Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:03

Het is rustig hier zeg...

Ik heb goed geslapen, had twee slaappillen genomen.
Ben nu zenuwachtig voor de afspraken van vandaag...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:09

hoi allemaal.

Ik heb zondag paardrijles gegeven aan iemand. ging heel goed. Ik heb er ook op gereden. Nu erna wouden we op de wei even zonder zadel proberen. ging goed maar plots sliert het paard en valt... Ik met men been eronder en op mijn zij gevallen. Tot gevolg dat mijn schouder heel veel pijn doet en ik met die arm niets meer kan tillen ;(

Nu vandaag ging ik wat proberen paardrijden, is prachtig weer. Had gisterenavond de sleutel gekregen van de poort en ben die al kwijt... Nu kan ik niet gaan rijden en heb me al de hele tijd suf gezocht.... ik weet echt niet meer waar die ligt.... ligt waarschijnlijk ergens in haar grote grasveld...

PW: mag je er twee nemen om te slapen?? Moet je met opletten, ik deed dat ook met een andere spaalpil en tot gevolg dat ik alsmaar meer mocht nemen..

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:36

Aikon; ik rij zoiezo niet met angst, ik heb mijn paardje nu 4 maanden maar ik vetrouw haar door en door ookal is ze nog erg jong. Paardrijden is één van de weinige dingen die ik totaal zonder angst doe. Maar het was voor mij de eerste keer zoiezo zonder hoofdstel, en de eerste keer met haar zonder zadel. En dat op vreemd terrein dus dat vond ik toch wel even spannend. Maar het ging zo goed, gaf me zo'n bevrijd gevoel van al het hanarchement dat maar moet altijd. Nu voel ik me gewoon relaxt dat ik alles ook wel af kan laten zo nu en dan als ik geen zin heb om d'r 'in te snoeren' haha dat klinkt fout.

Het was voor mij weer een bevestiging wat een relaxt en meegaand paardje ze is.

Ik ga met me schoonzusje de honden uitlaten en dan haar helpen in de tuin met snoeien. Had ik beloofd.. ik schrijf vanavond wel even verder en reageer op anderen. Ben gisteren avond uit geweest, was toch wel een heel bijzondere ervaring..

Iedereen een fijne en relaxte dag gewenst, geniet een beetje van het mooie weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:45

Pollewoppy schreef:
Het is rustig hier zeg...

Ik heb goed geslapen, had twee slaappillen genomen.
Ben nu zenuwachtig voor de afspraken van vandaag...

Inderdaad erg rustig hier!

Hoe is het gegaan? Viel het mee, en heb je goed je gevoel kunnen uitspreken? Jammer dat je vriend je soms overschat en denkt alles weer ok is. De moodswings horen er inderdaad bij, ik heb ze ook gehad. Je zult echt waar zien dan over een tijdje die dikke vieze vette dippen minder worden en het wat stabieler wordt. Vergeet niet dat je ook aan het afbouwen bent he, je emoties worden weer 'echter' en het kan zijn dat je dalen weer wat dieper worden. Je komt er wel meid, ik geloof in je!

charlot: Wat balen dat je gevallen bent zeg! Gaat het nu wel weer? Hopelijk ligt de sleutel op een stomme plek en vind je hem nog gauw!

Biieniie: Wat fijn dat je zo kan genieten van je paardje! Heerlijk! Het is wel heerlijk weer om nu in de tuin bezig te zijn, hopelijk heb je het naar je zin en overvraag je jezelf niet. Ik ben benieuwd hoe je avondje uit is geweest?

Vanmorgen moest ik de auto naar de garage brengen, voor een grote beurt en de apk. Daarna ben ik van de garage naar huis gewandeld, was lekker fris nog. Toen ben ik thuis gaan ontbijten en daarna ben ik naar stal gegaan. Ik heb eerst lekker de stallen gemest, en toen heb ik Garuna gepakt. Ik heb haar gewoon gezadeld en ben opgestapt. Uiteraard wel toen er iemand bij was en haar even vast hield. Het voelde erg vertrouwd. Ik heb echt heerlijk gereden, ze liep echt netjes door (uiteraard met zweepje) en op een gegeven moment nageeflijk en zo ontspannend. Het was heerlijk! Ik glunder nog steeds.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:20

Hoi meiden,
ik lees nog wel bij, maar heb een soort van geen tijd om te reageren.. Heb het een soort van druk. En als ik dan thuis ben, ben ik zo moe dat ik in m'n bed lig en slaap. Ben het werken nu iets meer aan het opbouwen, probeer nu 4 dagen een paar uurtjes en voor alsnog gaat het goed. Daarnaast veel bij m'n nichtjes, met de hond wandelen, dagelijks een rondje skaten etc. Net even naar de Action geweest, hadden ze leuke hondenspeeltjes voor 0,59 cent haha. Hondenfrisbee meegenomen en nog iets. Hij is er dolgelukkig mee.
Moest vanmorgen bij de assistente van de ha zijn voor een injectie, kwam de ha zelf ook tegen en hij vroeg of ik nog wel voor zijn vakantie (eind volgende week) even langs wil komen. Dus maak morgenochtend maar even een afspraak voor volgende week. Wordt een drukke week dan; fysio, psych, arbo en ha. Eind volgende week begint mijn vakantie voor 6 weken. Wel lekker, iedereen is dan vrij, en dan voel ik me vaak ook wat relaxter, want iedereen is thuis.
Morgenochtend op m'n nichtjes passen, heb net even wat verf meegenomen, ga ik morgen lekker met de oudste verven. Verder even wandelen met ze :).
Het gaat dus wel redelijk, al ben ik soms bang dat ik te snel ga. Maar het voelt nu allemaal goed, dus waarom zou ik het anders doen?
Vandaag op m'n werk wel weer een beetje pijn op m'n borst, voor het eerst sinds weken, nu nis het thuis gelukkig weer over :)

IK ga zo even goed bijlezen en op iedereen reageren!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:27

PW: Wat vervelend dat de sfeer thuis steeds weer zo gespannen is. Goed dat je het met hem dan wel kan uitpraten. Jammer dat dit zich wel steeds herhaald. Kan me voorstellen dat je dat tegenvalt. Na elk gesprek hoop je dat hij je snapt en begrijpt, dat valt dan erg tegen als dat niet zo is de volgende keer.. Hoe was het gesprek vanmorgen met je behandelaar? Moet je nog steeds tot augustus wachten op dat andere gesprek? Hoe was het bij de haptonoom, gezegd wat je wilde zeggen? Ga je ermee door of stop je weer voorlopig? Enne.. je medicijngesprek.. denk je dat het goed is voor je, om nu alweer te minderen? Zo stabiel vind ik je op het moment niet. Tegen mij is gezegd pas te mogen minderen als ik hele lange tijd (6 maanden) stabiel ben. Dan in kleine beetjes afbouwen, maar ook elke keer weer stabiel zijn voor de volgende zoveel mg eraf.. Ik vind je de laatste weken erg onstabiel, zou je nu nog niet even op deze hoeveelheid blijven?? Je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt :)
Ben benieuwd hoe het met je is!

Charlot: Goed dat je van therapeute verandert als je het idee hebt dat je vastloopt. Misschien bedoelde je therapeute ook, dat als je dat aangekaart had van te voren, je met haar wel weer verder kon. Ik loop op dit moment ook een beetje vast, voer gesprekken die ik bij wijze van spreken ook met de buurvrouw kan voeren. Ik wil meer de diepte in, hoe het komt dat ik keer op keer vastloop etc., de week bespreken kan ik met iedereen. Ik vind dit heel moeilijk om aan te kaarten, maar kaart het eerst aan voor ik een overstap maak naar een ander. Heb ik dit aangegeven en komen we nog geen stap verder.. overweeg ik ook om over te stappen. Waarom heb jij direct een andere therapeute gezocht en ben je niet in gesprek gegaan met je huidige therapeute? Niet aanvallend bedoeld hoor, misschien mis je wel meer bij je huidige therapeute, alleen maar goed dat je inziet dat je meer nodig hebt! Het is zeker niet proffesioneel hoe zij reageerde, kan me voorstellen dat je nu helemaal liever overstapt! Hoop dat je je daar nu niet meer zo slecht over voelt, het is goed dat je voor jezelf opkomt en dat je inziet welke hulp je nodig hebt en die ook wil krijgen!

Angela: Wat leuk dat je Emile Roemer van de SP tegenkwam. Ik snap dat je je een beetje ongemakkelijk voelde toen Pascal er over begon. Ik duik op dat soort momenten ook het liefst weg. Wel leuk dat hij dat doet, hij is vast en zeker trots op je dat je dat doet. Hoe reageerde Emilie? Wat jammer dat de familiedag zo tegenviel. Is het familie van jouw kant, of van de kant van Pascal? Jammer dat je niet echt een klik hebt met die mensen. Dan is het altijd een lange dag he? Je gezelliger voordoen dan dat je je op dat moment voelt. Mooie foto's van Garuna. Leuk een Haflinger, vind ik zulke leuke dieren! Wat fijn dat je vandaag zo lekker hebt gereden met Garuna. Je mag dan ook glunderen en trots zijn op haar en jezelf!

Aikon: Hoe is het met jou? Kan je een beetje wennen aan je brace?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:29

nah, vandaag komt er weer niks uit mijn klauwen........... genoeg plannen gisteren voor vandaag........

maar kan het effe niet opbrengen.......... morgen weer een dag

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:43

Charlot: Ik neem er altijd twee. Één werkt niet. Ik neem ze bewust niet iedere dag, mijn lichaam went er dus niet aan. Zo heb ik ook niet steeds meer nodig. Hoe gaat het nu met je? Stijf zeker?

Biieniie: Lekker dagje gehad?
Bedoel je met bijzondere ervaring een positieve ervaring?

Angela: Super dat je weer op Garuna hebt gereden. Vind het echt heel goed van je dat je zo doorpakt nu. Je mag trots zijn op jezelf.

Maaike: Ik vind je bericht een beetje tegenstrijdig als ik heel eerlijk ben, komt misschien omdat ik er een beetje huiverig voor ben dat je je beter voordoet dan het echt gaat? Je zegt dat het werken goed gaat, maar aan de andere kant hoor ik je toch een beetje twijfelend zeggen dat je ook heel moe bent. Hou dit goed in de gaten. Het is logisch dat het opbouwen je moe maakt, maar loop jezelf hierin niet voorbij. Lekker dat je volgende week vakantie krijgt.

Ik ben vanochtend als eerst bij de arts geweest. We hebben inderdaad besloten om even te wachten met de volgende stap te nemen. Even niet verder af bouwen dus en eigenlijk vind ik het wel prima. Het heeft geen haast en waarom mezelf meer op de hals halen terwijl het me soms al zwaar genoeg valt momenteel? Dus Maaike je hebt helemaal gelijk hoor, had hier zelf ook al wel aan zitten denken, maar wilde me ook niet laten kennen. De arts prikte daar gelukkig ook doorheen ;)

Daarna even gesport om de tijd te overbruggen tot mijn gesprek met mijn behandelaar. Het sporten ging erg lekker. Heb na mijn warming up eerst 7,5 min hardgelopen, toen 2,5 gewoon gelopen en toen 17,5 min. hardgelopen. Gaat steeds beter en ik vind het heerlijk :) Ben trots op mezelf.

Het gesprek met mijn behandelaar was een goed gesprek. Ik moet idd wel wachten tot aug, maar mijn behandelaar is ondertussen wel heel druk met kijken naar andere opties enz. Hij wil me ook op korte termijn in het behandeloverleg van een ander behandelprogramma bespreken, om te kijken of dat misschien wat is. Ik heb een foldertje gevraagd over die behandeling, zodat ik die eens op mijn gemak kan bekijken en zo wat dingen voor mezelf op een rijtje kan zetten. Verder nog wat andere dingen besproken die me erg bezig houden, was wel fijn, maar ook moeilijk. Merk dat ik weer erg down ben.

Toen vanmiddag nog de afspraak bij de haptonoom. Wilde eigenlijk afbellen, maar ben toch maar gegaan omdat ik er eigenlijk heel zeker van was dat ik het wilde afronden. Ik kan me er gewoon niet in vinden momenteel. Het heeft me weer even op weg geholpen, maar voor nu heb ik er even niks te halen. Dat heb ik met haar besproken en we hebben afgesproken het hierbij te laten. Als ik wil kan ik het altijd weer oppakken, maar zoals ik er nu over denk ga ik dat niet doen. Heb er wel veel aan gehad, maar het is goed zo.

Ik ben ook trots op mezelf hoe ik het bij de haptonoom heb afgesloten. Dat ik er heen gegaan ben en het gewoon face-to-face gezegd hebt. Ik vond het lastig, vooral toen ik in de wachtkamer zat, maar voelde me sterk toen we in gesprek waren. Zij benoemde ook nog eens mijn vooruitgang daarin. Dat was leuk.

Verder ga ik lekker kalm aan doen vanavond.
Denk dat ik me morgen ziekmeld voor de deeltijd. Wil even een dagje rust en tot mezelf komen. Kan ik even de tijd gebruiken om het een en ander over mijn behandeling voor mezelf op een rijtje te zetten. Niet onbelangrijk denk ik...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:38

hoi allemaal.
Na een hele dag te zoeken heb ik de sleutel om 4 uur gevonden. Lag onder de rabber pffff
Erna een hele tocht te paard gedaan. Was super fijn. Mijn goed gevoel is weer wat omhoog.
Ik ben enigszins wel blij dat ik gestopt ben met mijn therapeute. Nu heb terug het gevoel dat ik onafhankelijk ben. En wordt ik terug vrolijk van mezelf.

angela: goed dat je een heel fijn gevoel had met je paard!!! super!!

Biienie: super dat je ook geen angst hebt op je paard. heel tof dat je dan een goed gevoel hebt. Bij mij is het ook zo, ik heb bijna altijd angst en met paarden niet. heel speciaal. Ik vind in de tuin werken ook heel ontspannend. Was het lang geleden dat je uitgegaan was? Tof dat het heel bijzonder was!

maaike: opletten dat je niet te vergaat met jezelf hé. Want dan ben je terug bij af. Maar goed dat je bijna vakantie hebt. Pijn op de borst is teken van stress toch? Ik had het al een tijdje voor mzelf besloten dat ik ermee wou stoppen met mijn therapeute. Ik praat idd net met mijn buurvrouw en heb het er gewoon over wat ik een week gedaan heb. Daar betaal ik geen 40 euro voor!!

Pw: super dat jij zo kan lopen, ik doe nog geen 3 minuten en ik lig plat. Goed dat ook jij kon afronden. Je moet doen wat je zelf voelt vind ik..
Goed dat je zelf merkt als je down bent. En goed dat je gaat veranderen. Ik vind het nog steeds jammer dat dit hier niet bestaat... zitten daar bij jou ook leeftijdsgenoten??

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:55

Het is nog niet zeker hoor dat ik ga veranderen. De mogelijkheden worden onderzocht en ik merk dat me dat bang maakt. Toen ik aan deze deeltijd begon stond er een half jaar voor. Dat had ik in mijn hoofd en begon alweer toekomstplannen te maken. Maar met een nieuwe behandeling, komen die op losse schroeven te staan en is alles niet meer zo zeker. Dat maakt me nu zo down...

Wel raar dat iets als dagbehandeling niet bestaat in België? Weet je dat wel zeker? Bij ons in de groep zitten allemaal mensen van verschillende leeftijden. Eentje is van ongeveer mijn leeftijd. De rest is ouder. We hebben wel een hele fijne groep trouwens.

Mooi dat jij ook een goed gevoel hebt over dat je gestopt bent met je therapeut. Soms moet je de knoop doorhakken idd en je eigen gevoel volgen. Ga je nu op zoek naar iemand anders?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:08

pff, heel hard gaat het niet, maar voor mijn gevoel wel..

pw, wat goed dat je het toch zo met de haptonoom hebt afgesloten, helemaal omdat dit iets is wat je moeilijk vind om aan te gaan. Vind je het eng omdat je bang bent het gevoel te krijgen dat je iemand kwetst of afwijst? (ookal voelt de ander dit misschien helemaal niet zo)
Het uitgaan was een hele positieve ervaring maar daar vertel ik zo wel over..

Angela, wat fijn dat je zo lekker met Garuna bezig kon zijn en het zo vertrouwd voelde, nog iets gehoord van dat meisje van 12? (sorry als je het daar nog over gehad hebt maar ik dat niet heb gelezen)

charlot, vervelend dat je bent gevallen. Gaat het nu al wat beter? Fijn he, dat ondanks alle andere angsten en onzekerheden waar je tegen aanloopt je bij de paarden altijd wel iets vertrouwd terug kunt vinden.. groot of klein..

maaaike, lekker druk is soms ook niet vervelend. Belangrijkste is dat je goed naar jezelf blijft luisteren en niet dat je lichaam om halt moet gaan schreeuwen..

Nou dat uitgaan van gisteren.. een maandje geleden was ik al eens mee geweest maar zat toen niet helemaal lekker in mijn vel. Dus ik kon er ook niet echt van genieten. Liep ook allemaal niet zoals de bedoeling was dus ja.. voelde niet goed.

Gisteren vroeg mijn vriendin me weer mee.. en het voelde dit keer echt goed om ja te zeggen. Dus ik ging mee.. Nouuu wat ik daar meemaakte. Zij leeft echt in het uitgaans wereldje, heeft daar veel connecties en dus hadden we een vip tafel EN een fles wijn.. Je gaat daar op een spierwitte bank liggen, schoenen uit, en liggend mensen kijken in een discotheek. Hoe verzin je het? Aan een tafeltje met een bordje met onze namen erop, en fles rosé hebben we heeerlijk ouderwets kunnen kwekken. Zó hard gelachen. Was zo lang geleden.. Daarna een beetje gedanst, voelde me helemaal relaxt. Ik genoot er echt weer van zoals ik jaren geleden deed. Ook heel veel aandacht gehad van mannen, dat maak ik ook niet veel meer mee, dus mijn zelfvetrouwen kreeg ook weer een boost.

Ja, was een hele mooie en bijzondere avond en dan ben ik toch weer dankbaar dat ik dat bewust mee mag maken.

Vandaag lekker met mijn schoonzusje in d'r tuin geholpen. Het was verbazingwekkend hoeveel werk we in een paar uurtjes hebben verzet. We waren aan het einde van de dag ook echt trots op onszelf. Zoveel de voor als achtertuin het onkruid tussen de stenen vandaan gehaald, gras gemaait en de meubels schoon gemaakt. Haar vriend zijn mond viel open toen hij thuis kwam, is toch leuk om zo'n reactie te zien. Ook de dankbaarheid van beiden dat ik mee had geholpen doet je dan toch wel goed..

Al met al waren de afgelopen dagen dus best wel positief. Ik voel me gewoon relaxt en gun mezelf ook het genieten van de kleinere dingen.

Vandaag andere stal gebelt voor mijn paardje, ze hebben per 1 augustus plek, mijn vader heeft aangeboden dat als ik de tussen verdieping schilder in augustus dat hij stalling betaald voor augustus en september. Voor een weekje werk vind ik dat wel lief van hem. Scheelt hem geld, anders laat hij het door een echte schilder doen, en mij scheelt het 4 weekenden werken. Ook wel fijn.

Ik ga nog even studeren.. lees later nog wel even bij..

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:09

Ja ik ga zoeken naar iemand anders, maar niet de eerste weken. Ik wil eerst rust..

Ik had het gevraagd aan mijn psychiater maar ze zei dat dit hier niet bestond of ik moest heel ver rijden. En ze zei dat er dan vaak "de zotste" zitten, wat helemaal niet van toepassing op jou is.. Ze zei het zo om te bedoelen die die niet meer normaal kunnen functioneren. Nu ja ik begreep wel wat ze wou zeggen.
Jammer eigenlijk.

Morgen ga ik mee met collega kasten gaan kopen. Zal best fijn worden.

Ben ook van plan om een halsring te gaan kopen. ik heb met men paard twee weken terug ofzo zonder iets gereden en wil dat nu verder oefenen!! bitloos kan ze al, nu hoofdstelloos ;-)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:16

amai biennie das net als in de film wat jij meegemaakt hebt of ben ik al zo lang niet meer weggeweest :') .

Super dat je zelfvertrouwen omhoog gegaan is. Probeer dat gevoel wat vast te houden!! Denk terug aan hoe ze naar je keken dat je ze mooi vonden enzo!!!

he met dat over te therapeute sla je ook de nagel op de kop bij mij. Ik durfde nooit de stap zetten omdat ik zo bang was afgewezen te worden of haar te kwetsen..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:19

Biieniie: Ik voelde me idd een beetje schuldig naar haar toe, omdat ik pas twee keer was geweest en er nu alweer mee wilde stoppen. Heb dit ook uitgesproken naar haar en mede daardoor het zo fijn kunnen afsluiten.

Jeetje je uitgaan klinkt idd wel heel super. Fijn dat je zelfvertrouwen ook een boost ervan kreeg. Is mooi meegenomen toch?
Wat een lief aanbod van je vader. Zijn jullie allebei mee geholpen!

Succes met studeren!

Charlot: Goed dat je er voor kiest om eerst even rust te nemen. Kan je alles even laten bezinken. In nood kun je denk ik wel terecht bij je psychiater?

Wat voor kasten ga je kopen? Wat leuk dat je hoofdstelloos wil gaan rijden. Wel een keertje foto's plaatsen he!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:31

zal ik dan eens vragen aan men ma ;-). ga er dan wel eerst wat mee oefenen of ze schrikt haar een ongeluk dat ik zonder hoofdstel rij. Men ma is beetje overbezorgd.

Zijn geen kasten voor mij, maar voor mijn collega. Ze heeft een buget van 2000 euro gekregen voor in haar klas nieuwe kasten te zetten. Dat gaan we morgen gaan kopen in ikea ;-)

Ja gelukkig kan ik bij psychiater terecht. Die brengt me rap met men voetjes terug op de grond als ik me niet goed voel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:26

ok meiden, ik lees later bij maar ik zit met iets waar ik dus bijna de hele nacht van wakker heb gelegen.

Mijn schoonmoeder was gisteren bij mij op visite. Het is een ontzettend leuk mens, dus geen probleem gezellig. Nu vertelde ze mij dat meerdere mensen aan haar hadden gevraagd of ik anorexia heb. Ik schrok hier best wel van, ben ik dan echt zo mager? Zie ik er dan echt zo slecht uit?

Het is niet gauw goed hoor, Pascal vinden ze allemaal te dik en dat wordt ook uitgesproken. En nu ben ik een anorexiapatient?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:31

He bah, dat is wel heel hard.
Ik vond je er op de foto's juist heel goed uitzien. Heb niet het idee dat je te mager bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:36

Eigenlijk niet.. Mja, wat is mager.

Mijn schoonzus is een hele korte tijd super veel aangekomen en die roept het nu het hardst. En dan nog een paar in de familie. Ik geef toe, dat ik de dunste ben in die familie en in mijn eigen familie ook. Maar, er zit in beide families veel overgewicht.

Ik heb maat 36 in de shirts (met name omdat ik niet wel bedeeld ben van voren) en mijn broeken 36/38. Ik heb een BMI van 22, is ook normaal en ik zit nu al 3 maanden op hetzelfde gewicht. Soms iets meer, soms iets minder. Het schommelt een beetje met een of 2 kilo.

Ik heb nu al weet ik hoe vaak voor de spiegel gestaan en gedacht, jeetje zie ik dan zelf echt niet hoe ik werkelijk ben? Gelukkig heb ik een afspraak vanmiddag bij de psych.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:40

Ik zou me niet teveel zorgen maken.
Zeker als je gewicht al zo lang gelijk is, dat het een beetje schommelt is niet meer dan normaal. Verder heb je een keurig BMI. En als er veel overgewicht in de familie zit, is het verschil natuurlijk extra groot, waardoor het misschien eerder zo lijkt.

MAar dun zijn is nog niet meteen anorexia!!! Je weet zelf wel of je een gezond eetpatroon hebt enz. Maar idd, misschien kun je het vanmiddag met de psych bespreken.

:(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:51

Zo, ik heb geen spijt van mij keuze om een dagje thuis te blijven. Voel me beter dan vanochtend en meestal is dat andersom :+

Heb vanochtend eerst een beetje gelezen, daarna van 11 tot 13 geslapen en toen met Dinky naar het bos geweest. Net heb ik voor het huis wat onkruid geplukt en het ziet er daar dus weer wat beter uit.

Heb verder geen dingen meer voor mezelf op een rijtje gezet over mijn behandeling. Had ik geen zin in ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:51

Angela: Hoe was het bij de psych?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:05

Angela, niks van aantrekken. Is jaloezie, hoe hard het ook is. Mijn schoonfamilie heeft ook behoorlijk wat overgewicht, en mijn vorige schoonfamilie ook. Die vonden het zelfs zo erg dat die me met allemaal rotzooi vol gingen proppen zodat ik aankwam. Hoe dom was ik dat ik er in geloofde maar goed.

Belangrijker is dat jij tevreden bent over je lijf, een normaal eetpatroon hebt. Zoals ik je op de foto's zag je goed uit, niet te dik, niet te dun. Maar gewoon gezond.

Ik kreeg ook gisteren te horen via via dat ze mijn dun vonden geworden, maar dat zou komen door de abnormale hoeveelheid cocaine die ik dagelijks in mijn neus zou proppen.. Als er één iemand anti drugs en onnodige medicatie is dan ben ik het wel en dat weten ze ook. Maar ik ben mager door de drugs. Heb er erg hard om gelachen. Weet wel beter dan dat.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:58

Ben een goed boek aan het lezen. Het is een boek over de relatie tussen lichaamstaal, lichaamshouding en levenshouding. In één van de hoofdstukken wordt echt heel duidelijk in beschreven hoe oude patronen uit je jeugd zich lichamelijk uiten, hoe het komt dat je er jaren later last van blijft houden en waarom het zo moeilijk is om ze te veranderen. Hier een korte samenvatting van dat hoofdstuk:

Het pantser (de rol die je aanneemt) beschermt het individu tegen ongemakkelijke en pijnlijke emoties die worden ervaren als reactie op bedreigende externe stimuli. Vaak ontwikkel je een pantser in je kindertijd. Veel mensen met een stevig pantser hebben een hoge spierspanning. Spierblokkades en spanningen nemen als het ware de emotie over wanneer deze niet geuit kan worden. Spierspanning wordt een uitdrukkingsvorm van de emotie.

Vaak is stress, overspannenheid of depressie een teken dat het pantser begint te kraken en de rol niet meer past bij de actuele levensfase van het individu. Als de rol die we spelen niet langer vol te houden is, zullen symptomen op het lichamelijke vlak zich kenbaar maken, bijvoorbeeld d.m.v psycho-somatische klachten zoals slapeloosheid, ademhalingsproblemen, hoofdpijn. Het leven wordt als vreugdeloos en zonder zingeving ervaren. We zijn vastgelopen in de rol (het pantser) die we als kind hebben gekozen om te overleven.

Het pantser (de rol) is als overlevingsstrategie gebruikt om te beschermen tegen negatieve gevoelens als minderwaardigheid. Maar waarom blijven die negatieve gevoelens iemand gedurende zijn hele leven achtervolgen? Dat komt omdat delen van de persoonlijkheid niet zijn uitgegroeid. Ze zijn klein gebleven. Verdriet speelt hierbij een rol. Verdriet wordt door ouders vaak niet voldoende onderkend, waardoor het verdrongen wordt naar het onderbewuste. Alles wat erop gericht is minderwaardigheid te doorbreken en zal leiden tot het laten vallen van het masker, zal door het weggedrukte, onderontwikkelde deel zwaar worden bevochten. Soms resulteert dit in een agressieve of uiterst onverschillige houding.

In tijden van onvermogen, depressie of overspannenheid, ervaren we opeens weer de delen in ons die we hebben verdrongen.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:33

amai PW wat een enorme tekst!!!!!Klinkt net iets te herkennend!!

Mag ik weten welk boek het is en auteur. Zou het ook anders gaan halen!!

ben benieuwd, miss schept het me wel heel wat duidelijkheid

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:12

Oeeh Pw, dat is pijnlijk herkenbaar.

Als ik mij persoonlijk (met woorden) aangevallen voel maak ik mijzelf heel groot, waardoor mijn rug spieren (vooral schouders) behoorlijk samenspannen en uiteindelijk compleet vast gaan zitten. Dan ging ik meteen in de aanval terug (Leeuw eigen he, ik mis alleen nog een bos met manen hehe)

Dat is nu wel minder, maar ik merk toch dat die spieren soms behoorlijk vast zitten nog. Begrijpelijk waar het vandaan komt.