen,
en dan zal het ook nog wel even duren gok ik

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:43

Ik lees ook nog steeds mee en vraag me nog steeds af en toe af of ik het zou kunnen, draagmoeder zijn. Soms denk ik nee het zou als mijn eigen kind voelen en die verdedig ik met mijn leven, is van mijn dus afblijven :P maar dan aan de andere kant je weet van begin af aan dat het niet van jou is dus dat maakt het heel anders natuurlijk... Dus ik ben er nog steeds niet uit, maar weet wel dat ik het super vind dat je dit kunt om zo de wenspapas gelukkig te maken

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:01

Neeeeeeeeeeee hahaha ik ben nog lang niet zwanger, zo snel ben ik nou ook weer niet := We moeten eerst zeker zijn
dat we alles tot in detail besproken hebben, daarnaast heeft mijn vriend nog niet laten weten wat hij wilt. Hij gunt
het de jongens enorm, maar het is nogal een groots. Zowel hij als de jongens zien het ook als een verbintenis voor
het leven, dat besluit je niet zomaar even.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:05

En wat als je vriend 'nee' zegt? Wat betekent dat dan voor jou?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:10

Lisette, je moet echt zeker in je hoofd hebben en houden dat het kindje niet van jou en niet voor jou bedoeld is.
Je draagt het 9 maanden met liefde en dan draag je het kindje over aan zijn of haar ouders. Ik denk dat dat ook
iets is waar je jezelf aan moet blijven herinneren.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 02-10-11 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:11

Als hij nee zou zeggen dan zou ik erg verdrietig zijn voor de jongens, ze willen graag mij als de draagmoeder van hun
kind en volgens mij is er geen plan B. Maar ik zou wel blij zijn dat mijn vriend eerlijk en oprecht is geweest in zijn
mening en zou me daar uiteraard bij neerleggen. Als hij er niet voor de volle 100% achter staat kun je zo een proces
ook absoluut niet aangaan.

Hij gunt het de jongens van harte, daar zou het nooit aan liggen, hij zou enkel nee kunnen zeggen om mij, zichzelf
en ons gezin te beschermen omdat hij bang zou kunnen zijn voor de effecten. Een andere reden zou ik zo snel niet
in kunnen zien.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:18

En wat zou het doen met jou? Zou je verdrietig zijn voor jezelf?

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:34

Wel goed en knap van je dat je je vriend er ook 100% deel van uit maakt!
Is ook nodig hoor, maar ik heb er zelf nogal een handje van mijn mening er doorheen te pushen.
Dus goed van je dat je op hem wacht en het zijn keuze laat en hem de tijd geeft.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:02

Mellis86 schreef:
En wat zou het doen met jou? Zou je verdrietig zijn voor jezelf?

Nee dat denk ik niet, ik doe dit ook niet voor mijzelf. Ik ben 2 keer zwanger geweest en daar heb ik met volle teugen van mogen genieten.
Een zwangerschap voor een kindje van een ander voelt voor mij toch heel anders. De liefde voor het kindje zou vergelijkbaar zijn, maar hoe
je in de zwangerschap staat lijkt me wel anders. Je hebt wel de (fyieke) nadelen zonder dat je er zelf voordeel uit haalt. Dat vind ik niet erg,
want ik doe het uit liefde, maar dat is wel een verschil met wat ik hiervoor heb mogen ervaren. Ik heb zelf dus niet de behoefte om perse
zwanger te zijn van het kindje van een ander. Dit is ook weer zoiets wat ik moeilijk onder woorden kan brengen maar ik hoop dat je begrijpt
wat ik bedoel en waarom het voor mij zo anders voelt. Zo niet, vuur je vragen maar af ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:04

Eva_D schreef:
Wel goed en knap van je dat je je vriend er ook 100% deel van uit maakt!
Is ook nodig hoor, maar ik heb er zelf nogal een handje van mijn mening er doorheen te pushen.
Dus goed van je dat je op hem wacht en het zijn keuze laat en hem de tijd geeft.

Dankjewel, in het begin vond ik het moeilijk om er geen druk op te leggen (zoals jullie allemaal ook hebben kunnen lezen :') )
Nu is alles anders, ik heb rust in mijn hoofd en rust in mijn lijf en het vertrouwen dat het goed komt. Als hij het niet wilt dan
gebeurt het niet, ik zal zoiets groots nooit er doorheen willen duwen met de kans dat je eigen relatie en gezin er aan kapot
zou kunnen gaan.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:13

Stel dat hij het niet wil zou je dan niet toch een soort boosheid naar hem voelen, of het idee hebben dat hij het de wensouders niet gunt en het hem kwalijk nemen?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:20

Als ik het goed gelezen heb, heeft de eiceldonor (nog) geen kinderen? Mag ze dan wel doneren (ivm het complete gezin enzo)? En is ze ook al 'goedgekeurd', of moet dat nog gebeuren? Het is per slot van rekening een IVF die jullie beide ondergaan..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:20

NoGo schreef:
Stel dat hij het niet wil zou je dan niet toch een soort boosheid naar hem voelen, of het idee hebben dat hij het de wensouders niet gunt en het hem kwalijk nemen?

Voor zover ik dat nu in kan voelen denk ik niet dat ik boos op hem zou zijn. Als hij het niet aankan dan wil ik dat graag van te voren weten.
Hij gunt het ze absoluut, dat heeft hij ook heel vaak gezegd, daar zal het niet aan liggen. (Daar zou ik anders wel boos om kunnen worden ja,
want ik gun al mijn vrienden alle geluk van de wereld en ik zou hopen dat mijn partner dat ook deed.)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:23

AngeliqueB schreef:
Als ik het goed gelezen heb, heeft de eiceldonor (nog) geen kinderen? Mag ze dan wel doneren (ivm het complete gezin enzo)? En is ze ook al 'goedgekeurd',
of moet dat nog gebeuren? Het is per slot van rekening een IVF die jullie beide ondergaan..

Dat klopt, de eicel donor heeft geen kinderen en die wilt ze ook absoluut niet. Zij is 1 van die vrouwen die totaal geen aantrekkingskracht
heeft tot het zwanger zijn en het hebben van een kind. Dat ka natuurlijk ook ;) Ze mag doneren, daar worden qua eigen gezin verder geen
eisen aan gesteld. Ze is nog niet goedgekeurd, als lles doorgaat dan moeten wij (ik en wensouders) eerst door de mallemolen en daarna zij.
Voor de draagmoeder draagt het de voorkeur om al een compleet gezin te hebben, dat is echter ook geen vereiste.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:28

Een kennis van mij heeft ook eicellen gedoneerd, was nog geen 30 maar totaal geen kinderwens, is ook helemaal goed gekeurd en super verlopen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:29

zonnebloem18 schreef:
Een kennis van mij heeft ook eicellen gedoneerd, was nog geen 30 maar totaal geen kinderwens, is ook helemaal goed gekeurd en super verlopen.

Fijn om te lezen! :j en hoe kijkt ze er nu tegen aan? Heeft ze gedoneerd aan vrienden of familie?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:30

Oké, dan zijn de regels verandert sinds ik ooit in de medische malle molen zat :) !
Jullie houden er ook rekening mee dat het ook niet kan lukken (om welke reden dan ook), en hoeveel pogingen jullie eraan wagen? Het kost ook nogal wat, een IVF poging zelf betalen..