Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Airborn schreef:Berdien, het is heel normaal om de eerste maand ofzo van het afvallen niet echt af te vallen. Bij mij duurde het ook bijna 2 maand voor er echt gewicht af ging. Zeker als je gaat sporten erbij kun je eerst aankomen. Ook ongestelt zijn of worden kom je soms flink van aan, maakt bij mij toch echt wel een kilo uit.
Minder bewegen zal ook echt uitmaken, dus als je minder rijd, ga dan een stuk wandelen ipv te rijden.
Airborn schreef:Qua gewicht maakt het natuurlijk niet uit of je er vaker op staat
Alleen mentaal is het gewoon frustrerend omdat je dan beel minder verschil ziet. Als je 1 keer in de week op de weegschaal staat, en je valt 1 kilo af, zie je dat je 1 kilo bent afgevallen. Als je dagelijks op de weegschaal staat, en je valt nogsteeds 1 kilo af per week, zie je maar, erhmm, rekenen... 0.15 ? kg per dag verschil.. Dat is minder dan een glas water! Gevolg: het lijkt alsof je niet afvalt of zelfs aan komt. En tja, dat is natuurlijk verschrikkelijk demotiverend!
Marjo2009 schreef:Oh ja,
Wat drinken jullie zo al, alleen water, of ook nog wat anders, en wat zijn de absolute foute dranken als je af wilt vallen ?
Jetske schreef:Ik heb even een gigantische dip. Is het raar dat ik me van de week gewoon accepteerde dat ik wat over kilo's heb en nu walg ik van mezelf en mag het er het liefst van mij gelijk af zijn.
Airborn schreef:Jetske, heeft iedereen wel eens. Ik ben sinds vandaag 10 kilo kwijt nu sinds juli, maar zie het atm helemaal niet aan mn lijf... Terwijl mn broeken allemaal echt zoveel te wijd zijn dat het écht niet meer kan, zelfs met riem ziet het er echt niet meer uit... Alleen... Ik zie het gewoon niet atm, zie nogsteeds een te dikke meid... (nouja, ben ik natuurlijk ook nogsteeds, nogsteeds 12 kilo overgewicht, maar toch...)
Rock schreef:Komt goed Jets! Ik kan me voorstellen dat je even walgt van jezelf, dat hebben we denk ik allemaal wel eens.
De sleutel is om nu niet te beginnen met slecht eten, maar gewoon verder te gaan zoals je deed; gezond eten.
Dat is mijn filosofie ook... mensen zeggen tegen me; hou vol! Maar ik ben niet aan het lijnen, dus wat moet ik volhouden dan? Het enige wat ik kan doen is beginnen met slecht eten, en aangezien ik altijd erg slecht ben in ergens aan beginnen...
@ NiNa; niet doen! Je schreef eerder ook al dat je iets meer eet dan normaal 'omdat je wel mag vieren dat je alleen thuis bent' maar voor je het weet vier je dat het maandag is, vier je dat het gehaktdag is, vier je dat het weekend is, en ben je weer terug bij af.
Een keertje smokkelen is niet erg, maar als je dan wil snoepen, probeer fruit, en als dat het niet doet voor je, ga dan voor 'gezonde' koekjes, en niet meteen die vette suikertroep. Je kan het!