Ik zit nu op 13 kg. het gaat heel traag nu maar ben nu inmiddels 4 maand verder en eet ook wel weer wat meer koolhydraten of wat lekkers. Toch gaat het heel goed, want ik kom niet meer zo meer aan. Sterkte aan een ieder!
ik ben ook nog bezig, blijf steken op 66,2 en na een week Griekenland was het niks meer geworden, dus ik ga gewoon door...gezien de stress van de verbouwing heb ik totaal geen honger dus ik denk dat er al weer wat af is. Maar minder dan 65 mag ik niet van manlief..dus zo nu en dan een stukje chocola of een gebakje bij gelegenheid gaat er weer in!
Lastig he die laate kilotjes. Zelf blijf ik hangen op 67.5- 68. Ik wil graag naar 65 en zo makkelijk het begin was, zo moeilijk zijn die laatste kilo's. Suikerbehoefte is ook weer terug dus moet even erg streng zijn. Koppijn en droge mond. Hopelijk is het dan maar ketose.
Is het goed als ik ook even mee kom praten? Ben vorig jaar na de kerst begonnen aan Southbeach, zelfde idee: geen koolhydraten. Die eerste 2 weken zijn me heel erg meegevallen en ook daarna ben ik goed op gewicht gebleven na langzaam meer koolhydraten eten. Maaar nu naar de vakantie is het toch fout gegaan.. Ben van 70 naar 64 gegaan, en zit nu weer op de 67 te schommelen (dan weer 66,8 dan weer 67.3 ) Dus ik wil nu echt even wat beter op gaan lettten. Merk gewoon dat het allemaal op mijn zwembandjes gaat zitten en dat dat een stuuuuk minder was toen ik op de 64 zat
Het gaat hier ook mega traag, maar goed ik kom niet aan! Moet wel mezelf regelmatig op de vingers tikken want het is oh zo makkelijk om "gewoon" weer verder te eten.
Overdag gaat het eigenlijk best goed op kantoor (weinig jarigen ) maar ik heb einde van de middag als ik thuis ben, vaak een inzinking. En als ik 's avonds goed eet, is er niets aan de hand maar de keren dat ik makkelijk doe, kom ik mezelf later op de avond tegen.
Weegschaal doet heeeeel raar, maar ik zit op de 11/12 kilo.
Ik maak nu south beach muffins, Hmmm www.southbeachforum.net Staan heel veel heerlijke recepten op!
daffodil
Geplaatst: 23-09-10 09:56
Gisteren handje pinda's gescoord, was lekker! Maar gisteren was zowiezo wel een goeie dag hoor, ik merk het gewoon gelijk aan mijn lijf als ik iets eet wat ik niet hoor te eten.......last van mijn darmen en gewrichten.
Oh ik ga daar ook eens kijken, heb de laatste tijd onbedaarlijke trek in cakejes....had ik een bus cakemeel maar dan koolhydraat arm gekocht, niet te vreten!!!!
Annn
Geplaatst: 23-09-10 10:27
Staan heerlijke dingen in! Sommige heb je wel aparte spullen voor nodig, zoals amandel meel, sojameel, amandelpasta, huttenkase etc. Maar het is het waard! Ook lekkere ontbijtjes/lunch/avondeten! Per fase, dus je kan echt voor 0 koolhydraten of een paar koolhydraten kiezen
Josefien
Geplaatst: 23-09-10 10:32
ik ben gelukkig weer wat kwijt, stond vanmorgen en gisteren op 65,8. Ik neem ook handje (ongezouten) pinda's of cashews 's middags bij de dip. En ik heb van t weekeinde wel liefst 4 (!) mini mars/bountyijsjes gegeten (zaten verschillende in het pak dus die moest ik allemaal even proeven ) maar die zijn nu op, dus geen verleiding.. ik koop dat atkins meel ook niet meer, vreslijk vies hoor. Ik ontbijt tegenwoordig volgens het oerdieet (tja ik doe altijd van alles wat en bevalt goed tot nu toe) met handje ongezouten noten en 2 stuks fruit in een schaalte. Heb pas om een uur of 2 dat ik denk, ik moet wat eten, dan pak ik yoghurt of soja zonder iets en dan avondeten en 's avonds NIKS...gaat goooooeeeeed!!
Maar als ik zo weinig eet Josefien, gaat dat dus niet goed, daar val ik niets van af. Ik val juist af als ik zes keer per dag iets eet. Van fruit krijg ik echt klachten dus daar blijf ik verre van....
alex66
Geplaatst: 23-09-10 12:49
hier net weer 4 ons er af maar 3 daarvan was ik al weer aangekomen. het gaat dus heel traag en ik ga ook nog op vacantie volgende week.
maar ik hou vol en idd chips is vies net als friet en gepofte aardappel met zureroom en bieslook
Josefien
Geplaatst: 23-09-10 15:57
ik eet weinig maar ook veel tussendoortjes op een dag hoor, anders word ik bibberig.. lees kaas, olijfjes, noten! en ja dat is pas smerig zeg, gepofte aardappel met zure room en bieslook, maar verse pasta ook hoor!
Ik mis de aardappels echt niet hoor, alleen een patatje gaat er wel in! Ik was vanmorgen ook weer lichter, maar goed echt heel duidelijk kan ik het op de weegschaal niet zien.
Heb wel weer een extra stok achter de deur, mijn doel was juni volgend jaar omdat dan mijn zus terug naar NL komt maar.....we gaan half november op vakantie en ze komt misschien een weekendje over! Dus ik moet er nu even snoeihard tegenaan, dan moet ik toch hopelijk nog wel een kilo of 4/5 kwijt kunnen zijn!
Wat leuk het topic leeft weer op. Ik eet wel eens wat kaas of vlees tussendoor.. Drinken jullie veel water? ik drink sowieso koffie en Christal Clear achtige dingen want ik vind alleen water zooo saaii.. Mijn weegschaal wil vriendjes met me blijven. Ze meet voor het eerst 66.5 maar ik geloof er geen bal van..
daffodil
Geplaatst: 24-09-10 10:24
Ik vind water ook helemaal niets.....ik drink gerust een liter of 3-4 thee op een dag en ga in de loop van de middag ook over op cola light. Heb wel altijd water in de auto liggen, want ik heb dus echt altijd dorst!
Mijn weegschaal gaat van 0-140 en dan ook weer terug.....mag ik zelf kiezen denk ik
Lieve weeg heb jij, daffo! Ik kies dan maar meteen voor mijn streefgewicht dan ben ik klaar. Als ik twee liter drink op één dag heb ik zat. Sommigen kunnen écht veel drinken..
daffodil
Geplaatst: 24-09-10 10:33
Bij mij is het oneindig veel, daarom moet ik altijd plassen. Ik ben al meerdere keren getest o.a. op suiker want daar is het een teken van, maar ik mankeer (op dat gebied) gelukkig niks, ik heb alleen maar dorst
Het is vrijdag, ik ga mezelf verwennen met een cracker met kruidenroomkaas en coburgerham!