Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:29

Mambo, ik heb vorig jaar mijn schoenen gekocht bij Run2Day, ook eerst een filmpje met neutrale schoen. Duidelijk te zien dat mijn enkel naar binnen knikte, toen een aantal schoenen gepast en op film gezet met antipronatie schoenen. Uiteindelijk vond ik na 4 of 5 verschillende schoenen te hebben gepast de Mizuno's die ik nu heb het lekkerst zitten. Er zijn dus iets van 5 a 6 filmpjes gemaakt. Super service :j

Iedere dag lopen vind ik ook té veel. 4x per week lijkt me beter. Dan geef je je lichaam iets meer tijd om te herstellen waardoor kans op blessures ook minder zijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:42

Hier was 1 filmpje genoeg en dat was op blote voeten. Van achteren genomen overigens.

Werd bij jou met elke schoen een nieuw filmpje gemaakt?
Bij mij zagen ze dat stukje dat ik buiten rende dat het flink was verbeterd (de verkoper en mijn vader) en ik voelde het zelf ook.
Wel netjes als ze dat met elke schoen doen, dan kan je goed vergelijken :j

Met max een half uurtje zou het misschien kunnen, maar wanneer je langer gaat heeft je lichaam toch echt wel twee dagen nodig om te herstellen, begreep ik althans? Met elke dag een half uur ook trouwens :=

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:58

hetbommeke schreef:
Mambo, ik heb vorig jaar mijn schoenen gekocht bij Run2Day, ook eerst een filmpje met neutrale schoen. Duidelijk te zien dat mijn enkel naar binnen knikte, toen een aantal schoenen gepast en op film gezet met antipronatie schoenen. Uiteindelijk vond ik na 4 of 5 verschillende schoenen te hebben gepast de Mizuno's die ik nu heb het lekkerst zitten. Er zijn dus iets van 5 a 6 filmpjes gemaakt. Super service :j

Iedere dag lopen vind ik ook té veel. 4x per week lijkt me beter. Dan geef je je lichaam iets meer tijd om te herstellen waardoor kans op blessures ook minder zijn.

Er is gebleken dat mijn lichaam redelijk snel herstelt als ik niet te lang en te snel loop. Dan heb ik maar 24 uur nodig om te herstellen. Ik weet (uit ervaring) precies hoever ik met mijn lichaam kan gaan als er geen gekke dingen gebeuren (van het paard vallen/paard op je voet enz.). Heb een tijd gehad dat ik te lang en te snel liep. Dat kwma 2x zo hard terug, maar daar heb ik dan wel weer van geleerd.

Ik doe zelf alles in overleg met een arts. Is wel goed voor je, want die kan je ook vertellen of je door een pijntje kan heen lopen of dat je het wat rustiger aan moet doen.

En over de tijd: elke dag 30 min trek ik ook niet hoor. Dat is me te lang. Denk dat ik na 2 dagen 20 minuten een keertje 10 doe en dan lekker ga loslopen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:20

BK, ja bij iedere schoen een filmpje. Je kon ook zien dat er toch nog verschil zat in de diverse schoenen bij het neerzetten, al waren het allemaal anti pronatie schoenen.

Dribbel, goed luisteren naar je lichaam. En bij spierpijn niet lopen, dan heeft je lichaam nog een dagje extra nodig.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:23

:wave:

Aangezien de vakantie weer voorbij is en ik weer meer conditie op wil bouwen wil ik weer gaan hardlopen.
Nu zoek ik heel internet af naar de lessen van Start to run met Evy Gruyaert en kan ze nergens vinden, de links doen het niet of je moet betalen.
Is dat nog de enige manier om aan de podcast te komen?
Alvast bedankt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:33

Bedankt voor de reacties meiden! :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:37

ladyisabelle je hebt pb!

mambo, graag gedaan :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:40

VANAF DONDERDAG 2 SEPTEMBER WEER HARDLOOPKLEDING IN DE AANBIEDING BIJ LIDL!!!!!!!!!!!!!

O.a. lange broek, shirts, sokken, schoenen (zou ik persoonlijk niet kopen)

Heb zelf wat spullen van de Lidl en het zit prima :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:41

Ah super! Dan ga ik eens echt hardloopkleding kopen. Heb je enig idee wat de prijzen ongeveer zijn?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:49

lange broek 8,50
shirts 7 euro
sokken 2,50
schoenen 15 euro
reflectorband voor om je armen 3 euro

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:57

oh das niet duur! Ga donderdag toch even kijken!

Ik heb vandaag ook weer gelopen. Was al een week niet gegaan wegens geen zin :o vandaag maar weer opgepakt. Kon gelukkig verder bij waar ik gebleven was en heb heerlijk gelopen!! Was alleen doorweekt, echt een enorme vette bui op mijn kop gehad, schoenen zijn niet zo goed waterdicht moet ik zeggen..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:59

hihi nee mijn schoenen zijn ook niet waterdicht. maar goed dat ik vandaag niet hoefde te lopen want ze waren nog steeds vochtig van binnen. heb er maar een paar kranten ingepropt.

liep gister in zo'n bui dat het fietspad 1 plas was, en soms zelfs een beekje, nie leuk nie :n

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:21

Beetje regen is wel lekker, maar die enorme buien die nu steeds vallen zijn gewoon niet leuk meer... :n

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:21

Oh das mooi van de lidl!

Natte schoenen is niet fijn nee, laat ze meestal drogen bij de open achterdeur, maar als het regent blijft de lucht ook veel te vochtig..
Dan zouden twee paar schoenen wel handig zijn :')

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:38

Hihi soppende schoenen, dat loopt niet lekker nee :n
Ik stop er ook meestal kranten in :)
Hmm een lange broek en die reflectie dingen lijken me wel handig :)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:41

heeft er iemand ervaring met zo'n broek van de lidl? Hoe ze vallen?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:56

Ik heb broekmaat 40 ongeveer, van jeans 30/31 maar ik zou de L nemen. Heb zelf de M vorig jaar gekocht, alhoewel ik niet meer weet of dat nou bij de Lidl was of de Aldi en die valt wat krapjes.

En zodra de CV weer aan staat gaan de schoenen op de radiator, maar die hebben we hier nog niet aan.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:58

Tnx voor de tip hetbommeke!!!
Heb nu ook hardloopkleding van de Lidl (lange en driekwarts broek en een shirt) en bevalt prima!
Misschien nog maar iets aan m'n collectie toevoegen :)

Ik heb vandaag m'n rondje van 7.2 km gelopen samen met m'n vriend. Net toen we aan het uitlopen waren begon het te regenen dus waren net op tijd weer terug :=

Maar het ging best lekker, op een gegeven moment had ik er wel genoeg van maar gewoon doorgelopen.
Moet toch straks de 4 mijl kunnen uitlopen. Maar dat gaat wel lukken :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:05

Pebble, 4 mijl = 6,4 km en je hebt er vandaag 7,2 gelopen dus dat gaat helemaal goedkomen!

Ik heb al diverse broeken, van split short tot lang en ook diverse t-shirt dus ik ga ff nix kopen. Portemonnix is tevens empty :o

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:31

Dus jij hebt ook een portomonaie van uien leer.
Als je hem open doet springen de tranen je in de ogen. :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:33

Ik ga gewoon optijd naar de Lidl toe en dan kijk ik wel even of ik het wat vind. Ik heb een kleine maat, dus hoop dat dat gaat passen en dat het er dan nog is. Ik heb nog helemaal geen echte hardloopkleding, dus een broek is sowieso welkom en misschien nog een shirtje, maar goed dat vind ik niet zo nodig. Ik loop nu altijd in zo'n gewone joggingsbroek, maar ik denk dat dat toch iets 'belemmerd' zeg maar

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:13

scooby09 schreef:
Dus jij hebt ook een portomonaie van uien leer.
Als je hem open doet springen de tranen je in de ogen. :D

_O- :j helaas altijd al gehad, aan het einde van mijn salaris heb ik nog een stukje maand over :')

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:29

Heb afgesproken dat ik Woensdag de hond van mijn oom en tante mee kan nemen tijdens het hardlopen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:44

:wave:

Goede tip van de LIdl, misschien moet ik de sokken maar eens proberen :j

Ik heb vandaag lesje 1 van het 4mijl schema gelopen. 10x 1 minuut lopen en daar tussen dribbelen :j Dus niet wandelen wat ik gedacht had :+ Heb dus gewoon weer lekker een half uur gerend en dat voelt goed moet ik zeggen, ik kon tot het laatste toe heel goed blijven versnellen voor die 1 minuut. Het moet echt nog sneller want ik heb nu over 3 km 22 minuten gedaan.
Maar voor de echte eerste keer weer, niet slecht....

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:15

Dribbel schreef:
Heb afgesproken dat ik Woensdag de hond van mijn oom en tante mee kan nemen tijdens het hardlopen.

Ik neem altijd mijn hond mee als ik ga lopen! vind ik toch wat gezelliger (ook al zegt hij niet veel) en heeft hij ook gelijk zijn beweging..