Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:15

Willeke, ik vind je overdag wel erg weinig eten. Ik deel mijn punten (20 a 21) door 2 omdat ik s'avonds zoveel mogelijk met de pot mee wil kunnen eten. Maar dan kan ik dus nog steeds 5 boterhammen met beleg op een dag eten!!

Deau

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:37

:wave:

Vanmorgen optijd opgestaan voor de schoonmaakster, ben toen weer lekker in bed gekropen met een broodje met slankie en een kop groene thee. Vervolgens werd ik pas weer wakker om 12 uur O:)
Ben daarna mijn kamer gaan poetsen en zit nou pas aan de lunch. Eigelijk te lange tijd er tussen, maar doordat ik bezig ben geweest heb ik ook geen honger gehad. Dadelijk even lekker douchen, wasmachine's aanzetten en boodschappen doen. Dan komen mijn ouders iig terug van vakantie in een schoon huis :+

Vanmorgen zat ik nog steeds op de 62,3. Ik wil eigelijk morgenvroeg toch wel op de 62 zitten. Vandaag dus een rondje harder sporten.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:40

xManon_ schreef:
Enne lays baked mag. O:)

Ken je die nieuwe chips van de AH al? Is rijst chips.. Hebben ze in verschillende smaken.
Is echt heel lekker, soms moet ik toch wel een avondje iets lekker hebben en dan pak ik dat.
Mijn moeder neem dan appelchips, maar dat vind ik dan echt niet te eten :n

Hagar_Helga schreef:
Hoe doen jullie dat met uitgaan? Drinken jullie dan ook minder(bier)? Ik drink namenlijk nogal veel als ik uit ga en weet dat dat niet echt bevoordelijk is.

Dan drink ik water :D
Ik zorg ervoor dat ik dan de bob ben, dan kan ik ook echt niet drinken.
Ik heb alleen een uitzondering gemaakt toen het bij ons kermis was, toen heb ik 3 moesels met ijs gedronken..

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:53

Die rijstchips wil ik ook nog eens proberen. Ik neem nu rijstchips van zonnatura. Dat is een klein zakje en ik vind de paprika variant erg lekker.

Omdat de weegschaal niet lief is deze week heb ik net mijn punten opnieuw laten berekenen. Mag er nu nog maar 20 op een dag :Y)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:54

kebie schreef:
lillytjuh schreef:
maar goed een pakje lu crackertjes ben ik net zo blij mee gelukkig!

Die LU crackertjes olijf zijn echt heeel lekker, maar ook erg vet. Ik heb ze gelijk van mijn menu geschrapt toen ik dat ontdekte |(

Het valt dus wel reuze mee met die crackertjes. 100 gram is dus iets minder dan een half groot pak.
440 kcal per 100 gram. 15 gram vet, waarvan 4,5 verzadigd, 9 gram onverzadigd enkelvoudig en 1,5 onverzadigd meervoudig.

Van de website van het voedingscentrum:
Vetzuursamenstelling

Het vet in levensmiddelen bestaat altijd uit een combinatie van verzadigd en onverzadigd vet, maar de verhouding ertussen verschilt. Deze zgn. vetzuursamenstelling verschilt per product. Olie bijvoorbeeld bevat veel onverzadigd vet, maar ook wat verzadigd. Vette vis levert verschillende soorten onverzadigd vet naast verzadigd vet.
Om minder verzadigd vet binnen te krijgen, is het belangrijk minder levensmiddelen te consumeren waar vet in zit met een ongunstige vetzuursamenstelling. ‘Ongunstig’ wil zeggen dat het vet zowel verhoudingsgewijs als absoluut veel verzadigd vet bevat. Vaak kunnen deze producten worden vervangen door producten met een gunstige vetzuursamenstelling, die veel onverzadigd vet en weinig verzadigd vet bevatten.

Volgens de site van http://www.valtaf.nl geeft 1 zakje crackers 73 calorien. Wat dus een heel verantwoord tussendoortje is ipv chips etc!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:54

Jaa, die zijn echt lekker, en zijn teminste ook krokant :j

Hoeveel punten mocht je eerst dan?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:03

Ik mocht 21 punten, dus zo schokkend is het ook weer niet. Maar ik heb gemerkt dat elke bijstelling wel weer wat aanpassing vergt.

Vergis je niet Ilja000, er zit 15! gram vet in per 100 gram. Dat is veel hoor.
Volgens de website van LU zijn 3 crackertjes (dus 1 pakje) 31,25 gr. Met de WW berekening kom ik dan op 3 pt voor 3 crackertjes olijf&oregano (15 gr. chips kost 2 pt).
Dan kan ik veel beter een boterham met beleg eten, kost minder en geeft meer.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:16

Ik ken de WW berekening niet. Vergelijk de crackers maar eens met een zak chips! In chips zit gemiddeld 35 gram vet per 100 gram en dat is heel wat meer dan die 15 gram in het pak crackers!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:21

Ilja000 schreef:
Ik ken de WW berekening niet. Vergelijk de crackers maar eens met een zak chips! In chips zit gemiddeld 35 gram vet per 100 gram en dat is heel wat meer dan die 15 gram in het pak crackers!

Jaaaah, ze zijn wel beter dan chips, maar die eet je (als je tenminste aan het lijnen bent) echt niet elke dag. Die crackertjes waren bij mij een standaart 4 uurtje. Dus vandaar dat ik ze heb geschrapt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:23

hier mijn schema van vandaag:
o: 1 stuk peperkoek en 1 nectarine (1 punt)
t: 1 minibroodje tarwe met ei en 1 biologische bol tarwe met kaas(6 punten)
m: 2 crackers (2 punten)
t:200 gram witte kool met 2 stuks augurken(klein)(0punten)
t2: 1 dubbele boterham met 1/2 plak kaas ( 4.5 punten)
a: broodje met veel zaadjes en kip-hawai saus(zonder de kip:P)
( 1 punt en dat andere weet ik niet precies denk een punt of 3 á 4)

totaal= 17.5 of 18.5 punten dus nog 0.5 punten over.

het is een beetje een raar schema, maar we gaan soms ontbijten bij ikea, en dan moet ik toch nog wat eten ervoor. en ik moest nog naar mijn oma in het ziekenhuis voordat ik ging slapen, dus heb ik snel 2 crackers gegeten.
ik ga nu even snel nog die boterham eten en dan ga ik weer slapen, want ik ben nog steeds moeer dan voorheen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:27

Lol. Ik gebruik ze als ik een onbedwingbare zin in chips heb!

Heb net die WW calculator gevonden. 100 gram LU is 9.5 punt. 100 gram chips is 13,5 punt. Reken maar uit... Zoek je een gezonder alternatief? Zou ik toch eerder de cracker dan de chips pakken! En als ik echt enorme trek heb, dan eerder een boterham met 20+ kaas.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:21

kebie schreef:
Die rijstchips wil ik ook nog eens proberen. Ik neem nu rijstchips van zonnatura. Dat is een klein zakje en ik vind de paprika variant erg lekker.

Omdat de weegschaal niet lief is deze week heb ik net mijn punten opnieuw laten berekenen. Mag er nu nog maar 20 op een dag :Y)

Op zoveel zit ik nu ook een tijdje. Moet zeggen dat het best wel tegenvalt, 1 pt minder :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:26

Mijn schema van vandaag:

O: 2x ontbijtkoek en Optimeldrink 3,5 pt
T: appel en 2 rijstwafels met lightjam 1,5 pt
L: koffie met smaakje, 3 rijstwafels met lightjam 2,5 pt
T: 1 Mars mini :9, kopje choco uit automaat 2,5 pt
D: gegrilde zalmmoot en bloemkool 6 pt

Totaal: 16 pt van de 20.
Heb ik vanavond nog lekker een beetje ruimte voor Lays Baked :9

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:47

Koffie met een smaakje? Wat houdt dan in?
Je schema ziet er lekker uit vandaag!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:19

Oooh, wat reken jij voor een kopje automatenchoco???
Ik heb er al een paar keer twijfelend voor gestaan, maar durfde tot nu toe niet :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:39

Tja, dat is bij mij ook een enorme gok...
Het is een automaat van Douwe Egberts en de choco bestaat uit 3 straaltjes; choco, melk en water. En het is een beschaafd kopje (formaat Senseo zeg maar). Ik reken het maar als een glas magere chocolademelk van 200 ml.

Koffie met smaakje was ook uit die automaat, maar ik weet niet meer welke :=

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:48

Ohhh, ben ik eerst "wie is de chef" aan het kijken. Daarbij liep het water al uit mijn mond.
Zijn ze nou bij "rtl vandaag" warme gevulde appel aan het maken..
Ohh, en het ergste is dat de appel niet eens heel vet is, dus heb best wel de neiging om dat te gaan maken.. :9

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:50

Wat deden ze in die appel dan Steffie?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:53

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:55

owww, ik heb zo'n honger.... :Y) Maar ik wil nu niks eten...wachten maar op avondeten.

Ik schrok toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan. Ben ik 2 kg bij gekomen. Nu weeg ik al 88 kg |( . Ben sinds een paar maanden gestopt met de pil. Ik doe niks anders dan normaal. Eet/snoep niet meer dan normaal en nu kom ik ineens bij!
Ik hoopte juist dat er iets vanaf zou gaan.
Vanmorgen dus maar lekker op de fiets naar mijn werk gegaan (7 km). Heenweg berg af, terugweg bergop. Dat viel wel even tegen...

Dus nu zit ik ook te denken om maar weer eens wat meer te letten op mijn eetgedrag. Heb 14 jaar geleden een 1200 kalorien dieet gevolgd. Ik moest teruggaan naar 1000 kalorien, want ik viel anders geen steek af. Ben toen in 1 jaar tijd 8 kg afgevallen. Ging dus echt heel langzaam. Kijken of ik dat dieet nog ergens kan terugvinden op zolder.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:56

Oooh lekker!
Dat zal wel veel punten zijn ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:57

1000 kcal per dag, een jaar lang en dan maar 8 kilo afvallen?
*Voelt weer een tirade van benangelique aankomen _O- *

Ik denk dat je dan beter maar eens wat anders moet gaan proberen, Isabonny ;)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:57

xManon_ schreef:
Wat deden ze in die appel dan Steffie?

Ik kan nergens op de site het recept vinden _-:(

Het waren iig warme appels met rozijnen en iets van noten erin. De appels gingen in de over zodat ze wat zachter werden. Hij legde op het bord wat fruit neer, legde daar de warme appel op, deed er een bolletje ijs op en voegde wat pure chocolade toe! Het ijs kan je uiteraad ook weg laten..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:59

Oh gats, het water loopt mij ook in de mond bij het lezen van ijs en chocolade... :9
Maar als je google'd op 'gevulde appel' komt je diverse recepten tegen :j

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:59

MamaMiesje schreef:
*Voelt weer een tirade van benangelique aankomen _O- *

Haha, ik dacht het zelfde.. Maar gelijk heeft ze wel.
Je kan niet gezond leven op 1000 calorien per dag :n

@Isabonny, wat voor sport doe je? Hoe ziet je eetschema eruit?