Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LHO schreef:jessie34 schreef:oke ik volg dit topic al even. zal proberen dicht bijmezelf te blijven. ik ben zelf niet voor abortus, niet vanwege geloof oid. zelf zou ik het nooit kunnen om een zwangerschap af te breken. ik ben van mening als je sex hebt,dat je dan ook voor de gevolgen moet instaan. en als iemand persé geen kinderen wil, nu niet en later niet, dan moet je er ook echt voor zorgen dat het ook niet gebeurt. iedereen mag zijn/haar mening hebben en ik respecteer dat ook. maar door dit topic had ik de discussies wel verwacht.
Dus omdat jij geen abortus wil, ben je tegen abortus?
Dat is een beetje alsof ik zou zeggen van "Laten we de opa van Jessie34 maar omleggen, want ik ben voor euthenasie!". Waarom zouden andere mensen moeten handelen naar jouw mening?
Dan respecteer je de mening van de ander dus niet, want je bent er op tegen dat ze naar hun mening handelen.
Sees schreef:Maar Jessie dan ga je voorbij aan de essentie van Stef haar post; een liefdevol tehuis. Bij jou zou een eventueel ongepland kind dat wel krijgen, bij de TS volgens mij niet. Dat is een wezenlijk verschil...
jessie34 schreef:ik vind dat je met dingen en gebeurtenissen in je leven moet dealen.je bent zelf verantwoordelijk voor je daden.
sommige dingen in je leven overkomen je inderdaad, maar ik vind dat mensen teveel ingrijpen. je kunt niet alles in je leven sturen omdat het jou niet uitkomt. stel dat je onverwachts ziek wordt, dan heb je ook daar zelf geen controle over(snap je wat ik bedoel?) je moet er dan mee dealen.maar dat is mijn mening hoor, ik veroordeel niemand.
jessie34 schreef:nee ik laat iedereen in haar waarde, zeg alleen dat ik het zelf niet zou kunnen en dat ik er niet voor ben. mag ik toch zeggen?
Citaat:ik ben zelf niet voor abortus
Bonita_Bon schreef:jessie34 schreef:ik vind dat je met dingen en gebeurtenissen in je leven moet dealen.je bent zelf verantwoordelijk voor je daden.
sommige dingen in je leven overkomen je inderdaad, maar ik vind dat mensen teveel ingrijpen. je kunt niet alles in je leven sturen omdat het jou niet uitkomt. stel dat je onverwachts ziek wordt, dan heb je ook daar zelf geen controle over(snap je wat ik bedoel?) je moet er dan mee dealen.maar dat is mijn mening hoor, ik veroordeel niemand.
Dan doe ik toch ook echt alles wat in mijn (en in dokters) macht ligt om ervan af te komen hoor. iets kan je overkomen, maar dat betekend niet dat je het maar moet slikken..?
LHO schreef:jessie34 schreef:nee ik laat iedereen in haar waarde, zeg alleen dat ik het zelf niet zou kunnen en dat ik er niet voor ben. mag ik toch zeggen?
Dat mag, maar je geeft ook aan tegen abortus te zijn:Citaat:ik ben zelf niet voor abortus
En dat is wat stoort bij de fanatieke anti-abortus beweging. Dat mensen zelf geen abortus willen, prima; ik ga ze niet dwingen, dat zal niemand doen. Echter, ze (Denk aan SGP/CU) willen wel zo ver gaan dat andere ook maar niet voor abortus kunnen kiezen. Op dat moment gaat het om het opleggen van een mening.
Brainless schreef:@LHO
Jij geeft geen bron... jij quote wat en ik moet maar uitzoeken waarvan jij dat hebt.
Het is makkelijker als je ook de URL erbij zet.. dat scheelt mij een boel werk.
Ik zal kijken of ik het onderzoek kan vinden, op een openbare site, van een bekende van mij over de ontwikkeling van het zenuwstelsel bij de embryo en foetus.... (nou ja, meer de fouten ervan).
Ik kan alleen maar via een een niet openbaar systeem bij het onderzoek en deze mag ik niet openbaar maken.
jessie34 schreef:deze discussie leidt tot wellus nietus. ik wil helemaal geen argumenten aandragen over voor/tegen. een mening hebben is helemaal niks mis mee daar heeft iedereen recht op, zonder elkaar te veroordelen.
ik hoop echt van harte dat het goed mag gaan met ts. en ik hoop ook van harte dat al die mensen die geen kinderen kunnen krijgen toch uiteindelijk een mooie baby in hun armen mogen sluiten.meer wil ik er niet over kwijt

Inmiddels zijn ze hier:Stress responses to a painful stimulation are complex but they can be detected from the 16th week on. There is activation of the hypothalamus-pituitary-adrenal axis, autonomic nervous system and hemodynamic changes in response to nociceptive stimulation.Citaat:On the basis of fetal hormonal and hemodynamic responses to pain related stimuli, neuroanatomy and observations of preterm babies, it was concluded that human fetus is able to feel pain after 24 weeks gestation. However it is possible that the fetus may feel pain even before that time.
). Als iemand tegen iets is, leg je niet per definitie je mening op aan een ander. Het gaat er maar net om hoe je hier mee om gaat, tóch? Je kunt ergens tegen zijn maar dit niet zo uitdragen en dan leg je ook niemand jouw mening op. Sees schreef:Nou LHO daar ben ik het nu ook weer niet helemaal mee eens (voor het 1st in dit topic). Als iemand tegen iets is, leg je niet per definitie je mening op aan een ander. Het gaat er maar net om hoe je hier mee om gaat, tóch. Je kunt ergens tegen zijn maar dit niet zo uitdragen en dan leg je ook nietmand jouw mening op.
LHO schreef:In 14 jaar tijd is de ontwikkeling van een menselijke foetus niet evolutionair verandert hoor. Daarvoor zijn we nog niet genoeg generaties verder.
)