Leven met een Spastische darm deel 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:00

elmiran schreef:
Ik ben nog aan het uitzoeken waar ik wel en niet tegen kan. Weet iemand wat ik ipv brood kan eten? At altijd in de pauzes op het werk 4 sneeen brood maar merk dat ik daar ook klachten door krijg. Pas sultana hartig geprobeerd als tussendoortje op t werk dat viel ook niet goed. Blijft lastig maarjah drink nu veel meer water, geen frisdranken en koffie meer dus verwacht wel dat het deze maand beter moet gaan.

4 sneden is ook best wat.
Je zou speltbrood of desembrood kunnen proberen, sommigen hebben daar minder last van.

San

Re: Leven met een Spastische darm deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:57

Voor mij scheelt desembrood al heel veel. Speltbrood vind ik echt niet lekker :7

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:02

ik eet altijd een salade op mijn stageplaats. Ik kan namelijk geen brood verdragen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:01

thnx voor de tip, ik ga het aankomende week eens proberen. Heb deze week eindelijk een keer weinig last gehad van m'n buik terwijl ik nu een hoop stress heb door bepaalde dingen, echt geluk dat m'n darmen er nog niet op reageren. Heb nu een paar keer soyamelk gedronken, en zuivelproducten laat ik staan. Eind van de maand nog wat onderzoeken, en opnieuw bloedprikken. Verwacht eigenlijk niet meer dat er rare dingen uitkomen. Vorige keer was m'n bloed helemaal goed.

@Adamootje: Dat lijkt me echt eng zo'n endoscopie. Dan maar hopen dat ze er achter komen wat het is. Alvast sterkte ermee.
@Takkie_muis: Waarom moet je eten wat de pot schaft als je er last van krijgt? Vind eigenlijk wel als andere mensen er van weten dat ze er best rekening mee kunnen houden door er bv geen ui door te doen, maar die apart te bakken als ze het zelf wel willen eten. Mijn moeder doet dat gelukkig wel altijd als ik daar op vakantie ben (buitenland). Scheelt weer een hoop pijn, en het is eigenlijk maar een kleine moeite om het apart te bakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:50

@elmiran , dan moet ik er met mijn neus bovenop staan en andere groenten doen ze er niet door . Ja paprika maar daar ben ik niet zo fan van.. Kan het btw weleens in overleg gooien :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:43

Mijn schoonmoeder maakt gewoon waar ze zin in heeft..
Daardoor eet ik 9 van de 10 keer alleen een stukje vlees en een beetje salade of ik moet op de blaren zitten..
Mijn moeder zou er wel rekening mee houden maar daar woon ik helaas niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:59

Zelfde hier , kan bij mn ouders zowieso nooit poepen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:27

Vervelend hè ;( Aan de buitenkant is niks te zien dus het zal wel meevallen. Maar het valt niet mee.. Helaas zien ze dat echt niet in..

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:47

elmiran schreef:
@Adamootje: Dat lijkt me echt eng zo'n endoscopie. Dan maar hopen dat ze er achter komen wat het is. Alvast sterkte.

Ik ben blij dat ze het eindelijk willen uitzoeken. Ik ben banger voor het infuus, dan voor de behandeling. het schijnt dat je je weinig tot niets van de behandeling kan herinneren naderhand. Ik wordt echt gek van de klachten en weet echt niet waar ik wel of niet meer tegen kan, dus ik ben er erg 'blij' mee. Voor de laatste keer zullen ze me ook testen op glutenallergie. Ik hoop echt dat er iets uitkomt wat te behandelen valt zodat de klachten minder worden, dus hoop niet op de diagnose PDS. Daar kunnen ze niet zoveel tegen doen...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:30

Ik ben voor heel veel dingen allergisch (dat weet ik sinds februari) en tot nu toe heeft iedereen er eigenlijk altijd wel rekening mee gehouden. Als dat niet zou gebeuren en er wordt iets klaargemaakt waar ik niet tegen kan dan eet ik dat gewoon niet.

Met mijn darmen gaat het momenteel dramatisch. Buik is heel erg opgezet en hard, continu een zeurend gevoel met regelmatig krampen (helemaal een drama als ik naar de wc moet), en mijn 'ontlasting' heeft nu al een paar keer alleen uit slijm bestaan (dat heb ik nooit eerder gehad).

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:02

Heb al vitamine tabletjes gekocht (C) voor mijn tekort aan fruit wat aan te vullen. Want fruit is een echte no go, helaas want ik vind het zo lekker.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:37

Das echt niet fijn dat fruit niet gaat. Hier gaat dat gelukkig wel. Ik heb het meest last van zuivel, vet en kruiden

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:46

Al de hele avond maaglast/opgeblazen maag en naar de wc rennen.

Dank u pasta en tomatensaus }>

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:56

Meert schreef:
Ik ben voor heel veel dingen allergisch (dat weet ik sinds februari) en tot nu toe heeft iedereen er eigenlijk altijd wel rekening mee gehouden. Als dat niet zou gebeuren en er wordt iets klaargemaakt waar ik niet tegen kan dan eet ik dat gewoon niet.

Met mijn darmen gaat het momenteel dramatisch. Buik is heel erg opgezet en hard, continu een zeurend gevoel met regelmatig krampen (helemaal een drama als ik naar de wc moet), en mijn 'ontlasting' heeft nu al een paar keer alleen uit slijm bestaan (dat heb ik nooit eerder gehad).

Ik heb van de huisarts levocetirizine (anti-allergie medicijn) gekregen voor bovenstaand 'probleem'. Kijken of de klachten te maken hebben met mijn allergieën en mijn buik dus ook wat rustiger gaat worden. Ik ben benieuwd.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:56

En de eeuwige emetofoob heeft de griep.

Mijn vitamine C tabletjes die ik al 3weken slik hebben geen effect gehad. Ook al kleed ik me warmpjes aan en was/ontsmet altijd mijn handen na het gebruik van het openbaar vervoer en voor het eten.

Pff zit hier misselijk, rillend, en zuchtend van de braakneigingen en buikkrampen in bed.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:13

Meert schreef:
[
Ik heb van de huisarts levocetirizine (anti-allergie medicijn) gekregen voor bovenstaand 'probleem'. Kijken of de klachten te maken hebben met mijn allergieën en mijn buik dus ook wat rustiger gaat worden. Ik ben benieuwd.

Deze slik ik nu al een jaar (daarvoor xyzal) bij de paarden werkt het bij mij zolang ik geen gekke doe (scheren, of overdreven lang poetsen). Voor voedsel met kleurstoffen blijf ik gevoelig. B.v sommige kauwgom wint het bij mij echt wel van het pilletje (klachten : jeuk in m'n oren, ogen, neus, keel). Weet natuurlijk niet hoe het bij andere mensen gaat die deze medicijnen slikken, maar denk dat je bij een erge allergie toch bepaald eten moet laten staan.

@Morrow_Less: Dat is balen. Beterschap! :(:)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:22

Nja ik kon het niet binnenhouden.

Nu voel ik me nog steeds wat belabberd en om men maag wat te helpen dacht ik dat een middel om de vertering weer normaal te laten werken (zoals domperidone) te nemen.
Maar mag dit nadat je overgegeven hebt ?

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:55

Beterschap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:56

Beterschap :(:)

Ik kan sinds maandag eindelijk weer grote boodschappen doen :P , heb een overdosis knoflook (voor saus) gegeten toen en het is toen weer gaan bewegen!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:05

takkie_muis schreef:
Beterschap :(:)

Ik kan sinds maandag eindelijk weer grote boodschappen doen :P , heb een overdosis knoflook (voor saus) gegeten toen en het is toen weer gaan bewegen!

Hoe lang heeft het geduurd tot je weer kon? Ik heb werkelijk nooit last van verstoppingen. Heb vaak juist het tegenovergestelde.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:12

elmiran schreef:
Meert schreef:
[

Deze slik ik nu al een jaar (daarvoor xyzal) bij de paarden werkt het bij mij zolang ik geen gekke doe (scheren, of overdreven lang poetsen). Voor voedsel met kleurstoffen blijf ik gevoelig. B.v sommige kauwgom wint het bij mij echt wel van het pilletje (klachten : jeuk in m'n oren, ogen, neus, keel). Weet natuurlijk niet hoe het bij andere mensen gaat die deze medicijnen slikken, maar denk dat je bij een erge allergie toch bepaald eten moet laten staan.

De dingen waar ik zwaar allergisch voor ben eet ik ook niet. Maar ik heb ook een hele waslijst waar ik heel licht allergisch voor ben. Als ik alles moet vermijden dan kan ik bijna niets meer eten. Vandaar even kijken of mijn darmen wat rustiger worden met die levocetirizine.

@takkie_muis: Fijn dat je weer naar de wc bent geweest! :P
Ik vind het altijd maar een opluchting als het weer op gang komt en er weer wat uit is. Ik heb trouwens niet zo zeer last van obstipatie (harde ontlasting), maar mijn darmen staan soms 'stil'. Van mijn arts moet ik dan extra magnesium nemen en als het dan nog niet wilt Stoelgangtabletten zonder Senna van Lucovitaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:24

Uhm ik vermoed rond de 14 + dagen , wel wat diaree gehad en vooral buikpijn en geen honger.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:26

Morrow_Less schreef:
Al de hele avond maaglast/opgeblazen maag en naar de wc rennen.

Dank u pasta en tomatensaus }>

shame here... :(:)
nu gelukkig iets rustiger.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:32

Nieuweling meld zich.

Ik kan meestal rennen met olijfolie, vissticks en krijg van heel erg veel dingen een opgezette maag/buik. Ik ondervraag mijn mam altijd eerst hoe wie wat en dan pas eet ik. Bijna een obsessie geworden.

Edit: eet ook slecht binnenkort naar diëtiste, komt gewoon door de zogenaamde 'angst' voor de buikpijn etc.
Moet van de dokter idd veel vezels eten etc.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:53

takkie_muis schreef:
Uhm ik vermoed rond de 14 + dagen , wel wat diaree gehad en vooral buikpijn en geen honger.

Jeetje.... -O- Ik zou er werkelijk gek van worden..