Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Re: Ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:38

Daarom hoop ik ook op een hoop reacties hier, want als bij de 8 van de 10 mensen het niet werkt, is het mij niet de moeite waard en blijf ik wel harsen en scheren.....
En op internet kun je de haargroei wel teruglezen, maar volgens mij niet echt of het per persoon ook nog een week/weken kan schelen.
Laatst kon ik bij mezelf de fase namelijk heel mooi zien. Had mijn benen geharst (toen dacht ik nog, wat zit er weinig haar op de achterkant van mijn benen)....en een week later, voorkant was nog zo goed als kaal, en toen begon de achterkan ineens :S ....kon ik weer harsen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:56

Mars schreef:
Ik heb ook IPL gedaan en merkte inderdaad al snel verschil, mocht na een aantal behandelingen om de 8/9 weken terugkomen ipv 6 weken. Uiteindelijk zo goed als haarloos, maar inmiddels zijn we 2 jaar verder en is er niets meer van de IPL te zien. Oksels zijn weer net zo harig als altijd (okee, eigenlijk zijn ze haarloos maar dankzij scheermes) en ik vind het achteraf best zonde van mn geld, ookal was de prijs heel okee.
Maar geen IPL meer voor mij, ik wil binnenkort weleens een professionele wax gaan proberen :)

Het is natuurlijk wel van belang dat je de onderhoudscyclus bijhoudt. Zowel bij IPL als bij Laser. Definitief ontharen kun je beter vertalen naar permanent ontharen. Wat onthaart is kan niet terug groeien. Dood is immers dood. Helaas is het zo dat er altijd zgn. slapende haarfollikels zijn die geactiveerd worden door een hormoon verandering. Dit kan bijv. verandering van anti- conceptiemiddel zijn of een ander hormoon activerend medicijn. Maar het kan ook al gebeuren door zonnen in de felle zon.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:04

Maar is het dan gewoon dat AL het haar terugkomt? Dat er wat slapende haren tot leven komen kan ik me best wat bij voorstellen. Maar echt alles is terug, dus dan zou er sowieso niks dood zijn gegaan? Hoe dan ook nu ik dit als resultaat heb. Dat vind ik dan best zonde van mn geld. Terwijl ik eerst heel enthousiast was.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:23

Annepoes schreef:
Maar wat is het verschil tussen IPL en laseren?
Heb het ff opgezocht:

Zowel de laser als IPL zetten licht om in warmte. Alleen gebruikt de laser 1 golflengte en heeft daardoor een hoger vermogen om dieper gelegen haarwortels te bereiken. De flitslampen van IPL zenden een mix van vele soorten licht uit en op de diepere plaatsen bij de haarvaatjes komt IPL niet altijd bij. Simpelweg omdat het flitslicht van IPL niet heel gericht geplaatst kan worden. Daardoor is laserontharing duurzamer en effectiever.

Je noemt 1 aspect maar wel een heel belangrijke. Laser is inderdaad 1 golflengte namelijk 810 nanometer. De reden dat de laser in dit spectrum een beter resultaat zou kunnen geven dan IPL is dat de penetratie veel dieper is, het nadeel ervan is dat het ook vele malen pijnlijker is en als het fout gaat krijg je direct een verbranding van meerdere huidlagen. Daarom is IPL ook veel veiliger.

Nu het nadeel van die ene golflengte. Nanometer staat voor kleur. 810 NM is rood licht. Dit rode licht werkt supergoed op zwarte haren en een hele lichte huid. Blonde haren of een andere kleur huid kunnen echter niet behandeld worden want die vereisen een andere kleur licht. Omdat IPL ( de mijne in elk geval ) een bereik heeft van 590 tot 1200 nm kun je meerdere huid en haarkleuren behandelen, iets dat met laser beslist niet kan.

Kun je nu met IPL hetzelfde resultaat halen als met een laser? Ja, de methode is bij beide apparaten gelijk namelijk Selectieve Fotothermolyse. Het enige verschil is hetgeen dat de flits geeft. Bij een laser is dat een robijn en bij IPL is dat een sterke xenon lamp.
Wat wel een behandelverschil geeft is de energie waarop het apparaat ingesteld is. Met laser kan dat eigenlijk niet terwijl dat met IPL wel kan. En daar zit ook de valkuil. Het apparaat moet zo hoog mogelijk ingesteld worden. Dit hangt echter af van iemand zijn pijngrens. Behandelaars zijn snel geneigd om het apparaat omlaag te zetten als de cliënt dit aangeeft terwijl de hoeveelheid energie die je in het haarzakje brengt echt bepalend is voor het eindresultaat.

Daarnaast houden mensen erg vast aan het aantal voorgeschreven behandelingen en vinden dat ze daarna klaar horen te zijn. Wij zeggen minimaal 8 behandelingen met de juiste interval (9 tot 12 weken) maar het komt ook voor dat mensen 12 keer komen. En waarom? Niemand weet het.

De opmerking van Sky As over de haargroei cyclus is er 1 die ik wel deel. Alleen is wetenschappelijk vastgesteld hoelang de haargroeicyclus duurt per lichaamsdeel en dat moeten we dan volgen.

IPL is wetenschappelijk bewezen, net als Laser en werkt dus. Mits goed uitgevoerd.

En waarom GC de enige is die hier post? Pulzzz is jong en volgens mij is zij de enige die nu komt. September open ik weer nieuwe punten. Hoeveel is nog niet zeker maar in elk geval in Bedum, Weesp, Tilburg, Apeldoorn en Heemskerk. Ik zal de openingsdagen hier posten zodat jullie die dag een gratis okselbehandeling kunnen krijgen en dan moet je zelf maar kijken of het effect heeft.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:28

Mars schreef:
Maar is het dan gewoon dat AL het haar terugkomt? Dat er wat slapende haren tot leven komen kan ik me best wat bij voorstellen. Maar echt alles is terug, dus dan zou er sowieso niks dood zijn gegaan? Hoe dan ook nu ik dit als resultaat heb. Dat vind ik dan best zonde van mn geld. Terwijl ik eerst heel enthousiast was.

Ik kan het niet beoordelen, ik weet niet wat er nu zit en wat er zat. Ik kan ook niet beoordelen of er iets is veranderd in je anamnese. Een mogelijkheid is dat het apparaat te laag stond en dan gaat je haar langzamer groeien. Net als met die thuisapparaatjes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:12

janderegelaa schreef:
ik weet niet wat er nu zit en wat er zat

Ik wel ;)

janderegelaa schreef:
mogelijkheid is dat het apparaat te laag stond en dan gaat je haar langzamer groeien

In het begin was dat zo ja, haarverlies én langzamere groei. Maar nu groeit t weer net zo hard, mag me om de dag scheren net als voorheen. Er zijn ook geen kale plekken of plekken waar het haar dunner is geworden. Er is helemaal geen enkel spoor te zien van dat ik ooit IPL gehad heb :n

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:36

Je geeft het zelf al aan...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:42

Gelukkig zijn er genoeg methoden om te ontharen, dan maar even een scheermes er langs :P

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:14

Ik vind het te veel geld voor te weinig resultaat erg jammer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:50

janderegelaa schreef:
Dobel schreef:
Als dat permanent ontharen toch zo goed zou werken he waarom zijn er dan maar zo weinig mensen die hier gebruik van maken. Ik bedoel als ik van een vriendin hoor dat het echt werkt en altijd weg blijft zou ik zeker gaan. Helaas heb ik zon iemand nog nooit gesproken. (ook een jaar nadat het gebeurd is)

Ik zou zeggen, PB Gamblers Cup eens, die merkte na 1 behandeling al verschil.

Helaas is het zo dat er onder de behandelaars ook ondeskundigen zijn en er zijn ook wel een aantal merken apparaten die gewoon niet doen wat ze zouden moeten doen.

Ik ben tevreden!
Had wel wat meer behandelingen nodig dan de standaard, dat zal wel aan mijn hormonen liggen. Ben gestopt op een voor mij aanvaardbaar nivo.
Ik krijg wel een aantal haartjes terug, op mijn onderbenen zo goed als niks terwijl ik daar minder behandelingen heb gehad.
Oksels komt nog het meeste terug, maar groeit allemaal wel veeeeel langzamer (scheer me eens in de zoveel tijd).
Het haar wat terugkomt is veel zachter en veroorzaakt daardoor niet van die rode bultjes en ook voel je het niet meer zo.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:29

als je je van onderen scheert, gaat dat nog wel onder de douche, maar helemaal ver naar onderen, vind ik pijn doen met n scheermes. jullie? tips?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:30

Geen idee, doet geen pijn bij mij?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:46

In september open ik weer een aantal nieuwe vestigingen voor wie toch eens kennis wil maken is het misschien leuk.

- Bedum ( Groningen )
- Tilburg
- Heemskerk
- Maastricht
- Apeldoorn
- Den Haag
- Vlaardingen
- Weesp

Ook hier komen open dagen waar gratis okselbehandelingen weggegeven worden. Als je het leuk vindt om mee te doen met de oefendag voor de nieuwe vestigingen kun je je bij mij opgeven. Die dag doen we alles wat je wilt. Kosteloos.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:46

nouja, ik heb best een lage pijngrens ;p

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:48

@ HH, het doet geen zeer hoor!

Bedum, lekker dichtbij.

Regelaar, wanneer moet je een 'onderhoudsbeurt?' Weet jij dat?

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:50

Okey dan (:
heb gelezen dat onder de douche het vermakkelijkt?
met heet water, dat het dan week word?
handig zo hahaha dit topic

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:52

F_Orumster schreef:
@ HH, het doet geen zeer hoor!

Bedum, lekker dichtbij.

Regelaar, wanneer moet je een 'onderhoudsbeurt?' Weet jij dat?

Officieel 1 keer per jaar maar omdat geen mens hetzelfde is zeg ik altijd dat je gewoon moet komen als je een haartje ziet. Flits erop, 1 euro kwijt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:53

Dan zal ik ns een afspraak gaan maken. Die €1 bestaat dus nog steeds?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:53

HarriesHorse schreef:
Okey dan (:
heb gelezen dat onder de douche het vermakkelijkt?
met heet water, dat het dan week word?
handig zo hahaha dit topic

Warm water sowieso zodat de haren zacht worden na een paar minuten. Het merk scheermes maakt ook uit en direct vervangen zodra het mesje ook maar iets bot voelt. Venus heeft goeie mesjes.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:54

F_Orumster schreef:
Dan zal ik ns een afspraak gaan maken. Die €1 bestaat dus nog steeds?

Als je wilt kun je 8 sept smiddags in Bedum voor niets. En ja, de 1 euro bestaat nog steeds :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:56

Ohja dat vergat ik even (dat krijg je als je maar weinig hoeft te scheren).
Die roze van venus met meerdere mesjes op rij en zo'n verzachtings-strookje, dat is de ferrari onder de scheermessen. Wegwerpers zijn ondingen en voelen idd minder fijn.

Regelaa, ze doen vast niet alles op 8sept voor niks? Ik zit dan btw in Brugge.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:59

F_Orumster schreef:
Ohja dat vergat ik even (dat krijg je als je maar weinig hoeft te scheren).
Die roze van venus met meerdere mesjes op rij en zo'n verzachtings-strookje, dat is de ferrari onder de scheermessen. Wegwerpers zijn ondingen en voelen idd minder fijn.

Regelaa, ze doen vast niet alles op 8sept voor niks? Ik zit dan btw in Brugge.

Da's jammer dat je in Brugge bent want 8 sept is alles voor niets ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:00

Bedum staat trouwens niet op de site, heb je contactgegevens voor me?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:16

F_Orumster schreef:
Bedum staat trouwens niet op de site, heb je contactgegevens voor me?

Nee dat klopt, eind van de maand komen de nieuwen erop. Maar ik zal je alvast wel ff PBen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:39

Als scheren pijn doet, doe je toch iets verkeerd lijkt me... ???

En iedereen hier, ik kan je aanraden gebruik te maken van het gratis aanbod. Zo kun je direct ervaren hoe het voelt op welke plekken, of het wat voor je is. N.a.v. de gratis behandeling in Enschede heb ik besloten welke delen ik laat ipl-en. En welke ik zelf met een epilator doe.
Ik ga binnenkort voor de derde behandeling en tot nu toe ben ik érg tevreden en ga ook zeker door.