Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:33

Hey hey!

Nou ik heb me gister weer keurig gedragen.. En wat blijkt: ik ben nog zwaarder geworden ook!?! Ik snap er niets van.. Ik weeg altijd op hetzelfde moment.
Het zal misschien met bewegen te maken hebben. Normaal rijd ik elke dag, maar door de sneeuw heel weinig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:34

Weeg je elke dag Berdien?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:36

Mijn eetschema:

O: Grote eierkoek met kaas en een koffie
T: -
L: Broodje met geitenkaas en honing
T: iets uit de fruitschaal
A: Erwtensoep :9 (zelf gemaakt) en macaronipap (don't ask, lekkernij uit de schoonfamilie, heb het nog nooit gemaakt of gegeten, dus we zullen het zien).
T: Tja... ik vier m'n verjaardag vanavond :o :x (appeltaart staat al in de oven...)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:36

Berdien, het is heel normaal om de eerste maand ofzo van het afvallen niet echt af te vallen. Bij mij duurde het ook bijna 2 maand voor er echt gewicht af ging. Zeker als je gaat sporten erbij kun je eerst aankomen. Ook ongestelt zijn of worden kom je soms flink van aan, maakt bij mij toch echt wel een kilo uit.

Minder bewegen zal ook echt uitmaken, dus als je minder rijd, ga dan een stuk wandelen ipv te rijden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:40

Rock schreef:
Weeg je elke dag Berdien?

Ja, is dat niet goed? :o

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:41

Airborn schreef:
Berdien, het is heel normaal om de eerste maand ofzo van het afvallen niet echt af te vallen. Bij mij duurde het ook bijna 2 maand voor er echt gewicht af ging. Zeker als je gaat sporten erbij kun je eerst aankomen. Ook ongestelt zijn of worden kom je soms flink van aan, maakt bij mij toch echt wel een kilo uit.

Minder bewegen zal ook echt uitmaken, dus als je minder rijd, ga dan een stuk wandelen ipv te rijden.

Bedankt voor de tip :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:43

Ik zou het niet doen... per dag kan je gewicht door allerlei redenen schommelen.

Een keer per week wegen is beter, dan zie je meer resultaat, dus dat werkt veel motiverender (tenzij je natuurlijk aangekomen bent -O- ).

Ik weeg altijd 's ochtends nadat ik naar de wc ben geweest, zonder dat ik wat gegeten heb. En dan bij voorkeur naakt, dan varieert je kleding ook niet.

Moet zeggen dat ik vanmorgen dus te nieuwsgierig was om tot maandag te wachten en er nu al op ben gaan staan. :o

Maar goed, twee keer per week kan ook wel :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:45

En nee, elke dag op de weegschaal is niet goed hehe. Door je hormonen, vocht huishouding, maar ook bv je stoelgang (tja, klinkt vies, maar maakt toch echt uit of je darmen zich goed geleegt hebben, of dat dat nog moet) kan er toch echt wel een halve kilo verschil zitten tussen verschillende dagen. Dat is heel normaal, en kun je niets aan doen. Als je 1 keer in de week weegt, of misschien afentoe een 2e keer als je denkt dat er echt iets is veranderd, zie je veel meer het overall effect van afvallen, en niet alleen die dagelijkse verschillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:48

Ik ben steeds veelste nieuwsgierig, dus kijk wel vaker in de week :P

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:51

Haha ja dat zal voor mij ook moeilijk worden. Ben ook erg nieuwsgierig.. Maar ok, ik ga het proberen :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:54

Qua gewicht maakt het natuurlijk niet uit of je er vaker op staat :P
Alleen mentaal is het gewoon frustrerend omdat je dan beel minder verschil ziet. Als je 1 keer in de week op de weegschaal staat, en je valt 1 kilo af, zie je dat je 1 kilo bent afgevallen. Als je dagelijks op de weegschaal staat, en je valt nogsteeds 1 kilo af per week, zie je maar, erhmm, rekenen... 0.15 ? kg per dag verschil.. Dat is minder dan een glas water! Gevolg: het lijkt alsof je niet afvalt of zelfs aan komt. En tja, dat is natuurlijk verschrikkelijk demotiverend!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:03

Ik zou me hier ook heel graag melden. Ik word een beetje hopeloos: heb nooit problemen gehad met mijn gewicht, maar het laatste jaar ben ik door omstandigheden toch 10kg bij gekomen.En die willen er zo precies niet meer af...
Ik had een tijdje noodgedwongen bij mijn schoonouders moeten intrekken. Mijn schoonfamilie is Grieks en ik heb me veel te zeer laten (ver)leiden door de Griekse keuken. Dan ben ik gestopt met roken waardoor ik nog meer ging snoepen en snuiken.

Ben al begonnen met fitness (oktober), maar daar gaan de kilo's natuurlijk niet mee weg, ik werd er wel steviger van.
Dan ben ik gaan hardlopen, maar dat ligt vanwege het weer (heb m'n voet overbelast op de bevroren grond, en nu ben ik nog voorzichtiger!) ook weer even stil.
Ik weet dat ik mijn eetgewoonten moet aanpassen. Een vriendin van mij heeft veel succes gehad met de Weightwatchers methode, en van haar heb ik de boekjes mogen lenen (oude puntenmethode). Zijn er hier nog mensen die volgens de oudere methode werken? Volgen jullie deze methode stipt of proberen jullie er zo goed en zo kwaad als het kan aan te houden? Mij lijken de meeste recepten wel heel lekker, maar het is wel een heel getel natuurlijk.
Ik ga me dit weekend nog wat inlezen, eens naar de supermarkt wat gezonde dingen bijhalen, en vanaf maandag ga ik er echt mee beginnen. :D Ik ben heel benieuwd of het met deze methode gaat lukken!
Weet er misschien nog iemand waar je recepten van de WW kan vinden die met de oude puntentelling werken?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:10

Airborn schreef:
Qua gewicht maakt het natuurlijk niet uit of je er vaker op staat :P
Alleen mentaal is het gewoon frustrerend omdat je dan beel minder verschil ziet. Als je 1 keer in de week op de weegschaal staat, en je valt 1 kilo af, zie je dat je 1 kilo bent afgevallen. Als je dagelijks op de weegschaal staat, en je valt nogsteeds 1 kilo af per week, zie je maar, erhmm, rekenen... 0.15 ? kg per dag verschil.. Dat is minder dan een glas water! Gevolg: het lijkt alsof je niet afvalt of zelfs aan komt. En tja, dat is natuurlijk verschrikkelijk demotiverend!

Ja daar heb je gelijk in. Dat was ook hoe ik me gister ongeveer voelde ;)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:18

ik ga om de dag op de weegschaal staan denk ik, ben zeer nieuwsgierig aangelegt :+

net mijn avondeten bij elkaar gekocht:
kastanjechampions, met kip en rucola en dan met pasta met finesse kookroom..
miss niet helemaal verantwoord maar mag het toch wel vieren dat ik met mijn broertje en zusje alleen thuis ben

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:44

Marjo2009 schreef:
Oh ja,
Wat drinken jullie zo al, alleen water, of ook nog wat anders, en wat zijn de absolute foute dranken als je af wilt vallen ?

He jij ook hier!! :D :D :D

Ik drink eigenlijk de hele dag door alleen maar water...

voorheen dronk ik niets anders dan cola, & cassis.. Afkikken was het wel, maar ik mis het nu niet eens meer!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:20

ik drink alleen met uit gaan of in het weekeind malibu met cola. Verder ben ik geen prik drank mens en drink alleen water, grapefruit sap, vifit of groene thee! Kon het toch niet laten om een ontbijt reep bij mn appel te eten als lunch. Werd een beetje duizelig.. Das natuurlijk ook niet goed

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:05

een appel en ontbijtreep is niet echt veel voor een lunch. Eigelijk veels te weinig.

ik eet nu te veel als lunch. een ei, brood met fijn volkoren en 3 picolini's. IK KON HET NIET LATEN> :D

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:05

O:specialK met magere melk
T:niks, vanwege laat ontbijt
M: 2 crackers met philedelhia light en salami, een dubbele cracker met ham en augurk (en een wit broodje met kruidenboter)
T:nog even iets verzinnen.
A:kastanjechampions, met kip en rucola en dan met pasta met finesse kookroom..

ga vanavond werken dus ga vandaag niet fietsen(werk in de horica dus is nogal wat meters in een paar uur :+ )

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:12

Ik heb even een gigantische dip. Is het raar dat ik me van de week gewoon accepteerde dat ik wat over kilo's heb en nu walg ik van mezelf en mag het er het liefst van mij gelijk af zijn.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:14

Jetske schreef:
Ik heb even een gigantische dip. Is het raar dat ik me van de week gewoon accepteerde dat ik wat over kilo's heb en nu walg ik van mezelf en mag het er het liefst van mij gelijk af zijn.

ik heb even het omgekeerde, weet waar de koekjes thuis ligen en het zijn appelkoeken...
zit me echt ONTZETTEND in te houden

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:15

Jetske, heeft iedereen wel eens. Ik ben sinds vandaag 10 kilo kwijt nu sinds juli, maar zie het atm helemaal niet aan mn lijf... Terwijl mn broeken allemaal echt zoveel te wijd zijn dat het écht niet meer kan, zelfs met riem ziet het er echt niet meer uit... Alleen... Ik zie het gewoon niet atm, zie nogsteeds een te dikke meid... (nouja, ben ik natuurlijk ook nogsteeds, nogsteeds 12 kilo overgewicht, maar toch...)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:17

Airborn schreef:
Jetske, heeft iedereen wel eens. Ik ben sinds vandaag 10 kilo kwijt nu sinds juli, maar zie het atm helemaal niet aan mn lijf... Terwijl mn broeken allemaal echt zoveel te wijd zijn dat het écht niet meer kan, zelfs met riem ziet het er echt niet meer uit... Alleen... Ik zie het gewoon niet atm, zie nogsteeds een te dikke meid... (nouja, ben ik natuurlijk ook nogsteeds, nogsteeds 12 kilo overgewicht, maar toch...)

miss helpt het om foto's te vergelijken?
ook gewoon nu een foto maken en als er 10 kilo af is.
dan zie je je vooruitgang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:18

Komt goed Jets! Ik kan me voorstellen dat je even walgt van jezelf, dat hebben we denk ik allemaal wel eens.

De sleutel is om nu niet te beginnen met slecht eten, maar gewoon verder te gaan zoals je deed; gezond eten.

Dat is mijn filosofie ook... mensen zeggen tegen me; hou vol! Maar ik ben niet aan het lijnen, dus wat moet ik volhouden dan? Het enige wat ik kan doen is beginnen met slecht eten, en aangezien ik altijd erg slecht ben in ergens aan beginnen... ;)

@ NiNa; niet doen! Je schreef eerder ook al dat je iets meer eet dan normaal 'omdat je wel mag vieren dat je alleen thuis bent' maar voor je het weet vier je dat het maandag is, vier je dat het gehaktdag is, vier je dat het weekend is, en ben je weer terug bij af.

Een keertje smokkelen is niet erg, maar als je dan wil snoepen, probeer fruit, en als dat het niet doet voor je, ga dan voor 'gezonde' koekjes, en niet meteen die vette suikertroep. Je kan het! :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:20

Rock schreef:
Komt goed Jets! Ik kan me voorstellen dat je even walgt van jezelf, dat hebben we denk ik allemaal wel eens.

De sleutel is om nu niet te beginnen met slecht eten, maar gewoon verder te gaan zoals je deed; gezond eten.

Dat is mijn filosofie ook... mensen zeggen tegen me; hou vol! Maar ik ben niet aan het lijnen, dus wat moet ik volhouden dan? Het enige wat ik kan doen is beginnen met slecht eten, en aangezien ik altijd erg slecht ben in ergens aan beginnen... ;)

@ NiNa; niet doen! Je schreef eerder ook al dat je iets meer eet dan normaal 'omdat je wel mag vieren dat je alleen thuis bent' maar voor je het weet vier je dat het maandag is, vier je dat het gehaktdag is, vier je dat het weekend is, en ben je weer terug bij af.

Een keertje smokkelen is niet erg, maar als je dan wil snoepen, probeer fruit, en als dat het niet doet voor je, ga dan voor 'gezonde' koekjes, en niet meteen die vette suikertroep. Je kan het! :)

ik ga ook niet smokkelen ;)
en eet iets lekker met avondeten(nog niet eens zo slecht) eet niet meer dan de afgelopen week :P

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:22

oei oei ik heb iets teveel met lunch gegeten..

O:muesli met magere yogurt, aardbei-sinaasappel sap
T:sinaasappel
L: (nu komt t ..) muesli bol met 30+ kaas, boterham pindakaas light, boterham kipfilet en een knäckebröd vokoren met jam
T: ontbijtkoek minder suiker
A: ik eet vanavond bij mijn ouders dus weet het nog niet..

jetske, dat is niet raar! denk dat iedereen dat hier wel heeft. (al is het bij mij nou ook weer niet zo dat ik echt van mezelf walg.. ) positief blijven denken! je bent toch goed opweg :D
Nina: appelkoeken klinkt heeeell lekker.. (ben blij dat ik ze niet thuis heb ;) ) wel inhouden he haha ;)