Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:36

Mindim schreef:
Kunnen we het op zijn minst over mensen, embryos en foetussen hebben ipv over moordenaars en klompjes cellen welke niet veel beter zijn dan het vlees dat je je hond voert.
Respect mag dan wel van 2 kanten komen of niet dan.

Helemaal mee eens!

Ik kan het woord moord gewoon niet meer lezen, en van een klompje cellen word ik onderhand ook misselijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:38

Chiqa schreef:
Ach...gelukkig denkt de wet hier totaal anders over, niets aan de hand dus, anders zouden we het over moord hebben bij elke abortus....Gossie

Nu spreek je jezelf wel erg tegen :)
We bestaan toch allemaal uit cellen? Waarom zou iemand wel berecht worden die jou vermoordt bij wijze van?

Echwel

SamSter schreef:
Echwel schreef:
Mag ik 1 ding vragen?
Als je de ballen hebt om onbeschermde seks te hebben en daaruit zwanger te worden.
Waarom heb je dan niet de ballen om de zwangerschap uit te dragen en het kind te laten adopteren bij mensen die een grote kinderwens hebben??

Dr zijn meerdere voorbeelden genoemt hier, je hoeft niet perse onveilig sex te hebben gedaan..
De pil is ook een voorbehoedsmiddel maar daardoor kan je ook zwanger worden..
Niets is 100% veilig..

Edit:
BV: Dr zijn ook meiden die het niet kunnen uit dragen denk aan meiden met een andere afkomst dan zou de famillie dr achter komen..

Maar dan is het een echt ongelukje en je weet best snel of je wel of niet zwanger bent, dan nog als je de leeftijd hebt om seks te hebben weet je ook de consequenties..
Ik heb dochters en heb altijd gezegd dat een kindje niet wordt weggegooid..stel dat je maar 1x zwanger kunt worden in je leven en dat heb je weggegooid.
Dan moeten er later allerlei kunstgepen worden toegepast om wel zwanger te worden.

Als je echt niet zwanger wilt worden zijn er genoeg middelen om dat niet te worden tot aan sterilisatie van jou of je partner aan toe

Captain

Bah Chiqa! Ik vind jou posts hier ronduit walgelijk. :r
'ding, klompje cellen, misvormd stuk vlees' Hoe moeten de mensen die zó graag een kindje zouden willen maar niet KUNNEN krijgen zich hier bij voelen.. We hebben het over een mens, een LEVEN!
Ik ga even TeMmen want ik vind dit echt iets te ver gaan. Dit is niet respectvol discusiërren. :n

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:39

Ik heb een ding geleerd in dit topic: Hormonen en moedergevoelens maken in sommige gevallen blind :Y)

Nee, even serieus....Kan de discussie a.u.b. doorgezet worden zonder plaatjes van de broertjes van ET, zonder beschuldigingen van moord etc. etc.

We hoeven het niet met elkaar eens te worden, dat worden we ook niet, maar laten we elkaar alstjeblieft niet de grond in stampen...

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:40

Hannah_Menno schreef:
'ding, klompje cellen, misvormd stuk vlees' Hoe moeten de mensen die zó graag een kindje zouden willen maar niet KUNNEN krijgen zich hier bij voelen.. We hebben het over een mens, een LEVEN!
Ik ga even TeMmen want ik vind dit echt iets te ver gaan. Dit is niet respectvol discusiërren. :n

Tjha als je dan toch bezig bent met TeMmen ken je dr nog wel meer aanklikken..
Net of Chiqa de enige is die walgelijke dingen post..
Vind iemand een moordenaar noemen ookbest walgelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:41

Adil18 schreef:
Ik heb een ding geleerd in dit topic: Hormonen en moedergevoelens maken in sommige gevallen blind :Y)

Nee, even serieus....Kan de discussie a.u.b. doorgezet worden zonder plaatjes van de broertjes van ET, zonder beschuldigingen van moord etc. etc.

We hoeven het niet met elkaar eens te worden, dat worden we ook niet, maar laten we elkaar alstjeblieft niet de grond in stampen...

Nee, als de ander het dan niet over moordenaars heeft, hoef jij het geen broertje van ET te noemen. Je kan van een ander niet verwachten wat je zelf ook niet doet.

Rienn

Hannah_Menno schreef:

Draai het eens om. Hoe denk jij dat vrouwen/meisjes zich voelen die abortus hebben gedaan en uitgemaakt worden voor moordenaar, gevoelloos, slecht en ga zo maar door. Er is zelfs gezegd dat ze niet meer horen te leven.

Anoniem

SamSter schreef:
Hannah_Menno schreef:

Op moordenaar mag je ook temmen hoor, niemand die je tegen houdt.

Echwel

Blue_eyes dat is idd een andere discussie..
Ik heb tijdens al mijn zwangerscahppen die roze wolk nooit gehad, echter als het in je armen ligt ben je moeder en zo voelde ik het ook toen het de eerste keer mis ging..
Toen mocht je geen afscheid nemen en dat is best hard..
Maar om mensen die geen kinderen willen hebben (alle respect want wel kinderen hebben is ook niet heilig) te horen praten alsof het een stukje vlees is wat ik in de supermarkt koop vind ik not done

050206051012

Ik vind een kindje in de baarmoeder in stukjes laten snijden tamelijk onsmakelijk... werd er goed misselijk van toen ik het las. Alleen daarom al zou ik een slechte zijn om abortus te ondergaan, het idee alleen al, brrrr!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:42

Chiqa schreef:
Echwel schreef:
Als je de ballen hebt om onbeschermde seks te hebben en daaruit zwanger te worden.
Waarom heb je dan niet de ballen om de zwangerschap uit te dragen en het kind te laten adopteren bij mensen die een grote kinderwens hebben??

Heeft niets met ballen te maken maar met smaak. Niet iedereen zit op zo'n ding te wachten wat je leven zo even één twee drie compleet overhoop gaat halen, respect voor de mensen die kiezen voor zichzelf :)

Blue_Eyes schreef:
Verder: precies wat Quellian zegt. Als een kind van 24 (of zelfs maar 16) weken een klompje cellen is, ben ik dat ook... en dat maakt mij niets meer waard dan dat kindje.

Ach...gelukkig denkt de wet hier totaal anders over, niets aan de hand dus, anders zouden we het over moord hebben bij elke abortus....Gossie

Alleen de Nederlandse wet... en dat is ook niet voor niets. Nederland denkt vooruitstrevend te zijn, maar dat is maar hoe je erover denkt...
En wat Mindim net ook al zei: iets minder mag wel. Dat jij niet van kinderen houdt is jouw keus, dan hoef je het nog geen 'dingen' te noemen.

Adil

SamSter schreef:
Hannah_Menno schreef:

Inderdaad, en dat nodigt imo ook uit tot harde reacties....

Mar77

Citaat:
24 weken TE mits er geen ernstige aangeboren afwijkingen zijn.

eehhhhm, rephrase please? en dan zonder mits, of goed gebruikt :+[/quote]
'Mits' is hier prima gebruikt hoor, hoewel ik de zin ook wat krom opgebouwd vind. ;)
Ze vindt 24 weken te ver tenzij er aangeboren afwijkingen zijn - dus mits er die niet zijn.

Verder: precies wat Quellian zegt. Als een kind van 24 (of zelfs maar 16) weken een klompje cellen is, ben ik dat ook... en dat maakt mij niets meer waard dan dat kindje.[/quote]

idd beetje krom opgebouwd........maar het is duidelijk toch?

Anoniem

SamSter schreef:
Adil18 schreef:

*raapt zich op van de grond en trekt een droge broek aan.. *

Tja en dat vind je dan wel weer grappig, en dan verwacht je van een ander wel net taalgebruik? Waarom dan eigenlijk? Je vind het voor de tegenpartij schijnbaar een stuk minder erg.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:43

Adil18 schreef:

Of zonder uitspraken als 'dingen', 'klompjes cellen' en 'stukken vlees' en dooddoeners als 'hormonen maken blind'..... :roll:

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:45

Echwel schreef:
Ik heb tijdens al mijn zwangerscahppen die roze wolk nooit gehad, echter als het in je armen ligt ben je moeder en zo voelde ik het ook toen het de eerste keer mis ging..
Maar om mensen die geen kinderen willen hebben (alle respect want wel kinderen hebben is ook niet heilig) te horen praten alsof het een stukje vlees is wat ik in de supermarkt koop vind ik not done

Ik weet hoe het voelt... mijn zoontje is geboren na 19 weken zwangerschap. Gelukkig kwam hij in 2005 en kon ik dus alle tijd nemen om gedag te zeggen en mocht ik hem zelfs begraven.

Echwel

Alsof met het weggooien van je nageboorte gelijk een deel hersens worden weggegooid..
Nou echnie hoor

Specials

Echwel schreef:

Ja maar niet iedereen die voor abortus is wilt meteen geen kinderen..
Ik wil best kinders en als ik nu zwanger zou zijn ben ik blij en is het helemaal welkom ookal ben ik 20 maar als ik het niet zo voor elkaar zou hebben als nu zou ik het wel weg laten halen..

Niet iedereen leeft in een stabiele leef omgeving waarin je een kindje kan houden en ook echt wat kan bieden, Ik wil mijn kind ook echt iets kunnen bieden..

@Mindim? : Nou sorry ja gaan we toch gewoon weer lekker vollop lopen zeiken opelkaar gaan we niet meer lachen heel het topic verneuken...
prima schat...
Laatst bijgewerkt door Specials op 04-03-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:47

Dan nog is er een grens tot wanneer je het laat weghalen, idd tot 12 weken kan ik inkomen, maar zelfs dan moet je denken of je wel goed doet..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:47

Mindim schreef:
Tja en dat vind je dan wel weer grappig, en dan verwacht je van een ander wel net taalgebruik? Waarom dan eigenlijk? Je vind het voor de tegenpartij schijnbaar een stuk minder erg.

Mindim, wie die baal kaatst moet hem kunnen verwachten. Wanneer mensen zulke plaatjes daar neer zetten weten ze echt wel dat ze niet alleen reacties krijgen van "Och, wat een engeltje".

Er wordt aangegeven dat sommige mensen het niet als een kind zien, dan worden zulke foto's geplaatst onder het mom van "Kijk het is toch echt een kind, dit zou jij vermoorden bladiebladiebla"...Natuurlijk heb je het dan eens zat...

Ik, en ook een paar andere bokkers, zien dit gewoon nog niet als een echt kind. Het is en blijft voor mij een niet levensvatbaar wezentje...Klaar...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:48

MamboBeach schreef:
Ik vind het pure moord, echt waar!

Sophie_midas schreef:
Gaan we weer...

Je weet dat je met deze opmerking iedereen over je heen krijgt he?

Volgens mij staat er duidelijk ''ik vind'' voor en mag je hier gewoon je mening geven hoor! Ik snap niet waarom je hier iedereen over je heen moet krijgen. Wat ik jammer vind in dit soort topics is dat degene die tegen abortus zijn of tegen de 24 weken grens hier niet over door mogen ''zeuren''. We mogen geen plaatjes laten zien om aan te tonen dat er duidelijk vorm in zit en niet een stuk onherkenbaar weefsel is op bijv. 18 weken. Maar termen als parasiet, misvormd stuk vlees, monster wordt door degene die voor abortus zijn tot 24 weken wel gerespecteerd.

Chiqa, je staat er al bekend om, maar ik vind echt dat je wel iets genuanceerder uit de hoek mag komen. Ik vind jouw reactie niet getuigen van respect. Sorry, maar vond jou moeder jou een parasiet, misvormd stuk vlees of een monster dat in haar buik groeide?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 04-03-10 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:48

Stel dat de technieken steeds geavanceerder worden en 18 tot 20 weken de grens is waarop een kindje kan overleven, hoe denk je er dan over
De grens was 20 jaar geleden toen de wetten kwamen nl 28 weken, nu is dat al 24 weken geworden

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:49

Citaat:
eehhhhm, rephrase please? en dan zonder mits, of goed gebruikt

Citaat:
'Mits' is hier prima gebruikt hoor, hoewel ik de zin ook wat krom opgebouwd vind.
Ze vindt 24 weken te ver tenzij er aangeboren afwijkingen zijn - dus mits er die niet zijn.

Citaat:
idd beetje krom opgebouwd........maar het is duidelijk toch?

Nou nee, het is niet een beetje krom opgebouwd, het is gewoon geen zin op deze manier. Zoals het er nu staat zeg je dus 24 weken 'te mits' (ook een veel gemaakte fout) er geen aangeboren afwijkingen zijn, dus afbreken op 24 weken prima, mits er geen afwijkingen zijn :+. Daarom zeg ik ook eerst rephrase en dan met een goed gebruik van mits.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:49

Blue_Eyes schreef:
Adil18 schreef:

Of zonder uitspraken als 'dingen', 'klompjes cellen' en 'stukken vlees' en dooddoeners als 'hormonen maken blind'..... :roll:

Och hou toch op, jij plaatst hier van die idiote plaatjes en maakt grove uitspraken, natuurlijk wordt het dan ook van deze kant nog eens harder, misschien om nog meer te benadrukken dat het ons niets doet?

Behalve 'ding' (en daarvan ben ik me niet eens zeker) heb ik nooit een van de andere begrippen gebruikt...

En voor mij is het een ding, een iets...Klaar.