Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:28

Pollewoppy sterkte en kan me voorstellen dat je keihard aan therapie toe bent!
En inderdaad erg vervelend dat je niet even naar de boerderij kan. Kan niet iemand je brengen mischien?

_evelien_

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:33

heel moeilijk om concreet uit te leggen wat ik er aan doe.
Ik heb veel aan de therapieen gehad, en zeker ook aan haptonomie. Erg veel aan gehad.
Eerder kropte ik altijd alles erg op, dat heb ik aardig afgeleerd. Als me iets dwars zit zeg ik dat die gene, meestal...
Meestal omdat dit toch een valkuil blijft, maar ik gooi er nu toch uit wat me dwars zit.
Ik heb de districtsleidster nog niet gesproken, dus krop nu eigenlijk weer te veel op..
Maar heb me voor genomen dat als ik haar volgende zie wel haar hier op aan te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:34

Je let dus eigenlijk gewoon goed op je eigen valkuilen? Ik vrees dat mijn valkuilen ook altijd een valkuil blijven. Heb jij nog therapie?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:37

Ja idd ik voel eerder aan wanneer ik in mijn valkuilen terug val. Leren voelen en luisteren naar je eigen lichaam dat is iets wat ik goed heb geleerd bij haptonomie.
Momenteel heb ik geen therapie

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:16

Citaat:
Ehm, Bimmetje... Ik moet eerlijk bekennen dat je nu overkomt of je PW's zorgen en problemen wegwuift alsof ze niks zijn. Dat komt best kleinerend over. Net alsof ze zich niet zo moet aanstellen, en PW kennende zal ze dat ook vast zo opvatten. Als ik het mis heb PW, moet je me gewoon verbeteren!

Zo bedoelde ik het dus niet en het was juist als steuntje bedoeld, maar goed, laat maar!
Heb hier geen zin in zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:34

Bimmetje, Jammer dat je meteen zo fel reageerd.. Het was niet bedoeld om jou te kwetsen, maar ik denk dat het iemand met een depressie die verschillende problemen heeft (en ik heb zo ongeveer dezelfde problemen en klachten als PW) het gewoon verkeerd over kan komen. Onze problemen zijn te vaak weggewuift alsof het niks was, daarom is dat een gevoelige plek.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:42

nee ik vind het jammer dat jullie meteen denken, dat het anders overkomt, terwijl het van iemand komt die zelf een burnout heeft en dus weet hoe het voelt en weet hoe fijn het als iemand je een steuntje in de rug geeft.

En dat vind ik het idd jammer dat jullie dit zo opnemen.
Ook is het al zo vaak door mensen uit de buitenwereld anders bedoeld, daar weet ik alles van helaas.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 09:32

Juist omdat jij zelf bepaalde klachten hebt had ik een andere reactie van je verwacht. Het kwam op mij gewoon niet over als steuntje in de rug, maar als een steek onder water...

Bovendien speelt bij mij de depressie een zwaardere rol momenteel en dat is weer een heel ander verhaal. Angela Bedankt voor je woorden, je verwoordt het helemaal goed.

Evelien: Helaas kan niemand mij brengen, het is ook drie kwartier in de auto, dus ligt een beetje lastig. Hopelijk is de auto snel klaar!

Haptonomie heb ik trouwens ook wel veel aan, vooral ook omdat ik mijn gevoelens altijd heb weggestopt en nu pas leer daarmee om te gaan. Wel goed dat je geleerd hebt om meestal om te gaan met je valkuilen. Dat opkroppen ken ik, ik ben nu ook aan het leren om dat niet meer te doen, maar ik geloof inderdaad altijd wel dat het een zwakke plek blijft.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 09:33

Oja en Angela: Ik heb al wel heel veel zin in Blof, maar zie er ook een klein beetje tegenop. Maar het eerste overheerst!!
We gaan lekker een avondje volop genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:11

PW: Gelukkig heb je veel zin in Blof, is toch weer iets om een beetje naar uit te kijken. Ik zie er ook wel tegenop, maar dat doe ik standaard tegen 'nieuwe' dingen. Vraag me af of dat ooit nog weggaat. Had ik al verteld dat ik een hotel in Amsterdam had gevonden? Maar goed dat is dus zo, en we slapen in een boot!

Kom je de dag een beetje door? Het is ook nog ontzettend prutweer, dus dat schiet ook al niet op.. Ik ben net even bij Garuna geweest, maar het was zo hard aan het regenen dat ik haar maar even in de bak heb gelaten en heb gepoetst. Ik wilde eigenlijk nog gaan rennen, maar dan moet het wel droog zijn.

Vanavond hebben we een carnavalsfeestje, erg leuk daar niet van, maar ik zie er tegen op. Iedereen gaat als cowboy verkleed, en ik heb dat pak niet dus moet het van iemand lenen. Pascal zou dat regelen en ik heb hem iedere dag, de hele week lang, gevraagd of hij dat wilde doen. Gisteren had hij het nog niet gedaan, en toen ben ik kwaad geworden. Ik heb gezegd dat als ik geen pak had, dat ik dan niet mee ga. Hij schrok er wel van.
Ik werd trouwens eens niet ongecontroleerd kwaad, en plofte even, en toen kon ik het ook weer van me af zetten. Trouwens, de tranen komen wel meteen als ik kwaad word, dat had ik eerder ook nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:27

Nou... Dat was me het rondje wel! VRESELIJK!!!!!

Ik begon in een stralend zonnetje, en rende richting de maas. Er stond wel een fikse wind, dus de dijken over was flink aanpoten. Net toen ik op een open vlakte liep begon het me toch te onweren! Brrr, doodeng. Eenmaal bij het volgende dorpje aangekomen ben ik snel een straat ingerend met huizen, dat leek me toch veiliger. Inmiddels was het onweren opgehouden, maar waaide het echt ontzettend hard. Toen bleek dat het niet zo slim was om zomaar een straatje in te rennen en ik wist niet meer waar ik was! De lucht werd donkerder en donkerder, en ik begon lichtelijk in paniek te raken. Toen zag ik in de verte de bus rijden en toen ben ik daar maar heen gerend. Zo ben ik dus bij de rijksweg uitgekomen en wist ik de weg weer. Dus op naar huis, en dat ging wel lekker. Maar toen barste het noodweer los, en ik was nog zo'n dikke km van huis verwijderd. Ik heb kei en keihard gerend en ben helemaal gesloopt nu. Ik was tot mijn onderbroek zeiknat! Ik heb 8 km gelopen in een uur.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:21

PW, hoop dat de auto snel weer gemaakt zal zijn zodat je weer wat mobieler bent, kan me goed voorstellen dat je het jammer vind dat je nu niet naar stal toe kan gaan, kan je altijd zo goed doen. :(:) Bijna Blöf voor jou weet nog dat jullie de kaartjes hadden besteld? Veel plezier alvast, probeer er van te genieten, luister naar de muziek. Hoe is je dag nog verlopen, heb je een beetje afleiding gehad? Nog een knuffel voor jou meis en je weet me te vinden als je eens je verhaal kwijt wilt :(:) Nog plannen morgen?

Angela, vind ook dat je goed bezig bent, afvallen gaat ook voorspoedig zie ik. *\o/* Ga zo door meissie, jij komt er wel. Jij ook veel plezier bij Blöf en probeer er van te genieten. Jullie gaan overnachten op een boot? En nu ben je aan het 'feesten'? Is het nog goed gekomen met je cowboypak? Goed dat je je woede onder controle wist te houden! Toch nog maar gaan lopen? Als ik het al lees dan krijg ik er al een naar gevoel bij, kan me goed voorstellen dat je lichtelijk in paniek was, zou ik zeker ook zijn. Toch goed dat je op zo'n moment logisch nadenkt en richting de bus bent gegaan. Zo gaat het afvallen nog sneller denk ik maar zou volgende keer toch maar thuis blijven ;) Hoe is het vanavond gegaan? Morgen een rustig dagje?

Hier gaat het wel, voel me iets gespannen en soms wat pijn op de borst, helaas. Zal wel door de druktes komen, probeer er zo goed mogelijk mee om te gaan en rustig aan te doen maar je houd het niet altijd tegen (moet ik ook niet willen maar vervelend is het wel.) Slapen gaat opzich wel redelijk en anders neem ik iets in, vanmorgen zijn we heerlijk lang op bed gebleven, dat was wel eens prettig. Vanmiddag naar stal geweest, alleen ze was helemaal nat geregend dus poetsen ging niet echt. Verder rustig aan gedaan, voor zover mogelijk. Morgen naar de oma's en ze komen weer aan de badkamer werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:39

Wat een rust hier zeg!

Fijn dat het wel lekker met je gaat CIV, geniet er maar lekker van! Volgende keer blijf ik ook zeker thuis als het zulk weer is, maar leek erop dat het ging opklaren.

Het is nog goed gekomen met mijn pak, maar we zijn niet meer gegaan. Die regenbui was toch een aanslag op mijn lichaam en voelde me heel beroerd en rillerig. Ik heb een paar keer flink moeten overgeven en naar de wc gemoeten, en nu gaat het wel weer opzich. Blijf vandaag nog lekker binnen, anders ben ik morgen ziek en daar heb ik geen zin in.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:34

Angela :(:) hoe voel je je nu? Goed dat je luister naar je lichaam, zou het door het lopen komen dat je je zo beroert voelt of toch ook een stukje spanning etc? Ik kan namelijk mezelf zo gek maken dat ik ervan moet spugen, gebeurt gelukkig niet vaak maar krijg het voor elkaar. Hoop dat je je nu alweer iets beter zult voelen, lekker vroeg onder de wol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:24

Ik heb geen idee eigenlijk. Het was niet zo dat ik me druk maakte om 's avonds, maar het kan wel zijn dat het de spanning was die eruit kwam van de sollicitatie en tijdens het lopen. Ik voel me nog wel een beetje slap, maar wel ok verder.

Ik ben een reisje aan het boeken voor in februari, als Pascal en ik 2 jaar samen zijn. Naar Riga.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:28

Wat leuk Angela, een reisje. Zie je dat al zitten dan? Je bent echt goed bezig!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:32

Wat leuk Angela, Riga daar zaten er ook van BZV, weet niet of je dat kijkt? Hoelang zijn jullie van plan weg te gaan?

PW, hoe was jou dag? Hoe voel je je?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:34

Ik heb niet zo'n beste dag gehad. Mijn stemming is zo slecht. Maar heb geprobeerd het beste er van te maken. Ben nu vooral moe.

Ik ben 's morgens ook nog zo moe. Ik rust niet echt uit in mijn slaap, daar baal ik van. Ben 's nachts erg onrustig en vaak wakker. Echt piekeren doe ik niet, maar ben wel op een of andere manier heel druk in mijn hoofd. Heel irritant in ieder geval.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:38

Droef staat te zeuren. Ik ga maar even een rondje met hem.
Hij voelt zich gelukkig weer een stuk beter :) Daar ben ik wel blij om, mijn kanjertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:09

CIV: Ik kijk het wel, maar ik heb de citytrips dus gemist.. We gaan een weekendje, dus niet zo lang. Van vrijdag tot zondag.

PW: Wat fijn dat het weer goed met Droef gaat, slaat de antibiotica aan? Ik zie het wel zitten, het zijn maar 3 daagjes eigenlijk, dus dat is te overzien voor mij. 3 weken op vakantie naar een ver land lijkt me helemaal niks. Zeker niet omdat ik dan de beestjes naar een pension moet doen en dat wil ik liever niet.

Wel ontzettend balen, dat je stemming zo slecht is.. Gelukkig mag je volgende week weer de groep in, misschien dat dat iets verlichting geeft? Slaan je nieuwe medicijnen aan, of lijkt het nog van niet? Wel ontzettend vervelend dat je zo druk droomt. Ik heb het ook een tijd gehad, en dan word je inderdaad niet echt uitgerust wakker. Maar het betekend wel dat je vanalles aan het verwerken bent, dus ergens is het nog wel goed voor.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:40

PW, wat beter geslapen vannacht? :(:) Hoop van wel voor je, slaap zelf momenteel ook onrustig en zo wordt ik dan ook weer wakker, allemaal vreemde dromen. Nog plannen voor vandaag? Wat fijn dat het weer beter gaat met Droef, wat heeft hij het toch goed met jullie en andersom ;)

Angela, nog iets kunnen boeken? Leuk hoor samen weg, wij gaan voorlopig nog niet weg maar dat vind ik ergens niet erg. Niet meer ziek geworden toch?

Hier gaat het wel, slaap wat onrustig, veel rare en korte dromen waarna ik weer wakker lig. Merk nu ook dat er nog wat spanning in mn lijf zit. Vandaag heb ik een dagje alleen, mn vriend is met vrienden opstap, ik zou naar een vriendin gaan vanmorgen maar die was het vergeten. Wil vandaag in ieder geval een berg strijkwas wegwerken en vanmiddag misschien nog even naar stal gaan. Mn moeder komt nog even langs, dat is wel gezellig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:07

Ik heb vannacht weer heel onrustig geslapen. Echt irritant, volgende week maar eens bespreken met de arts. Dan bespreken we ook mijn nieuwe medicijnen. Ik ben er wel rustiger en wat suffer door. Of mijn stemming verbeterd door de medicijnen vind ik nu nog moeilijk om te beoordelen, omdat ik nog helemaal uit mijn ritme ben door de groep. Deze week dus kijken hoe het gaat als ik mijn normale ritme weer een beetje terug krijg. Het slapen had ik in ieder geval wat meer van verwacht, dat valt een beetje tegen.

Ik heb vanochtend de WIA keuring gehad. Ik was wel wat gespannen, maar het viel me mee. Het was op zich een goed gesprek, maar het kost me heel veel moeite om eerlijk te zijn over mijn daginvulling e.d. omdat ik het liever anders zie en er niet trots op ben dat ik bijna niks doe... Eigenlijk schaam ik me gewoon dood om dan een beeld te moeten schetsen van mijn dag. Het voelt zo zwak. Verder zei die man dat het duidelijk was dat ik nog niet kon werken en dat mijn situatie over een maand of 6 nog een keer bekeken zal worden. Dus dat is wel positief. Ik voel me alleen wat somber, omdat je weer even met je neus op de feiten wordt gedrukt van hoe het er voor staat. 2 jaar onderweg al...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:40

PW, fijn dat je deze week weer de groep in mag en zo je ritme weer wat terug krijgt, ritme is belangrijk, dat zag/zie ik zelf ook. Wou dat ik je kon helpen mbt het slapen, mocht je nog eens ergens een goede tip krijgen dan hou ik me ook aanbevolen ;) Snap dat het moeilijk is om te zeggen wat je doet op een dag :(:), dat is gewoon even niet veel en mensen die het niet hebben begrijpen het helaas niet waardoor we ons gaan schamen. Wel goed dat je toch eerlijk bent geweest en dat deze man naar je luisterde en je niet over 2 wkn ofzo alweer wilt zien, denk dat dit toch wel wat rust geeft? Een knuffel voor jou meisje :(:) kan me goed voorstellen dat je je even minder voelt en dat mag ook maar denk ook terug aan de momenten dat het beter ging, je komt er wel en verder niet teveel terug kijken maar vooruit!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:10

Goedemiddag :)

Op uitnodiging van Angela kom ik mij hier ook melden.

[LZP] Ik weet het echt niet meer. (borderline/rot baan)

Dat was mijn voorstel rondje ;)

Ik zal zo even een beetje bijlezen in het topic om te kijken wie waar mee zit en welke therapie volgt.. Ik heb al gehoord dat jullie wel veel steun aan elkaar bieden.. Nou hoop ik ook mijn steentje te kunnen bijdragen en in mijn donkere dagen het hier ook vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:17

Welkom! 'Leuk' dat je hier ook bent! Het zou natuurlijk beter zijn als je ons niet nodig hebt, maar goed..

Ik ga zo even bijlezen, eerst maar eens koken.