Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:10

Onassa schreef:
kimmie261 schreef:
-O- jeeuj zeg,wat zie ik nu,ik heb mijn eigenkontenwassertje niet gebaard.... :oo

kan er nog wel aan beginnen :) heb ik in ieder geval recht op zorg en op aow straks begrijp ik???

hmm...aan de andere kant betalen we hier nu al zo'n uhmmm 15 jaar voor de aow voor de ouderen van nu,die mss ook wel bewust kinderloos zijn geweest,én ik heb nog eens 17 jaar van mijn leven letterlijk in dienst gestaan om andermans konten te wassen.... :j

heb ik er nu wel een beetje recht op,op een eigen kontenwasser straks?of moet ik echt daarvoor een kind op de wereld zetten??

dacht toch wel dat er andere redenen waren om kinderen te willen,maar blijkbaar niet dus... :+

dit kreeg ik dus ook te horen toen een stel uit onze vrienden groep zwanger werden(ja ja ze waren samen zwanger, makelijk l*llen voor die jongen :P )en mijn vriend en ik zeiden dat wij geen kinderen wilden.
wij hebben gekozen voor een eigen zaak en allebei een paard en we zijn allebei gek op reizen.
dus eigenlijk heb ik helemaal geen plek voor een kind in mijn leven :o
dat wil niet zeggen dat ik ze niet lief vind.
de kleine van mijn vriendin vind ik echt helemaal te gek,maar ik ben ook wel weer blij als hij weer lekker met paps en mams mee naar huis gaat.
maar laat elkaar gewoon lekker voor z'n eigen leven beslissen wat ze willen en kijk elkaar niet stom aan om elkaars beslissingen. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:12

mandymonica schreef:
MamboBeach, het spijt me, maar veel kinderen ZIJN vervelend. Ik heb het idee dat er steeds meer onopgevoede kids rondlopen. Die niet luisteren, eigenwijs zijn en altijd alle aandacht opeisen. Ik begeef me nu op glad ijs, want opvoeden IS moeilijk en wie weet wat voor draak ik straks zelf op de wereld zet, maar een paar dingen uit mijn eigen opvoeding zal ik toch wel proberen toe te passen. En dat betekent: luisteren als een volwassene iets tegen hem of haar zegt, rustig zitten/ spelen in het gezelschap van volwassenen, eerst vragen voor je een grabbel in een bak met chips neemt en netjes aan tafel blijven zitten tijdens het eten. Om een paar voorbeelden te noemen. Want ik word vaak stapeldol van hoe kids zich met goedkeuring van pa en moe plegen te gedragen. Ingrijpen? Ho maar. Sorry, maar een kind hoort nog altijd wel te luisteren...

En precies dát gedrag maakt, dat steeds meer mensen vriendelijk bedanken voor de eer, omdat kinderen in hun bijzijn simpelweg niet leuk zijn.

Deze discussie heb ik al vaker gevoerd en ga ik ook niet meer op in.

Dat zijn hele goede redenen.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:13

Hallo allemaal,

Ik heb niet dit hele topic gelezen want zag in de gauwigheid al weer een aantal discussies voorbij komen waar ik mij niet in wil mengen :D.

Om even op de vraag van TS in te gaan. Ja, ik heb bijna hetzelfde als jij. Ik ben bijna 31 en mijn partner en ik hebben ook geen kinderwens. Wij hebben dit ook nooit gehad en er is niet echt een reden voor. We zijn blij met ons leven zoals dat is en hechten waarden aan onze vrijheid en vinden het prettig om niet de verantwoording en de zorg te hebben voor een kindje. Ik zou dat (zoals ik mij dat zou voorstellen) ervaren als een hele zware last.

Ik vind kinderen wel heel erg leuk vooral als ze iets ouder zijn (v.a. een jaar of 6) omdat ik er dan wat meer mee kan. Baby's en kleuters daar heb ik niet zoveel mee. Veel vrienden van ons hebben kinderen en dat vind ik absoluut geen bezwaar. Ze zijn bij ons altijd welkom en het is ook nooit een punt van discussie. Nu heb ik wel vrienden die daar zelf ook heel relaxed mee omgaan. Zij vinden het ook fijn om eens op visite of uiteten te gaan zonder kids, want zij zien zelf ook wel dat als je 2 ukkies meeneemt naar een verjaardag of restaurant je vaak niet echt tot een goed gesprek komt :D. Bij wat oudere kids is dat ook weer anders want die vermaken zich zelf vaak wel weer.

Voor ons dus geen kinderwens, maar zoals alles in het leven kun je nu niet met zekerheid zeggen dat bepaalde dingen je nooit zullen overkomen!

Karin

MamboBeach schreef:
Maar ga de rollen niet omdraaien, waarom wil ik wel kinderen? Omdat het voor mij een heel logische stap is, net zo logisch als dat het voor de kinderlozen is om geen kinderen te krijgen...

En toch vind ik het soms best interessant om te weten waarom mensen juist wél voor kinderen kiezen. Bewust kinderlozen hebben zo hun redenen voor hun keuze, dan kan het best zo zijn dat moeders die ook hebben.

Eerder in dit topic zei ik dat me dat van een wildvreemde meestal niet zoveel kon schelen. Maar mensen met wie ik al een tijdje in een discussietopic over dit onderwerp zit zijn voor mij toch iets meer dan 'wildvreemden'. ;)
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-03-10 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

geerke schreef:
het is natuurlijk van de gekke om mensen die een weloverwogen beslissing hebben gemaakt om geen kinderen te willen uit te maken voor egoist en ze een jeugdtrauma en verbittering aan te praten.

Net als ik niet dingen ga zeggen over mensen die wel kinderen hebben
Zoals:
-Relatie in een dipje?laten we een kindje nemen!
(dan kun je na drie jaar na de geboorte gaan scheiden)
-Iedereen heeft een kindje dus wil ik ook!
-Lekker blijven door werken,die carriere is toch wel belangrijk,je wereldje wordt zooo klein met alleen luiers verschonen?
-Oma vindt het zooo leuk om op te passen!kunnen pa en ma lekker met zijn tween weg!

Ik vraag mij af wat meer egoistisch is wel of geen kinderen.....

Mensen met kinderen waarschijnlijk!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:14

Ik vind het vooral een enorm moeilijke keuze, omdat het zo onomkeerbaar is. Van baan, opleiding, partner of woonplaats veranderen kan altijd (al zal dat soms heel zwaar zijn), maar je wordt nooit meer kinderloos als zo'n kleintje er eenmaal is. En van te voren is ook niet in te schatten wat een kind verandert aan je leven. Of hoe je leven zal zijn als een kind er niet is.

Hier is het een heel actuele keuze en daarom is de discussie in dit topic bijzonder interessant -:) B-)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:16

eigelijk wel grappig...ik heb weleens mijn(stief)kleinkinderen te logeren(wat uiteraard niet mijn initiatief is)....tot ik tegen de ouders een keer zei...als ik bij jullie kom logeren neem ik mijn 6 honden mee goed?
Ze begrepen niet waar ik het over had.
De meeste mensen gaan er van uit dat iedereen hun kinderen helemaal te gek vindt.
Er is geen gesprek meer mogelijk tussen volwassenen als er kinderen bij zijn....als ze klein zijn(jaar of 8/10)moeten ze plassen,hebben dorst,waar ligt dit ,waar ligt dat...
En als ze een jaar of 16 zijn zitten ze met enorme oren te luisteren en zijn ze niet weg te slaan...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:17

kimmie261 schreef:
ik vind mezelf ook niet verbitterd hoor,vind kinderen best leuk,maar hoef ze zelf niet,en ik vind persoonlijk dat je 200% achter een kind moet staan ,het is niet ff een kind op de wereld zetten,de rest van je leven zit je er mooi aan vast...

en ik sta 0% achter een kind en daarom heb ik besloten kindervrij te blijven... :)

alleen zijn vrgen als wat ik met mijn honden doe als mensen met kinderen naar mij toekomen,beetje rare vragen...vraag hun ook niet wat zij met hun kinderen doen,als ik langskom met 2 honden...

mensen mogen gerust hun kind thuis laten als ze langskomen,nemen ze ze wel mee,prima,dan weet je dat ik honden heb...deal daarmee zou ik zeggen :)

Als er een valse bij zit kom ik ook niet. ;)
Ben 1 keer bij vriendin uitgenodigd en ik vertrouw die honden voor geen meter, vallen uit en dergelijke naar de kinderen maar ook naar andere honden. Daar ga ik dus niet meer naartoe met de kinderen, klaar. Mijn zoon riep ook dat hij die hond stom vond, omdat hij aan het grommen was, zijn ze van onze honden niet gewend, werd mijn vriendin echt een beetje boos om :') dat hij dat zei... Sorry, maar dan kun je me ook oprapen, ik vond het alleen maar heel eerlijk van mijn zoontje! :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:18

mandymonica schreef:
MamboBeach, het spijt me, maar veel kinderen ZIJN vervelend. Ik heb het idee dat er steeds meer onopgevoede kids rondlopen. Die niet luisteren, eigenwijs zijn en altijd alle aandacht opeisen. Ik begeef me nu op glad ijs, want opvoeden IS moeilijk en wie weet wat voor draak ik straks zelf op de wereld zet, maar een paar dingen uit mijn eigen opvoeding zal ik toch wel proberen toe te passen. En dat betekent: luisteren als een volwassene iets tegen hem of haar zegt, rustig zitten/ spelen in het gezelschap van volwassenen, eerst vragen voor je een grabbel in een bak met chips neemt en netjes aan tafel blijven zitten tijdens het eten. Om een paar voorbeelden te noemen. Want ik word vaak stapeldol van hoe kids zich met goedkeuring van pa en moe plegen te gedragen. Ingrijpen? Ho maar. Sorry, maar een kind hoort nog altijd wel te luisteren...

En precies dát gedrag maakt, dat steeds meer mensen vriendelijk bedanken voor de eer, omdat kinderen in hun bijzijn simpelweg niet leuk zijn.

Ik stel voor: Doe het tegenovergestelde.
Neem er een paar en doe het beter.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:18

Hee Mandy, jij ook hier! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:20

Karin schreef:
MamboBeach schreef:
Maar ga de rollen niet omdraaien, waarom wil ik wel kinderen? Omdat het voor mij een heel logische stap is, net zo logisch als dat het voor de kinderlozen is om geen kinderen te krijgen...

En toch vind ik het soms best interessant om te weten waarom mensen juist wél voor kinderen kiezen. Bewust kinderlozen hebben zo hun redenen voor hun keuze, dan kan het best zo zijn dat moeders die ook hebben.

Eerder in dit topic zei ik dat me dat van een wildvreemde meestal niet zoveel kon schelen. Maar mensen met wie ik al een tijdje in een discussietopic over dit onderwerp zit zijn voor mij toch iets meer dan 'wildvreemden'. ;)

Misschien wel grappig maar ik ben niet gepland zwanger geworden. Terwijl ik daarvoor ook had gezegd eigenlijk niet te weten of ik ooit wel kinderen wilde krijgen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:23

aha weet je wat ik ook zo'n gouden opmerking vind,moeders die zeggen "ik vind alleen mijn eigen kinderen leuk,die van een ander vind ik niets aan " (meerdere keren al gehoord deze opmerking)

maar...wij als bewust kindervrije die moeten wel iedereens kinderen leuk vinden :+

en mambobeach,dat is ieders goed recht,als je hierheen zou komen weet je er lopen 6 honden rond,neem je dan je kinderen mee ja/nee,of regel je oppas bij wijze van....

ik laat de keuze aan de ouders zelf over... :) ,ik ga alleen geen beesten wegzetten,omdat er mensen met kinderen langs willen komen,vond dat de meest gekke vraag ooit,zat echt met mijn bek vol tanden aan de foon...(was overigens mijn schoonzusje,toen ik dit tegen mijn moeder vertelde,gaf die haar nog gelijk ook.... :oo )

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:24

Mijn vorige hondje moest niks van kleine kinderen hebben, en het jochie van de overburen deed niet liever als achter die hond aanrennen, terwijl die moeder al tig keer had gezegd: laat die hond met rust.
Tot ie mijn hond in een hoekje dreef en die uit angst beet, en toen was het janken.
Eigen schuld , dikke bult, de hond heeft van mij niet eens op zijn donder gehad, ik heb zoiets, wie niet horen wil moet maar voelen.
En je moet dan ook echt niet van mij verwachten dat als ze weer een keer langskomen, ik die hond in een andere kamer ga doen hoor.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:26

Tinky12 schreef:
Ook een kopje thee Teddy? :9k ;) :D

Ja lekker hoor! :D

Ik zal echter nooit vijandig zijn tov moeders. Ook ik denk weleens:zoooo, die is slecht opgevoed! Maar eigenlijk kan ik daar niet over oordelen, daar ik zelf (buiten katten en paarden) nooit opvoedkundig bezig geweest ben.
En tevens vind ik kinderen soms wel heel leuk. Zou ze echter zelf niet willen!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:26

Ik vind het ook raar dat mensen zonder kinderen zich altijd moeten verantwoorden waarom ze ze niet hebben, maar mensen met kinderen wordt nooit gevraagd van : waarom heb jij nu eigenlijk kinderen ?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:31

Waarom ik juist wel kinderne wil is niet iets heel logisch, denk ik. Ik zie mezelf niet dolblij in alle kinderwagens koekeloren, vind de meeste babies helemaal niet mooi, ben echt vies van kwijl en snotneuzen en ken genoeg kindjes waaraan ik me makkelijk kan ergeren.
Ik ben geen type om tussen andere moeders om een schoolplein te staan roddelen, ben niet iemand die elke dag een nieuw knutselding bedenkt en daar dan ook de spullen voor in huis haalt enzo. Ben niet iemand die zichzelf graag 'mama van huppeldepup' gaat noemen in topics en ik hou waarschijnlijk ook niet van gebroken nachten en veel van mijn leven in moeten leveren omdat het kind vóór gaat.

MAAR: Ik ben nog altijd mezelf, geen ander. En een kind van mezelf zou ik wel willen en kan ik mijn normen en waarden meegeven. (en met een beetje mazzel kwijl afvegen zonder te rillen). Dus ik kan me wel voorstellen dat een kind van mij veel leuker wordt dan andere kinderen.
Ik vind het zo onlosmakelijk met de zin van mijn leven te maken hebben om het leven door te geven, om een kind mens te zien worden, om het wijsheid mee te geven, om er bergen vol liefde in te stoppen.
Ik voel me werkelijk heel nutteloos bij de gedachte dat ik dat allemaal niet meemaak. Tuurlijk heb ik een heel leuk leven nu, kan precies doen waar ik zin in heb. Maar het voelt voor mij te makkelijk, om alleen maar voor mezelf en m'n eigen plezier te leven. Ik wil graag meer inhoud, meer uitgading en minder voor mezelf leven. Een kind mogen krijgen en opvoeden voelt voor mij als zingeving. Ook als het niet alleen maar ballonnetjesdag-met-taart is.

Natuurlijk weet ik dat ik in m'n eentje voor een kind kan kiezen. En met een juiste vriend in vriendenkring zou ik er misschien over na hebben gedacht. Ik wil alleen niet een vader die alleen donor is, ik wil iemand kennen en niets dan goeds van diegene vinden. Zodat als er een kind van komt, ik altijd van alles over de vader kan vertellen, positieve dingen. Onder andere omstandigheden heb ik ervoor gekozen om geen kind te willen. Dat zal voor iedereen anders tellen/wegen. Ik heb het echt overwogen.

Karin

kimmie261 schreef:
aha weet je wat ik ook zo'n gouden opmerking vind,moeders die zeggen "ik vind alleen mijn eigen kinderen leuk,die van een ander vind ik niets aan " (meerdere keren al gehoord deze opmerking)

maar...wij als bewust kindervrije die moeten wel iedereens kinderen leuk vinden :+

Hmm, ik denk eerlijk gezegd niet dat dat dezelfde moeders zijn die vinden dat je hun kind leuk moet vinden. ;)

Mijn eigen ervaring met moeders die alleen hun eigen kinderen leuk vinden (en niet kinderen in het algemeen) is juist dat die heel bewust voor kinderen hebben gekozen en zich (daardoor?) ook realiseren dat zij dat kind hebben gewild. Dus dat de wereld ook zo weinig mogelijk 'last' van dat kind hoeft te hebben.

eekhoornerik

Karin schreef:
Voor mij is het een niet beter dan het ander. :n

Ik snap ook niet zo goed dat bewust kinderlozen zo moeten 'hakken' op mensen die wél voor kinderen kiezen en andersom ook. Echt, ik snap dat niet. Maar dat zal mijn beperkte inlevingsvermogen wel zijn. :D

Helemaal mee eens, leven en laten leven. Laat gewoon iedereen in zijn of haar waarde.
Wat heb je eraan om mensen die 'anders doen of anders denken' te veroordelen?

Ik vond het een goede discussie met veel openheid en respect naar iedereen toe, echter is dit de laatste pagina's totaal verdwenen. Heel erg jammer.

Waarom kunnen mensen niet gewoon naast elkaar leven, met of zonder kinderen, met of zonder huisdieren, met of zonder hoofddoekje?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:35

laetitia schreef:
Helemaal mee eens, leven en laten leven. Laat gewoon iedereen in zijn of haar waarde.
Wat heb je eraan om mensen die 'anders doen of anders denken' te veroordelen?

Ik vond het een goede discussie met veel openheid en respect naar iedereen toe, echter is dit de laatste pagina's totaal verdwenen. Heel erg jammer.

Waarom kunnen mensen niet gewoon naast elkaar leven, met of zonder kinderen, met of zonder huisdieren, met of zonder hoofddoekje?

Amen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:37

volgens mij wordt hier meer 'gehakt'op de mensen die geen kinderen willen?
Ik laat iemand helemaal vrij en ben ook nog blij als iemand gewenst zwanger is....daar integen raak ik ietwat geirriteerd als ik(en andere kinderlozen) voor egoist en verbitterd en jeugdtrauma wordt uitgemaakt.

Over egoisme....kinderen neem je uitsluitend voor je eigen plezier...ongeboren leven maakt het niet zo heel veel uit om op deze aardkloot geschopt te worden....

Alet74

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:39

Ik kom ook wel eens kinderen tegen waarvan ik het mijne denk. Maar we moeten niet vergeten dat je dan maar een momentopname ziet, en niet het kind over de hele linie.
En behalve kinderen waarvan ik het mijne denk, zie ik ook regelmatig mensen waarvan ik het mijne denk.

Je moet misschien ook maar zo denken: het is juist leuk dat niet iedereen gelijk is (even aardig, beleefd enzovoort), dat maakt het zo afwisselend. En... je hebt nog eens iets om te vertellen of om over te klagen ;)

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:43

Karin schreef:
Hee Mandy, jij ook hier! :D

:+ Tja, kan nu in beide "kampen" meepraten, nietwaar? :P

Brainless schreef:
Ik stel voor: Doe het tegenovergestelde.
Neem er een paar en doe het beter.

Hmm, dat zal ik nu dus inderdaad moeten gaan proberen... :o Feit blijft, dat er tegenwoordig meer van die onopgevoede typjes rondlopen dan "vroeger" (toen heus niet alles beter was, maar sommige dingen toch stiekem wel.... ooww, wat klinkt dit oud |( ) en dat dat geen goed voorbeeld is voor mensen die ook al andere bezwaren hebben. En welk bezwaar was er voor diegenen het eerst?

Nee hoor, iedereen moet de keuze lekker zelf maken en iedere keuze is even veel of weinig egoïstisch naar mijn idee. Het is maar net welke argumenten je gebruikt en vooral welke argumenten voor de ouder/ kinderloze persoonlijk het meest gelden. Alleen om iemand van 19 die zegt "ik begin er nooit aan", mag ik inmiddels legitiem best een beetje gniffelen. Als je 38 bent spreek ik je opnieuw en als je er dan nog steeds zo over denkt, dan ben je aardig standvastig. De kans bestaat ook, dat je op dat moment 3 van die draakjes bij je hebt.... in 20 jaar kan zoveel gebeuren! Vandaar "zeg nooit nooit". Ben je de 40 ruim gepasseerd en heb je nog geen kids, dan is het natuurlijk een iets ander verhaal, op een gegeven moment maakt je lijf dan immers de keuze voor je...

Enne... wie weet meld ik me over een paar maanden wel met de noodkreet "begin er niet aan!" en heb ik spijt als haren op mijn hoofd. Maar die kans acht ik niet heel erg groot... afgezien van de mogelijkheid van een depressie kort na de bevalling, heeft de natuur dat onderdeel toch maar goed geregeld: je kan door alle hormonen in je lijf haast geen hekel hebben aan je eigen kind. Hersens hebben daar niet zoveel meer over te zeggen (en laat juist dat nou weer een heel enge gedachte zijn, die mensen laat besluiten: voor mij niet!! ;-))

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:48

Karin schreef:
Mijn eigen ervaring met moeders die alleen hun eigen kinderen leuk vinden (en niet kinderen in het algemeen) is juist dat die heel bewust voor kinderen hebben gekozen en zich (daardoor?) ook realiseren dat zij dat kind hebben gewild. Dus dat de wereld ook zo weinig mogelijk 'last' van dat kind hoeft te hebben.

Dat is mijn ervaring ook :j Dat zijn de leukste moeders en de prettigste kinderen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:49

MamboBeach schreef:
Ik vraag dat aan de mensen die zo ontzettend vijandig doen... Dat snap ik niet.
Nogmaals, dat mensen de beslissing nemen om geen kinderen te krijgen kan ik me voorstellen, ik ken daar ook mensen van. Prima toch.

Weet je wat het grappige is? Voor mij, maar vooral voor mijn vriend leek kinderen krijgen altijd de logische keuze, want dat is 'normaal'.
Maar langzamerhand ontdekte ik dat ik die wens helemaal niet heb. Een kind gaat mij niet gelukkig maken, dat zit hem gewoon in wie ik ben.
Toen ik daar achter kwam moest ik natuurlijk ook het gesprek met mijn vriend aan: als je het over zoiets belangrijks niet eens bent, kan dat immers grote gevolgen hebben voor je relatie.
Het grappige is dat mijn vriend enorm rationeel is. Dus toen ik hem vroeg of hij bereid was om minder te gaan werken als er een kind kwam, was het antwoordn: 'nee, dat doe ik niet'. Toen kwamen we samen tot de conclusie dat voor ons een kind dus niet de logische keuze is.
Een kind krijg je samen.

We hebben beide een goede jeugd gehad met ouders die heel veel voor ons gedaan hebben. En misschien juist wel daarom beseffen we heel goed wat een kind vraagt. Natuurlijk krijg je er veel voor terug, als het goed is. Maar voor ons, en met name voor mij, weegt het niet op voor wat het vraagt.

Waar ik mij juist regelmatig aan erger zijn vrienden/kennissen die aan het klagen zijn dat je leven toch wel erg verandert door een kind. Of dat het toch wel erg duur is allemaal.
Dan is mijn eerste gedachte: dan heb je er blijkbaar dus niet goed over nagedacht.

Verder wat betreft dat de jeugd de toekomst heeft... tuurlijk. Maar wie zijn degenen die er voor zorgen dat er uberhaupt een toekomst gaat zijn? Dat zijn wij allemaal.
En ja, ik lever ook met liefde ongeveer de helft van mijn loon in om te zorgen dat er goede sociale voorzieningen zijn. Zowel voor ouderen als voor jongeren als voor kinderen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:49

Het gaat beide kanten op Geerke.

De laatste paar pagina's is er naar beide kanten totaal geen begrip en respect voor elkaar. Zowel moeders worden als egoist uitgemaakt, daarbij wil men niet dat er 'kinderen in hun buurt geparkeerd' worden.

En andersom word je als bewust kinderloos persoon ook weer uitgemaakt voor egoist en ongevoelig.

Ik ben zelf van mening dat ieder moet doen wat hun hart ze ingeeft.
Heb je geen moedergevoelens, dan kies je ervoor om geen kinderen te krijgen.
Heb je wel moedergevoelesn, dan kies je het tegenovergestelde.

Echter is het wel zo dat wij nu eenmaal samen moeten leven in de SAMENLEVING.
En dat betekent dat je met allerhande mensen te maken zult hebben, mensen die niet persé in jouw straatje passen of jouw ideëen hebben.
En in die samenleving horen ook kinderen, als je "geen last" van kinderen wilt hebben kan je beter in een hutje op de hei gaan wonen.

Beetje tolerantie en open staan voor elkaar is een veel fijner gevoel van binnen dan al die negativiteit.