Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:LoveHorses12 schreef:Ik heb dit zelf ook mee gemaakt met een familie lid. En ik vind zelfmoord zeker weten egoistisch. Hoe kan iemand je nou helemaal laten vallen door zichzelf van de wereld te laten verdwijnen. Die gene weet echt niet wat een verdriet hij of zij aan kan doen
Blijkbaar heb jij je niet verdiept in iemand's beweegredenen. Lees het topic bv eens door of denk zelf eens na over hoe ver iemand moet zijn, om tot zo'n daad te komen. In plaats van kortzichtig te veroordelen, want dat is wel heeeeeeel makkelijk.
91laura schreef:LoveHorses12 schreef:Zo denken noem ik pas egoïstisch..
ik niet, het is mijn mening!
91laura schreef:LoveHorses12 schreef:Ik heb dit zelf ook mee gemaakt met een familie lid. En ik vind zelfmoord zeker weten egoistisch. Hoe kan iemand je nou helemaal laten vallen door zichzelf van de wereld te laten verdwijnen. Die gene weet echt niet wat een verdriet hij of zij aan kan doen
Zo denken noem ik pas egoïstisch..
manie schreef:Kelpla schreef:Lees net het vreselijke bericht dat Antonie Kamerling zelfmoord heeft gepleegd.
Op de een of andere manier kan ik dit gewoon niet begrijpen en vindt het bijna zelfs egoistisch. Hij laat een vrouw en kinderen achter..
Hoe zijn jullie meningen hierover?
Verdiep je in wat een depressie inhoudt en durf daarna NOOIT meer te zeggen dat het egoistisch is.......
saskiakefie schreef:Ik vind het behoorlijk egostisch echt waar.
Al leef je niet meer voor jezelf, leef dan voor je nabestaanden.
Parkietjee_ schreef:Ik weet niet wat ik van zelfmoord moet vinden. Je weet natuurlijk nooit wat er allemaal bij iemand van binnen speelt. Maar als je logisch nadenkt, vind ik het wel een vorm van egoïsme.
Wat ik alleen echt niet snap is dat iemand een keer zei dat het dapper is om zelfmoord te plegen. Wat is er in godsnaam dapper aan?
saskiakefie schreef:Parkietjee_ schreef:Ik weet niet wat ik van zelfmoord moet vinden. Je weet natuurlijk nooit wat er allemaal bij iemand van binnen speelt. Maar als je logisch nadenkt, vind ik het wel een vorm van egoïsme.
Wat ik alleen echt niet snap is dat iemand een keer zei dat het dapper is om zelfmoord te plegen. Wat is er in godsnaam dapper aan?
Weetje wat dapper is? Doorgaan en er doorheen komen. Dáár heb ik echt respect voor.
Zelfmoord is makkelijk, is laf en is de simpelste uitweg.
Mensen die heel graag willen leven gaan dood, mensen die gezond zijn kiezen zelf voor om dood te gaan, dat is zo oneerlijk,,
JessAndHope schreef:Dat laatste heb ik ook nooit begrepen Parkietjee_.
Ik denk dat er áltijd wel dingen zijn die het waard zijn om voor te vechten. In mijn geval mijn kindje, mijn paarden, mijn familie. Als ik er alleen al aan denk wat ik mijn familie aan zou doen, ga ik door de grond van schaamte.
Er is altijd wel een weg eruit, opgeven is geen optie. Zelfmoord is een 'easy way out'.
En ja... dat is mijn mening.
demo_love schreef:Ja, ik vind het wel egoïstisch. Ik begrijp heel goed dat je op zo'n moment er niet meer over nadenkt, en alleen maar 'weg' wilt, maar de meeste mensen die zelfmoord plegen zijn nooit bij een psycholoog of psychiater geweest, de meeste mensen in de nabije omgeving weten niks van zijn of haar gedachten/ideeën. knip.