Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JessAndHope schreef:Fingers crossed! Heel vals misschien: maar ik hoop dat hij tegen die tijd een andere vriendin heeft die ie veel interessanter vind dan mij en die kleine...
Tallie1979 schreef:Nogmaals San, hoe weet jij zo zeker dat de vader van het kindje echt geen interesse toont? Ken jij TS persoonlijk?
Wij horen hier maar 1 kant, zo lang er geen 2 kanten worden verteld, kan ik persoonlijk niks anders doen als er vraagtekens bij plaatsen..
En dat mag, het is immers een discussieforum
Maar het mag toch wel respectvol en met nuance? TS heeft het moeilijk genoeg, heeft een zware beslissing moeten maken en zit nu alleen in een situatie die ze anders samen met haar vriend had gedeeld. Het is gewoon heel makkelijk TS te gaan veroordelen terwijl ze alleen op zoek is naar steun en advies.
Pashon schreef:zoals tallie al zegt, wij lezen wat ts wil dat er gelezen word.
ts heeft nergens haar min punten neer gezet, want geloof niet dat ts zo heilig is als dat ze doet voorkomen.
misschien is het verhaal wel net andersom?
dat ts constant met der kont op de bank zat en vriendlief van hot naar her vloog om het haar naar de zin te maken en er eens wat van gezegt heeft dat ze ook wel eens wat kan doen dat zwanger zijn geen ziekte is.
wij horen het verhaal van 1 kant en dus is het nu lekker makkelijk om ons "tegen" de andere partij te keren, helaas snijd het mes zich aan 2 kanten!
Tallie1979 schreef:We waren er niet bij, dus zeker weten dat hij nooit klaar heeft gestaan weten we niet..
Dat weten we pas zeker als de ex in dit verhaal zijn kant van het verhaal doet.. Vaak is het zo dat dan blijkt dat het verhaal een stuk genuanceerder ligt als wij met zijn allen denken

_San87_ schreef:Ik vind het nogal wat dat een partner niet eens voor zijn vrouw/vriendin klaar staat wanneer ze doodziek is door haar zwangerschap...
Pashon schreef:ik vind het te ver gaan om maar klakkeloos het verhaal van ts te geloven en heb er dan ook serieus mijn vraagtekens bij staan.
verder ts is dit topic zelf begonnen als ze enkel wou horen "ohhh gossie meid, wat erg wat een l*l van een vent heb jij gehad zeg knap dat je dit in je eentje doet oohhhh aai over de bol!" had ze dat in haar begin post moeten zetten.
Het enige wat ze tot op heden doet is haar ex met de grond gelijk maken en vind het zeer moeilijk te geloven dat als het daadwerkelijk zo'n ongelooflijke rot vent was ze er bewust een kind mee heeft genomen/ gemaakt.
Ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar misschien had haar ex niet verwacht dat hij wat meer moet gaan doen (wat imo vanzelfsprekend is).Steentje schreef:TS, waarom reageer je niet op mijn posts, en doe je niets met de goedbedoelde adviezen die meermaals in dit topic worden gegeven? En dan heb ik het over de adviezen om je even te 'bannen' van Bokt, en dit topic te laten rusten.
Leslie90 schreef:_San87_ schreef:Ik vind het nogal wat dat een partner niet eens voor zijn vrouw/vriendin klaar staat wanneer ze doodziek is door haar zwangerschap...
Dat vind ik ook, en dat is echt heel egoïstisch als ik eerlijk ben, zwangerschap doe je samen. Alsof zij er alleen bij is geweest, naar mijn idee moet je je vriendin steunen en een beetje helpen. Het is niet alleen haar kind maar ook zijn kind. (als dit waar is)
Maar ga je, om die reden, ook egoïstisch doen en hem zijn kind willen onthouden, iets waar dit kleintje niet om gevraagd heeft en niets aan kan doen dat zij papa zo'n grote ei,kel vind?!
En vraag ik me af, hoe jij jezelf gaat verantwoorden als je kind later allerlei vragen gaat stellen over papa.
Zelf zegt TS dat ze dit nooit gezegt heeft, maar ik zie toch wel wat posts voorbij komen waarbij ze dit wel met andere woorden heel duidelijk maakt.
In feite is het voor TS hetzelfde verhaal (als we er even vanuit gaan dat wat TS zegt 100% waar is). Kan je het haar kwalijk nemen dat ze iets waar haar ex totaal geen interesse in toont, voor zichzelf wil houden omdat ze bang is dat het gebrek aan interesse tot nare gevolgen kan leiden? Is it not better to be safe than sorry?JessAndHope schreef:Maar Pashon... waarom nagel ik hem aan de schandpaal dan?
Pashon schreef:san dat ontken ik ook helemaal niet dat die mannen er zijn.
het enige wat ik van ts lees is dat ze haar ex aan de schandpaal nageld en dat vind ik niet kunnen. hoe je het ook wend of keerd het is en blijft de vader.
en wat voor advies bedoel je?
hoe ts de vader bij het kindje weg kan houden?
hoe ze de achternaam alsnog kan veranderen naar haar eigen?
sorry maar vind niet dat wij de aangewezen personen zijn om ts hier advies over te geven, en ben dat al zeker niet van plan zeker niet omdat ik het echte verhaal niet ken althans de andere kant van het verhaal.

Het beste is dan om te vragen hoe het bedoeld is en vaak zul je dan merken dat er toch (vaak, niet altijd) eige nuance in komt en het uiteindelijk helemaal niet zo bedoelt is zoals het overkomt. JessAndHope schreef:Zet ik hem hier met naam en toenaam neer dan? Is er bij jullie bekend wie het is?
Nee en nee.
Ik heb hier alleen zijn acties neergezet, en als jij vind dat dat aan de schandpaal nagelen is... tsja... so be it.
Ik probeer hier iets duidelijk te maken, en kan niet gaan zeggen dat hij nooit wat fout doet, want dan is de vraag waarom ik dan weg ben bij hem?
Enne... ik ben er niet uitgezet hoor, dus zie niet in waarom ik wraak zou willen.

JessAndHope schreef:@ Leslie: het zou fijn zijn als je je eens tot mij wend, aangezien ik TS ben en het beste in kan gaan op je vragen...
Leslie90 schreef:Vergelijk je een paard nou echt met een baby?
Sorry, maar, een paard heeft minder waarde dan je eigen kind. Je kiest altijd voor je eigen kind, en wat voor haar het beste is.
Laten we het op kinderen houden en niet over paarden verzorgen beginnen.
Persoonlijk, zou ik, ook al is mijn vriend een onwijze zak, ervoor kiezen om mijn kind eens in de week ook bij papa te droppen. Die heeft zij nodig, je gaat je vaderfiguur op latere leeftijd echt missen en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat je kind en ex aan doet.
Ze zit haar ex hier alleen maar zwart te maken. Zij weet niet of hij interesse heeft, omdat ze alleen maar aan het bekvechten is. Praat eens over de toekomst
Pashon schreef:JessAndHope schreef:Zet ik hem hier met naam en toenaam neer dan? Is er bij jullie bekend wie het is?
Nee en nee.
Ik heb hier alleen zijn acties neergezet, en als jij vind dat dat aan de schandpaal nagelen is... tsja... so be it.
Ik probeer hier iets duidelijk te maken, en kan niet gaan zeggen dat hij nooit wat fout doet, want dan is de vraag waarom ik dan weg ben bij hem?
Enne... ik ben er niet uitgezet hoor, dus zie niet in waarom ik wraak zou willen.
en dat zijn allemaal dingen die jij zegt en dat moeten wij aannemen voor waar?
en wat zijn jou tekortkomingen in de relatie geweest? want daar horen we je niet over.