Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 19:59

Ik ben pas 1,5 maand met hapjes bezig en sinds 1,5 week al een stuk grover en ondanks dat ik geen Rapley doe werkt dat hier ook enorm goed :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:01

Hoe doen jullie (degene die rapley doen) het tijdens het kdv? geven ze het daar ook in grote stukken?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:42

Milan zit maar 2 ochtenden op het kdv en daar kan hij dadelijk gewoon een boterham of pap eten. Thuis krijgt hij dan wel groente en fruit. De 2 hele dagen dat ik werk passen de oma's op dus die kan ik instructies geven wat hij moet eten en hoe ze het klaar moeten maken :).

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:37

hier gaan ze daar helemaal niet heen dus daar kan ik je geen antwoord op geven.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:43

Mooie foto Ninita!

Ik heb toen wel wat gelezen over de rapley en eens een docu erover op tv gezien, en ik heb Romy toendertijd eens een banaan gegeven. Maar ik vind het dus niet echt geweldig. Ik zie het gewoon niet zitten. Romy is nu 3 en eet als een dijkwerker. Ik heb zoiets van als ze ouder zijn dan maakt het niet uit hoe ze hun eerste groente hebben gekregen (gepureerd of via rapley), daar weten ze later niets meer van en als je goed werkt met variatie en vers eten en steeds grover pureerd vind ik er op de lange termijn geen verschil in zitten. Ik zie het meer als een 'rage'. Maar dat wil niet zeggen dat ik er negatief tegenover sta! Ik vind de methode erg goed, en leuk als het inderdaad leuk uitpakt bij jullie kleintjes, maar persoonlijk heb ik er niets mee.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:15

ik kan me ook heel goed voorstellen dat anderen het helemaal niks vinden, en dat het een soort van rage is denk ik ook wel.

en zo was het bij merla best eng af en toe en ben ik het af gaan wisselen met potjes en zelf pureren, toen ze het eenmaal doorhad ging het erg goed.
en daelyn at vanaf dag 1 al alsof ze nooit anders gedaan had, in de mond, kauwen en doorslikken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:13

Duke schreef:
. Romy is nu 3 en eet als een dijkwerker. Ik heb zoiets van als ze ouder zijn dan maakt het niet uit hoe ze hun eerste groente hebben gekregen (gepureerd of via rapley), daar weten ze later niets meer van en als je goed werkt met variatie en vers eten en steeds grover pureerd vind ik er op de lange termijn geen verschil in zitten.

Vooralsnog heb ik een jochie die in de supermarkt staat te smeken of we alsjeblieft broccoli/bloemkool/boerenkool/andijvie/erwtjes/spinazie eten := De koekjesafdeling maakt hem niet zo veel uit, als we maar lekkere groente en fruit halen :Y) Of het ook zo zou zijn met gepureerd eten of olvaritprut weet ik uiteraard niet, maar ik vind het wel heel bijzonder.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:05

odetteke schreef:
Of het ook zo zou zijn met gepureerd eten of olvaritprut weet ik uiteraard niet, maar ik vind het wel heel bijzonder.

Bij dat laatste kan ik me dat niet echt voorstellen :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:33

odetteke schreef:
Duke schreef:
. Romy is nu 3 en eet als een dijkwerker. Ik heb zoiets van als ze ouder zijn dan maakt het niet uit hoe ze hun eerste groente hebben gekregen (gepureerd of via rapley), daar weten ze later niets meer van en als je goed werkt met variatie en vers eten en steeds grover pureerd vind ik er op de lange termijn geen verschil in zitten.

Vooralsnog heb ik een jochie die in de supermarkt staat te smeken of we alsjeblieft broccoli/bloemkool/boerenkool/andijvie/erwtjes/spinazie eten := De koekjesafdeling maakt hem niet zo veel uit, als we maar lekkere groente en fruit halen :Y) Of het ook zo zou zijn met gepureerd eten of olvaritprut weet ik uiteraard niet, maar ik vind het wel heel bijzonder.

Hier dus ook en ik ben dus begonnen met pureren. ;) Romy is dol op 'fruitjuh!'. Aardbeien, sappige peer, banaan, manderijn (= is helemaal een tractatie), kiwi, etc. Maar ook een Hollandse pot (vooral broccoli, sperziebonen, worteltjes, spinazie, zijn favoriet). Behalve chocola en Maoam (of zoiets), heeft Romy ook niet zo veel met snoep en koek. Koek al helemaal niet. Rozijntjes vindt ze nog het lekkerst. En ik heb niet veel Olvarit gegeven (alleen als we op pad waren of op vakantie, dus hooguit 6 potjes per jaar ofzo). Maar dus wel begonnen met pureren en steeds grover pureren. Imo hoef je daarvoor dus niet met Rapley te zijn begonnen om dit te bereiken.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:37

nu we het toch overmandarijn hebben :) kunnen jullie kleintjes daar goed tegen?

merla kreeg toendertijd enorme luieruitslagzodra ze mandarijn had gegeten dus ik durf het daelyn niet zo goed te geven :o

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:26

Ik geef Laelia eigenlijk bijna nooit manderijn, maar als ik het geef, heeft ze daar geen last van.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 17:07

Ik wilde het dit weekend proberen maar er lag een zak van 1,99 waarvan de helft beurs was of gigantisch kon inknijpen!
Vind ik teveel geld voor zo'n kwaliteit :=

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:28

Zijn jullie nog met de kids in de sneeuw geweest?

Van mijn ouders kregen we als vervroegd kerstkado een slee. Laelia vond het geweldig! :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:33

wie van jullie weet welke flessen er allemaal op de kolven van medela passen? voordat ik een set ga aanschaffen die niet past...

leuk angela! foto's!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:58

Bijna allemaal volgens mij. In ieder geval die van Avent, Dr. brown, Hema.
Maar ik heb een setje van Medela zelf gekocht en dan giet ik het over.

Onze sneeuwpic's! Milan zijn eerste sneeuw :+:

Afbeelding

Afbeelding

En wij samen bij de kerstboom (let niet op mijn duffe, make-up loze kop :o )
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:23

benangelique schreef:
wie van jullie weet welke flessen er allemaal op de kolven van medela passen? voordat ik een set ga aanschaffen die niet past...

leuk angela! foto's!

Ik had 1 setje met grotere flesjes gekregen en de rest heb ik allemaal vanuit het ziekenhuis gehad, ongeveer 25 stuks :P
En dat was allemaal van Medela, wat er meer op kan weet ik niet :n

Die wangetjes van Milan :D

Chiara is ook in de sneeuw geweest :))
En sommige opmerkingen mbt BV begin ik écht beu te worden :Z

Ik: ja,... ze is een beetje vervelend, billetjes kapot, witte stukjes in het tandvlees zichtbaar, dus de tandjes komen eraan!
X: Oh oh... eind borstvoeding! Gaat ze lekker bijten!
Ik: Nou dat denk ik niet hoor :? Voel nu van het drinken ook bar weinig en soms drukt ze nu ook weleens der kaken op elkaar! Hup vinger ertussen en opnieuw aanleggen!
Y: Oh,... vind je dus lekker... bijten! :D
Ik: :?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:22

belachelijk zeg cyn! wat heb je gezegd? sukkels

milan wordt groot zeg!

ik wil voor de S-fles van difrax gaan. Als die niet passen schenk ik wel over idd.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:25

Angela schreef:
Hoe doen jullie (degene die rapley doen) het tijdens het kdv? geven ze het daar ook in grote stukken?

Bij het mijne wel, alleen fruit dan, ik heb toen voor het eten wel gewoon potjes meegegeven, dat wou ik ze niet aandoen. En mezelf niet trouwens, haha, moest ik alles van te voren koken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 11:50

Ik kan kijken of de S-fles op de Medela past voor je.
Ik heb namelijk beide :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:23

dat is fijn cyn. dank je wel.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:26

Past :j

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:09

Britt heeft ook haar eerste tandjes al (2 onder en 1,5 boven). Als ze een beetje is afgeleid met voeden, houd ik wel m'n hart vast. Ze wil dan nog wel eens 'gedachteloos' ineens flink bijten, omdat ze iets anders ziet. Dan snel pink er tussen, maar het is wel effe pijnlijk. Wil daarom ook absolute rust met voeden. :o

Ik dacht de avondvoedingen misschien af te kunnen bouwen en dan een tuitbeker met FV te geven. Overdag gaat dat namelijk ook al aardig. En ik geef nog de nacht- en ochtendvoeding. Dus ik geef nog 3 (soms 4 keer: overdag nog een slokje) BV. Vond zelf dat er wel ééntje vervangen kon worden.
Nou... mevrouw denkt daar duidelijk anders over. >;) Ik had donderdag kerstdiner van het werk, dus al op tijd weggegaan. Heb dus (voor het eerst sinds de geboorte denk ik), niet de vroege avondvoeding gegeven (dus na het eten en eventueel het bad rond 18:30h voeden en dan naar bed). Dus ik kom om 22:30h weer thuis... zit hubbie met Britt op de bank.
"Hier!" En geeft haar aan mij. "Ze vertikt het om te drinken en te slapen. Ze heeft amper gedronken en blijft maar piepen."
Hij loopt weg en trekt z'n jas aan.
"Wat ga je doen?"
"Naar de kroeg." (hij gaat op donderdag altijd naar de kroeg, maar had verwacht dat hij vanavond niet zou gaan omdat ik later thuis was)
Britt ondertussen zit hevig met haar handjes aan m'n shirt te trekken en met haar mondje maakt ze hap-bewegingen: die wil maar één ding...
Ik heb het tot 23:30h kunnen rekken (had namelijk wel een paar wijntjes op... dacht dat ik qua BV vanavond namelijk vrij had. :o ), maar er was geen houden aan... pas nadat ze gedronken had, wilde ze lekker gaan slapen. :Z ... en ik ook. :O :Z

Vrijdagavond zelfde verhaal. Ik had een verjaardag en hubbie wilde na donderdagavond toch even doorzetten, maar toen ik thuiskwam, had zich hetzelfde afgespeeld. Deze keer maar geen alcohol gedronken voor de zekerheid. ;)

Britt heeft dus zelf aangegeven dat ze nog lang niet toe is aan stoppen met BV. Ach, dan gaan we nog maar even door.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 13:26

Om die reden durf ik pat dus ook niet met de kleine alleen achter te laten omdat ik merk dat ze soms buien heeft en dan écht alleen maar bij mij wil zijn :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:28

fijn cyn!

hoe oud is britt? als jij er vanaf wilt en britt toch niet is het toch een kwestie van doorzetten voor jou (jullie) vrees ik...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 13:32

Mwah... ben ik het niet helemaal mee eens...

Ik wilde een tijd terug ook over op 4 voedingen, Chiara gaf duidelijk aan hier nog niet aan toe te zijn en zodoende kreeg ze er weer 5.
Ik had zelf de rust duidelijk meer nodig en had liever die laatste voeding niet meer gehad zodat ik meer energie heb overdag.
Helaas dacht Chiara daar anders over en heb ik nog steeds een latere voeding al zit ik sinds een aantal dagen wel weer op 4.

Soms kun je dingen zelf willen, helaas heb je nu ook een kindje die de dienst uitmaakt ;)