[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:25

Iemand ervaring met Primolut om de menstruatie te verschuiven? Ik ga deze dus iets voor en tijdens mijn vakantie gebruiken, maar ik heb het nooit gebruikt, vandaar mijn vraag.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:19

Hoi :)
Ik heb een flinke doorbraakbloeding gehad (veel erger als mijn mensturatie)
Maar nu moet ik nog 3 pillen van mijn strip.
Word ik dan nog wel gewoon ongesteld?
Gewoon stopweek, of maandje pil niet nemen? of doorslikken

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:34

@ Finstar, ik zou gewoon een stopweek houden en dan daarna weer gewoon beginnen. Zit het dan nog niet goed, word je niet ongesteld of juist weer als je bent begonnen, dan zou ik even naar de dokter gaan. Misschien is je pil niet zwaar genoeg of juist te zwaar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:44

Emytje schreef:
Iemand ervaring met Primolut om de menstruatie te verschuiven? Ik ga deze dus iets voor en tijdens mijn vakantie gebruiken, maar ik heb het nooit gebruikt, vandaar mijn vraag.

Ja, ik en veel van mijn vriendinnen gebruikten dat regelmatig als we op vakantie gingen of iets dergelijks en ongesteld moesten worden in die week. Geen bijwerkingen gehad of van gehoord en werkte altijd perfect.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:17

Oh das mooi. :)) Ik heb namelijk ook weer geen zin om kotsend in de bus te zitten, maar als jullie er geen last van hadden, zal ik dat ook wel niet hebben. Dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:36

Emytje, het enige wat ik met Primolut had (1 keer gebruikt) was dat mijn menstruatie erna 3 keer zo heftig en 2 keer zo lang duurde..

Nu met de pil stel ik mn menstruatie veel makkelijker uit, kan ik het precies timen :j

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:39

Het punt is dat ik niet meer aan de pil wil (ik vergeet het te vaak en ik word er redelijk depri van) en nu de Nuvaring gebruik. Ik kan em alleen niet doorgebruiken, want dan krijg ik alsnog doorbraakbloedingen die niet meer weggaan totdat ik een stopweek inlas. Is ook niet alles dus.
Hoe lang hebben jullie het gebruikt? Ik moet het namelijk bijna twee weken gebruiken, dus ik denk dat dat de mooncup iedere drie uur verschonen word en daarnaast maandverband. :P Oh jee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:40

Dat van die doorbraak en depri had ik met mijn vorige pillen, gebruik nu driefase waarbij alles net anders gedoseerd word, en ik ben happier dan ever := (en iets met een explosief libido :+ )

Ik heb het een week gebruikt :j

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:13

Dat word dus grof geschut gebruiken voor mij. :P Nee, misschien valt het wel reuze mee voor mij en merk ik nauwelijks verschil. ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:24

Nou, ik heb de nuvaring in huis. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Ik heb trouwens een vraag... Ik heb hem nu in, maar ik heb het idee dat hij niet hoog genoeg zit. Als ik nu zou gaan vrijen ofzo denk ik dat ik hem ga voelen (of mijn vriend) dat lijkt me toch niet zo lekker?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:34

Nuvaring moet net zo hoog zitten als een tampon. Je hoort 'm zo gewoon niet te voelen.
Het kan best zijn dat jij of je vriend de nuvaring voelt of er last van heeft. Maar je mag 'm 3 uur eruit halen he. Dus dat is verder geen probleem.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:37

nee weet ik... :P maar lekker smakelijk, uhm... wacht effe schat. Ik moet eerst even vissen :+ hahaha :P

ach ik zie wel wat er gaat gebeuren :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:44

Ja nja. Als 'ie er echt last van heeft, is 'ie wss alleen maar blij als jij ff gaat vissen :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:54

haha :+

Ach ik zie het wel gebeuren... Op de website staat dat 80% van de vrouwen, en 70% van de mannen en geen last van hebben...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:09

Ik voelde em de eerste drie weken ook zitten hoor, maar bij de tweede ring was ik eraan gewend. In bed heb ik em de eerste 8 maanden ofzo eruit gehaald (waardoor ik em regelmatig vergat terug te plaatsen), want het schuurde bij mij behoorlijk. Mijn vriend voelt em niet en ik nu zo'n 8 maanden ook niet meer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:16

jij houd hem ook gewoon in met sex dus?

hoe ver zit hij bij jou naar achtere, bij mij zit hij zo ver mogenlijk naar achtere, maar ik heb het idee dat ik hem er heel langzaam stukje bij beetje weer uit pers,,, Ligt dat aan mij?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:21

Ja, ik hou em nu gewoon in ja. ;)

Em hoe ver zit ie naar achteren. Ik denk dat het punt van de ring die het dichtste bij de uitgang zit (weet effe geen beter woord :P) net achter mn schaambot zit. Aan het einde van de drie weken zakt de ring een beetje bij mij door kramp in mijn baarmoeder. Ik denk persoonlijk dat je heeeeeeeeeeeeeeel hard zal moeten persen wil je de ring er echt zonder handen uitkrijgen, als dat niet al onmogelijk is. Maar ik denk wel dat je em iets zou kunnen laten zakken ja. Maar hij valt er niet zomaar uit hoor. ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:25

nee dat snap ik :P Dat ik hem er niet zomaar uit kan persen..

Nouja... ik ga het allenmaal wel beleven, ik moet ook een beetje aan het idee wennen altijd zoeits ik te hebben :+ hahahah

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:05

Dat zeker. Ik denk dat je bij de tweede ring er al helemaal aan gewend bent. ;)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:19

blue_kim schreef:
Waarschijnljik heb je gewoon last van doorrbraakbloedingen.
Dit is niks ernstigs, en je hoeft je ook nergens zorgen over te maken qua werking, maar het is wel erg vervelend.
Ik weet neit aan wat voor pil je zit maar misschien moet je aan een iets zwaardere pil, zou even contact opnemen je je HA.

Ik heb het nog nooit gehad, een doorbraakbloeding.
Een zwaardere pil, ik weet niet of ik die krijg, omdat ik nu al een redelijk zware pil heb (microgynon 50).

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 02:08

@Sharoontje: Dus jij hebt met microgynon 50 nog nooit last gehad van een bloeding, ook niet toen je net met die pil begon?

Ik denk dat ik toch even afwacht tot maandag, tot mijn eigen huisarts terug is. Maar 4 weken ongesteld waarvan 1 week erg heftig, dan vraag ik me toch echt af waar het vandaan komt :+ 1 "eitje" zal het iniedr geval niet zijn dan.

wendyelstJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:16

doorbraak bloedingen bij aantal pillen al gehad! moet je gewoon naar een andere pil de 3-fase pil was voor mij een aanrader!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:05

Iris82 schreef:
Emytje schreef:

Ja, ik en veel van mijn vriendinnen gebruikten dat regelmatig als we op vakantie gingen of iets dergelijks en ongesteld moesten worden in die week. Geen bijwerkingen gehad of van gehoord en werkte altijd perfect.

Ik heb tot nu toe helemaal geen pil geslikt, was dat bij jullie ook?
Ik overweeg de pil vanwege vakantie, maar juist omdat ik nooit wat geslikt heb vind ik het toch wel eng :o

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:28

Ik heb geen ervaring met Primolut. Ik ben zelf vrij vroeg aan de pil gegaan zodat ik hem door kon slikken op vakantie en ik preciezer zou weten wanneer ik ongesteld zou worden, en ook een beetje vanwege de buikkrampen die zeker verminderd zijn.
Eng is alles wat je ooit moet gaan slikken, zeker als je het nog nooit heb gedaan maar de pil word door zoveel mensen gebruikt, mijn zus en mijn moeder zaten er ook aan dus ik zag er geen gevaar in, en het is maar een hééél klein pilletje, zeker vergeleken met alle capsules die ik nu slik :D

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:08

Deesiej; Nee ik heb dat nog nooit gehad met die pil, vandaar dat ik het raar vind dat het nu in een keer wel gebeurt.
Ik bel toch voor de zekerheid de HA eventjes maandag, misschien moet of kan ik dan langs komen voor een gesprek over die pil of misschien raad hij me wel een andere pil aan ik weet het niet.