Iedereen die er nog niet is: heel veel succes, hou vol! En doe het gezond!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Klopt, ik kwam van 125. Behoorlijke obesitas dus (ik ben 1.80m).
Inmiddels zit ik op 'overgewicht' maar aangezien ik niet teergebouwd ben lijk ik behoorlijk slank. Als ik dan ook zeg dat er nog 14 af moet kijken mensen me aan alsof ze water zien branden
Ze geloven ook niet dat ik nu nog 90 weeg. Zelfs mijn huisarts geloofde het niet
Een gezond gewicht is voor mij tussen de 70 en de 80. Daarom wil ik naar de 75. Kan ik iets omhoog en iets omlaag zonder dat het ongezond wordt.
Maar goed, m'n hoofd zegt; 70 kan ook wel. En toen ik laatst met een andere BMI meter zag dat ik pas bij 62 op ondergewicht kom dacht ik; dan kan 65 óók wel.
Daar zit mijn gevaar.
Hoewel ik ook wel wéét dat als ik onder de 70 kom het waarschijnlijk niet eens meer mooi is.
Rebeccaa schreef:Maar koolhydraten is dus voor 'snelle' energie en dus heel erg geschikt als je moet sporten?
MightyJoe schreef:Ik zal toch echt verdere hulp gaan zoeken hoor Lente. Want nu heb je zeker geen normaal eetpatroon. En leven op een cracker? kom op. Dat kan echt niet.
Het heeft niets te maken met of je genoeg weet over goede voeding enzo. Ik weet ook precies wat ik wel en niet mag en wat gezond en niet gezond is en hoeveel ik moet eten. Maar nog heb ik een eetstoornis(BED). Een diëtiste kan je erg goed helpen. Ook een psycholoog is een optie.
Lente schreef:Klopt, ik kwam van 125. Behoorlijke obesitas dus (ik ben 1.80m).
Inmiddels zit ik op 'overgewicht' maar aangezien ik niet teergebouwd ben lijk ik behoorlijk slank. Als ik dan ook zeg dat er nog 14 af moet kijken mensen me aan alsof ze water zien branden
Ze geloven ook niet dat ik nu nog 90 weeg. Zelfs mijn huisarts geloofde het niet
Een gezond gewicht is voor mij tussen de 70 en de 80. Daarom wil ik naar de 75. Kan ik iets omhoog en iets omlaag zonder dat het ongezond wordt.
Maar goed, m'n hoofd zegt; 70 kan ook wel. En toen ik laatst met een andere BMI meter zag dat ik pas bij 62 op ondergewicht kom dacht ik; dan kan 65 óók wel.
Daar zit mijn gevaar.
Hoewel ik ook wel wéét dat als ik onder de 70 kom het waarschijnlijk niet eens meer mooi is.