Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:47

zoals tallie al zegt, wij lezen wat ts wil dat er gelezen word.

ts heeft nergens haar min punten neer gezet, want geloof niet dat ts zo heilig is als dat ze doet voorkomen.
misschien is het verhaal wel net andersom?
dat ts constant met der kont op de bank zat en vriendlief van hot naar her vloog om het haar naar de zin te maken en er eens wat van gezegt heeft dat ze ook wel eens wat kan doen dat zwanger zijn geen ziekte is.

wij horen het verhaal van 1 kant en dus is het nu lekker makkelijk om ons "tegen" de andere partij te keren, helaas snijd het mes zich aan 2 kanten!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:49

JessAndHope schreef:
Fingers crossed! Heel vals misschien: maar ik hoop dat hij tegen die tijd een andere vriendin heeft die ie veel interessanter vind dan mij en die kleine...

Met andere woorden, jij gunt het hem niet en je kind niet.
Hieruit maken we denk ik allemaal wel op dat jij liever een rookvrije, vaderloze omgeving kiest voor je kind.
bah

Inderdaad, als je echt zo stoer en flink bent stuur je je ex dit topic en laat je hem zijn verhaal doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:52

Tallie1979 schreef:
Nogmaals San, hoe weet jij zo zeker dat de vader van het kindje echt geen interesse toont? Ken jij TS persoonlijk?

Wij horen hier maar 1 kant, zo lang er geen 2 kanten worden verteld, kan ik persoonlijk niks anders doen als er vraagtekens bij plaatsen..

En dat mag, het is immers een discussieforum :P

Tuurlijk mag dat :D Maar het mag toch wel respectvol en met nuance? TS heeft het moeilijk genoeg, heeft een zware beslissing moeten maken en zit nu alleen in een situatie die ze anders samen met haar vriend had gedeeld. Het is gewoon heel makkelijk TS te gaan veroordelen terwijl ze alleen op zoek is naar steun en advies.

En zolang ik geen andere kant van het verhaal hoor, ben ik bereid TS op haar woord te geloven, totdat pa zijn verhaal doet en het tegendeel beweert :)

Ik vind het nogal wat dat een partner niet eens voor zijn vrouw/vriendin klaar staat wanneer ze doodziek is door haar zwangerschap...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:54

Pashon schreef:
zoals tallie al zegt, wij lezen wat ts wil dat er gelezen word.

ts heeft nergens haar min punten neer gezet, want geloof niet dat ts zo heilig is als dat ze doet voorkomen.
misschien is het verhaal wel net andersom?
dat ts constant met der kont op de bank zat en vriendlief van hot naar her vloog om het haar naar de zin te maken en er eens wat van gezegt heeft dat ze ook wel eens wat kan doen dat zwanger zijn geen ziekte is.

wij horen het verhaal van 1 kant en dus is het nu lekker makkelijk om ons "tegen" de andere partij te keren, helaas snijd het mes zich aan 2 kanten!

Een mes kan zich niet snijden.

En TS heeft inderdaad haar minpunten niet neergezet, maar het gaat mij te ver om alles om te draaien en TS tot de zondebok te maken. Zij zal ook niet foutloos zijn, maar een beetje vertrouwen in de medemens is echt geen zonde.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:54

We waren er niet bij, dus zeker weten dat hij nooit klaar heeft gestaan weten we niet..

Dat weten we pas zeker als de ex in dit verhaal zijn kant van het verhaal doet.. Vaak is het zo dat dan blijkt dat het verhaal een stuk genuanceerder ligt als wij met zijn allen denken :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:56

Tallie1979 schreef:
We waren er niet bij, dus zeker weten dat hij nooit klaar heeft gestaan weten we niet..

Dat weten we pas zeker als de ex in dit verhaal zijn kant van het verhaal doet.. Vaak is het zo dat dan blijkt dat het verhaal een stuk genuanceerder ligt als wij met zijn allen denken :D

Dat zou kunnen. Vooralsnog weten we dat niet en is het behoorlijk sneu om TS aan te vallen terwijl ze in een moeilijke periode zit :)

Overigens is dit geen beschuldiging naar jou toe, absoluut niet, ik vind je heel netjes. Maar ik kwam posts tegen waar m'n nekharen van overeind gingen staan :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:58

ik vind het te ver gaan om maar klakkeloos het verhaal van ts te geloven en heb er dan ook serieus mijn vraagtekens bij staan.

verder ts is dit topic zelf begonnen als ze enkel wou horen "ohhh gossie meid, wat erg wat een l*l van een vent heb jij gehad zeg knap dat je dit in je eentje doet oohhhh aai over de bol!" had ze dat in haar begin post moeten zetten.
Het enige wat ze tot op heden doet is haar ex met de grond gelijk maken en vind het zeer moeilijk te geloven dat als het daadwerkelijk zo'n ongelooflijke rot vent was ze er bewust een kind mee heeft genomen/ gemaakt.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:59

_San87_ schreef:
Ik vind het nogal wat dat een partner niet eens voor zijn vrouw/vriendin klaar staat wanneer ze doodziek is door haar zwangerschap...

Dat vind ik ook, en dat is echt heel egoïstisch als ik eerlijk ben, zwangerschap doe je samen. Alsof zij er alleen bij is geweest, naar mijn idee moet je je vriendin steunen en een beetje helpen. Het is niet alleen haar kind maar ook zijn kind. (als dit waar is)

Maar ga je, om die reden, ook egoïstisch doen en hem zijn kind willen onthouden, iets waar dit kleintje niet om gevraagd heeft en niets aan kan doen dat zij papa zo'n grote ei,kel vind?!
En vraag ik me af, hoe jij jezelf gaat verantwoorden als je kind later allerlei vragen gaat stellen over papa.
Zelf zegt TS dat ze dit nooit gezegt heeft, maar ik zie toch wel wat posts voorbij komen waarbij ze dit wel met andere woorden heel duidelijk maakt.

Anoniem

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:00

Ik heb daar ook voldoende posts over gelezen. OA 1 waarin stond dat ze het geestelijke vermogen van haar ex betwijfelde...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:04

Pashon schreef:
ik vind het te ver gaan om maar klakkeloos het verhaal van ts te geloven en heb er dan ook serieus mijn vraagtekens bij staan.

verder ts is dit topic zelf begonnen als ze enkel wou horen "ohhh gossie meid, wat erg wat een l*l van een vent heb jij gehad zeg knap dat je dit in je eentje doet oohhhh aai over de bol!" had ze dat in haar begin post moeten zetten.
Het enige wat ze tot op heden doet is haar ex met de grond gelijk maken en vind het zeer moeilijk te geloven dat als het daadwerkelijk zo'n ongelooflijke rot vent was ze er bewust een kind mee heeft genomen/ gemaakt.

Geloof het of niet, maar er zijn mannen die als blad aan een boom omslaan zodra vrouwtje zwanger is :) Ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar misschien had haar ex niet verwacht dat hij wat meer moet gaan doen (wat imo vanzelfsprekend is).

Maar deze discussie is nutteloos tot haar ex met een verklaring komt. En aangezien ik niet denk dat die er gaat komen, is TS het meest gebaat met goede adviezen en steun.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:06

Alrighty, Laat ik eens heel correct en netjes blijven tijdens mn post en proberen alles zo duidelijk en helder mogelijk te omschrijven en dan ook nog eens op een manier die mensen prettig vinden om te lezen...

Allereerst: wat _San87_ zegt klópt. IK ben niet diegene die hem heeft weggehouden bij zwangerschapsgym (iemand hier beweerde van wel), hij vond het onzin en wilde niet dat ík er heen ging, want dat is geldverspilling.

Dan: waarom zou ik de hele dag op mn hol zitten, hem van hot naar her laten vliegen en dan uit mekaar gaan? Dan zou ik het toch prima voor mekaar hebben??? Dus nee, ik ga echt niet voor niets uit een relatie weg, helemaal niet als het met een man betreft die de vader van mijn kind is.

3th: waar staat (nogmaals) dat ik hem weghoud bij mijn kind? Dat het kind een vaderloos bestaan gaat leiden? Mag ik aub even quotes van waar dat staat, want ik heb het zeker weten niet gezegd dat ze op zal groeien zonder vader...

4th: het klopt dat dit alleen mijn kant van het verhaal is. maar wat heb ik eraan dingen zo te draaien dat alles van mij mooier lijkt dan het is? Dan kan ik toch niet een objectief beeld krijgen van wat mensen vinden?
Dus jullie mogen er gerust vanuit gaan, dat als ik zeg dat ik al 3 maanden op mn tenen loop en me inderdaad als een heilige gedraag, dat dit waar is. Ik zag namelijk 3 maanden geleden al dat dit helemaal de verkeerde kant op ging, en heb mij dusdanig aangepast dat er mij niets te wijten viel, zodat ik iig niet de schuldige dan kan. Ik kan mezelf gewoon aankijken in de spiegel en denken; meid... je hebt gevochten als een leeuwin, je hebt alles gedaan wat je nodig achtte om de relatie te redden, maar helaas... het kwam allemaal van 1 kant.

En dat laatste hoeven jullie uiteraard niet te geloven, dat is helemaal aan jullie. Maar vraag je wel even af hoeveel baat ik er bij heb om dingen anders te omschrijven dan ze daadwerkelijk zijn.

Ja, ik schilder hem nu af als een klootzak, om de doodsimpele reden dat hij zich nu ook zo gedráágt! Als hij zou helpen, me even zou troosten als ik er doorheen zou zitten, begrip zou tonen en mee zou denken, denken jullie dan werkelijk dat ik hem een klootzak zou vinden?
Nee.... maar helaas, al het bovenstaande heeft hij níet gedaan.

En ik vind het dus niet normaal dat je als zwangere vrouw zijnde moet sméken om een beetje begrip en je constant moet verantwoorden waarom ik sommige dingen wel en niet doet.

True, die eerste 3 maanden was ik echt niet makkelijk. Ik kotste me leeg en voelde me hondsberoerd waardoor ik echt niet het zonnetje in huis was. Maar moet ik dan maar mooi weer spelen als ik me niet zo voel? Hij was al niet te genieten als hij hoofdpijn had en ik moest dan ook vooral niet teveel tegen hem zeggen, want dan liep ik (zoals gewoonlijk, ik lijk niet anders te doen) te zeiken en zat hem teveel op zn huid.

Ik kan echt nog 1001 voorbeelden geven waarin hij onredelijk was (en ja, ook nog wel voorbeelden van mezelf), maar ik vind niet dat je zo omgaat met een zwangere vrouw.

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben geweest, mochten er nog vragen zijn. Stel ze dan gerust zodat ik normaal antwoord kan geven. Maar trek alsjeblieft geen conclusies.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:08

Steentje schreef:
TS, waarom reageer je niet op mijn posts, en doe je niets met de goedbedoelde adviezen die meermaals in dit topic worden gegeven? En dan heb ik het over de adviezen om je even te 'bannen' van Bokt, en dit topic te laten rusten.

Sorry steentje, het is nu eenmaal zo dat de 'agressieve' posts een beetje overheersen!
Ik snap het stukje van: wegblijven bij bokt en ga op de bank zitten ofzo.
Maar ik kan er gewoon echt niet tegen als mensen iemand onterecht van iets beschuldigen, en ik kan er al helemáál niet tegen als er even tussen neus en lippen door word geinsinueerd dat ik een slechte moeder ben/word.
Dan moet ik daar even op in gaan!
Maar bedankt voor je oprechte interesse en adviezen, ik probeer al minder te reageren, maar sommige mensen zijn echt in staat het bloed onder je nagels vandaan te halen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:10

san dat ontken ik ook helemaal niet dat die mannen er zijn.
het enige wat ik van ts lees is dat ze haar ex aan de schandpaal nageld en dat vind ik niet kunnen. hoe je het ook wend of keerd het is en blijft de vader.

en wat voor advies bedoel je?
hoe ts de vader bij het kindje weg kan houden?
hoe ze de achternaam alsnog kan veranderen naar haar eigen?

sorry maar vind niet dat wij de aangewezen personen zijn om ts hier advies over te geven, en ben dat al zeker niet van plan zeker niet omdat ik het echte verhaal niet ken althans de andere kant van het verhaal.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:10

Maar Pashon... waarom nagel ik hem aan de schandpaal dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:11

Leslie90 schreef:
_San87_ schreef:

Dat vind ik ook, en dat is echt heel egoïstisch als ik eerlijk ben, zwangerschap doe je samen. Alsof zij er alleen bij is geweest, naar mijn idee moet je je vriendin steunen en een beetje helpen. Het is niet alleen haar kind maar ook zijn kind. (als dit waar is)

Maar ga je, om die reden, ook egoïstisch doen en hem zijn kind willen onthouden, iets waar dit kleintje niet om gevraagd heeft en niets aan kan doen dat zij papa zo'n grote ei,kel vind?!
En vraag ik me af, hoe jij jezelf gaat verantwoorden als je kind later allerlei vragen gaat stellen over papa.
Zelf zegt TS dat ze dit nooit gezegt heeft, maar ik zie toch wel wat posts voorbij komen waarbij ze dit wel met andere woorden heel duidelijk maakt.

Sja, het wezen mens... Ik weet niet wat ik zou doen en ik ga het ook nooit meemaken, want kinderen, daar begin ik niet aan. Maar laten we het eens anders stellen. Stel:

Jij verzorgt samen met je vriendin een paard. Jij doet alles voor het dier, poetsen, stal schoonmaken, tuig onderhouden, weides schoonhouden, verzin het meer. Maar vriendin wil alleen maar rijden en kijkt er verder niet naar om. In het begin kan je dat handelen, praat je erover, vriendin belooft beterschap maar er gebeurt niks. Op gegeven moment ga je toch bij jezelf denken, waar ben ik mee bezig, ik doe alles, zij komt alleen om te rijden.

Wat doe je dan? (Op zoek naar een ander verzorg paard is geen optie in dit geval).

Ik zou persoonlijk het liefste willen dat die vriendin gewoon oprot en mij het paard alleen laat doen, want dat doe ik in feite dan al :) In feite is het voor TS hetzelfde verhaal (als we er even vanuit gaan dat wat TS zegt 100% waar is). Kan je het haar kwalijk nemen dat ze iets waar haar ex totaal geen interesse in toont, voor zichzelf wil houden omdat ze bang is dat het gebrek aan interesse tot nare gevolgen kan leiden? Is it not better to be safe than sorry?

Ik zet er nogmaals maar even bij dat dit dus hypothetisch is en we niet weten of ex wel echt interesse heeft in het kind of niet. Het is gewoon even om de gedachtengang van TS mogelijk te verklaren.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:12

JessAndHope schreef:
Maar Pashon... waarom nagel ik hem aan de schandpaal dan?

dat kunnen zoveel dingen zijn!
Dat kan zijn omdat het daadwerkelijk een l*l is
maar dat kan ook zijn omdat

hij jou eruit gezet heeft omdat jij niks deed en je zo wraak wilt.

nogmaals het kunnen zoveel dingen zijn. en hoe je het wend of keerd het is de vader van je kind en die heb je in zijn waarde laten, je hebt ieder mens in zijn/ haar waarde te laten!
vind het erg zwak dat je op internet iemand zo aan de schandpaal nageld zonder dat de andere kant zijn zegje kan doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:15

Pashon schreef:
san dat ontken ik ook helemaal niet dat die mannen er zijn.
het enige wat ik van ts lees is dat ze haar ex aan de schandpaal nageld en dat vind ik niet kunnen. hoe je het ook wend of keerd het is en blijft de vader.

en wat voor advies bedoel je?
hoe ts de vader bij het kindje weg kan houden?
hoe ze de achternaam alsnog kan veranderen naar haar eigen?

sorry maar vind niet dat wij de aangewezen personen zijn om ts hier advies over te geven, en ben dat al zeker niet van plan zeker niet omdat ik het echte verhaal niet ken althans de andere kant van het verhaal.

Weet ik :)

Advies over hoe ze met de situatie om moet gaan. Welke stappen ze moet zetten om haar kind een goede toekomst te garanderen met de mogelijkheid om zowel met vader als met moeder een relatie op te bouwen. Van wat ik begrijp, was dit het eerste doel van de TS geweest en ik hoop dat dit het nog steeds is.

En we moeten niet vergeten dat dit een heel emotioneel onderwerp is, waar iedereen van alle kanten TS bestookt met vragen, aanvallen en adviezen, dus iets wat niet op een bepaalde manier bedoeld is, kan er maar zo uitflappen als de emoties hoog oplopen :) Het beste is dan om te vragen hoe het bedoeld is en vaak zul je dan merken dat er toch (vaak, niet altijd) eige nuance in komt en het uiteindelijk helemaal niet zo bedoelt is zoals het overkomt.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:16

Zet ik hem hier met naam en toenaam neer dan? Is er bij jullie bekend wie het is?
Nee en nee.

Ik heb hier alleen zijn acties neergezet, en als jij vind dat dat aan de schandpaal nagelen is... tsja... so be it.
Ik probeer hier iets duidelijk te maken, en kan niet gaan zeggen dat hij nooit wat fout doet, want dan is de vraag waarom ik dan weg ben bij hem?

Enne... ik ben er niet uitgezet hoor, dus zie niet in waarom ik wraak zou willen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:17

@ Leslie: nee, dat heb ik toevallig NIET. Geen mij eens een quote waarin staat dat ik hem bij mijn kind weghoud/het kind haar vader ontzeg...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:18

JessAndHope schreef:
Zet ik hem hier met naam en toenaam neer dan? Is er bij jullie bekend wie het is?
Nee en nee.

Ik heb hier alleen zijn acties neergezet, en als jij vind dat dat aan de schandpaal nagelen is... tsja... so be it.
Ik probeer hier iets duidelijk te maken, en kan niet gaan zeggen dat hij nooit wat fout doet, want dan is de vraag waarom ik dan weg ben bij hem?

Enne... ik ben er niet uitgezet hoor, dus zie niet in waarom ik wraak zou willen.

en dat zijn allemaal dingen die jij zegt en dat moeten wij aannemen voor waar?

en wat zijn jou tekortkomingen in de relatie geweest? want daar horen we je niet over.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:19

Vergelijk je een paard nou echt met een baby? :=

Sorry, maar, een paard heeft minder waarde dan je eigen kind. Je kiest altijd voor je eigen kind, en wat voor haar het beste is.
Laten we het op kinderen houden en niet over paarden verzorgen beginnen.

Persoonlijk, zou ik, ook al is mijn vriend een onwijze zak, ervoor kiezen om mijn kind eens in de week ook bij papa te droppen. Die heeft zij nodig, je gaat je vaderfiguur op latere leeftijd echt missen en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat je kind en ex aan doet.

Ze zit haar ex hier alleen maar zwart te maken. Zij weet niet of hij interesse heeft, omdat ze alleen maar aan het bekvechten is. Praat eens over de toekomst ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:20

@ Leslie: het zou fijn zijn als je je eens tot mij wend, aangezien ik TS ben en het beste in kan gaan op je vragen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:21

JessAndHope schreef:
@ Leslie: het zou fijn zijn als je je eens tot mij wend, aangezien ik TS ben en het beste in kan gaan op je vragen...

Het is alleen jammer dat je de meeste vragen gewoon niet beantwoord.
Ik heb Leslie al meerdere keren vragen zien stellen, maar die negeer je gewoon.
Tja, dan krijg je dit soort reacties. Er zijn al zoveel tips gegeven maar je doet er helaas niets mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:25

Leslie90 schreef:
Vergelijk je een paard nou echt met een baby? :=

Sorry, maar, een paard heeft minder waarde dan je eigen kind. Je kiest altijd voor je eigen kind, en wat voor haar het beste is.
Laten we het op kinderen houden en niet over paarden verzorgen beginnen.

Persoonlijk, zou ik, ook al is mijn vriend een onwijze zak, ervoor kiezen om mijn kind eens in de week ook bij papa te droppen. Die heeft zij nodig, je gaat je vaderfiguur op latere leeftijd echt missen en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat je kind en ex aan doet.

Ze zit haar ex hier alleen maar zwart te maken. Zij weet niet of hij interesse heeft, omdat ze alleen maar aan het bekvechten is. Praat eens over de toekomst ;)

Het is totaal hypothetisch en geschreven om gedragingen te verklaren. Jammer dat je dat niet ziet en dus ook niet reageert op wat ik daarna zei. Better safe than sorry.

Zou jij je kind bij een persoon droppen die geen interesse heeft getoond, niet bereid is zich in te lezen (dit is wat ik van TS begrijp) en dus ook niet weet wat er op hem af komt? Ik zou zo'n persoon mijn hond nog niet eens laten verzorgen, laat staan een weerloos wezentje.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:27

Pashon schreef:
JessAndHope schreef:
Nee en nee.

en dat zijn allemaal dingen die jij zegt en dat moeten wij aannemen voor waar?

en wat zijn jou tekortkomingen in de relatie geweest? want daar horen we je niet over.

In het begin had ik weinig ook voor zijn gevoelens, aangezien ik gewoon teveel aan mezelf had om nog mee te gaan denken met anderen. Ik kon me dan ook heel pissig maken over het stukje: schat ga je zo koken, als ik op dat exacte moment aan het kotsen was.
Maar zo'n 3mnd geleden ben ik 'mn leven gaan beteren' en ben ik heel goed op mijn eigen gedrag gaan letten.
Dan vroeg ik hoe hij over iets dacht, of of hem iets dwars zat... maar nee, dat was niet zo. Nou owkeej.... nou dan las ik eens een interessant artikel over hoe een leven veranderd als je ineens vader word (dus geschreven door een man, met een errug leuke kwinkslag!) dus die legde ik dan klaar en vroeg of hij het even wilde lezen, dattie er misschien wat aan had.
Als ik dan vervolgens twee dagen laten vroeg oftiej het nog had gelezen, moest ik niet zo moeilijk doen, stoppen met zeuren want hij wist het allemaal heus wel.
Owkeeeej, ik zeg niks, zip it en slik alles in wat ik wilde zeggen.

Zwangerschapsgym...
Ik: joh schat, zullen we es gaan kijken wat voor soort zwangerschapsgym er allemaal is, want ik wil wel graag dat doen omdat me dat een zekerder gevoel geeft.
Hij: vind je dat echt nodig? ik vind het maar onzin, mijn moeder heeft het toch ook niet gedaan!?
Ik; dat kan, maar ik voel me daar nu eenmaal lekkerder bij, dat geef mee een klein beetje controle over hoe het kan gaan...
Hij: nou, ik vind het geldverspillen en nergens voor nodig.

Ik heb vervolgens nog 3 weken door moeten vragen voor ik 'toestemming' kreeg om iets te reserveren. En daarna was het nog de issue of hij mee moest ja of nee.

Dit soort kleine dingetjes irriteerde me. Tuurlijk werd ik daar pissig om! Tuurlijk frustreerde me dat... maar in het belang van mn relatie en dat van mn kind slikte ik zoveel mogelijk en 'zeurde' ik maar niet maar aan zijn hoofd, om te zorgen dat de bom niet zou ploffen en we gewoon een gezellig gezinnetje van 3 konden gaan vormen.

Maar op 1 avond zeggen:
-je hebt met mij rekening te houden want ik werk 40u en heb een zeurende vriendin
-JIJ wilde toch zwanger worden
-je stelt je altijd alleen maar aan

Tsja... dat ging voor mij een stap te ver en ik vroeg me op dat moment echt af waarom ik uberhaupt nog zou wíllen dat hij bij me bleef. Het is toch van de zotte dat ik al 7mnd met stress zit en al 3mnd zo slecht slaap dat ik serieus slaappillen moet overwegen, maar zodra hij weg is ik heerlijk slaap en eindelijk eens mn rust vind... dat zegt dan toch ook wel wat?