Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:48

Ik kom even binnen vallen in de hoop dat iemand een geniaal idee heeft ;)

Ik heb al tijden het zelfde kapsel, heel simpel half lang tot lang stijl haar en wil nu eens wat anders. Ik heb een schuine pony geprobeerd, maar dat zag er niet uit en de huid van mn voorhoofd vond dat niet grappig.

Dit is al een oudere foto, m'n haar is iets langer en gelijk nu (op de foto is het restje van de schuine pony nog te zien)
Afbeelding

Wat kan ik doen met een bosje stijl slap haar?

Foulplay_

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:00

Laten opknippen Truf, slap haar vrolijkt er wel van op denk ik ;) Of misschien kan je er een lichte krul in laten leggen?

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:35

Misschien een leuke bob? http://4.bp.blogspot.com/_30PRmkOl4ro/S ... styles.jpg

Edit: misschien ook een ander kleurtje erin? 1 tintje lijkt al meteen een hele verandering. Met high en low lights kan je ook wat meer diepte creëren en dan lijkt het alsof er meer volume in zit.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:48

Oeh leuke ideeën :D Jullie maken mijn vriend blij, die is al ongeveer 3,5 jaar bezig met mij overhalen om mn haar korter te laten knippen :+

Ik ga even met de kapper overleggen en hopelijk kan ik jullie binnenkort het resultaat laten zien

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:17

truf... ik heb ongeveer hetzelfde slappe bosje als jij, zo niet nog wat slapper (heb heel dun haar, heel weinig maar wel heel zwaar).
Ik zou geen bob doen want dan komt juist dat slappe tot uiting en hangt het vooraan nog net zo als nu langs je gezicht ;)

Ik heb het heel radicaal gedaan en dat bevalt me onzettend goed.... Je moet er wel een beetje een hoofd voor hebben, maar dat kan de kapper wel goed inschatten!
Afbeelding
(ietsje langer dan van de zomer en met blond erdoor... moesten eigenlijk alleen blonde plukjes maar werd iets meer, maar staat heel stoer! :D )
http://94.100.124.165/1027100001-102715 ... jE0_1.jpeg (van de zomer gewoon kort)

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:18

Ik heb eigenlijk altijd best blond haar gehad, met name toen ik nog heel klein was, toen was het echt spierwit. Maar merk dat het nu toch steeds iets donkerder wordt.
Nu is mijn haar zo:
Afbeelding
(met name aan de achterkant van me haar is het donkerder)
Iemand tips om mijn haar weer wat blonder te krijgen?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:22

@ Ilsemarie; Haha zo kort is me net wel ff te heftig :P Vrees dat ik er een erg bolle kop van krijg.

Wil er sowieso een stuk vanaf hebben, onderste deel is echt een pluizig zootje geworden. Verder heb ik op zich wel redelijk veel haar, alleen is het erg fijn en slap. Ik vind het ook niet erg als ik er wat mee moet doen 's ochtends zeg maar, zolang het maar geen uren wordt ;)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:48

@ litteltje, mijn haar wordt altijd veel lichter van veel zonlicht, verder kan je blondspray gebruiken zoals deze

Jaja, ben al bij de kapper geweest, toevallig vanochtend een plekje nog vrij. Verrassend genoeg is er nog wat terug gekomen van de permanent die ik heb laten zetten, dacht dat die er al helemaal uit gezakt was.
Dit is het resultaat:
Afbeelding

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:03

Ik zit te twijfelen om mijn haar donkerder te verven, meer naar het bruin toe. Niet helemaal want daar ben ik te bleek voor. Iemand een idee?
Ik heb namelijk geen idee of het wat is of welke kleur ik dan moet doen ofzo.
Hier een foto:
Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:23

ziet er leuk uit truf! wat vond je vriend? :D

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:37

Tnx! Hij heeft alleen deze foto nog gezien, maar hij vindt t ook leuk (al zou het van hem nog korter mogen :+ )

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:39

Hallo!
Ik kom ook maar hier eens gezellig om te vragen wat ik moet doen met mijn haar :P. Ik ben het soms echt beu, en heb het ook nog nooit geverfd in die 20 jaar dat ik hier op de aardbol rond loop :P. Durf er ook niet veel mee te doen, dus vraag eens advies aan jullie
Ik wil het eigenlijk wel lang houden maar ben het vooral beu omdat het zoo snel gaat pluizen
Dus eventjes een fototje maar:
http://94.100.118.97/991000001-99105000 ... _n_dR.jpeg (nu weer stukje langer..)
Zo is het stijl:
http://94.100.122.92/458750001-45880000 ... _mVCd.jpeg

En vooral de verkleuring wil ik laten zien, paar jaar geleden had ik echt heeel donker (eigenlijk gewoon zwart) haar.. Maar vorig jaar heb ik half jaar in Mallorca gezeten en sindsdien is vooral de onderkant erg bruin geworden en dat blijft voort altijd zo:
http://94.100.115.132/651950001-6520000 ... _Uqwg.jpeg

Dus iemand tips voor misschien een leuk kleurtje of voor het minder pluizen van die leuke krullies :P

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:51

@ litteltje: ik zou heel subtiel wat highlights laten zetten met folies. Dan krijgt het geheel net een beetje een lichter effect en dan zit niet zo erg met de uitgroei als dat je het helemaal laat kleuren.

@ Truf: Leuk resultaat, is meteen al iets heel anders! Doordat je lengte minder zwaar is zijn de krullen terug gekomen, Leuk! :j

@ Char_elle: ik vind persoonlijk jouw kleur heel erg mooi :j Maar dan zou ik donkere plukken er in doen of een kleurspoeling erin doen dat is niet meteen zo definitief!

@ Conny_: Als je je kleur weer helemaal zwart wilt dan zou ik spoeling of verf nemen. En eventueel een stuk van je lengte afhalen (rond de 2 cm) dan valt het weer gezonder. En je hebt tegenwoordig van allerlei merken serums voor in je haar waar je haar minder van pluist en meer van gaat glanzen. (vb. http://blog.prettycity.com/breakoutsurv ... iosilk.jpg ) dat vind ik persoonlijk een hele goede. Ik heb deze zelf ook in gebruik.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:55

Nee echt zwart wil ik het niet, dan liever bruin denk ik.. Lengte hebben ze toen ik terug kwam uit mallorca al heeel veel afgehaald, en nu ga ik iedere 6-8 weken naar de kapper dus het is denk ik gewoon dat het eigenwijs is en niet meer zwart wil worden haha! Ik gebruin nu de andrelon pluis creme.. Maar ik zal naar die van jou is op zoek gaan ja

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:19

@ Char_elle: Misschien wat lowlights er door heen? Geeft gelijk wat diepte aan je haar maar het blijft heel subtiel. Wel door een kapper laten doen, die kan het mooi doen en je de goede kleur adviseren!

@ Conny_: Ik weet niet of jij een koud type of een warm type bent maar een kleur mousse die bijv. een gouden glans geeft kan heel mooi staan. Of misschien een paar highlights?

Ik heb trouwens mijn moeder nog niet zover kunnen krijgen dat ik naar de kapper kan, heb het wel weer gewassen maar de rood/oranje gloed blijft? |(

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:53

conny ik denk dat een lichtere bruine tint jou heel mooi zal staan, beetje warme bruine kleur :))

zoals beyonce hier:
Afbeelding

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:26

Ik ga waarschijnlijk een enorm domme vraag stellen :Y)
In de zomer is mijn haar altijd fris-blond, in de winter verdonkerd het enorm. Ik zie het nu ook al weer wat verdonkeren en zou het graag wat oplichten, desnoods met wat highlights.. Kun je dit zelf doen met kleuring vanuit de winkel? Zijn er uitwasbare kleuringen om gewoon op te lichten? Zoja, welke merken zijn dan het best?

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:38

@ Shanna_W: dat het verdonkerd in de winter komt omdat je dan niet zo veel in contact komt met de zon. Highlights vind het mooiste effect geven. Maar als je het zelf wilt doen dan zou ik bij de drogist (o.i.d.) advies vragen. Ik zou zelf persoonlijk 1 of 2 tinten lichter doen :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:39

ik zou highlights echt bij de kapper doen, zelf krijg je nooit zo'n mooi effect :n

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:41

_Daniella: daar heb je gelijk in. Als je zomaar een paar plukken wilt om het op te lichten is het volgens mij niet eens zo duur.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:47

ik zou toch wel door het hele haar doen.... doe je dat niet en doe je bv een staart in is het onderste deel alsnog donker en geeft raar effect.
Afbeelding
Hier zie je een foto van mij met highlights, geeft je even een idee wat het kan doen met je haar ;)
en me kleur normaal:
Afbeelding

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:05

Ik vind dat het heel leuk eruit ziet :D
Geeft inderdaad ook een goed beeld van highlights! :j

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:10

vallyke: ja ik weet dat het dankzij de zon mooi oplicht, maar op zon moeten we terug even wachten :P

Ik was aan het lezen over Casting Crème Gloss van L'oreal, en dat licht dus wel gewoon je haar op dacht ik..
Achja, misschien toch maar even langs de kapper gaan :Y)

Ik ben nog vrij blond hoor, alleen bovenaan wordt het wat peper en zout kleur :Y)

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:12

Je hebt ook van die blondspray bij de drogist, zou hetzelfde effect moeten geven als de zon, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

edit: ow lees nu allemaal slechte ervaringen daarmee, misschien toch niet zo'n goed idee dan.

Je kunt ook coupe soleil nemen bij de kapper.
Laatst bijgewerkt door kler op 03-11-10 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:16

Ja ik heb het nog gebruikt, viel wel mee maar heeft niet echt glans enzo... Een vriendin van mij heeft het iets te wild willen gebruiken en heeft er dus ook slechte ervaringen mee :Y) Haar haar werd helemaal rost-achtig, nogal oranje... Dat was natuurlijk niet de bedoeling