Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:38

en jij denkt dat een ziektekiem die via de longen binnenkomt daar keurig blijft? Nee, ook deze wordt via het bloed afgevoerd! Uiteindelijk komt het allemaal in het bloed terecht. Dus ja, ook via een spier beland het uiteindelijk in het bloed. Maar dat gaat op een hele andere manier (IN macrofagen e.d.) dan dat je het rechtstreeks in het bloed aanbrengt. Fysiologisch nogal een groot verschil. Je zei letterlijk dat het direct in het bloed word gespoten en dat is dus NIET waar.
Wat betreft die persoon die je noemt, al was het de paus... zoals ik al zei beoordeel ik niet iemand als persoon maar ik beoordeel het onderzoek waarop de uitspraken zijn gebaseerd. Niks meer, niks minder. Dus wie zegt dat ik haar niet serieus neem? Het zijn hooguit de uitspraken die ik als niet serieus bestempel, en dan ook alleen nadat ik heb uitgezocht waarop ze gebaseerd zijn. Ook experts zijn tenslotte mensen en kunnen fouten maken.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:59

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat een collega van ons de mexiaanse griep heeft...
Het is niet anders en we moeten toch gewoon door met alles.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:07

Hier worden ook de nodige voorzorgsmaatregelen genomen, handen wassen en desinfecteren, geen handen schudden, niet vergaderen, of zo kort mogelijk en iedereen moet minimaal een meter van elkaar af zitten!

Ik snap de commotie niet zo, wat ik begrepen heb is het een gewone griep, maar met iets meer kans op longontsteking.

Dat er grote problemen ontstaan als dit in de 3e wereld uitbreekt kan ik inkomen, maar hier in nederland kan de gemiddelde hollander toch wel een hongerwinter mee lijkt me...

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:26

Ben nu al drie dagen grieperig/koortsig maar niet ziek genoeg om op bed te blijven liggen. Ook erg verkouden en keelpijn. Slik netjes om de 4 uur een paracetamol maar heb tot nu toe niet echt het idee dat het helpt. Kan heeeel goed zijn dat het een gewoon griepje is maar door al die berichten van de media denk je toch snel aan de mexicaanse griep al hang ik niet meteen bij de dokter aan de telefoon. Kijk het weekend gewoon nog ff aan. :Y)

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:53

Ik zou wel de dokter gebeld hebben, je weet het maar nooit.
En inmiddels kun je andere mensen ook besmetten.
Als iedereen maar denkt van het valt nog wel mee, dan kan het virus zich snel verspreiden.
Dat is nou juist wat ze willen voorkomen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:09

Het virus verspreid zich toch wel kan je niets aan doen. Je stelt alleen de piek wat uit, maar komen doet die toch. Tja en voordat iedereen een keer gevaccineerd zou zijn, als je dat zou willen, ben je maanden verder.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:45

Zwerte schreef:
en jij denkt dat een ziektekiem die via de longen binnenkomt daar keurig blijft? Nee, ook deze wordt via het bloed afgevoerd! Uiteindelijk komt het allemaal in het bloed terecht. Dus ja, ook via een spier beland het uiteindelijk in het bloed. Maar dat gaat op een hele andere manier (IN macrofagen e.d.) dan dat je het rechtstreeks in het bloed aanbrengt. Fysiologisch nogal een groot verschil. Je zei letterlijk dat het direct in het bloed word gespoten en dat is dus NIET waar.
Wat betreft die persoon die je noemt, al was het de paus... zoals ik al zei beoordeel ik niet iemand als persoon maar ik beoordeel het onderzoek waarop de uitspraken zijn gebaseerd. Niks meer, niks minder. Dus wie zegt dat ik haar niet serieus neem? Het zijn hooguit de uitspraken die ik als niet serieus bestempel, en dan ook alleen nadat ik heb uitgezocht waarop ze gebaseerd zijn. Ook experts zijn tenslotte mensen en kunnen fouten maken.

Precies wat ik ook wilde typen na het lezen van het bericht op de vorige pagina. Misschien is het een goede aanrader voor iedereen die zich bezighoudt met vaccinaties, om ook eens een goed immunologieboek te kopen. Immunologie is 1 van de meest, zo niet de meest complexe functie binnen het lichaam, en het is lastige stof, maar geeft een stuk beter inzicht dan alleen een reeks 'feiten' die imo in een aantal gevallen fout zijn, of verkeerd geinterpreteerd worden.

Overigens erger ik me mateloos aan opmerkingen over wetenschappers die o zo rijk worden door vaccinaties, rijke wetenschappers zijn er niet zoveel, dan kan je beter het bedrijfsleven in en tamiflu gaan verkopen :D (en dan nog hopen dat je niet de mist in gaat, een medicijn maken kost gerust een miljard euro/dollar).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:49

Loody schreef:
Wij hebben gisteren te horen gekregen dat een collega van ons de mexiaanse griep heeft...
Het is niet anders en we moeten toch gewoon door met alles.

werk jij bij zozijn toevallig?
daar is gisteren ook bekent geworden dat een collega (van het logeerhuis) de mexicaanse griep heeft, net als 1 cliënt...

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:57

hebben meer mensen het idee dat 'het' nu ineens best snel gaat (het verspreiden en het ziek worden)?
eerst vond ik het een ver van mijn bed verhaal en het is nog steeds niet zo dat ik met zenuwen rondloop hoor ;) , maar vreemd genoeg lijkt het nu echt hard te gaan.
Collega van mijn vriend blijkt het te hebben en is linea recta naar huis gestuurd; dan kijk je toch ook ineens raar naar je vriend en hij naar de rest van de collega's (want misschien zijn zijn nu ook besmet)...
een collega van mij heeft het gehad maar die was al thuis dus heeft hier niet rondgelopen besmet en wel :P
van een andere collega blijkt de zus het te hebben dus hup; hij ook naar huis en zijn maat ook want die heeft ook contact gehad met haar..maar hij heeft wel de hele dag weer hier rondgelopen..
nouja; niet dramatisch maar het lijkt nu inderdaad ineens heel snel te gaan. ik had eerder geen mensen in de buurt die het virus hadden maar nu dus ineens best wat..

we zullen zien hoe het gaat lopen he ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:20

Ik kan er niets aan doen, ik zoek er niet eens naar maar zie nu: (excuses voor de lange post maar dit lijkt me toch zeker van belang gezien de halleluja vaccinatiesprookjes hier ook nog steeds massaal gelooft worden.

Citaat:
De internationaal geprezen vaccinexpert en auteur dr. Sherri Tenpenny heeft een boek geschreven ('Saying NO to Vaccines') waarin ze de vloer aanveegt met de algemeen heersende vaccinatiepraktijken. 'Er is genoeg bewijs aanwezig om te besluiten om vaccinaties te weigeren... De ongegronde angst voor bijvoorbeeld de mazelen en de waterpokken is gecreëerd door winstbejag en door de media.'

Dr. Tenpenny heeft het boek geschreven omdat volgens haar inmiddels miljoenen Amerikanen vaccinaties en de berichtgeving van de gevestige media hierover zijn gaan wantrouwen. 'Er worden steeds meer vraagtekens geplaatst bij de veiligheid en effectiviteit van alle vaccinaties. De redenen zijn duidelijk: veel afwijkingen bij kinderen zoals autisme, AD(H)D en wiegendood worden in verband gebracht met vaccins. Duizenden soldaten die dienst deden in het leger zijn ernstig gehandicapt geraakt en in sommige gevallen zelfs overleden na het ontvangen van de verplichte vaccinaties. Vaccinaties zijn het meest controversiële onderwerp in de hele medische wereld.'

'Tegenwoordig is iedereen zo bang voor virussen en het risico om daardoor ziek te worden. Maar de realiteit is dat we iedere dag zwemmen in bacillen en virussen, en toch niet met bosjes tegelijk dood neervallen. De enige virussen waar we geobsedeerd door lijken te zijn worden in verband gebracht met vaccinaties. Maar slechts twee generaties geleden waren de mazelen, de bof en de waterpokken normale kinderziektes. De redenen waarom we hier zo bang voor zijn geworden zijn ongegrond, en zijn veroorzaakt door winstbejag en door de media.'

'Als de volksgezondheid-authoriteiten nu eens gericht waren op voldoende slaap, lichaamsbeweging, schoon water en veilig, niet genetisch gemanipuleerd voedsel, dan zouden we een gezonde samenleving hebben zonder vaccinaties. Maar dan zou er ook geen miljardenindustrie zijn waarin miljoenen mensen werken om ons 'gezond' te houden. Het feit is dat we een zeer ONgezonde samenleving zijn MET vaccins, dus het argument van de authoriteiten dat we in het belang van het publiek vaccinaties nodig hebben, slaat nergens op.'

'Een groot deel van mijn research in mijn eerste boek 'Fowl!' en mijn twee DVD's wijdt ik aan de gevaren van vaccinaties. Het schrijven van 'Saying No To Vaccines' was daarom een logisch vervolg. Hierin weerleg ik de 25 meest gehoorde argumenten waarmee vaccinaties gepromoot worden.'

'Een voorbeeld. Ouders wordt vaak verteld dat hun kind ernstig ziek kan worden als het niet gevaccineerd wordt, of dat hun kind zelfs kan sterven. Ik vertel hen hoe ze dit argument kunnen weerleggen en geef daarvoor bewijs uit medische literatuur, om te laten zien dat dit argument slechts bangmakerij is. Ouders wordt ook vaak vertelt dat er geen bewijs zou zijn dat vaccinaties het immuunsysteem beschadigen of kunnen leiden tot chronische ziektes. Ik toon hen vanuit medische literatuur aan dat juist het tegendeel waar is.'

'Ik ben er volledig van overtuigd dat vaccins meer kwaad dan 'zogenaamd goed' doen. Daarom is het belangrijk dat mensen vanuit wetenschappelijk perspectief bewijs zien dat vaccins schadelijk zijn. Bij alle informatie in mijn boek en iedere passage staan referenties naar hoogstaande medische vakliteratuur van het CDC (Centers for Disease Control in de VS). Mensen kunnen zo zélf lezen hoe éénzijdig de berichten van de vaccinindustrie zijn, die beweert dat vaccins 'veilig' en 'beschermend' zijn. In bijna 100% van de gevallen erkennen mensen dat, zodra deze sluier wordt weggenomen en ze de rest van het verhaal lezen, vaccinaties niet doen wat door de farmaceutische industrie beweerd wordt.'

'Jammer genoeg zijn er maar weinigen die durven te zeggen dat de risico's van de vaccins groter zijn dan de risico's van de ziektes. Eén van de redenen waarom ik mijn boek schreef was de 'Green our Vaccines (maak onze vaccins 'groen')' beweging. Veel activisten, mensen met goede bedoelingen, steunen deze beweging die 'veiligere' vaccins wil. Maar dat is een chemische onmogelijkheid. Mensen moeten gewoon NEE zeggen tegen vaccinaties.'

'De stugge vastberadenheid van de mensen die tegen vaccins zijn, en speciaal tegen verplichte vaccinaties, heeft de laatste tijd veel aandacht van de media getrokken. Ik heb het gevoel dat we de pro-vaccinators (inenters) in een hoek gedreven hebben. Onze argumenten zijn dan ook heel moeilijk te ontkennen. Zo kan de wereldwijde autisme epidemie niet langer meer ontkend worden.'

'Maar de pro-vaccinators maken gebruik van manipulatie, bedreigingen en angsttactieken, en proberen iedereen er van te overtuigen dat vaccins niet alleen veilig zijn, maar zelfs een absolute noodzaak. Ik beschouw de vaccinindustrie daarom als een gewonde Tyrannosaurus, die knarst met zijn tanden en met zijn lelijke kop heen en weer schudt. Hij zal niet snel sterven en daarom zal het waarschijnlijk eerst erger worden, alvorens de situatie zal verbeteren.'

'De enige manier om het vaccineren te stoppen is éénsgezind NEE te zeggen. Maar mensen hebben de neiging om als schaapjes achter de rest aan te lopen - vooral Amerikanen. Kijk maar eens wat we dat kleine clubje in het Witte Huis en de 545 mensen in het Congres ons land hebben laten aandoen. En zelfs de mensen die wél iets willen veranderen hebben maar weinig tijd en middelen om dit te doen. Niemand durft nog op te vallen, niemand durft zich nog tegen de rest uit te spreken en de gevestigde authoriteiten uit te dagen.'

'Desondanks zijn mensen meer dan ooit betrokken bij wat er gebeurt. Er is slechts een kleine, zich duidelijk uitsprekende groep nodig om echt het verschil te kunnen gaan maken. Zoals Margaret Mead al jaren geleden zei: 'Twijfel er nooit aan dat een kleine groep nadenkende, toegewijde burgers de wereld kan veranderen; het is zelfs de enige manier waardoor dit ooit eerder gebeurd is.'

http://drtenpenny.com/eye_opener.aspx

Citaat:
What Opened My Eyes to the Problems Vaccines Cause?

by: Sherri Tenpenny, DO

Have you ever heard the expression, "Some things you pick…and some things pick you"? I got drawn into the ever-changing, emotionally charged vaccine debate after attending the National Vaccine Information Center (NVIC) meeting in September 2000. I was troubled by what I had heard and decided to search for answers by going straight to the leading vaccine "authority" in the country: the Centers for Disease Control (CDC). Imagine my surprise—and dismay—when I discovered that most of what I had accepted as The Truth about vaccines really wasn’t the truth at all. Here are a few examples:

* Vaccines are not responsible for the eradication of diseases, such as polio and smallpox.
* Vaccines have not been "proven" to be safe.
* When a vaccine is called "effective", it is not the same thing as being "protective."
* There are no true double-blind, placebo-controlled studies used in vaccine research. The new, investigational vaccine is compared against a vaccine with a "known side effect profile." Therefore, "control group" is given a "placebo" that is another vaccine, not saline, sterile water, or no vaccine at all.
* Vaccines are not "relatively harmless"…..tens of thousands have been injured and have died, as a result of vaccination.

The list goes on and on. From that first NVIC meeting through the end of 2005, I have invested more than 7000 hours of time into my research, and that continues with a commitment of at least 2-3 hours per day, reading and researching vaccine-related information. That level of commitment is required to keep abreast of the "vaccine issue" because it is a big topic, some of which includes the current pediatric vaccination schedule:

* As of 2004, there are eight vaccines included in the routine childhood, and up to 20 more are anticipated to be developed for adolescents by 2010. As of 2006, if children receive all recommended childhood vaccines, they are injected with more than 100 vaccines by the time they start school.
* Adult vaccines: Some of the vaccines on the pediatric schedule are also given to adults. In addition, there are at least 9 separate adult/travel vaccines.
* New vaccines under development: There are reported to be more than 200 vaccines "in the pipeline." In addition, new adjuvants, new additives, new culture media (including the use of human stem cells) and new delivery technologies are under continual development. In addition, there are entire cadres of bioterrorism vaccines being considered.
* Vaccine politics: Exemption laws, national mandates (example—smallpox mass vaccination attempts) and issues in the media are constantly in motion and need to be updated.
* Medical issues: The skyrocketing autism epidemic, thimerosal/mercury toxicity issues, and the rampant childhood epidemics—asthma, allergies, eczema, ADD/ADHD and cancer—are all being scrutinized as part of the "vaccine-injury spectrum." Substantiating these connections with articles from the conventional medical literature is part of my ongoing research. To be involved with the vaccine issue requires not only intense commitment and dedication, but passion. I have all of these….so, as you can see, this is an issue that "picked me."

I am frequently asked "my position" on vaccines. That position has evolved over time, but in a nutshell:

* I oppose the "one-size-fits-all" public health policy imposed by state rules and implemented by physicians regarding childhood vaccination.
* I oppose a system that forces parents to inject their children, against their better judgment, in exchange for an education that they have paid for with their tax dollars.
* I oppose a system that forces parents to make decisions based on fear. Any physician who forces a parent to vaccinate through threats—threatening to turn them into Children’s services for "medical neglect" or threatening to dismiss them from their medical practice—is not the physician you want caring for your family’s health. I am opposed to those behaviors.
* I support the freedom to refuse any medical procedure, including the right to refuse a vaccination, and I am willing to fight to defend that choice. Once people understand the real risk of the viral "vaccine-preventable" infections vs. the risks of vaccines designed to prevent the infections, I believe people should be allowed to make a choice regarding which risk they are willing to accept.
* I am in favor of true, complete informed consent, which means a person hears the full spectrum of pros and cons regarding a medical option and then is given the choice to refuse this therapy. Our current public health policy does not allow that option.
* I am pro-information. Most of the information given to the general public is incomplete and even deceptive. Information stimulates discussion. Vaccination needs to be questioned and debated. That cannot occur without substantiating information to support a contrarian position on vaccination.

I sincerely believe that vaccines cause more harm to the health of the individual than the "protection" and "benefit" they are proclaimed to provide. I am passionate about sharing the information I have unearthed because…

* I have seen first-hand the havoc wreaked by vaccines on the immune systems of the many children treated over the years at our clinic, OsteoMed II.
* I have seen the desperation in the eyes of parents—desperate to get their "baby back" to the way s/he was before a vaccine.
* I have cried with broken hearted parents who wished beyond all reason that they had taken the time to investigate the potential risk of vaccines before they were forced to make that "on-the-spot decision" of whether or not to vaccinate, knowing that with additional information, they would have chosen differently.

What started as an inquisitive investigation has evolved into NMA Media-Press, an education company dedicated to bringing the debate surrounding vaccination—and other health controversies—to the forefront for examination and discussion. The Company does this through production and sales of educational materials: videos, DVDs, audio CD’s, written articles and manuals, and soon, books. We are committed to keeping the information both well documented and as timely as possible, a daunting task considering the large volume of information published by the Vaccine Industry: the CDC, the pharmaceutical industry, the medical community and the media.

Deciding whether or not to vaccinate your child is one of the most important decisions you will make in your child’s life. It is my sincere hope that the information provided in this manual and on this website will help you to be more confident with the decisions you make.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:37

ranna schreef:
Zwerte schreef:
Ranna, ik ben zeer kritisch ingesteld en geloof echt niet zomaar alles... dus jouw info ook niet en die bekijk ik dus ook zeer kritisch.

Goed zo!!! Geloof mij niet, ga zelf op onderzoek uit.

Over wat je verder zegt kan ik het niet helpen waarom je de ene onderzoeker (die er by the way financieel flink beter van word) wel gelooft en een andere onderzoeker (die er niets aan verdient en dus totaal geen reden heeft om te beweren dat iets fout zit) niet gelooft.
Heb je ooit met eigen ogen gezien dat vaccineren wel helpt? Waarom hoef je daarvan geen bewijzen te zien en van het tegendeel wat veel logischer is wel?

Als je het over propaganda en angstzaaierij hebt moet je bij Big Pharma en de overheid zijn, die weten beter hoe dat werkt.
Ik wil niets dan mensen waarschuwen en wakker schudden dat hetgeen ons altijd is geleerd, niet persé waarheid is.
Vroeger geloofden we dat de aarde plat was nu weten we dat die rond is.
Vroeger geloofden mensen niet in bacterien die ziek konden maken omdat ze met het blote oog niet te zien waren, inmiddels weten dat ze er wel degelijk zijn.

Vaccinatie is puur geld verdienen. Het is Big Business en heeft niets te maken met mens of dier gezond willen houden.

Er is inmiddels bewijs te over dat vaccineren zoveel bijwerkingen heeft en ronduit schadelijk is enkel al door de conserveringsmiddelen die gebruikt worden en je immuunsysteem aantasten.

Wist je bijvoorbeeld dat in de USA een hele discussie tussen DA-en is geweest toen men erachter kwam dat jaarlijks vaccineren tumoren veroorzaakte?
Dat onderzoek heeft uitgewezen dat 7.5 jaar na vaccinatie er nog voldoende antilichamen in het lichaam zijn en er totaal geen reden is om ieder jaar te vaccineren. Dat dat juist schadelijk is? En weet je wat hun oplossing is? Eénmaal in de 3 jaar vaccineren omdat anders de DA-en en pharmaceuten zoveel geld misliepen aangezien vaccineren een vaste en aanzienlijke bron van inkomen is.
En niet alleen dat, ze vaccineren nu in ledematen want die kunnen geamputeerd worden als zich een tumor ontwikkeld!!!
Ken je deze site? http://www.vas-awareness.org/OurCats.htm

1x per 3 jaar is een economische oplossing voor DA en Pharmaceut. Niet de gezondheid van je dier staat voorop maar de gezondheid van de bankrekening van je DA en de producent van het vaccin.

En het maakt geen biet uit of het nu over dieren of mensenvaccins gaat.

Prima dat je kritisch bent en ook mij niet gelooft, maar ik daag je uit om zelf op onderzoek uit te gaan naar de andere kant van de medaille. Ik weet zeker dat je tot de schokkende ontdekking zult komen dat je aan de achterkant van die gouden medaille zult zien dat hij goedkoop blik blijkt te zijn.

Mag ik me als medewerker van een pharmaceut even melden??? ;) Ik ben het met Zwerte eens, het lijkt wel propaganda.
Het is je eigen lijf, en je moet zelf weten wat je er mee doet! Als jij niet gevaccineerd wil worden: Prima!
Maar kijk eens naar de ziekten in de geschiedenis? Als we geen pharmaceuten hadden EN vaccins stierven er nu nog mensen en dieren aan ziektes waarvan nu niemand meer wakker ligt of wordt. Maar waaraan jaren geleden mensen bij bosjes stierven.
En niet dat ik het geloof er bij wil halen, maar hoe komt het dat bij de zogenaamde Bible-belt bepaalde ziektes nog wel voorkomen en in andere delen van het land (waar men zich wel wil laten vaccineren) niet? Ach joh, da's toch allemaal reclame voor de pharmaceuten of niet?
En ik weet niet hoe de toekomst gaat verlopen, maar ik kan je zeggen dat de geleerden zich wel degelijk zorgen maken over de Mexicaanse Griep!
In Azie hebben ze nl een agressieve vogelgriep die meer slachtoffers maakt dan de Mexicaanse. En de geleerden zijn bang, dat dat virus zich gaat mengen met het griepvirus. Er wordt al gesproken over dat 60% van de mensen die getroffen wordt, dan kan overlijden.
Maar hee, het is mijn baas maar die mij bang maakt, in de hoop dat ik het uidraag en mensen gaan vaccineren! Zo overleven we de kredietcrisis tenminste! :Z
Pharmaceuten kijken naar de ontwikkelingen in Azie omdat daar veel mensen en dieren op een kluitje leven. Daar ontstaat meestal de griep, die ons dan in de wintermaanden komt pesten. Het is en blijft inderdaad een gok, of de cocktail die de pharmaceut maakt ook de daadwerkelijke variant heeft, die ons pest. Dus 100% gegarandeert vrij van griep zul je nooit zijn/worden.....

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:50

Zwerte schreef:

Even spotten: Ik zou als ik Ranna was snel naar de pharmaceuten gaan! Want die heeft zojuist een gat in de markt ontdekt! : Geen vaccinaties meer, maar inhalers! Ranna denkt nl dat ziektekiemen ingeademd, niet in je bloed komen.......
Sorry. Ik sta echt open voor discussies, maar nu slaat er iemand de plank goed mis..... Alles wat in ons lijf komt, hoe dan ook komt in het bloed terecht....
Bij vaccineren krijg je een geinactiveerd virus, of een virus wat maar matig actief is toegediend. Inderdaad om een afweer reactie op gang te brengen. En ja, daar kun je ziek van worden! Omdat je eigenlijk ook een beetje ziek bent gemaakt.....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:23

Weer erg interesant om te lezen. Maar wel weer erg jammer van de voorbarige conclusies...een autisme epidemie door vaccinaties? WTF? Nogal een uitspraak... En nergens bewezen...
Ehm, een vaccinexpert, wat is dat? Immunoloog ken ik wel en dat is deze dame (jammergenoeg?) niet...

1 ding vind ik trouwens ook erg opvallend aan al deze gegeven links, het zijn stuk voor stuk amerikanen.... toeval? don't think so...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:43

Wat een behoorlijke pagina's vol over vaccinaties zeg..geen zin om dat allemaal te lezen. Zo slecht lijkt het me nou ook weer niet voor je...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:24

ik las net op internet dat iemand de mexicaanse griep heeft bij ons in de stichting.
Ik werk dan wel niet op dezelfde locatie als deze medewerker, maar heel ver is het niet van elkaar af.
Ze heeft nog met heel veel andere medewerkers samen gewerkt en ook met heel veel clienten...

Komt toch akelig dichtbij nu.....

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:11

Persoonlijk vind ik al de drukte errond overdreven.
Je kan er dan wel goed ziek van worden en zelfs sterven en ja het is een pandemie maar ik vind het nog steeds geen reden om te panikeren.
En het is dan misschien wel zo dat het een nieuwe variant is waar het immuunsysteem een volledig nieuwe strategie tegen moet ontwikkelen maar het feit dat we nog steeds niet bij bosjes doodvallen duidt er toch ook op dat die immuniteit zich weldegelijk aanpast. Je moet niet onderschatten hoe snel een immuunsysteem zich kan aanpassen.

Van een gewone griep kan je ook sterven en niet alleen als oud verzwakt besje. Een dochter van een kennis van ons is op 22-jarige leeftijd gestorven aan complicaties van een gewone griep en zij was verder een normale gezonde jonge vrouw.

Over dat vaccineren, het zal niet 100% gezond zijn, is zeker geen 100% beschermend maar het kan weldegelijk nuttig zijn.
Mijn moeder was vroeger ook niet zo'n fan van vaccineren. Ik heb als kind dus mazelen gekregen omdat ik niet ingeënt was. Probleem was dat ik er ook nog een fikse keelontsteking bovenop kreeg en dat was toch iets teveel van het goede voor mijn peuterlijfje. Als ik de verhalen mag geloven was ik er ei zo na ingebleven en hebben ze de infectie nog net op tijd onder controle kunnen krijgen met de zwaardere middelen.
Na dit euvel vondt mijn moeder vaccineren plots wel zinvol en mijn broer en zus zijn dus beiden gevaccineerd. Het vaccin dat toen gegeven werd werkte 10 jaar. Exact 10 jaar later kreeg mijn zus een milde vorm van mazelen omdat een klasgenootje van haar het ook had. Mijn broer heeft nooit mazelen gekregen.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:34

Ook de tamiflu kan vervelende bijwerkingen geven.
Vooral bij kinderen geeft het veel ongemak, zoals diarree, misselijkheid, buikkramp en nachtmerries.
In Japan wordt het dokters aangeraden het niet meer aan kinderen voor te schrijven.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:34

Ondanks het feit dat ik inmiddels de geplaatste artikelen weer doorgeploegd heb ben ik nog niet overtuigd. Ik plaats - net als mijn voorgangers - nog steeds vraagtekens bij woorden als ''vaccinexpert'' en het feit dat het allemaal Amerikanen zijn. Maar goed, daarnaast vind ik het ook inhoudelijk niet overtuigend.

Hoe kan een vaccin bijvoorbeeld het immuunsysteem blijvend beschadigen? ''Het immuunsysteem'' is een complex geheel van verschillende cellen, die elk via andere mechanismen proberen ziekteverwekkers te vernietigen, of de door een virus geïnfecteerde cellen. Het is dus niet een ''huisje'' waar je door middel van een chemische stofje een gat in kan maken ofzo. De cellen liggen opgeslagen op bepaalde plekken, ja, maar ik kan me toch écht niet voorstellen dat wij vaccins ingespoten krijgen met chemische stoffen die op miraculeuze wijze de thymus of het beenmerg aanvallen?

Daarnaast vind ik dit soort argumenten erg suggestief en erg weinig poot aan de grond krijgen:
Citaat:
* When a vaccine is called "effective", it is not the same thing as being "protective."

Mag ik vragen wat het verschil tussen effectief en beschermend is, wanneer we het hebben over een vaccin waar het effect van is dat het beschermt?
Citaat:
* Vaccines are not "relatively harmless"…..tens of thousands have been injured and have died, as a result of vaccination.

Bot gezegd is tienduizenden kinderen wél heel relatief, uitgezet tegen de totale bevolking. Daarnaast zou ik graag directe bewijzen willen zien.
Citaat:
* I oppose a system that forces parents to inject their children, against their better judgment, in exchange for an education that they have paid for with their tax dollars

Ik vraag me zeer ernstig af of het werkelijk zo is dat men dwingt te vaccineren in ruil voor onderwijs. Hier in Nederland is dat in ieder geval onzin, want ik ken genoeg kinderen die van hun ouders nooit ingeënt mochten worden en écht wel onderwijs kregen.
Citaat:
* Medical issues: The skyrocketing autism epidemic, thimerosal/mercury toxicity issues, and the rampant childhood epidemics—asthma, allergies, eczema, ADD/ADHD and cancer—are all being scrutinized as part of the "vaccine-injury spectrum." Substantiating these connections with articles from the conventional medical literature is part of my ongoing research. To be involved with the vaccine issue requires not only intense commitment and dedication, but passion. I have all of these….so, as you can see, this is an issue that "picked me."

Ik zou oprecht heel graag willen weten op welke manier vaccinatie een afwijking als autisme kan veroorzaken, net als ADD/ADHD. Dat er tegenwoordig veel meer ADHD-patiëntjes bestaan is in mijn ogen eerlijk gezegd meer een direct gevolg van het feit dat we inmiddels het erkend hebben als een 'ziekte', met symptomen etcetera. Dat zoiets vijftig jaar geleden niet aan de orde was wil in zo'n geval - een geval van een geestelijke ziekte - niet zeggen dat de ziekte vijftig jaar geleden niet voorkwam.
Citaat:
'Ik beschouw de vaccinindustrie daarom als een gewonde Tyrannosaurus, die knarst met zijn tanden en met zijn lelijke kop heen en weer schudt. Hij zal niet snel sterven en daarom zal het waarschijnlijk eerst erger worden, alvorens de situatie zal verbeteren.'

Mooie beeldspraak die helaas mij de kwaliteit van de tekst doet betwijfelen. Een gewonde Tyrannosaurus vind ik geen overtuigend argument, evenals de laatste alinea van het Nederlandstalige stuk. Het komt op mij meer over als propaganda, sorry.

In Nederland is voor zover ik weet vaccinatie niet verplicht. Dat 60% van de meisjes besloot niet de baarmoederhalskankervaccinatie te halen is daar een voorbeeld van. Ook ken ik genoeg mensen wier kinderen niet vaccinaties hebben gehad die ik als kind wél heb gekregen. Ik ben het met iedereen eens dat ik het onacceptabel vind als medische ingrepen, en dus ook gebruik van medicatie en vaccinatie, verplicht wordt gesteld. Dat mag in geen geval volgens mij. Dat er vraagtekens gezet worden bij veiligheid en dat mensen er het fijne van willen weten is heel goed en dient aangemoedigd te worden, maar door middel van dit soort stukken is het eerder het voeren van propaganda en paniekzaaien.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:26

het laatste nieuws bij mij op het werk:
het kind (wat op een logeerhuis verbleef) heeft niet de mexicaanse griep...maar een zware menselijke griep...
over de collega wordt verder niks gezegd...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:43

Hanmar schreef:
Ondanks het feit dat ik inmiddels de geplaatste artikelen weer doorgeploegd heb ben ik nog niet overtuigd. Ik plaats - net als mijn voorgangers - nog steeds vraagtekens bij woorden als ''vaccinexpert'' en het feit dat het allemaal Amerikanen zijn. Maar goed, daarnaast vind ik het ook inhoudelijk niet overtuigend.

Ik heb er even naar gekeken maar de "vaccinexpert" is qua opleiding basisarts en heeft erbij een opleiding osteopathie gedaan. Leuk maar dan kan elke arts zich vaccinexpert noemen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:20

Sterker nog, je hoeft strict genomen geen arts te zijn om een vaccinexpert te zijn. :+

In de grond der zaak vind ik de artikelen die geplaatst worden interessant om te lezen, maar ik ben tot op heden nog niet overtuigd door de argumenten. Ze kraken de argumenten vóór vaccinatie af met het commentaar dat ze niet sluitend zijn of niet onpartijdig, maar zelf zijn ze dat evenmin.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:18

Collega van mn moeder(nu nog doktersassistente) heeft het nu ook, opgelopen in spanje geloof ik.
Ze heeft dr huisarts gebeld, die hebben het op kweek gezet en het was dus inderdaad de mexicaanse griep.
Maar ze krijgt geen medicijnen oid, dat kan je alleen de eerste 48 uurkrijgen dat je het hebt.
En aangezien het bij haar nu al op de terugweg is.

Ik hoorde gister dat er nu ongeveer 300 besmette mensen in Nederland zijn, weet ook iemand hoeveel daarvan al weer beter zijn? :)
Er zijn in nederland iig nog geen doden gevallen, in belgie de eerste, als iemand de leeftijd en hoe gezond diegene was weet, ben wel benieuwd.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:21

De patïent in Belgïe die gestorven is, was een 34-jarige vrouw. Ze stierf door een dubbele longontsteking.
Volgens eerste berichten was ze normaal gezond, maar later werd vermeld dat ze toch al regelmatig luchtweginfecties had gehad in haar leven en daar blijkbaar nogal gevoelig voor was.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:40

Nou hier bij mij in het dorp is ook de mexicaanse griep. Ons hee gezin heeft hem ook gehad. We hebben keelpijn gehad en een beetje koorts. Verder een paar dagen gewoon niet lekker. Mijn zusje heeft er een fikse middenorontsteking bij gehad. Mijn vader is huisarts dus die heeft kweeks afgenomen en opgestuurd. Ook omdat we een aantal weken op vakantie zijn geweest in een gebied met veel verloop van vakantiegangers. Conclusie allemaal de mexicaanse griep, omgeving van ons aan de tamiflu maar ja we hadden het al tijdens de vakantie gekregen dus was een beetje onzin. Ik ben eigenlijk wel blij dat ik het nu gehad hebt nu het virus nog een relatief mild griepvirus is. We zijn dus maar een paar dagen niet lekker geweest ik snap ook niet waar alle drukte voor is. Als je gewoon goed gezond bent kan je lichaam het virus prima bestrijden.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:26

Ik weet niet in hoeverre Ranna zich er in verdiept heeft zoals ze zelf zegt. Boeken lezen, internet afsnuffelen enz is ook je verdiepen. Maar dan noem ik je geen Kennisdrager, maar dan heb je je gewoon een mening gevormd nav wat je gelezen hebt. Dat is gewoon menselijk hoor!

Mensen staant niet stil, ze ontwikkelen en zo ontwikkelen ze ook tesmethodes die ze vroeger niet hadden. Vroeger wist ook niemand dat roken slecht was, het was de gewoonste zaak van de wereld als je rookte. Nu heeft de mens geleerd dat het slecht is. En zo kan (KAN) het ook lopen met vaccineren: Ze helpen wel degelijk tegen de ziekten maar ooit komen we er misschien achter dat we het beter niet hadden kunnen doen. Maar dat is nu nog niet aan de orde. Je hebt overal voor en tegenstanders van. En beide kampen roepen even hard om te winnen, maar zolang er nog geen definitieve bewijzen zijn hou ik me netjes aan vaccineren!
By the way, de gemiddelde mensch wordt heden ten dage, vele malen ouder dan dat hij jaaaaren geleden werd. Volgens mij is dat toch echt te danken aan de kwaliteit van onze gezondheidszorg, waar vaccineren ook bij hoort.....

Dat is het nadeel van Griep: Het is een virus, en daar kan je niets aan doen. Maar een virus verzwakt het lichaam wel, zodat baceterien hun werk kunnen doen. En je waarschijnlijk overlijdt aan complicaties. Maar vlak de mexicaanse variant aub niet zo uit! Een normaal seizoensgriepje is niet meer dan "de sterksten zullen overwinnen". De ouderen en zwakkeren zullen eerder sterven, selectie van de natuur om de sterksten in leven te houden. Maar waarom is bij de mexicaanse variant de leeftijdsgroep tussen 20 en 40 de groep die de meeste risicos's lopen? Terwijl dat toch de meest vitale en gezonde mensen zouden moeten zijn?