Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:45

Wendy schreef:
Het is gewoon legaal, dat is punt 1. Punt 2 is: als het nu geboren zou worden, is het niet levensvatbaar. Punt 3 is: het is geen kindje, geen mensje, het is een foetus.

Het mag gewoon, klaar, punt.

daar heb je helemaal gelijk in!! Je vergeet 1 heel belangrijk punt, namelijk de hormonale huishouding van een zwangere vrouw. Je lichaam is zich namelijk aan het voorbereiden op het baren en opvoeden van een kind, die hormonen zijn heeeeel heftig!!! Ze geeft in der begin post aan (meen ik me te herhinneren) dat ze last heeft gehad van depressies ed. Als die ontwikkeling in deze huishouding verstoord wordt, wordt het leven er echt niet gemakkelijk op en al helemaal niet wanneer je hier gevoelig of kwetsbaar voor bent.

Het gaat dus niet alleen om het ongeboren kind maar ook om de emotionele, psychische en fysieke toestand van de TS.. abortus gaat niet ongestraft, hoe graag ej het ook weg wilt hebben om wat voor reden dan ook!!

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:45

een stille meelezer hier.

meid wat iedereen ook zegt en gilt jij bent de gene die zegt wat er gebeurd! en ik vind het juist knap dat je zegt nee nu niet want ik kan een kindje nu niets geven.

en die mails gelijk weg gooien daar heb je niets aan. veel sterkte volgende week.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:46

@ laetitia, volledig mee eens :j. Kinderen krijgen is een hele egoïstische daad, je doet er namelijk niemand anders plezier mee dan jezelf, het is puur voor je eigen 'gewin'.

Citaat:
Hoe is het mogelijk je hier in deze situatie in te leven dan?
Actie kent reactie... Seks zonder voorbehoedsmiddel kan resulteren in een zwangerschap, daar worden we toch mee opgevoed?

Ik snap eerlijk gezegd niet dat er zoveel mensen zo mee omgaan....
Ik wens TS niets dan het allerbeste maar kan niet achter haar reacties en daden staan.
Ik kan het begrip simpelweg niet opbrengen... en gelukkig voor TS zijn er ook mensen die dat wel kunnen, maar ik vraag mij af of de meeste de ernst van deze situatie wel in zien...

ZO moeilijk is het niet, je stelt jezelf voor wat jij in een dergelijke situatie zou doen, en dan ook proberen om je daadwerkelijk in te leven in het hele verhaal van de depressieviteit e.d. Dus niet alleen maar kijken naar het 'je heb geen condoom gebruikt' en 'er maandenlang niets aan doen' (wat ook nog eens niet klopt) en wat verder kijken dan je neus lang is (erg kort in de meeste gevallen).

Vervolgens accepteren dat de TS niet dezelfde persoon is als jij bent en dan dus wel een keuze respecteren, ook al is het niet de jouwe.

Ik heb het ook niet alleen maar over dit topic, maar over een heleboel van dit soort topics, waarbij de TS afgebrand wordt terwijl diegene zelf ook in een situatie zit waar hij/zij niet blij van wordt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:46

hyppolyte schreef:
En nee, een foetus van 20 weken is nog niet compleet, het lijkt op dat moment wel op een mens, maar als het eruit komt gaat het dood, dus is het verre van compleet. Anders zouden mensen wel met 20 weken al bevallen. Je bent dan net op de helft en moet dus nog minstens het dubbele uitdragen wil het kindje een kans maken. Zelfs kinderen die maar een paar weken te vroeg zijn overleven het alleen met een partij apparatuur waar je naar van wordt. Dus nee, het IS nog niet compleet.

Daar zal mijn prematuur/dysmatuurtjetje van nog geen 4 pond en 36 weken je voor bedanken - ze heeft niet eens onder de lamp gelegen ;)
Een kindje van 17 weken is helemaal compleet. Hoeft alleen nog maar te groeien en te rijpen, maar alles zit erop en eraan.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:48

LifeSucks schreef:
Doe ik ;)

Mijn baas wil altijd de reden weten van ziekte, hoe erg het is en wanneer ik weer kom, medicijnen etc.
Heb geen goede relatie met hem.
Maar ook niet bar slecht.

jouw baas heeft geen recht om dit te vragen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:50

Citaat:
ZO moeilijk is het niet, je stelt jezelf voor wat jij in een dergelijke situatie zou doen, en dan ook proberen om je daadwerkelijk in te leven in het hele verhaal van de depressieviteit e.d. Dus niet alleen maar kijken naar het 'je heb geen condoom gebruikt' en 'er maandenlang niets aan doen' (wat ook nog eens niet klopt) en wat verder kijken dan je neus lang is (erg kort in de meeste gevallen).

Niet iedereen hoeft die voorstelling te maken, die weten precies wat het is hoor ;) en hoeven er dan nog steeds niet op de manier van de TS tegen aan te kijken.

TS dat is persoonlijk en je hoeft jouw baas geen medische gegevens te overleggen.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:51

Blue_Eyes schreef:
hyppolyte schreef:
En nee, een foetus van 20 weken is nog niet compleet, het lijkt op dat moment wel op een mens, maar als het eruit komt gaat het dood, dus is het verre van compleet. Anders zouden mensen wel met 20 weken al bevallen. Je bent dan net op de helft en moet dus nog minstens het dubbele uitdragen wil het kindje een kans maken. Zelfs kinderen die maar een paar weken te vroeg zijn overleven het alleen met een partij apparatuur waar je naar van wordt. Dus nee, het IS nog niet compleet.

Daar zal mijn prematuur/dysmatuurtjetje van nog geen 4 pond en 36 weken je voor bedanken - ze heeft niet eens onder de lamp gelegen ;)
Een kindje van 17 weken is helemaal compleet. Hoeft alleen nog maar te groeien en te rijpen, maar alles zit erop en eraan.

Als het niet zelf kan overleven is het gewoon nog niet af..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:52

@blue_eyes, dan heb je daarmee geluk gehad en dan is het blijkbaar de bedoeling geweest dat ze het zou overleven. In theorie zit alles er misschien aan, maar het is nog niet compleet, het is nog niet volgroeid en overleeft het niet buiten de baarmoeder, dus is het niet compleet. Bovendien gaat het in het geval van de TS om 17 weken, dus is het nog minder compleet.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:52

[quote=]
Het gaat dus niet alleen om het ongeboren kind maar ook om de emotionele, psychische en fysieke toestand van de TS.. abortus gaat niet ongestraft, hoe graag ej het ook weg wilt hebben om wat voor reden dan ook!!
[/quote]

En die laatste zin zegt eigenlijk alles!!
Je wordt er hoe dan ook wel voor gestaft. Je blijft heel je leven met de wetenschap rondlopen dat jij daar in die kliniek hebt gelegen en de behandeling hebt moeten ondergaan. Hoe zeker je ook bent/was van je zaak het blijft je heel je leven achtervolgen.
Heb het zelf een plekje kunnen geven maar zeker met dit soort topics komt het bij mij ook allemaal boven en lange slechte nacht gehad (ja door dit topic) en dat is echt geen pretje.
Maar heb er geen spijt van dat ik de keuzes heb gemaakt in me leven.
Maar bij een volgende zwangerschap gaat het kindje absoluut blijven.
Laatst bijgewerkt door juline op 03-03-10 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:53

Citaat:
Niet iedereen hoeft die voorstelling te maken, die weten precies wat het is hoor en hoeven er dan nog steeds niet op de manier van de TS tegen aan te kijken.

Quote dan ook even de rest van mijn bericht :+

Citaat:
Vervolgens accepteren dat de TS niet dezelfde persoon is als jij bent en dan dus wel een keuze respecteren, ook al is het niet de jouwe.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:56

hyppolyte schreef:
@blue_eyes, dan heb je daarmee geluk gehad en dan is het blijkbaar de bedoeling geweest dat ze het zou overleven. In theorie zit alles er misschien aan, maar het is nog niet compleet, het is nog niet volgroeid en overleeft het niet buiten de baarmoeder, dus is het niet compleet. Bovendien gaat het in het geval van de TS om 17 weken, dus is het nog minder compleet.

Nee, een kind van 36 weken kan gemiddeld genomen best overleven buiten de baarmoeder, zonder allerlei ingewikkelde dingen. Echt. Een beetje zuurstof is soms prettig en sommige kindjes moeten onder de lamp, maar je hoeft echt de 40 weken niet uit te dragen om een levensvatbaar kind te krijgen. Waarom denk je dat je vanaf 37 weken thuis mag bevallen? Niet omdat die kindjes dan nog maar op het randje van levensvatbaar zonder apparatuur zijn, hoor.

17 weken is ook compleet. Het hangt wel van je definitie van compleet af; bij mij is het zo dat als alles erop en eraan zit, het compleet is. 'Af' is iets anders. Maar een kindje van 17 weken hoeft alleen nog maar te groeien en rijpen.

Maar goed, dat gaat allemaal wel erg off topic en laat ik hier verder rusten.

NatasjavE

BPVS schreef:
Ik snap niet, wat mensen bezielt die gemene pbs gaan sturen.

Dat snap ik ook niet en ik vind dat TS dat echt moet melden aan de bokt leiding.

Pepper1

Na alle gemene pb-tjes....
:(:)

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:00

Lieve TS

Wat ben jij moedig om deze beslissing te nemen en te delen met ons.

Niemand kan oordelen of het goed of fout is, niemand kan in jou leven kijken en dus kan niemand oordelen dat het kindje beter af is als het geboren wordt, alleen jij.....

Dit is altijd een zeer beladen onderwerp en kan bij vele zeer gevoelig liggen, maar respecteer elkaar en elkaars keus, want een kindje die niet gewenst is, niet op een normale manier groot gebracht kan worden etc ect hebben we ook wat over te zeggen, en willen we ook niet.
Volgende keer geen risico's meer nemen , maar denk dat je dat zelf ook wel snapt.

Even over een kindje van 20 weken en prematuur kindjes (las net een stukje) een kindje is absoluut niet levensvatbaar als het met 20 weken geboren wordt, vanaf 26 weken hebben ze een zeeeeeeer kleine kans met alle gevolgen van dien en vanaf 28 weken een redelijke kans

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:03

Blue_Eyes schreef:

Een prematuurtje/dimatuurtje van 36 weken is op geen enkele manier te vergelijken met een ongeboren kind van 20 weken. En nog minder met een van 16,5 week.
Een kind van 26 weken heeft alle hens aan dek en heel veel geluk nodig om te kunnen overleven en hebben vaak op latere leeftijd vaak allerlei klachten door hun vroeggeboorte.

Een kind wat met 36 weken op de wereld komt is inderdaad al helemaal af. Ook ik ben bevallen van een prematuur/dysmatuur kind.

voor de leken:
prematuur = te vroeg geboren
dysmatuur= geboren met een te laag geboorte gewicht

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:06

Ik denk dat de Bokt leiding een hoop werk gaat krijgen aangezien de waarschuwingen en verzoeken van de Moderators weinig serieus genomen worden en men maar door blijft gaan met kwetsende posts en dergelijke.
Het tijdelijke slot is weinig effectief gebleken. Erg jammer dan men zich niet aan de regels en verzoeken kan houden.
Het is al eerder gezegd en ik sluit me er bij aan: het zegt waarschijnlijk meer over degenen die de kwetsende berichten plaatsen dan over de TS die de regels keurig in acht neemt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:06

hyppolyte schreef:

Ik heb het ook niet alleen maar over dit topic, maar over een heleboel van dit soort topics, waarbij de TS afgebrand wordt terwijl diegene zelf ook in een situatie zit waar hij/zij niet blij van wordt.

Nou buiten de discussie of het levensvatbaar is of niet, sta ik nog steeds bij het begin van het verhaal...
Mijn god ruim 16 weken in verwachting... dat is maandenlang in mijn beleving hoor....

Jij zegt dat het niet klopt dat er maandenlang niets aan gedaan is, maar dat heb ik dan zeker gemist :o
Op de huis-tuin-keuken test na dan....

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:10

Hoi TS,

Ik wou je even laten weten dat ik het echt heel dapper van je vind! Als ik in jouw situatie had gezeten had ik precies het zelfde gedaan. Ik snap dat je op deze leeftijd ook echt geen zin hebt in een kind. Het is een hele verantwoordelijkheid en als jij daar op dit moment geen zin in hebt, dan geef ik je groot gelijk!

Ik vind het echt poedersuiker hoe sommige mensen hier reageren, en ook per PB. Hoop dat je er niks van aan trekt!

Een digitale knuffel van mij!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:11

Eponastable schreef:
Niet alleen jou hoor TS, ook diegene die achter jou staan worden helaas aangevallen in pb's.

Nee hoor, hoewel ik er ook mijn reet mee afveeg ook trouwens!! :D

TS, als jouw keuze definitief is, is hij definitief.. Wie zijn al die bokkers hier om jou te veroordelen op jouw keuze. Je bent en blijft baas over eigen lijf. En zo lang jij en je vriend er achter staan en de procedure uitgevoerd gaat worden bij een kliniek, zie ik niet in waarom je het niet door kunt zetten.

Ik wil je wel heel, heel veel sterkte wensen, je zal het hard nodig hebben! :*

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:12

incaro schreef:
Ik denk dat de Bokt leiding een hoop werk gaat krijgen aangezien de waarschuwingen en verzoeken van de Moderators weinig serieus genomen worden en men maar door blijft gaan met kwetsende posts en dergelijke.
Het tijdelijke slot is weinig effectief gebleken. Erg jammer dan men zich niet aan de regels en verzoeken kan houden.
Het is al eerder gezegd en ik sluit me er bij aan: het zegt waarschijnlijk meer over degenen die de kwetsende berichten plaatsen dan over de TS die de regels keurig in acht neemt.

Dweilen met de kraan open denk ik... ik denk dat deze discussie moeilijk in het gareel te houden is aangezien mensen niet duidelijk weten waar de grens ligt.
Ik vind het tot nu toe een pittige discussie, maar het is natuurlijk ook een pittig onderwerp!
Verder vind ik dat het toch echt binnen de perken blijft hoor, ik vind niet dat mensen over de schreef gaan, zou me verbazen als dat wel zo gezien word.
Bovendien is de weerstand normaal met zo'n beladen onderwerp.
Mensen hebben allemaal een eigen mening en kijk op het geheel...
Jij vind dat de TS de regels keurig in acht neemt... ik vind dat mosterd na de maaltijd!

En zo gaat dat....

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:13

Bah wat flauw, berichten per PB.. en dat omdat er mensen zijn die anders denken.. erg flauw hoor..
Het is gewoon wachten tot anderen over zo iemand heen valt dan is het meestal snel afgelopen. Het is vervelend voor TS omdat ze zo de bemoedigende verhalen en reacties uit de troep moet vissen..
Vind het erg jammer dat tegenwoordig in nederland steun bieden moeilijker is dan iemand afzaniken.. wellicht een cursusje bij SIRE volgen?
Iemand een moordenaar noemen binnen en buiten dit topic vind ik erg over de grens..

TS ; hoe voel je je nu? Al wat dingen met je werk geregeld? Je zal er wel een paar dagen (of langer) last van houden hoor..!!

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:14

Mijn mening een ban voor allen die het wagen dergelijke gemene PB's te sturen!
Nogmaals ik KOTS van dit soort moraalridders!!

TS, gelukkig heb je een schaduw account aangemaakt!
Sterkte de komende tijd. :(:)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:18

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die het knap vinden en veel respect hebben of meer van zulke dingen.
Ik word er helemaal misselijk van!
Abortus of niet, dat blijft TS eigen keuze en die respecteer ik ook.
Maar oh wat is het vreselijk dom!!! En wat een makkelijke oplossing...
Je verteld mij niet dat je met 17 weken niet geweten hebt dat je zwanger bent, echt niet. Ik voelde mijn kleine met 14 weken bewegen voor het eerst. Vanaf 17 weken dagelijks!

Wbt het af of niet af zijn.... Ja het kindje is af!
Ik lig op dit moment op de obstetische high care. Dit is een afdeling met zware probleem zwangerschappen. Vroeggeboortes is iets dat heel veel gebeurt. Beneden op de afdeling waar de kleine kindjes liggen (Nicu) ligt een jongetje geboren met 23 weken zwangerschap. Dat is maar 6 weken verder! Inmiddels is hij al 6 weken oud en dus gecorrigeerd 29 weken en kan hij steeds meer zelf.
Het kindje is af enkel is het te zwak om zonder apparatuur te leven. Maar af zijn ze echt wel.

Nou TS succes en sterkte met je abortus. Meer ga ik niet zeggen..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:23

NOu inderdaad zeg :j! Denk dat ze wel blij is met die SA ;).

Citaat:
Nou buiten de discussie of het levensvatbaar is of niet, sta ik nog steeds bij het begin van het verhaal...
Mijn god ruim 16 weken in verwachting... dat is maandenlang in mijn beleving hoor....

Jij zegt dat het niet klopt dat er maandenlang niets aan gedaan is, maar dat heb ik dan zeker gemist
Op de huis-tuin-keuken test na dan....

Ze wist niet dat ze zwanger was, er zijn zoveel mensen die niet weten dat ze zwanger zijn, inderdaad een paar maanden geleden nog dat verhaal van dat meisje die na haar springparcours beviel van een baby. Het was simpelweg niet zo dat ze 8 weken geleden al wist dat ze zwanger was. En ja, sommige symptomen wezen op een zwangerschap, maar die symptomen hangen ook heel sterk samen met depressies. Misselijk is niet standaard bij een zwangerschap, als je al een onregelmatige menstruatie hebt, dan valt het je sowieso niet snel op dat het uitblijft. Die gevoelige borsten heb ik ook wel eens last van, ben ik dan ook meteen zwanger?
Even tussendoor, in mijn geval zit het er ook best in dat ik er pas na een paar maanden achter zou komen, ik slik mijn pil namelijk meestal een paar maanden door voordat ik een stopweek doe. Heb ik dan ook mijn recht op abortus verspeeld? Ik mag toch hopen van niet. Bovendien is het niet aan jou om daarover iets te zeggen, aan niemand hier.
Dat je het er niet mee eens bent, prima, maar je zult je toch echt neer moeten leggen bij de keuze van de TS, zij gaat echt niet van gedachten veranderen door wat een paar bokkers zeggen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:23

@Nathalie, Ik vind zeker niet dat de TS een domme keuze maakt, en wie ben jij om dat wel te vinden? Wie zegt trouwens ook dat dit een makkelijke keuze is geweest?! Ik denk dat het ook voor de TS een moeilijke keuze is geweest, maar dat ze toch voor haar leven heeft gekozen. Ik vind het niet netjes van je om deze dingen te zeggen.