[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:56

Yup ik gebruik het ook!

De wii fit is super handig samen met het balance board! :)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:56

We eten zo dadelijk kippenpoten, maar staat op caloriechecker dat 3 poten wel 1104 calorieen heeft :(
Is dat waar of moet ik het maar bij 1 pootje laten?

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:57

Kom op Wuis! Niet aan beginnen! Je bent vandaag al zo sterk geweest!

Als je nu eraan toe gaat geven kijg je straks een SUPER SCHULDGEVOEL!

Dus gewoon niet aan beginnen ;)

Anoniem

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:58

Nee, ik geef er nu ook niet aan toe, maar vanavond krijg ik het heeeeel moeilijk! :P

Heb daarom net al de verpakking van de chips bekeken, echt aaaaaso veel calorieen! Schrok ik toch wel even van!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:58

Ik heb ook wii fit met balance board, maar dat vind ik toch niet helemaal super. Voor de afwisseling wel leuk :) Ik heb nu ook just dance 2 en de michael jackson experience.. lekker dansen.. leuk en ik merk echt dat ik ervan ga zweten, beweging is beweging toch ?

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:59

Goedzo! Ik heb het tot op vandaag de hele week niet echt moeilijk gehad, maar nu het weekend eraan zit te komen word ik al zenuwachtig of ik nee kan blijven zeggen. :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:06

heb de wii, maar vind het niet echt sporten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:08

frgheaven schreef:
Goedzo! Ik heb het tot op vandaag de hele week niet echt moeilijk gehad, maar nu het weekend eraan zit te komen word ik al zenuwachtig of ik nee kan blijven zeggen. :)

Dat heb ik eigenlijk ook. :j

Gister had ik dan wel een moment dat ik dacht, wat kan mij het ook allemaal schelen, maar eigenlijk nog steeds geen moment gehad waarop ik dacht; ik moeeeet chocola! o.i.d.

Maar ik ga mijn chipsavondje zoooo missen. ;(

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:09

Ik wel!!! Dan hebjij noggeen wii fit!!! Ik heb net nog een half uur wii fitgedaan!! echt waar zweten en 136 calorieen verbrand!! Yess!! hhahaha. En mn wii vertelde me nog ff dat ik 0,7 kilo ben afgevallen vanaf dinsdag! Maar dat klopt vast niet. Wanneer hebben wij ons weeg momentje?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:10

Dat is ook wat ik het meeste ga missen. Chips. Kon voorheen de hele dag wel chips eten. Heb nu 1 januari voor het laatst chips gehad! :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:17

Jaime_ schreef:
Ik wil ook graag een hond, mijn hele leven al en dan moet je wel naar buiten, weer of geen weer.. Maar wij zijn te weinig thuis, dus dat wil ik zo'n dier niet aandoen.. Ik vind wandelen ook heerlijk. Zomers ga ik vaak met een vriendin die ook van wandelen houd een eind lopen in een mooi natuurgebied (wandelingen van soms meer dan 3 uur). Wat ik ook heerlijk vind is zwemmen, jaren lang gedaan.. eens per week baantjes trekken.. Denk dat ik daar binnenkort maar weer mee begin :)

Een hond is inderdaad een ideale manier om te gaan wandelen. Maar als je veel weg bent, is dat sneu voor het diertje inderdaad. Zwemmen is ook leuk en goed. :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:18

frgheaven schreef:
Yup ik gebruik het ook!

De wii fit is super handig samen met het balance board! :)

Hoeveel kost dat eigenlijk allemaal?
Mijn moeder keek gisteravond naar het programma over te dikken kinderen en ze wil eigenlijk ook wel zo'n wii geval.. Ik blij!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:19

appiesjappie schreef:
Ik wel!!! Dan hebjij noggeen wii fit!!! Ik heb net nog een half uur wii fitgedaan!! echt waar zweten en 136 calorieen verbrand!! Yess!! hhahaha. En mn wii vertelde me nog ff dat ik 0,7 kilo ben afgevallen vanaf dinsdag! Maar dat klopt vast niet. Wanneer hebben wij ons weeg momentje?

jawel hoor, maar geef mij maar de fitness of sporttraining :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:19

appiesjappie schreef:

Maandag als ik het goed heb. :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:20

Ik woon nog thuis en wat ga ik vanavond wéér eten? Juist, pizza. :S
Ik had geen tijd meer -moet werken- om iets gezonders te kopen. Nouja, morgen beter. :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:33

Tuurlijk is de wii geen echte sport het is een game, maar wel 1 waarbij je moet bewegen, en daar gaat het om om die beweging.. en of dat nou tijdens een teamsport is.. in de sportschool of dat je in je woonkamer staat de springen en hupsen, het blijft beweging.. en ik krijg het echt warm als ik bezig ben met die dansjes, je beweegt alles, van top tot teen, niets blijft aan de grond, en ik krijg het na 5 minuten al zo warm dat er telkens iets uitgaat, en als ik een uurtje gedanst hebt op de wii voelt dat voor mij als een echte work-out.. voor mij de ideale oplossing om toch dagelijks te bewegen :)

Over die chips etc wil ik het volgende zeggen.. hebben jullie jezelf zo'n strak lijn-plan aangemeten dat jullie helemaal niets lekkers of ongezonds mogen? Ik ben van mening dat je jezelf moet belonen voor wat je die week bereikt hebt.. geheel onthouding heeft geen zin.. en tuurlijk moet je dan niet gelijk 3 chocolade repen wegvreten.. maar kijk voor jezelf naar iets wat je heel lekker vind.. dat moet kunnen eens per week vind ik.. als je jezelf alles afneemt krijg je terug val momenten waarop je ontzettend gaat snaaien, als je met jezelf afspreekt elke vrijdag mag ik om 8 uur om het weekend te beginnen iets lekkers, wel met mate natuurlijk, dus vreet niet 3 zakken chips leeg.. dan heb je ook iets om naar uit te kijken, en als je de rest van de week gezond eet en beweegt hoeft dat geen probleem te zijn..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:36

de wii fit iswel prijzigikgeloof bordenspel120euro maar ik heb een goedkoper bord gekocht niet officieel van nintendo en het spel kostte 20euro. Maar ik vindhet tot nu toe echt usper. Ik had al van gisteren spierpijn had sinds 2 maand niet meer paardgereden haha. en nu nog even wiien. Nou kunnen mijn benen echt niet meer

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 18:38

Hee iedereen :D
Heb niet zo 'gezond' gegeten vandaag, maar dat komt omdat ik terug ging reizen naar huis met de trein (3 uur lang).

O: 2 volkoren boterhammen met runderrookvlees, 1 glas 0% vet melk
T: Niks
L: Niks
T: Stuk komkommer, mueslireep en flesje water
A: Wortelen met doperwtjes, iets aardappeltjes (hou ik niet zo van) en kleine rundergehaktbal
T: Plak ontbijtkoek met kiwi en glas Jus'd Orange

Vanavond heb ik voetbaltraining en daarna ga ik de kantine in waar ik een plak ontbijtkoek, een kiwi en een glas jus'd orange neem. Geen alcohol, daar ben ik mee gestopt en heb ik toch niet zo'n zin in.

Maargoed, over het algemeen weinig gegeten dus :\ Komt omdat ik niks bij me had in de trein en dan meestal ook nergens zin in heb (al heb ik wel 'genoten' van de geur van patat van mn overbuurman)...

Vanavond later, of morgenvroeg, zet ik iedereen die me een Pb heeft gestuurd in de lijst :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 18:42

kabwan schreef:
We eten zo dadelijk kippenpoten, maar staat op caloriechecker dat 3 poten wel 1104 calorieen heeft :(
Is dat waar of moet ik het maar bij 1 pootje laten?
Kippenpoten zijn toch heel groot? (ik denk dat caloriechecker ook uit gaat van de grote kippenpoten). Ik houd het sowieso altijd bij 1 poot. Tenzij je van die kipkluifjes hebt of kippenvleugeltjes, daar kun je er wel twee van eten (qua grammen vlees). Eet smakelijk in ieder geval alvast :)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:03

De helft van zo'n poot is altijd bot, en dacht dat kippenvlees zo goed was. Maar ik vulde 3 poten in, en waren meteen 1100 kcalorieen... Ik hou het wel op 2 pootjes, anders heb ik vanavond erge honger :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:06

Ik kom voor vandaag volgens het voedingscentrum op dik 2600 kcal!!

Maar ik kan bepaalde dingen ook niet vinden en sommige dingen heb ik een beetje van gehad..

Mijn dag vandaag:
O: cracker en een banaan
t: 2 mandarijnen
M: 4 grof volkoren brood, dubbel. 1 met vruchtenhagel en boter en 1 met sanwichspread en tomaat
t: Eierkoek
A: 3 witte bollen (kon ik niet vinden op caloriecheck dus heb harde broodjes ingevuld??)
2 met makreel (ingevuld: 1 moot. Heb maar een beetje gehad, aantal kcal per moot: 1056kcal!!)1 met haring
en een lekker bekje :o

Voor mij eerst geen makreel meer dus. Maar hij is wel groen, dat is dan weer vreemd...

Een kippenpoot is daar idd zo'n hele grote. Anders zijn het vleugeltjes denk ik..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:22

Ik heb als avond eten: Eerst wat erwtensoep, Hamburger, wat zuurkool en wat wortelen en aardappelen en als toe een bakje yoghurt.
Ook hebben we rookworst erbij, maar dat schijnt heel slecht te zijn?
Neem ik dat wel niet

In totaal kom ik op 1265 calorieën vandaag!
Laatst bijgewerkt door Flying_Angel op 07-01-11 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:25

Rookworst is heel vet idd.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:28

Haha ik ging al op caloriechecker kijken! ong 300 calorieën in 1 stukje, Daag :wave: haha dat neem ik niet.
Mijn dagelijkse calorieën zijn trouwens veranderd want ik heb nu erwtensoep erbij.
Dus ik had nu 1265
Is dat veel?
Laatst bijgewerkt door Flying_Angel op 07-01-11 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:29

Nee precies, kun je beter niet doen. Ik eet morgen stamppot zuurkool :9 , normaal gesproken doe ik daar een stuk zuurkoolspek en een stuk rookworst bij.

Maar ik moet nu maar een alternatief bedenken! Iemand een idee?