Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:24

Xfeno01X schreef:
hangt er vanaf hoe je paard ziek is natuurlijk..
De DA rekening is namelijk niet altijd zo fijntjes, als je er zelf ook achter kan komen wat er aan de hand is en je weet wat je ertegen moet doen..
Dan moet je natuurlijk wel zekerweten dat het klopt :j

GreenRider schreef:
+ gebruiken dieren artsen ook nog vaak middeltjes die ten eerste niet helpen, of bijwerkingen hebben of vreselijk slecht voor je paardje is :=
Ik zou het eerst dan zelf vragen en als het ernstig is een DA erbij halen.
Maar er is veel wat je zelf met kruiden kan genezen ;)

Maar dat is niet wat hierboven gezegd wordt GR. Hierboven zegt men dat een DA dan soms niet nodig is. Wel onthouden wat je zegt.

GreenRider

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:27

het eerste zei xfeno01x ;)
En soms is een DA echt niet nodig, natuurlijk met ernstige dingen wel. En dat doen wij ook. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:28

Dat staat er ook boven (dat is het idee van een quote)

Als mijn paard pijn heeft komt een DA. Dat zou iedereen moeten doen, reader of geen reader. Ik ga niet zelf aankloten als een dier pijn heeft. Daar komt sowieso een dierenarts aan te pas. Het is gewoon niet verantwoord om maar "op de gok" (want op basis van kennis doe je het niet, die heb je immers niet) dieren te gaan behandelen.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:32

ik ga ook nooit op gok iets doen! Nee dat echt niet.
Maar als ik WEET wat er is, tis een wondje, of lichte koliek. Dan weet ik maar al te goed wat ik moet doen :j
zeker met me familie die er heel wat van af weten.

Begrijp me niet verkeerd, ik verkies geen reader boven dierenarts! Ik zeg dat samenwerken ook goed kan :j
Ken genoeg mensen die een dierenarts lieten komen maar ze konden maar niet vinden wat het was.
Nou als een reader dan kan helpen is het toch super?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:33

Als je pech hebt is die lichte koliek al snel een zware en dan ben je misschien te laat om een DA te bellen, had je meteen gebelt was ie er waarschijnlijk wel op tijd geweest.

Samenwerken kan beslist, maar als men op eigen houtje gaat werken "ik ben reader, ik kan wel zien of het nodig is om een ander te bellen" dan is het geen samenwerken. :) Samenwerken is readers en dierenartsen die sámen overleggen. En om te overleggen moeten ze allebei van het probleem afweten, anders is het niet samenwerken.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:39

Dat zeg ik ook :) Als een reader zoiets doet is dat zeker niet samen werken. Maar andersom ook niet. Als een DA niet weet wat het is en een reader maar laat want het heeft 'toch geen zin'. Is ook niet samen werken.

Als je pech hebt ja, en als je niet goed kan zien wat lichte en zware kolie is. Toen 2 keer onze pony zware koliek kreeg
is ook gelijk de DA erbij gehaalt! Die kon alleen helaas niet zeggen waarom die koliek kreeg...

edit: volgens mij gaan we behoorlijk offtopic...
@ ielsjj_ : dat is zeker freaky!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:42

Het punt is dat die dierenarts gestudeerd heeft en kennis heeft.... Die kan belissingen nemen op basis van die kennis, ook al weet hij niet wat er exact is, hij kan wel kijken wat symptomen zijn en op basis daar van kan hij bepalen wat er moet gebeuren, ook al weet hij niet wat de oorzaak is... Een reader heeft die kennis niet. Een reader zou enkel mogen dienen als ondersteuning (het bevorderen van ) niet als oplossing. :)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:44

Nee maar zoals ik al zei. Ik vind het ook onzin als een DA niet meer weet wat hij moet doen en het paard maar in laat slapen omdat hij niet kan vinden wat er mis is met een paard.
Dan kan een reader hartstikke goed helpen.
Maar het is raar om een reader een DA te vergelijken...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:45

Als verschillende DA zeggen dat een paard pijn heeft en dat ze niet weten wat er aan te doen... Dan is het ronduit egoïstisch om maar een reader te zoeken die je wil vertellen dat het paard echt nog wel effe door kan.

Snap je niet dat zulke dingen realiteit zijn? Dat dat gevolgen zijn van mensen met jouw gedachtengang met minder realiteitszin? Jij doet het nu niet, en echt dat vind ik super... Maar er zijn mensen die prat gaan op het woord van een reader door zo'n gedachtengang... En die dieren lijden.... Daarom vind ik het absoluut niet verstandig om zulke mensen, die hier beslist mee lezen, daarin te bevestigen...

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:47

Als je een reader 'bij de hand' hebt of er zelf een bent zal ik zeker de moeite doen!! Dat hoeft helemaal niet lang te duren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:49

Als je emotioneel verbonden bent aan een dier is je readen eigenlijk al niet meer 100% betrouwbaar.... Mensen maken fouten, zeker als hetgeen ze doen beïnvloed wordt door emotie. Niemand hoort liever dat er geen hoop meer is en iedereen zal wanhopig vastklampen aan "ik denk dat ie nog wel door kan". Dat is een menselijk iets en dat maakt het hele reader-gebeuren zo gevaarlijk. :)

En ik ben zelf reader... En ik vind het bijzonder jammer dat het mij enorm moeilijk gemaakt wordt omdat er mensen zijn die het readen zo zien en naar buiten dragen... Geen wonder dat mensen er dan een afkeer van krijgen. Op zo'n manier is readen ook oneerlijk en gevaarlijk.

Eigenlijk zou ik je van een zekere reader hier op bokt moeten vertellen.... Misschien zou dat het plaatje duidelijker maken.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:34

Moet zeggen dat ik dat ook heb dat ik gewoon het gevoel heb dat het contact met mijn dieren niet zuiver is omdat ik er te dicht bij sta. IK communiceer ook bijna nooit met mijn paardjes omdat ik weet dat ik het verkeerd heb. Paard zegt wel vrolijk dat ik t goed heb en te onzeker ben (phara heeft dodo ooit voor mij geread en las het laatst terug ) maar toch ben ik dr nooit zo zeker van ...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:43

Wat phara eerder beschreef * het plat gaan voor n reader* vind ik altijd een beetje eng. Je eigen verstand moet blijven bestaan. Het is zo gemakkelijk niet te hoeven denken en maar te doen wat de reader zegt en dus bepaalde dingen niet meer te zien omdat je je eigen waarheid creert

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:44

Jij weet ook beslist op welke reader ik doel toen ik met een voorbeeld wilde komen...

Die reader werd hier op bokt zo ontzettend de hemel in geprezen maar ze heeft voor zooooo veel paardenleed gezorgd.... :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:49

ik weet t nu zeker na n pb ^^
weet nog goed dat ik dr tegen in ging en dr clan had spontaan n hekel aan me hihi ... k had weer eens vrienden

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:53

en als je met n voorbeeld komt word je gebant want dat woord mag niet meer genoemt worden op bokt :P het geheime woord met de.......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:54

Inderdaad... Al mag je wel door linken naar nieuwstopics? O:) Ze heeft vaak de voorpagina van bokt gehaald.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:57

En anders belazerd op het net
paginas vol ... Ik word later ook zo beroemt maar dan in positieve zin ^^ (klein beetje sarcastme )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:08

ik kan met geesten communiceren. Dit kan ik niet op commando maar soms als ik bij iemand ben die een dierbare is verloren komt de geest bij mij, vaak is dit als er iets belangrijks verteld moet worden etc. iet voor de lol ofzo.
Ook aan mijzelf is inmiddels meerdere malen een dierbare overledenen aan mij verschijnen, dit probeer ik verder te ontwikkelen zodat ik de toekomst mensen kan helpen. Er is 1 iemand die ik zelf niet ken maar voor ik geboren werd is overleden en wil dar contact mee voor een ander ( lat hier nog niet te veel over los ) maar das me op heden nog niet gelukt, heb wel zijn aanwezigheid gevoeld..

laatst had ik iets nieuws..ik schrok ervan. Ik merkte dat mn paardje zich nie helemaal lekker voelde en legde mn handen op haar buik en ging icht tegen haar aan staan, mn hele lichaam werd warm en het zweet brak me uit en schrok ervan...ineens gebroeg mn merrie zich heel anders en leek ze zich weer beter te voelen, dr oge straalde weer en ging weer dood vrolijk door met eten..ik schrok hierzelf an en weet nog niet helemaal wat ik er mee aanmoet

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 03:45

Chantal___ schreef:
Ik ken iemand met een gave die me genezen heeft. De dokters kwamen er niet uit, en bij haar was ik in een week weer beter :Y)
Dat was een combi van stralen (oa via foto) en nog wat andere dingen. Hoe je dat noemt weet ik niet.

En ik ken iemand (meerdere mensen zelfs) die geesten zien. En er ook mee praten.

Ik geloof wel dat er meer is, maar ziektes genezen daar heb ik het niet zo mee eigenlijk. Net zoals yomanda bij silvia millecam! maar goed ieder zijn ding :)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:11

Ayasha schreef:
Als je emotioneel verbonden bent aan een dier is je readen eigenlijk al niet meer 100% betrouwbaar.... Mensen maken fouten, zeker als hetgeen ze doen beïnvloed wordt door emotie. Niemand hoort liever dat er geen hoop meer is en iedereen zal wanhopig vastklampen aan "ik denk dat ie nog wel door kan". Dat is een menselijk iets en dat maakt het hele reader-gebeuren zo gevaarlijk. :)

En ik ben zelf reader... En ik vind het bijzonder jammer dat het mij enorm moeilijk gemaakt wordt omdat er mensen zijn die het readen zo zien en naar buiten dragen... Geen wonder dat mensen er dan een afkeer van krijgen. Op zo'n manier is readen ook oneerlijk en gevaarlijk.

Eigenlijk zou ik je van een zekere reader hier op bokt moeten vertellen.... Misschien zou dat het plaatje duidelijker maken.

Ik ken ook meerdere readers, dat zijn goede vrienden dus die vertrouw ik ;) die zijn ook erg eerlijk en hebben het nog nooit fout gehad.

Maar net als .. met alles eigenlijk zijn er ook idd foute readers.
En ook mensen die op een andere manier readings doen.

Ik wil het graag horen over die foute reader ;) weet ik gelijk waar ik op moet passen :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:14

IELSJJ klinkt erg dat het meisje contact wouw maken, misschien dat ze de radio te hard vond staan. Is het een nieuw of oud huis waar je in woont?

CINNEPIN wat jij gedaan hebt is eigenlijk "gewoon" de pijn van je paardje in je op nemen. Wel fijn je paardje. Je stond op dat moment open voor haar pijn. Heb je zelf nog lang last gehad van het gevoel?

Wat het readen van zieke paarden betreft, ik heb een aantal keer van vrienden gehoort/gezien dat een voor da-tsen afgeschreven paarden, waar van ze het probleem niet konden vinden/genezen, door een reader op de goede weg geleid waren. Met samenwerking van da's die er voor open stonden. Deze paarden zijn weer gezond en leven nog steeds, dankzij het readen.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:28

Wat super om te horen aikon! :D

Poekie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:31

ik zie geesten :+
Niet echt elke keer.. maar 1 keer..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:10

GR readen is geen exacte wetenschap. Dat ze het nog nooit fout gehad hebben betekent niet dat ze het nooit fout zullen hebben. Dus of in samenwerking met een DA (dus de DA die blijft langs komen) of niet.