[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:35

Al een tijd niets gepost.. maar is hier misschien iemand die weet of een dermal piercing ook onder je lip kan.. (volgens mij een labret toch? (ben niet zo thuis in piercings haha))
maar zou daar graag 1 willen alleen ben ik erg bang dat als het een gewone piecing word mijn tandvlees er aan gaat.. aangezien het bij mij nogal gevoelig is ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:54

Mariettjj schreef:
Die zorgt er toch alleen maar voor dat het "gat" open blijft? Of heb ik nu een verkeerd beeld van een retainer? Als ik zit tikt dat onderste balletje tegen het wondje aan, daarom dacht ik dat ik daar met een retainer misschien geen last van zou hebben?

Ik ben al geopereerd he, tijdens de operatie moest ik hem wel uit, ze zaten er namelijk erg dicht bij. Het wondje zit net onder mijn navel. Misschien is het zo duidelijker?

Ook op een retainer komt een balletje vrees ik, wat je kan proberen is iets labret achtig laten omplooien tot navelpiercing. :) Maar ik zit me af te vragen of dat uberhaupt mogelijk is..
En een heel klein balletje?

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:54

salsaentango schreef:
Al een tijd niets gepost.. maar is hier misschien iemand die weet of een dermal piercing ook onder je lip kan.. (volgens mij een labret toch? (ben niet zo thuis in piercings haha))
maar zou daar graag 1 willen alleen ben ik erg bang dat als het een gewone piecing word mijn tandvlees er aan gaat.. aangezien het bij mij nogal gevoelig is ;)

Een dermal op die plaats is niet aan te raden ;) Je hebt daar weinig huid zitten en de lip is zo bewegelijk dat de dermal weinig rust krijgt om te genezen.

Met een labretje met de juiste maat hoort deze niet tegen het tandvlees aan te zitten. Als er verder niet mee 'gespeeld' wordt, hoeft er niets met je tandvlees te gebeuren ;)
Daarnaast bestaan er ook plastic labretjes: deze geven minder irritatie aan het tandvlees dan titanium, goud of chirurgisch staal, mocht de piercing toch tegen het tandvlees aantikken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:07

Ook als ze goed op maat zijn en je er niet mee speelt kan je tandvlees reageren. Als je tandvlees idd gevoelig is laat je hem gewoon beter niet zetten.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:30

dank je.! mijn nicht heeft hem namelijk ook, maar speelt er nooit mee. toch zit hij goed en heeft ze al het begin van haar tandvlees stuk..

Bij mij is het erg gevoelig vandaar dat het mij niet verstandig leek om een gewone piercing te zetten.. maar denk dat ik er dan maar vanaf zie doordat hij inderdaad dan weinig rust zal krijgen.

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:41

Helaas geeft een goed maatje en goede verzorging geen garantie voor geen irritatie ;) Maakt de kans op slechts kleiner.... xD

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:04

Ayasha schreef:
Mariettjj schreef:
Die zorgt er toch alleen maar voor dat het "gat" open blijft? Of heb ik nu een verkeerd beeld van een retainer? Als ik zit tikt dat onderste balletje tegen het wondje aan, daarom dacht ik dat ik daar met een retainer misschien geen last van zou hebben?

Ik ben al geopereerd he, tijdens de operatie moest ik hem wel uit, ze zaten er namelijk erg dicht bij. Het wondje zit net onder mijn navel. Misschien is het zo duidelijker?

Ook op een retainer komt een balletje vrees ik, wat je kan proberen is iets labret achtig laten omplooien tot navelpiercing. :) Maar ik zit me af te vragen of dat uberhaupt mogelijk is..
En een heel klein balletje?

Bedankt voor het meedenken! Een klein balletje zou idd ook wel een optie zijn. Ik heb nu iets besteld met een plat onderkantje ipv een balletje, maar ik twijfelde of ie niet te kort zou zijn (10mm) maar ik denk ik probeer het gewoon. Als dat niet lukt dan kan ik het idd altijd nog met een klein balletje proberen. :)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:06

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:07

Nou mijn afspraak staat gepland voor 8 oktober.. ik ben echt zenuwachtig!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:59

Ayasha schreef:
Ook als ze goed op maat zijn en je er niet mee speelt kan je tandvlees reageren. Als je tandvlees idd gevoelig is laat je hem gewoon beter niet zetten.

:j mijn labret zat ver boven mijn tandvlees, ik speelde er nooit meer en idd, ik heb geen tandvlees meer bij mijn voorste tandjes..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:09

Ik heb geen gevoelig tandvlees en speelde er ook niet mee maar ook hier is het tandvlees gezakt. Heb 'm wel kunnen uit doen voor het weg was. :)

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:56

salsaentango schreef:

ik zou er geen dermal laten zetten heb geen goede ervaring er mee en je houd er een lelijk groot litteken aan over, gewoon een labretje er in, en dan het staafje van bioplast nemen, dit is zacht materiaal.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:00

even een noodoproepje hier:
heb veel piercings, maar een maakt me echt kwaaaaddd!!
mijn neuspiercing namelijk.
heb hem net weer zelf gepierced, ennnnn jaja na 3 dagen heb ik hem er vanacht blijkbaar WEER uitgetrokken.
dit is al zovaak gebeurd. heb hem vaker opnieuw laten piercen,
ik heb een bioplast staafje er in met een krul. heeft iemand hier een idee wat ik hier aan kan doen dat ik hem er niet meer uit trek? ben er echt een beetje zat van nu en ik wil hem toch perse houden.
(labret bioplast werkt ook niet voor mij, hier trek ik het steentje blijkbaar ook steeds vanaf snachts.)
een neuspiercing titanium met krul werkt ook niet, een neuspiercing met klein balletje werkt ook niet. deze veeg ik er ook uit.

iemand een idee?
bedankt.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:11

elisa_ schreef:
even een noodoproepje hier:
heb veel piercings, maar een maakt me echt kwaaaaddd!!
mijn neuspiercing namelijk.
heb hem net weer zelf gepierced, ennnnn jaja na 3 dagen heb ik hem er vanacht blijkbaar WEER uitgetrokken.
dit is al zovaak gebeurd. heb hem vaker opnieuw laten piercen,
ik heb een bioplast staafje er in met een krul. heeft iemand hier een idee wat ik hier aan kan doen dat ik hem er niet meer uit trek? ben er echt een beetje zat van nu en ik wil hem toch perse houden.
(labret bioplast werkt ook niet voor mij, hier trek ik het steentje blijkbaar ook steeds vanaf snachts.)
een neuspiercing titanium met krul werkt ook niet, een neuspiercing met klein balletje werkt ook niet. deze veeg ik er ook uit.

iemand een idee?
bedankt.

Ehmm dan blijft een BCR over denk ik

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:18

elisa_ schreef:
salsaentango schreef:

ik zou er geen dermal laten zetten heb geen goede ervaring er mee en je houd er een lelijk groot litteken aan over, gewoon een labretje er in, en dan het staafje van bioplast nemen, dit is zacht materiaal.

Maak geen feiten waar er geen zijn, het litteken van een MD is niet altijd lelijk. Hangt van je lichaam af hoe hij er uit gekomen is enz. Desalniettemin gaan ze geen MD zetten op die plek vrees ik.
Zacht materiaal maakt ook weinig uit (zo zacht zijn die bioplastjes niet).

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:26

Ayasha schreef:
Maak geen feiten waar er geen zijn, het litteken van een MD is niet altijd lelijk. Hangt van je lichaam af hoe hij er uit gekomen is enz. Desalniettemin gaan ze geen MD zetten op die plek vrees ik.
Zacht materiaal maakt ook weinig uit (zo zacht zijn die bioplastjes niet).

sorry maar ik vind een md er gewoon nooit mooi uit komen( als hij er ooit uit gaat dan vind ik het gewoon zonde dat je op zoon zichtbare plek toch een "redelijk" littekentje houd.)
maargoed, ook een labretje kan je een zichtbaar littekentje aan over houden natuurlijk. mijn voorkeur zal toch echt niet naar een md uitgaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:28

het litteken van een MD die er degelijk uit gehaald is, is iet groter als dat van een gewone piercing.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:29

Ayasha schreef:
het litteken van een MD die er degelijk uit gehaald is, is iet groter als dat van een gewone piercing.

dan nog moet je hem er uit snijden en kan er weer meer bindweefsel ontstaan wat een litteken minder 'mooi' kan maken.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:31

vraagje
weet iemand hoe snel een navelpiercing eruit groeit?
ik zelf heb er eentje een halfjaar terug laten zetten(begin maart)
geen problemen of iets mee gehad maar krijg nu toch het gevoel dat ie al aan het uitgroeien is
is dit gewoon pech of komt het vaker voor?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:33

elisa_ schreef:
Ayasha schreef:

dan nog moet je hem er uit snijden en kan er weer meer bindweefsel ontstaan wat een litteken minder 'mooi' kan maken.

Uitsnijden, ik weet niet hoe ze het in nederland doen, mijn piercer haalt gewoon het korte stukje er onder uit en maakt dan met een naaldje het weefsel los als dat nodig is..

SF een navelpiercing is een surface piercing en die staan er om bekent dat ze vaak uitgroeien :)

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:34

ja maar als je het korte kantje er uit haalt moet je toch echt een klein sneetje maken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:36

Nee hoor, niet perse, ze maken toch ook geen sneetje om het er in te steken. Hij trekt gewoon het vel aan de kant net zoals bij het er in steken.

Buiten dat is je sneetje dan misschien 1 mm lang. Dus niet groter dan een gewoon piercinggaatje. Ik heb al heel veel MD littekentjes gezien en het zijn uitzonderingen die echt lelijke littekens over houden en vaak omdat de Md volledig uitgegroeid is of uitgescheurd.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-08-11 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:38

wij maken een sneetje bij het uithalen.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:39

en bij het insteken word zeker wel gesneden . alleen dan met een md boortje die erg scherp is. maar evengoed is het feitelijk wel een sneetje dan, alleen niet met een blade maar met een boortje. blijft een wondje toch.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:40

Hoe steken jullie in? Bij mij is er nog nooit gesneden.
Tuutrlijk wordt het een wondje, elke piercing is een wondje. :?