@rubyred, kom je daar geen vreemd gespuis tegen
of zorg je dat je op tijd weer binnen bent??ik zit in het centrum maar denk erover om straks gewoon naar het bos te fietsen en dan te lopen. Gelijk een warming up!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
of zorg je dat je op tijd weer binnen bent??
. Maar er ging iemand mee op de fiets. Normaal loop ik samen (ben een beetje een watje, durf niet zo goed in mijn eentje), alleen die had al teveel gedaan vandaag dus ging ze zo maar mee
.
Maar ik ren niet om af te vallen, echt totaal niet, ik wil juist niet afvallen hierdoor. Ik zit eindelijk op 55 kilo met mijn 1.75 meter na heel veel moeite. Ik doe het echt puur voor me conditie, want die faalt echt hard. Ik rij om de 2 weken een uurtje paard op de manege en echt, zodra we moeten galopperen ben ik na een paar rondjes helemaal uitgeput. Toch maar besloten om te gaan hardlopen ook al heb ik er echt een schijthekel aan, het is nu eenmaal de makkelijkste en goedkoopste manier om conditie te kweken.
Maar geen extreem rood hoofd of enorm hijgen... ben nog best trots op mezelf. Wel merkte ik toen ik thuis was dat die spier bij me scheenbeen pijn deed. Meteen gegoogled en kwam idd op de shin splints.. maar het lijkt me sterk dat ik me benen/voeten nu al overbelast heb... zit er wel over te denken misschien opzoek te gaan naar andere schoenen. Heb nu me sportschoenen van de middelbare school.. die dus al zo'n 6 jaar oud zijn en niet heel intensief gebruikt zijn.
Maar slijtage gaat volgens mij snel. Maar ik heb niet het geld om even schoenen van 100 euro te kopen ofzo.. dus ik kijk het nog eventjes aan. Misschien volgende keer even een wat betere warming up doen en extra aandacht voor me kuitspieren. En wat meer in het plantsoen rennen dan de wegen erom heen...
Hoe kan het hè?
Begin ook vanaf volgende week met dat Start to Run (van Evy ook idd!). 
Maar ik ga morgen even langs de scapino, even nieuwe schoenen halen. Ik weet dat dat ook niet optimale schoenen zullen zijn naar alle waarschijnlijkheid, maar ik vind het op dit moment nog enigszins zonde om 100 euro uit te geven aan schoenen terwijl ik niet echt van plan ben om heel fanatiek te gaan lopen. Ik wil nu conditie opbouwen en het daarna maar proberen bij te houden door 1/2 keer per week te rennen. Want dat is wel jammer, dat je door moet gaan om hetzelfde resultaat te blijven behouden.
Maar zodra ik merk dat me benen echt protesteren, dan toch maar de dure schoenen aanschaffen want ik wil ook niet me lichaam hiermee verpesten. Maar eerst maar even doorbijten, me lichaam moet maar even wennen. ^^
Wanneer ga jij lopen eigenlijk? Ik ben van plan om het maar s'ochtends te doen. Mede omdat ik vaak s'avonds moet werken en ik geen zin heb om te moeten haasten plus het feit dat ik al weet hoe het gaat: "blegh ik ben moe, ik heb al de hele dag hard gewerkt'. Dus dan maar s'ochtends, lekker goed aan de dag beginnen.
Moet wel even kijken welk tijdstip, ik moet echt eerst eten voordat ik wat doe. Dat heeft me lichaam me op de harde manier duidelijk gemaakt
(lekker douchen voor ontbijt of even wat dingen opruimen etc, om vervolgens (bijna) flauw te vallen) Maar ik weet ook dat als ik ga rennen na het ontbijt dat ik weer steek krijg... zat te denken om misschien wat lichter te ontbijten dan: gewoon 1 od 2 broodjes en een banaan, half uurtje/uurtje wachten om het te laten verteren en dan maar rennen. Denken jullie dat dit zal werken? Of heeft het voedsel langer nodig om te verteren? ^^ Naja, ik zal het waarschijnlijk maar moeten uitproberen of het werkt, ieder lichaam reageert natuurlijk anders.. 

lieke2 schreef:Ik heb ooit eens gelezen dat je juist je scheenbenen meer belast bij langzamer joggen dan een normaal tempo doordat het contact met de grond langer is. Geen idee of het klopt maar ik ga deze nieuwe hardlooppoging niet warmjoggen maar direct een iets harder tempo lopen dan joggen, eens kijken of dat scheelt. enne, helpt direct koelen niet?
en op nuchtere maag schijnt ook goed te zijn

Zit trouwens nu ik dit typ te denken dat je ook wel in de sportschool op de loopband met je koptelefoontje op kan gaan lopen!
Misschien ook wel een idee voor de winter..
). Steken zijn idd niet echt fijn.
Evy en Renate ken ik nu wel een beetje

Maandag maar wat rekken en strekken, zometeen nieuwe schoenen halen en misschien nog wat extra tanktops... ik begin er al wel enigszins naar uit te kijken om te rennen, had dat niet verwacht.
Maar dat komt misschien ook omdat les 1 me nog alles meeviel, zooo slecht is het dus ook niet gesteld met me conditie. Maar we zullen zien hoe gemotiveerd ik nog ben als ik maandag de gordijnen open doe en het zie plensen... haha.
) Maar dat was na 2x weer over.
En op nuchtere maag, nee dat probeer ik niet eens. Ik hou het bij een broodje of kruidkoekreep, een banaan en wat water. Half uurtje/uurtje wachten en dan hopen dat dat werkt. ^^