joyce2 schreef:Pff vreselijk he, ik kan er ook niet tegen dat ik het mezelf aan doe. Je weet dat je het zelf in de hand hebt, maar toch kun je het jezelf niet afleren. Hoe frustrerend is dat!!
Ik moet zeggen dat ik mezelf het toch aardig afgeleerd heb. Bij mij was de oorzaak spanning. Ik durfde bijna het huis niet meer uit doordat ik problemen met mijn maag, darmen en blaas had. Ik was zo bang dat ik zou moeten overgeven of naar de wc zou moeten en mezelf daardoor helemaal gek maakte. Wat er alleen maar voor zorgde dat ik nog meer last van maag/darmen/blaas kreeg en zo kwam ik dus in een cirkel terecht waar ik niet uit kon komen. Ik voel nog regelmatig angstaanvallen boven komen, maar ik kan het nu onder controle houden. Dat is vooral doordat ik op zo'n moment mijn ademhaling kan controleren. Dat is toch een heel belangrijk punt. Ik denk dat ademhalingstherapie dan ook zeker heel goed is om te proberen. Daarnaast praat ik tegen mezelf. Klinkt misschien stom, maar ik heb er heel veel aan. Eerst was het altijd stressen als ik de deur uit moest en nu denk ik er zelfs niet eens meer bij na. Ik had eerst ook altijd voorzorgsmaatregelen bij mij: Bach Rescue Remedy, apparaatje genaamd Hyperfree en een plastic zak. De laatste 2 neem ik eigenlijk al een hele tijd niet meer mee, de Rescue Remedy nog wel.
Ik heb eigenlijk al van jongs af aan een rare ademhaling gehad. Ik adem heel hoog (borst) en heel diep en zwaar. Ik heb het heel snel benauwd. Altijd last van slijm, veel hoesten etc. Ik denk dat dat ook wel mee heeft gespeeld.