De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:16

juudii5 schreef:
PintoNatal schreef:
oh bij mij werkt gelukkig melatonine wel... wel 10 tot 15mg maargoed het werkt ! Soms lig ik nog wel wakker, ik wordt ook van ALLES wakker en als ik dan wakker wordt kan ik niet meer doorslapen echt verschrikkelijk. Ik heb verder geen slaap medicatie.

Ohja ben nu met borrelia korrels bezig... dat zijn dus eigenlijk gewoon de borrelia maar dan in lage dosering het is nu dus de bedoeling dat mijn lichaam antistoffen gaat maken...

Ja ik wordt ook van alles wakker.. doorslapen is bij mij ook erg.. misschien hoort dit bij lyme? :P
Die korrels had ik eerder ook, maar zijn op.. Heb nu gewoon AB.. die korrels komen misschien er wel bij.. moet over paar weken naar mn behandelaar toe..

Hahaha ik had het al eerder dat wakker worden van alles maar nu momenteel is het wel heel erg haha.

PintoNatal

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:17

oh ik heb 2mnd antibiotica gehad en ben nu klaar met de antibiotica

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:18

Ja nou mijn nachten zijn rot.. als ik even slaap dan ben ik alweer wakker..
Slaap ook altijd met oordoppen.

Slik nu ook 2 maanden ab, maar moet waarschijnlijk vrij lang dat slikken. (3 soorten).

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:22

juudii5 schreef:
Ja nou mijn nachten zijn rot.. als ik even slaap dan ben ik alweer wakker..
Slaap ook altijd met oordoppen.

Slik nu ook 2 maanden ab, maar moet waarschijnlijk vrij lang dat slikken. (3 soorten).

Ik heb er 2 gehad, doxy en azitro nogiets ofzo of iets in die geest

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:24

Ik heb um.. niet die geloof ik :P
Doxy in ieder geval niet..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:50

Russel, als ik een keer een glaasje wijn drink, gemiddelt 1 keer in de twee weken, dan is het ook maar 1 klein glaasje hoor, meer kan ik absolkuut niet verdragen met mijn medicijnen (AD's)
Niet dat je denkt dat ik me dagelijks een stuk in de kraag zuip om te kunnen slapen :D
Ben nu ook weer ziek en bij een doorsnee mens is dat hooguit een weekje....
Ik weet nu al dat ik zeker weer een week of 6 onder de pannen ben voor ik me weer echt beter voel.
Herkennen jullie dat ook, dat je als je een griepje ofzo te pakken hebt dat het dan zo vreselijk lang duurt voor je wat opknapt?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:15

Mijn broer had griep gekregen, een aantal weken geleden. Hij was er na 5 dagen vanaf en ik heb er 4 weken over gedaan.
Dat gevoel van een kater hebben, heb ik soms ook. Dan word ik wakker en voel ik me heel slap, zwaar hoofd en kan ik de hele
dag wel drinken.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:31

Hallo allemaal, moet ten eerste eerlijk bekennen dat ik alleen de eerste 2 pagina's heb gelezen. Mijn moeder heeft al jaren last van lyme dit is nooit goed behandeld. Ze heeft de laatste tijd steeds meer klachten en ik zie haar met sprongen achteruit gaan. Maarrrr, ze is stronteigenwijs en wil niet naar de dokter, ze zegt straks moet ik een half jaar ab slikken en raak ik resistent, als ik dan een longonsteking oid krijg ga ik daaraan dood omdat ik niet meer op de ab reageer... ik ben als de dood dat als ze zo hard achteruit blijft gaan dat ze in een rolstoel eindigt.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:51

jee tantesam, dat is echt niet best! Hopelijk gaat je moeder snel naar een geschikte arts!

Ik ben bijna klaar met mijn doxykuur van 14 dagen. De vlek op mijn arm is nog niet helemaal weg maar is enorm minder geworden en voelt weer normaal aan. Ik zal van de week nog even naar de ha gaan en de uitslag van de bloedtest horen.

Zal blij zijn als de kuur voorbij is want ik ben er echt heel moe van geworden!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:38

Hoe gaat het hier allemaal?
Ik heb weer eens een hele slechte nacht gehad..
Ben zo moe.. baal ik van. Eindelijk lekker weer..
Mijn ogen branden, hoofd doet pijn.. maar slapen lukt me niet meer :S
Vanmiddag weer mn bedje in

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:29

Nog steeds ziek en zojuist een fikse jankbui gehad.
Er was iets onbenulligs wat de figuurlijke druppel deed overlopen.
Mijn gezicht door deklap van het paard blijft me erg pijn doen (vanwege de beschadigde zenuwen) en dan die griep en het slechte slapen....pppfff...zit er effe helemaal doorheen.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:30

Onassa schreef:
Nog steeds ziek en zojuist een fikse jankbui gehad.
Er was iets onbenulligs wat de figuurlijke druppel deed overlopen.
Mijn gezicht door deklap van het paard blijft me erg pijn doen (vanwege de beschadigde zenuwen) en dan die griep en het slechte slapen....pppfff...zit er effe helemaal doorheen.

:(:)

Echt vervelend! Meer kan ik er ook niet van maken...
Ik heb vandaag ook een rotdag. Ben afgelopen week begonnen met HBO opleiding. Vorig jaar was ik al gestart maar had moeten stoppen door de lyme en nu toch maar weer begonnen. Valt me wel tegen. Vanmorgen moest ik bijvoorbeeld om half 9 beginnen en ik kon mezelf echt niet uit bed trekken. Alles voelde ontzettend slap aan, rug deed zeer, ontzettend moe en was duizelig. En dan moet je nog naar school :S

Maar ja, volhouden!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:32

Oei Rapido, dat valt dan zeker niet mee.
Wens je sterkte en succes en hoop dat je het vol kunt houden. :(:)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:37

Ik heb zelf ziekte van lyme gehad dit jaar zelfs nog!
Erg vervelend, was heel erg moe en duizelig was er totaal niet bij met mijn hoofd.
Plek was erg groot en dik geworden, ben gelijk naar dokter geweest en had medicijnen gekregen.

Gelukkig ben ik er helemaal vanaf gekomen!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 00:54

mijn vriendin is met de alternatieve medicijnen begonnen en er werd gewaarschuwd dat ze veel pijn zou krijgen, nou dat heeft ze.
nog meer als ze al had, en ze moet af en toe in de rolstoel naar buiten. ze heeft nu een week geslikt en moet er nog 4, wensen jullie haar sterkte?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 03:01

Jee meiden dat valt allemaal niet mee. Veel sterkte gewenst vanaf mijn laptop. Geef niet op!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:33

juudii5 schreef:
Hoe gaat het hier allemaal?
Ik heb weer eens een hele slechte nacht gehad..
Ben zo moe.. baal ik van. Eindelijk lekker weer..
Mijn ogen branden, hoofd doet pijn.. maar slapen lukt me niet meer :S
Vanmiddag weer mn bedje in

ooh die branderige ogen heb ik altijd 's avonds echt vervelend..
ik heb nu dat ik de hele dag moe ben maar ik wordt niet moe genoeg om te kunnen slapen zo rot en smorgens wordt ik dood moe wakker

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:28

Wat naar allemaal als ik jullie verhalen lees!! Veel sterkte allemaal.

Drie weekenden geleden was ik heel ziek. Koorts en doodmoe, kon bijna niet meer lopen. Ik was helemaal radeloos en ben met een nieuwe kuur gestart (Azitromycine en Plaquenil) en die donderdag daarop merkte ik verbetering. Inmiddels gaat het een stuk beter en ben ik afgelopen week 4 dagen naar school geweest. Ik heb het kunnen volhouden! Ben er zo blij mee!
Ben nu 4 maanden met behandelingen bezig en ik voel me nu gewoon zo veel beter. Ik heb alleen veel maag-darmklachten van die pillen en wil vragen of ik over kan op de infusen. Iemand ervaring of je dan minder buikpijn en diarree krijgt?

Hopelijk gaat het bij jullie ook de goede kant op!!!!!!!! Sterkte en houd de moed erin!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:39

Laura, kan jij zelf met kuren starten dan of gaat dat wel via een arts?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:50

Laura, neem je wel probiotica? want dat helpt voor je darmen en buikpijn. Dit zijn pillen met allerlei goede enzymen en kiemen die normaal in je damren zitten maar door de antibiotica worden stuk gemaakt. Die moet je dus weer aanvullen! Iedere dag gebruiken ook als je aan het infuus gaat.

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:52

Onassa, ik ben bij Dr. Kingma van de Walborg kliniek en hij ging met vakantie. Ik kreeg dus al het recept mee voor de kuur. Ik moest eigenlijk nog 2 weken wachten voordat ik zou starten (om te kijken wat voor effect de andere kuur had voor de Bartonella infectie). Hij zei wel als ik achteruit ging, dan mocht ik starten. Ik kon niet met hem overleggen, aangezien hij er niet was. Ik hield het niet vol zonder Ab, dus ben ik gestart.

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:53

Issy, ja ik slik al tijden probiotica. Ik heb darmprotect en ik slik daarnaast nog probiotica van Orthica. Alleen helpt dit dus niet voldoende....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:34

Och jeetje Laura toch.....ik hoop voor je dat de kuur dan snel aan gaat slaan want vind het echt sneu dat je je nu zo naar voelt net nu de arts er niet is.
Veel beterschap meid! :(:)

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:33

Onassa, het gaat best goed hoor! De kuur slaat goed aan. Heb alleen veel bijwerkingen. Maar voel me een stuk beter. Bedankt!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:56

Fijn dat de kuur aanslaat! :)

Ik krijg dinsdag een ZMR behandeling, iemand hier ervaring mee?