Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:31

em_papillon schreef:
Is het ook ! :) Alleen heb ik al een hele tijd in therapie gezeten om wat anders.. dus heb nu een soort therapie fobie haha ( nee hoor :P) Heb er alleen geen zin in .. en op het moment kan ik het zo aardig uit de weg gaan :) Maar zodra het zo'n moment is.. tsjaa... verschrikkelijk!

Je moet toch eten...
Ik kan bv een rondje extra rijden om een ander parkeer plekje te vinden, maar jij kan moeilijk als je honger hebt dan maar niets eten. Uit de weg gaan heeft nog nooit iemand verder geholpen (daarom zou ook ik eigenlijk gewoon moeten fileparkeren!). Hier moet je niet mee blijven lopen, want hoe langer het duurt dus te moeilijker je het nog kunt veranderen... en het kan nog erger worden.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:32

Welshcobfan schreef:
\Ik voel mij ook nooit bekeken als ik eet, maar dat is logisch want als je er al vanuit gaat dat je bekeken word dan trek je toch onbewust de aandacht naar je (sommige mensen kijken dan zo angtig rond en dat valt meer op dan de boterham die je eet :=).

Dat is ook waar hoorr :) Maar ik vind dat heeeel erg moeilijk!! Ik probeer op zijn normaalst te eten. Vaak hebben mensen het ook niet door dat ik het zo verschikkelijk vind omdat ik het zo goed heb leren verbergen :P Maar als ik echt moet overgeven kan ik het niet echt meer verbergen hihi

Citaat:
Maar het zit dus wel tussen de oren... Want in je hersenen gaat het mis. Daar kun je echt goede hulp voor krijgen om je ideeen om te buigen! Heb je ook last van meerdere angsten? (of dat je het moeilijk vind in groepen)

Ja het heeft ook te maken met onzekerheid e.d. Heb in groepen idd periodes dat ik denk dat iedereen naar me kijkt enzo.. heel wantrouwig naar iedereen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:33

Vervelend hoor meid! (want het is natuurlijk niet alleen de fobie voor jou, maar er zit veel meer achter. Sociale angst is helaas vrij breed) hopelijk vind je toch snel de moed om weer naar de therapeut te stappen! :) En dat je toch maar weer snel kan genieten van een patatje bij de snackbar :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-10-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:33

Welshcobfan schreef:
em_papillon schreef:
Is het ook ! :) Alleen heb ik al een hele tijd in therapie gezeten om wat anders.. dus heb nu een soort therapie fobie haha ( nee hoor :P) Heb er alleen geen zin in .. en op het moment kan ik het zo aardig uit de weg gaan :) Maar zodra het zo'n moment is.. tsjaa... verschrikkelijk!

Je moet toch eten...
Ik kan bv een rondje extra rijden om een ander parkeer plekje te vinden, maar jij kan moeilijk als je honger hebt dan maar niets eten. Uit de weg gaan heeft nog nooit iemand verder geholpen (daarom zou ook ik eigenlijk gewoon moeten fileparkeren!). Hier moet je niet mee blijven lopen, want hoe langer het duurt dus te moeilijker je het nog kunt veranderen... en het kan nog erger worden.

Ik heb ook wel is hele avondmalen overgeslagen.. Maar ik zorg bijvoorbeeld dat ik altijd een sultana of evergreen ofzo bij me heb voor het geval dat :) En ik ben ook wel bezig met langzaam aan dingen proberen... als ik me bijvoorbeeld een dag enthousiast en lekker in mijn vel voel eet ik wel is bij mijn vriend met zijn ouders op de bank.. (aan tafel vind ik nog erger) Dat is nu ongveer 3 keer gelukt en ben ik super trots op! en gelukt bedoel ik dan zonder kokhalzen of paniek :)

vuurneon

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:35

Dat is al een goed begin! :) 3 keer is al zeker een goede start!
Hopelijk krijg je daar meer van,want hoe vaker het goed gaat des te beter het ook zal gaan! :)

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:35

Ik ben gewoon bang in het donker! het is zo dat ik niet alleen naar buiten ga in het donker en ik overal lichten aan heb.
Ik ga niet alleen naar boven als er geen licht aan is.

Dat is toch wel het ergste wat ik heb, ik heb het al mijn hele leven en ik denk zelf dat het gekomen is door een verhaal dat vroerger in onze familie verteld werd......

In en om het huis woond Tante Kee, ze heeft hele lange armen..ze zit in de kelder(ga dus nog steeds niet zelf naar de kelder...)in de schuur tikt het stroom voor het weiland er werd altijd gezegt dat is Tante Kee,ze tikt op de muur(als 4,5,6,7,8 enz jarige weet jij veel dat dat het stroom kastje is)

Het klinkt heel kinderlijk, dat is het ook maar het is wel blijven hangen dus afgezien van het verhaal van sinterklaas(die wel bestaat.....)vertel ik kinderen noooooit nep enge verhalen.

Verder kan ik niet tegen tenen,haar uit een borstel halen en iemand die hard met een lepel op een pan/schaal tikt ook niet tegen een ring die op de grond ronddraait en vast nog veeeel meer

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:36

Goh wat toevallig dit toppic..
Ik ben bang voor naalden en wil al 3 jaar een tongpiercing.
En nu sta ik dus echt op het punt om het te gaan doen ik wil het al zo lang, maar ben doodsbang dat ik flauw val als ik die naald zie..

em_papillon

:) Dankje! Patatje is gelukkig het makkelijkst! Als ik met vrienden uitga ofzo zorg ik altijd dat we bij de mac of burger king eten.. want patatjes zijn korte bewegingen en snel weg :) En valt niet zo op.. Neem ook altijd een happy meal of kindermenu.. maak ik er gewoon een grapje van en niemand valt t op :) ( kan je ook dingetjes in het doosje laten zitten! :P )

vuurneon

hahahaha ik neem het speeltje altijd mee naar huis van de happy meal :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:37

Ik denk dat het hele eten met mensen erbij en het niet willen plassen waar iedereen je kan horen ook gewoon de aandacht is, of de aandacht die jij denkt dat eraan geschonken wordt.

Ik ben dus heel onzeker en denk al gauw dat ik aandacht trek als ik iets opvallends doe.
Echter geen moeite met luidruchtig praten etc. want ik ben altijd zeer aanwezig. ;)

il0nkii: Als je KO bent kunnen ze nog steeds je tong piercen, hoor! :P

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:40

il0nkii schreef:
Goh wat toevallig dit toppic..
Ik ben bang voor naalden en wil al 3 jaar een tongpiercing.
En nu sta ik dus echt op het punt om het te gaan doen ik wil het al zo lang, maar ben doodsbang dat ik flauw val als ik die naald zie..

Hoi! Dat is echt vervelend! Ik heb een tongpiercing.. En het handige van een tongpiercing is dat je je ogen dicht kan knijpen en dan zie je het niet.. Ik zou iemand meenemen en vragen aan de piercer of hij/zij de naald niet wild laten zien... Dan gaan zitten en ogen dichtknijpen, iemands hand vast pakken en doorzetten!! Bij mij was het erg pijnlijk, bloedde ook enzo... Maar wanneer je het echt wilt heb je het ervoor over! En ben je extra extra trots op jezelf als het gelukt is!!.. Maar die gene die mee is kan dan zeggen wanneer je even je ogen open kan doen enzo :)

Tong is makkelijk aangezien je het toch niet kan zien :P Bij veel mensen doet het trouwens geen pijn hoor!
Hou er wel rekening mee dat niet iedereen hem kan laten zetten ivm plaatsing van de aderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:41

Dat is ook het hele probleem van een fobie: want het is gewoon angst om niets. Want de fobische angst heeft totaal geen nuttige fuctie. Het maakt je alleen gek met vragen die jejezelf stelt van: stel dat... (iemand mij raar ziet eten, iemand mij raar hoort plassen, die naald mij doorboort, de clown mij oppeet etc)

piercings begin ik niet aan hahaha, ben alleen blij dat ik nu zonder klamme handjes bloed durf te geven. Dus daar blijft het ook bij ;) Grote naalden sla ik over!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:41

Welshcobfan schreef:
hahahaha ik neem het speeltje altijd mee naar huis van de happy meal :D

haha :D Ik ook !! Vooral als het een leuke avond was.. bij elk speeltje zit wel een herinnering haha! :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:44

Omg, wat ik nu op internet lees, is dat er mensen zijn met Geniofobie, dwz angst voor kinnen. of Pogonofobie: angst voor baarden :') _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:46

Dan heb je nog kinesiofobie: angst om te bewegen :j Ook errug onpraktisch om te hebben :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:54

Xenofobie: angst voor mensen. Dacht ik. Of andere wezens... weet niet preciesmeer hoe het zat. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:56

Er zitten flink wat fobieen tussen waarvan ik denk: hoe is het mogelijk!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:56

Wat dacht je van die angst om naar buiten te gaan... Zag laatst op tv.. ( bij die meneer Pino :+ ) Een vrouw die al 20 jaar ofzo niet meer buiten was geweest... ging ze voor het eerst over de drempel..: Ooohh een tramm... die heb ik alleen nog op tv gezien!!! :P

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:57

Liften inderdaad := Brrr, m'n moeder en zusje vinden het dan altijd ook nog heeeel leuk om er even in te gaan springen :\

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:58

Basifobie / basofobie - angst om te lopen
Bathmofobie - angst voor trappen
:')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:58

Mijn oma van vaderskant had dat achteraf blijkbaar, pleinvrees. Nooit geweten. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:00

Als je angst om te lopen hebt en je bent bv ook nog eens bang voor wielen: hoe kom je dan vooruit? :+

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:02

NIET :=

Arachibutyrofobie: De angst dat pindakaas in je gehemelte blijft hangen...

.
Bonuminterrafobie: Angst voor appeltaarten.

Claustrofobie: Angst voor kloosters.

Ergasiofobie: De angst voor werken.

Hippopotomonstrosesquippedaliofobie: De angst voor lange woorden.

Topperofobie: De angst voor de Toppers.

Luposlipafobie: De angst om door wolven onder de keukentafel te worden gedreven nadat je net de vloer hebt in de was gezet.

Mepaintiofobie: De angst dat je in een schilderij zult veranderen als je doodgaat.

Oncyfobie: De angst voor humor.

Phobofobie: De angst voor fobieën.

Nonphobofobie: De angst voor het niet hebben van fobieën.

_O- _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:03

hahaha die zijn leuk bedacht :D

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:04

Ik vind die met de pindakaas wel echt het moooist :')