Lindava1989 schreef:@ Lusitana, ben jij vanwegen je B12 tekort afgekeurd of heb je meerdere klachten?
Zit zelf ook al bijna een jaar in de ziektewet, en een opbouw zit er voorlopig nog echt niet in.
Vrees voor de dag dat ik 2 jaar in de ziekte wet zit en uit het bedrijf geschopt word.. Is dat het moment dat je een medische keuring krijgt of moet je dit zelf aanvragen?
Ik schreef free lance, dus dat werkt even anders, valt onder eigen bedrijf.
Ik heb vreselijke pech gehad, want de AOW werd dat jaar niet meer aan minimumloon gekoppeld en de speciale pot voor schrijvers bestond toen nog niet en toen hebben ze een zeer mysterieuse berekening gedaan en had ik recht op nog geen 800 gulden (lang geleden
), terwijl ik makkelijk meer dan 2000 per maand haalde als ik schreef... Dus dat was voor mij een enorm klap, maar goed daar gaat het hier niet om.
Waar ik feitelijk op ben afgekeurd is een heel pakket en het B12 probleem is pas jaren later opgekomen toen ik al lang en breed in Portugal woonde.
Ik heb oa hart-, long-,hormoon-, spier-, bot-, gewrichtsproblemen en ben vast nog wat vergeten... Daarna zijn oor- en oog problemen en schildklier, immuun- en neurologische problemen opgedoken en juist voor het laatste ben ik hele hoog ingesteld met B12. Als ik het een week oversla krijg ik weer onwillekeurige bewegingen (tics) in mijn handen bv.
Er is ook al blijvende schade, zo heb ik bepaalde reflexen niet meer en zijn er stukken huid gevoelloos.
Ik kom nooit meer terug in het arbeidscircuit onder een baas.
Ik wil wel weer proberen wat freelance te schrijven zolang mijn zicht nog redelijk is.