Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:52

Ja die van ons hebben mij nog echt heel hard nodig en dat geeft mij soms een benauwd gevoel.

Dit was inderdaad les 4 van de 15 km :j Heel misschien de zeebodemloop begin juni hier in l'stad en ik weet dat almere een city run heeft in het voorjaar maar wanneer en hoe lang... Geen idee. En jij? Iets in de planning of heb ik daar overheen gelezen?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:02

Zie net dat almere een week eerder is, 29 mei. 7, 14 en 21 km. Is ook wel leuk. Eerst maar een de 15 km afronden, zal nog een hele kluif worden. Gaan ook nog eind april 2 weken naar frankrijk en mijn ervaring leert dat ik dan weinig tot niets loop :n suffe fransen doen niet aan fietspaden :( en ik hou van het leve dus ik ga niet langs een doorgaande weg lopen waar ze als idioten voorbij sjeezen :D

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:06

Hallo iedereen. Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben jenny en woon in Assen. Sinds vandaag ben ik echt begonnen met hardlopen, dat doe ik via het schema van Renate op mijn MP3. Ik ben begonnen met stap 1 van de 5 kilometer.

Nou dat was echt afzien vandaag. Goh, dan kom je er pas echt achet wat voor slechte conditie ik heb. Had het vooral even zwaar met de 4e keer 1 minuut rennen.

Volgend jaar ga ik trouwen, daarom wou ik wat aan mijn conditie werken+ gewicht. Mijn collega heeft toen als doel gesteld dat ik samen met hem de 4 mijl van Groningen ga rennen in september of oktober (Weet iemand trouwens vanaf wanneer je je kunt inschrijven?)
Als ik afhaak moet ik hem trakteren op een etentje, loop ik hem uit dan krijg ik een bos rozen van hem. Hij loopt zelf al heel wat jaren hard, maar zal tijdens de 4 mijl mijn tempo aanhouden.

Maar goed, vandaag dus de eerste stap gezet. Wou gisteren al lopen maar dat is er niet van gekomen. Voel me nu wel goed dat ik nu mijn eerste stap heb gezet. Ben benieuwd hoe het dag 2 zal verlopen.

Wou morgen nog gaan paardrijden maar voel de spierpijn nu al opkomen! Weet niet of ik wel op mijn paard kan komen. haha.

Eerder ging ik ook vaak op de fiets naar stal toe maar door het slechte weer pak ik steeds vaker de auto, als je het niet onderhoud gaat je conditie echt hard achter uit!

Sorry voor het lange verhaal. Mocht je nog iets willen weten van mij, vraag maar raak!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:49

Goedemorgen, alweer op het werk en ook al mijn mailtjes van gisteren gedaan :o Was lekker vroeg dan kan ik ook weer lekker vroeg naar huis.

Hij wil naar Mallorca, maar daar zijn we al 1000x geweest en ik wil ook weleens wat anders zien. Canarische Weilanden zijn we ook al 3 keer geweest, en er zijn nog zoveel meer mooie plekjes, maar goed hij is wat lastig met alles :+

Ik ga vanavond weer, gisteren even wat buikspieroefeningen en die lunges gedaan *auw* maar nu geen last, dus dat kon nog wel wat meer :D

Hoop op een rustige dag vandaag, heb niet zo veel zin eigenlijk en ben blij dat mijn collega vandaag eerder weggaat :j

*edit* :+
Mias Welkom :j Goed doel, ik ga ook weer de 4mijl lopen dit jaar. het is op 10 oktober ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:56

Mias, welkom! Je zult zien dat je over 6 weken klaar bent om 5 km te lopen :j Als je lid wordt van dutchrunners heb je ook een schema voor de 4 mijl wat je kunt downloaden. Staat het niet op de site vd 4 mijl wanneer de inschrijving begint?

Heb zelf erg slecht geslapen, rugpijn is er na het lopen gisteravond niet beter op geworden. Ga zo wel even naar knollie maar of ik er ook op ga/kom.... we'll see.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:58

hetbommeke schreef:
Ja die van ons hebben mij nog echt heel hard nodig en dat geeft mij soms een benauwd gevoel.

Dit was inderdaad les 4 van de 15 km :j Heel misschien de zeebodemloop begin juni hier in l'stad en ik weet dat almere een city run heeft in het voorjaar maar wanneer en hoe lang... Geen idee. En jij? Iets in de planning of heb ik daar overheen gelezen?

Goedemorgen..
Als ze groter zijn straks is het dus andersom haha erg he wij moeders ,maar ik snap het wel zou niet willen ruilen qua leeftijd vind dit wel lekker zo.
Oeps klinkt wel erg ontaardt :o
Ik wil de apeldoorn winterloop meedoen maar die is 8 daar hik ik nog een beetje tegen aan.
Aan de andere kant we hebben anderhalf uur de tijd.
Hmm Almere is voor mij ook niet echt ver weg...woont nog familie ook trouwens.

Hoi Mias je zult vandaag je spieren wel voelen idd rustig bewegen gewoon komt goed.

Niet echt spannend dus sakkia als je daar al zo vaak geweest bent :+
Misschien gewoon wat reisboeken halen en dan kijken of hij ergens anders ook warm van kan worden.
Goed trouwens dat je gisteren afgeslagen hebt +:)+ was een gewoonte vraag van hem of niet?

Hmm sterkte bom rugpijn is niet fijn ..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:34

Gisteren afgeslagen?

*edit* oooh roken bedoel je, dat was woensdag al en het was idd een gewoonte vraag van hem, was ook niet erg, zal hij vanavond wel weer doen :+

ja ik moet ook even boeken ophalen, maar ik kan wel boeken halen maar het is makkelijker als we dan in elk geval al weten naar welk land we willen want anders heb ik weer zo'n hele stapel :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:38

Goedemorgen!

Welkom Mias.

Haha zwaar he Sak!
Valt mij ook nog mee wat ik nu van mijn spieren voel hoor...

Bom ook weer lekker gelopen.

En verder weet ik het niet meer... :o
Ben weer op werk en zie dat ik voor ongeveer een half uurtje werk heb liggen, dus ga weer veel aanwezig zijn vandaag... := Ach, wordt vanzelf 4 uur vandaag... ;) En dan is het lekker weekend... Vanaaf en morgen lekker 2 paardjes rijden, morgen ook weer lekker lopen en dan zondag schrijven bij mijn cursusleider en daarna nog rijden.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:53

bedankt voor alle leuke berichtjes.
Ja, mijn spieren voel ik nu echt. Maar daar kom ik wel weer boven op.
@hetbommeke ik hoop eerst de 5 km te kunnen lopen, daarna wil ik voor de 10 km gaan. Dan zit ik ook goed qua 4 mijl dacht ik zo. Maar dat is nog ver van mijn bed show, eerst les 2 maar eens lopen morgen
@Saskia, er zijn heel veel mooie landen waar je heen kunt. Zuid Afrika is bijvoorbeeld ook erg mooi, een echte aanrader en New Zeeland ook. Dichter bij huis zou ik eens gaan kijken in Italië of Spanje

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:24

Ben weer terug van paardekind en ik ben erop geklommen. Met een diclofenacje gaat alles een stuk beter ;)

Had er flink de P in :( Wij hebben op stal 3 buitenbakken (2 van 20x60 en 1 van 20x40). In een van de grote bakken staan 32 paarden van 10 tot 17 u omdat de wei nu te slecht is, dus dat is gatenkaas. De andere grote bak is heel zwaar en mul en de kleine bak die meestal wel goed is, was tot 3 m uit de hoefslag blubber. Heb nog wel wat gereden maar echt lekker ging niet. Ma en woe avond was ik ook al op stal en dan is rijden ook niet relaxt want iedereen wil in die kleine bak, de rest is niet goed. Verder hebben we sinds 1 januari een stalverhoging van 25 euro gekregen, ik betaal nu 285 euro per maand :wow: Waarvoor vraag ik me wel eens af? Ben al wat aan het rondkijken maar ik vind het heel belangrijk dat een paard naar buiten gaat overdag en dat is hier niet altijd het geval. Er wordt voor dat bedrag uitgemest, opgestrooid en binnen/buiten gezet. Voer komt er apart bij.

Sorry voor mijn ego-post, had me echt verheugd op een uurtje lekker werken, maar nu is het 20 min aanmodderen (letterlijk) geworden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:29

Jammer is dat zeg! Wij betalen nog wel meer; 340 per maand voor stal met 20 x 60 buitenbak (in de winter vol met hindernissen) 25 x 50 buitenbaan (superbodem zolang het niet vriest) en een binnenbakje van 15 x 30. Op woensdagmiddag en zaterdag de hele dag is de binnenbak bezet voor kinderlessen. De paarden worden ma t/m vrij binnen en buiten gezet en uitgemest. In het weekend mag je ze zelf binnen en buiten zetten. Bedrag is incl voer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:30

Balen Bom :(:)
maar waarom slik jij diclofenac?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:44

Sas, had wat last van mijn rug en ik wilde persé paardrijden :o

Nou in de mail waarin de verhoging stond werd ook aangehaald dat ze vergelijkbare faciliteiten hadden met andere stallen in l'stad en dat de hooiprijs zo was gestegen. OK dat laatste weet ik maar dat eerste.... :n In de wintermaanden is het gewoon niet leuk. Afgelopen maandag wilde ik eigenlijk rijden... ik kijken in de bakken, alleen kleine bak was te rijden maar dan rijden er al 6 waarvan er 2 leskrijgen en dan moet ik daar nog bij in.

Net gebeld met een andere stal, binnenbak, buitenbak, longeercirkel, weidegang 's zomers. Alleen niet de zekerheid dat ze iedere dag naar buiten gaan... en da's nou weer zo jammer.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:47

Jammer is dat he, de perfecte stal is gewoon niet te vinden. Kan je ook helaas niet helpen, Lelystad is net te ver voor mij om de stallen goed te kennen.

Toch is de beweging van het rijden ook wel heel goed voor je rug hoor, mits je paard niet de pan uit stuitert, maar een rustig stap/drafritje is heel goed om de boel los te maken en te laten ontspannen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:50

Idd Bom, je betaalt een redelijk bedrag en je kunt niet alle accomodatie-faciliteiten gebruiken en dan verhogen ze ze het stallingsgeld nog eens met een kleine 10%, vind ik een flinke verhoging. Ook al zijn de hooiprijzen omhoog gegaan. Inkoop kost een baaltje nog geen euro
@Sak, is griekenland of italië niets? Alleen al voor het eten zou ik al gaan :9
@Mias :wave: wat goed dat je al bent gaan lopen! Kom veel in dit topic en dan komt het echt wel goed! :j

Hier weer laat mijn bed uit, spierpijn is wel minder, maar ik blijf zo extreem moe, totaal geen energie in lijf. Ik ga toch proberen van de bank af te komen vandaag.
Gisteren bij de DA merkte ik ook heel duidelijk dat ik nog niet opgeknapt ben. :( Parkietenmans stal de show weer in de praktijk :D gelukkig geen levensbedreigende dingen, hij moet 2 keer per dag onder de douche :') en het veren trekken negeren.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:51

Fan, parkiet onder de douche. Ik weet trouwens weer hoe die van ons heette: Kuifje <3

Nog veel last van je griepje? :(:)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:58

Fan ben benieuwd of hij dan ook gaat zingen onder de douche _O- En jij gewoon rustig aan doen, energie komt vanzelf wel terug maar duurt even.

Perfecte stal is er inderdaad niet, hebben er wel eens aan gedacht te verhuizen en de paarden aan huis te hebben maar wat dan als je met vakantie gaat en dat gaan wij nog wel eens :D

Verder staat het belang van mijn paard bovenaan. Zag net in Almere 24/7 buiten maar dan alleen een buitenbak. Nadeel is dat het ook een stukkie verder rijden is.

Meestal gaan ze eind maart/begin april weer de wei op en dan zijn alle bakken ook weer te rijden. Hoor wel meer stalgenoten klagen over de staat van de faciliteiten. Ben aan het twijfelen of ik mijn bevindingen in een mail naar de staleigenaar moet zetten of niet

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:59

Misschien een 'stalvergadering' organiseren? Dan kan iedereen zijn/haar onvrede uiten en wellicht kan de staleigenaar dan aangeven wat er wel en niet mogelijk is.

Oooh, als ik paarden aan huis kon betalen deed ik het vandaag nog.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:05

Van Stallen heb ik niet zo veel verstand :+

gelukkig dat het meeviel bij de DA Fan :j Jij nog even verder aansterken dan maar en nog niet weer lopen.

Ja Italië vind ikook leuk maar daar zouden we dan met de auto heen gaan, maar eigenlijk net besloten toch te gaan vliegen. Griekenland is ook leuk :j Ga ik ook zeker naar kijken.
Hou op over het eten, ik ben net een vuilnisvat gaat alles in maar vriendlief :n vreselijk die is echt altijd verwend met eten. het wordt wel steeds beter maa rin het begin was het helemaal drama.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:14

Ik ook Wen, maar ik heb ook nog een man die helaas niet met het paardevirus besmet is :n
Ik zou graag Zorro en een B of C pony aan huis willen. Dat betekent wel dat we minder op vakantie kunnen en dat ik misschien weer meer zou moeten werken. Betekent ook dat de kids naar school gebracht moeten worden of naar een andere school toe moeten. En we hebben verlies op ons huidige huis wat we 3 jaar geleden nieuwbouw hebben gekocht en daarvoor (nog) niet de investeringskosten eruit kunnen halen bij verkoop.

Kortom, we houden het even zo ;)

Stalvergadering is wel een goeie, ik zal eens rondvragen of hier animo voor is.

Griekenland is ook heel mooi :j En lekker eten en drinken :9 Gyros, tzaziki, olijven, mmm jammie

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:46

Haha ach, er moet iets te dromen blijven he...

Ik nog graag naar Thailand/Indonesie willen en naar Autralie/Nieuw Zeeland. Maar voor dichtbij vind ik Tsjechie en Kroatie echt heel mooi. Echt een aanrader...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:51

Ja daar wil ik ook nog wel een keer heen, maar dan liever wat langer als 12 dagen, dan liever 2 of 3 weken en die tijd hebben we nu niet omdat Arjan ook graag naar het Truckstarfestival wil met zijn nieuwe eigen truck.
Had ik dat trouwens wel verteld? Dat Arjan een vrachtwagen heeft gekocht om mee naar shows te gaan???

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:15

hetbommeke schreef:
Ben weer terug van paardekind en ik ben erop geklommen. Met een diclofenacje gaat alles een stuk beter ;)

Had er flink de P in :( Wij hebben op stal 3 buitenbakken (2 van 20x60 en 1 van 20x40). In een van de grote bakken staan 32 paarden van 10 tot 17 u omdat de wei nu te slecht is, dus dat is gatenkaas. De andere grote bak is heel zwaar en mul en de kleine bak die meestal wel goed is, was tot 3 m uit de hoefslag blubber. Heb nog wel wat gereden maar echt lekker ging niet. Ma en woe avond was ik ook al op stal en dan is rijden ook niet relaxt want iedereen wil in die kleine bak, de rest is niet goed. Verder hebben we sinds 1 januari een stalverhoging van 25 euro gekregen, ik betaal nu 285 euro per maand :wow: Waarvoor vraag ik me wel eens af? Ben al wat aan het rondkijken maar ik vind het heel belangrijk dat een paard naar buiten gaat overdag en dat is hier niet altijd het geval. Er wordt voor dat bedrag uitgemest, opgestrooid en binnen/buiten gezet. Voer komt er apart bij.

Sorry voor mijn ego-post, had me echt verheugd op een uurtje lekker werken, maar nu is het 20 min aanmodderen (letterlijk) geworden.

Jeetje, dat is helemaal niet leuk. Vooral niet als je zoveel stalgeld betaald.
Ik heb 2 p[aarden en ik betaal per paard 100 euro. Dat is incl binnen/buiten zetten (Wei!! ook bij slecht weer) uitmesten voeren. Alles. Wel hebben wij maar 1 buitenbak van 20x40 maar die is goed te doen!
in de zomer staan mijn paarden 24/7 buiten. Maar ze kunnen ook wel binnen staan. Stalprijs is wel het zelfde

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:21

Oh oke ik denk dat het Bulgarije wordt :o
Vriendlief moet niet zeuren hij heeft zijn vrachtwagen al :+

*edit* en meedenken wil ie ook niet :D Zei gisteren tegen hem, als je zo ongeinteresseert blijft dan doe ik het helemaal alleen he :j En dan weet je het wel wnat dan gaan we op Safari in Zuid-Afrika :') Zijn enige reactie: Doe je toch niet, vind je toch te duur :')
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 14-01-11 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:22

Fanneke schreef:
Idd Bom, je betaalt een redelijk bedrag en je kunt niet alle accomodatie-faciliteiten gebruiken en dan verhogen ze ze het stallingsgeld nog eens met een kleine 10%, vind ik een flinke verhoging. Ook al zijn de hooiprijzen omhoog gegaan. Inkoop kost een baaltje nog geen euro

Als ik het goed heb begrepen mag de stalbaas zijn huur maar verhogen met maximaal 3% op jaar basis, of 8%. Dit mits de facilliteiten het zelfde blijven. Veranderen de facciliteiten in positieve zin in belang van de stalgasten, dan mag de stalbaas de stalling nog verder ophoog schoeven dan die 3 of 8%.
Als ik jou was zou ik dit even uitgaan zoeken. Mischien dat ze je meer kunnen vertellen bij vereneging eigenpaard. Jij als stalgast staat namelijk best sterk en kunt er op in gaan! Vooral als je zegt dat je op je huidige stalling goed staat!