Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wattenstaafj

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:51

Oh, tegelijk geplaatst. skip dat even googelen maar dan;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:53

Princesst schreef:
Goed, even on topic. Jullie kennen allemaal hopelijk de zaak van Marika H (uit enschede, babylijkjes, dat soort gein, zoek het maar op). De anti abortus dames; vinden jullie het nu echt beter dat ze geen abortus heeft gepleegd? Lijkt me namelijk een betere optie dan een kind na de geboorte vermoorden. Als hij dus nog een stuk volgroeider is. Maargoed, geef uw mening:)

Bedoel je deze?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4655 ... rst__.html

Ze heeft daarvoor wel abortussen gedaan, alleen bij de laatste paar zwangerschappen heeft ze de kindjes zelf een handje geholpen...

Dit heeft imo dus niks te maken met een abortus plegen of niet, dit verhaal gaat namelijk over een geestelijk gestoorde jonge vrouw die dringend hulp nodig heeft... en die eigenlijk gewoon een knoop in de eileiders moet krijgen :=
Laatst bijgewerkt door Djoena op 10-09-09 09:56, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:54

Princesst schreef:
Yeyo, misschien toch nog even googelen ja;)
Mevrouw had al eerder abortus laten plegen, hield dr zwangerschappen verborgen voor alles en iedereen. Denk niet dat ze er veel lol voor had.
Marike H heeft niet de verantwoordelijkheid genomen om de kinderen weg te laten halen. Ze is dan een extreem voorbeeld, maar veel meer mensen in Nederland verwaarlozen hun kinderen of kunnen simpelweg weinig aandacht geven aan hun kinderen. Als je dat je kinderen niet aan wil doen, is het dan raar om het weg te laten halen?

Voorkomen is beter!

Nu komt er een nummer op tv waarop mijn vriendin haar kindje is begraven, echt bizar, terwijl ik dit schrijf.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:57

MamboBeach schreef:
Princesst schreef:
Mevrouw had al eerder abortus laten plegen, hield dr zwangerschappen verborgen voor alles en iedereen. Denk niet dat ze er veel lol voor had.
Marike H heeft niet de verantwoordelijkheid genomen om de kinderen weg te laten halen. Ze is dan een extreem voorbeeld, maar veel meer mensen in Nederland verwaarlozen hun kinderen of kunnen simpelweg weinig aandacht geven aan hun kinderen. Als je dat je kinderen niet aan wil doen, is het dan raar om het weg te laten halen?

Voorkomen is beter!

Nu komt er een nummer op tv waarop mijn vriendin haar kindje is begraven, echt bizar, terwijl ik dit schrijf.

:(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:00

Oh man, dikke tranen hangen aan mijn kin! Je hoort het nummer ook niet zo vaak... Tenminste, ik niet.

Maargoed, die vrouw moet geholpen worden, dat is duidelijk! :j

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:02

:(:)

Ik moet er niet aan denken....

Ik kan bepaalde nummers nu ook niet meer horen sinds ik mijn zoontje heb, kan het gewoon niet droog houden.

Dinand met Dreamer en Andre Hazes of Trijntje Oosterhuis met Kleine Jongen.
Als ik er aan denk schiet ik al vol :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:03

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:09

oh die is ook echt zooooo mooi, kippenvel staat op mn armen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:26

Wat ik begrepen heb van vrienden, is het best lastig om met 2 kleine kindjes de tijd te vinden intiem met elkaar te zijn. Als de een slaapt, is de ander wakker en andersom. ’s Avonds heb je ook je sport, je vrienden etc en de tijd voor je huishouden, administratie etc. Ik kan me héél goed voorstellen dat mensen met kinderen niet de tijd meer vinden / maken om het nog 4x in de week te doen. Ik ben echt blij voor jullie hoor maar ik denk dat jullie eerder uitzondering dan regel zijn…

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:27

Sees schreef:
Wat ik begrepen heb van vrienden, is het best lastig om met 2 kleine kindjes de tijd te vinden intiem met elkaar te zijn. Als de een slaapt, is de ander wakker en andersom. ’s Avonds heb je ook je sport, je vrienden etc en de tijd voor je huishouden, administratie etc. Ik kan me héél goed voorstellen dat mensen met kinderen niet de tijd meer vinden / maken om het nog 4x in de week te doen. Ik ben echt blij voor jullie hoor maar ik denk dat jullie eerder uitzondering dan regel zijn…

Minstens 4x per week... _O-

Edit: Ik geef wel toe dat je soms inderdaad een beetje crea-bea moet zijn, maar je leert snel de trucjes :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:37

Nogmaals, vind het erg knap van jullie. Mijn vrienden die kinderen hebben en (ALLEBEI) werken hebben er nogal moeite mee. Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie dat doen dan...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:40

Princesst schreef:

Huh, met mijn referentiekader zou ik zeggen: Marike H heeft niet de verantwoordelijkheid genomen om te zorgen dat ze niet zwanger werd.

Maar goed; ik zal wel gek zijn. :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:42

En als mijn 3 jonge stiefkinderen bij ons zijn, dan heeft dat geen gevolgen voor ons intieme leven hoor; ze slapen ook nog wel eens gelukkig haha! :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:49

Sees schreef:
Nogmaals, vind het erg knap van jullie. Mijn vrienden die kinderen hebben en (ALLEBEI) werken hebben er nogal moeite mee. Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie dat doen dan...

Gewoon er bovenop duiken als mijn zoontje slaapt ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:15

Sees schreef:

Ik wil het je wel leren... :+

Nou, om 20.00 uur liggen de kids op bed, dan sporten, tijd genoeg hoor! :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:17

Sex is topsport toch?!?!?! ;)

Serieus, het is gewoon een kwestie van goed plannen, meestal ben ik rond 21:00 thuis van stal, douchen en dan ben ik er klaar voor hoor, als mn pet er naar staat dan he ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:18

Lante schreef:
Princesst schreef:

Huh, met mijn referentiekader zou ik zeggen: Marike H heeft niet de verantwoordelijkheid genomen om te zorgen dat ze niet zwanger werd.

Maar goed; ik zal wel gek zijn. :+

Idd, ze had geen abortus moeten plegen, ze had gewoon beter op moeten letten. Zeg nou zelf; 4x 'per ongeluk' zwanger zijn, dat is gewoon een slordigheidskwestie.
Verder vind ik dit eigelijk niet vergelijkbaar, volgens mij ging de discussie hier over mensen die die wél goed bij hun hoofd zijn.
(anders zijn er nog wel tig gevallen te noemen waarbij het mss beter was om te aborteren)

Overigens; waar zit volgens jou/jullie het verschil in abortus en moord van een pasgeborene? Waarom kan het een wel en het ander niet?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:22

MamboBeach schreef:
Sees schreef:

Ik wil het je wel leren... :+

Nou, om 20.00 uur liggen de kids op bed, dan sporten, tijd genoeg hoor! :D

Is dat een uitnodiging??? _O-

Of als Oma op wil passen, of als de kids naar school zijn of bij een vriendje of vriendinnetje spelen, of gewoon midden op de dag je slaapkamerdeur op slot doen als de kids buiten spelen (niet als ze dan de trap op en af rennen etc :+ ) Tja, je kan het ook moeilijker maken als dat het is natuurlijk :D
Laatst bijgewerkt door Djoena op 10-09-09 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:22

Zou ik ook wel willen weten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:23

Robynn schreef:
Is dat een uitnodiging??? _O-

:D Hihi!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:38

anneliesdj schreef:
Overigens; waar zit volgens jou/jullie het verschil in abortus en moord van een pasgeborene? Waarom kan het een wel en het ander niet?

Voor mij ligt die grens bij de levensvatbaarheid van het kindje.
Op het moment dat een kindje levensvatbaar is en (al dan niet met hulp van artsen, die ze vanaf 28 weken verplicht zijn te geven) prima overlevingskansen heeft met goede kwaliteit van leven, dan vind ik abortus moord.
Voor die tijd vind ik het ook, vanuit mijn referentiekader, moeilijk, maar makkelijker te accepteren zeg maar.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:02

Yeyo schreef:

Serieus, het is gewoon een kwestie van goed plannen, meestal ben ik rond 21:00 thuis van stal, douchen en dan ben ik er klaar voor hoor, als mn pet er naar staat dan he ;)

haha goed gepland dus ik neem er meestal de hele nacht voor als ik er energie genoeg voor heb en ik de volgende dag vrij ben }>

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:06

tja, dat ga ik niet meer redden met een kleine smurf die mij om 8 uur weer sommeert om op te staan :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:06

nikita_benno schreef:
Yeyo schreef:

haha goed gepland dus ik neem er meestal de hele nacht voor als ik er energie genoeg voor heb en ik de volgende dag vrij ben }>

:O

Hahahahaha! _O-

Ik de hele week! :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:12

ik smeer t ook liever uit over meerdere dagen, als ik het zo bekijk ;)