Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:28

Dat forum lijkt mij ook wel wat :j
Ik heb eens wat gegoogled over pijn aan de schenen. Er wordt gesproken over 'shin splints', maar daarbij gaat het over pijn aan de kant van de binnenenkel.

Ikzelf heb meer last aan de kant van de buitenenkel, het deel waar het rood ongeveer:

Afbeelding

Het is wat gevoelig als ik mijn tenen omhoog trek (richting knie dus). Het stomme is dat ik er met rijden niet echt last van heb, terwijl ik mijn hakken wel losjes uitgedrukt heb. Ik heb hier last van met hardlopen maar ook als ik over het station sprint of naar de bus ren (dus ook al voor ik begon met hardlopen)
Wie weet hier meer van?

Anoniem

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:33

Ik zou echt oppassen en toch eens langs de HA gaan voordat je verder gaat met lopen.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:43

Mijn huisart heeft altijd zo weinig tijd, afspraak maken is erg moeilijk :(
Ik vind het ook wel een beetje stom om met vage kwaaltjes bij de HA langs te gaan. Ik kom daar altijd met oorpijn, rare moedervlekken, of een pijnlijke kaak. Ze zien me aankomen daar, komt die aansteller weer die nooit echt ziek is :+
Aan de andere kant... daar zitten ze natuurlijk wel voor.
Misschien moet ik maar eens zeuren bij de assistente kijken of ik er deze week wel tussen kan komen.
Ik bij jullie huisarts ook zo moeilijk een afspraak te maken?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:24

Kippesoep schreef:
Dat forum lijkt mij ook wel wat :j
Ik heb eens wat gegoogled over pijn aan de schenen. Er wordt gesproken over 'shin splints', maar daarbij gaat het over pijn aan de kant van de binnenenkel.

Ikzelf heb meer last aan de kant van de buitenenkel, het deel waar het rood ongeveer:

Afbeelding

Het is wat gevoelig als ik mijn tenen omhoog trek (richting knie dus). Het stomme is dat ik er met rijden niet echt last van heb, terwijl ik mijn hakken wel losjes uitgedrukt heb. Ik heb hier last van met hardlopen maar ook als ik over het station sprint of naar de bus ren (dus ook al voor ik begon met hardlopen)
Wie weet hier meer van?

bij mij was het daar ook gevoelig na de eerste keer rennen, bij mij dacht ik echt dat het een soort spierpijn was..nu heb ik het ook niet meer..misschien moet het allemaal een beetje oprekken?

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:34

Ja ik heb dus ook het gevoel dat het spierpijn is... Maar door die enge internet verhalen over mensen die een half jaar niet mogen rennen, wordt ik wat minder gerust.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:35

@kippesoep: Heel herkenbaar! Dat is niet echt shin splints (dat doet nog veul meer pijn...), maar dan loop je toch op 1 of andere maier niet helemaal lekker. Technisch gezien, bedoel ik dan!
Ik heb daar ook wel eens last van als ik een heel stuk heb gewandeld. Vaak als ik mijn voeten dan verkeerd afrol of teveel op mijn tenen/voorvoet lool, heb ik de volgende dag diezelfde spierpijn...
Goed op je techniek blijven letten dus! (en nu ff rustig aan doen, anders wordt het niet snel minder, alleen maar emer)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:43

Even een vraag:
Ik doe het beginners schema. Vorige week voor het eerst en dan alleen begonnen in de tweede week. Nu heb ik vorige week maar tijd gehad om 2 keer te gaan. Vandaag ga ik weer, maar kan ik dan het beste les 1 van de derde week nemen of les 3 van vorige week?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 11:10

Elessar schreef:
Emilia schreef:
Wat doen jullie eraan als je in het begin last van je scheenbenen hebt. Ik heb het eigenlijk echt alleen in het begin en dan neemt het af. Het is net alsof er heel veel spanning op komt te staan.

Je scheenbeen (voorkant) of je kuitbeen (achterkant)? Als het de voorkant is, moet je wel erg uitkijken. Het kan dan goed zijn dat je pezen e.d. te snel groeien en overbelast raken. Wanneer dit gebeurt kun je het hardlopen voorlopig wel vergeten..

Het is de voorkant. Maar als ik dan een tijdje bezig ben, gaat het wel. Beter warming up?

@TurdusMerula: Zo'n forum zal best leuk zijn! Alleen weet ik niet of ik er gebruik van zal maken. Heb het al druk genoeg met bokt :+

rommie schreef:
Dat kun je! Ik heb namelijk vandaag 'per ongeluk' 11 minuten gelopen terwijl ik tot nu toe niet langer dan 2 minuten liep. Het plan was 3 minuten en daar zag ik best tegenop, maar het moest er eens van komen. Na 3 minuten voelde ik me eigenlijk nog prima dus ik was benieuwd of 4 ook zou lukken. Toen ik 7 minuten had gelopen leek 10 me ook mogelijk en nouja, toen wilde ik daar ook overheen natuurlijk :+ Ik ben gestopt omdat ik bang was dat het te hard zou gaan voor mijn lichaam (en ik voel m'n kuiten nu ook echt wel :+) maar qua conditie had ik denk ik het kwartier vol kunnen maken... Bizar! Als je me dit een maand geleden verteld had had ik je echt voor gek verklaard.

Wow goed bezig! en dat terwijl je vorige week nog schreef dat het helemaal niet ging. Morgen moet ik dus de 5 min lopen!

@Kippesoep: Huisartsen zijn er om bij terecht te kunnen. Dus wat geeft het als je alweer een afspraak moet maken.

Tamadine schreef:
Even een vraag:
Ik doe het beginners schema. Vorige week voor het eerst en dan alleen begonnen in de tweede week. Nu heb ik vorige week maar tijd gehad om 2 keer te gaan. Vandaag ga ik weer, maar kan ik dan het beste les 1 van de derde week nemen of les 3 van vorige week?

Misschien gewoon even de les herhalen die je de vorige keer gedaan hebt.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:20

heb toch wel wat spierpijn in mijn benen.
last van je schenen voor dat herken ik wel, heb ik ook, maar uiteindelijk gaat het beter, en ikga niet meteen schoeisel kopen voor 100 euro, daarom de nog wat goedkopere sportschoen, als het echt goed gaat, en ik ga door, dan trakteer ik mezelf op echte hardloopschoenen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:42

Ik heb mij gister opgegeven voor de body run.. :)

Begin woensdag ermee met 3x 5 minuten hardlopen,, ben benieuwd!!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:06

Ikke wil vandaag graag weer. Maar weet niet of het verstandig is.
Ik heb de zin echt te pakken. :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:11

ik wilde vandaag ook weer, maar gezien de spierpijn in mijn benen (niet extreem hoor) sla ik toch maar een dag over, anders had ik 2 lessen achte elkaar gedaan, en ja, ik heb geen geduld!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:11

jannie86 schreef:
ik wilde vandaag ook weer, maar gezien de spierpijn in mijn benen (niet extreem hoor) sla ik toch maar een dag over, anders had ik 2 lessen achte elkaar gedaan, en ja, ik heb geen geduld!

Hihi ik ook niet. :D ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:14

maar nu maar even gaan voor de verstandige keus!
wordt dus morgen in het donker lopen

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:19

Ja luisteren naar je lichaam is wel erg belangrijk.

Ik ga nog even verder twijfelen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:50

ga vanavond weer!...lekker in het donker, ziet niemand me!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:52

Ik wil nu ook wel een stukje, alleen het regent echt ontzettend hard en moet straks stage lopen tot 10 uur. * Twijfel.
Wie geeft me een schop? :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:10

Schop

Afbeelding

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:23

schop!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:31

Nee joh dat is zielig in de regen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:42

HorseRunner schreef:
Nee joh dat is zielig in de regen.

ow -O-

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:43

Echt waar hoor. Gelukkig bestaan er ook nog regenpakken. Maar of dat lekker loopt... ;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:47

Ik mag van mijn ma niet lopen in de regen :D

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:48

x_Jeanine_x schreef:
Ik mag van mijn ma niet lopen in de regen :D

Hihi ze vind het ook vast zielug. :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:08

jannie86 schreef:
Schop

Afbeelding

Jasmijn76 schreef:
schop!

Thank you thank you. Ik ben gegaan, iets meer dan een half uurtje. Eerste 3 minuten voelden beetje raar, ging moeilijk. Even doorgezet en toen begon het motortje te draaien. In één stuk door 23 minuten gelopen. :)