Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:29

Ik heb vandaag zo teveel gegeten :+ in de ochtend 4 crackers ofzo en daarna nog een hele mango en nog een cracker ofzo :+ en toen ben ik met een vriendin gaan hardlopen, laat ik eerlijk zijn daar is niks van gekomen :+ we zijn ruim 2,5 uur weg geweest en daar hebben we een half uur van op de straat gelegen :+ een half uur heel hard gegild, voor de mensen met de zelfde plannen doe dit niet in een stilte gebied :') en nog een half uur steentjes gegooid in het water, en de rest gezeten en gelopen (denk dat we in totaal 10 minuutjes echt hardgelopen hebben _O- sleeecht.. toen we weer terug kwamen hebben we twee en een halve broodje gegeten en thuis heb ik me nog vol gestopt met crackers :+ achja, verder geen snoep :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:32

Wat is dit toch een achterlijk topic.
14- jarigen die op dieet gaan... >;)
Óf je spoort niet tussen je oren, óf je bent vaste klant van Mac, de snackbar en soortgenoten.
Dat laatste kan ik dan nog begrijpen: al dat junkfood heeft niemand nodig.
Pak een appel of 2 ipv een happy meal!
Maar als je als 14-jarige gaat afvallen zonder slechte Mac-gewoonte enz, spoor je sowieso niet!
Heb je dan geen ouders die op je letten?!?
En dat moet dan de wereld redden... :O

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:33

Haha, vreselijk ouders :') Als je het wil hebben ze het nooit, en als je het niet wilt komen ze met vanalles aanzetten _O-

Ah tof, zij zijn ook wel goed idd :D Maar wie stonden in hun voorprogramma dan?
Haha nice, zodra ik ga zeuren weet ik al dat er niet zoveel van gaat komen :')
Ik ben trouwens ook een keer naar 3 doors down geweest met mijn ouders, vond ook dat ik erheen moést gaan. "Maar dan willen wij ook mee hoor" Nou ok, is goed :Y)

Ah balen. Maar ik snap het opzich wel, ik heb allemaal verhalen gehoord en dingen gezien op tv. Ik had oo kniet gemogen als ik niet met nog 2 mensen gegaan was waar er een 17 en een 18 van is hoor :+

Anoniem

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:35

Zebrahead & kids in glass houses waren voorprogramma :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:36

Oeehh.. Vooroordelen gaan hier te boven zie ik.
Afvallen is voor een groot deel van de mensen in dit topic ook minder snacks eten en meer fruit. Heb je uberhaupt (een deel) van dit topic gelezen? Er zijn mensen hier die eng weinig beginnen eten, maar er zijn ook mensen die gewoon gezond af proberen te vallen of gewoon gezonder willen gaan eten en bewegen. En wie zegt dat wij de wereld gaan redden? Die snap ik niet helemaal, verdere uitleg graag? :')

Rebeccaa schreef:
Zebrahead & kids in glass houses waren voorprogramma :D

Ik ken ze niet, maar ik ga even luisteren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:38

:')
Van zebrahead is Mental Health kei gaaf nummer :+: (zeker daar, ging echt zo; Whohoohoo, en dan moest je gillen; FUUUCK :'))

En eh, wij eten gewoon gezonder en willen daarmee afvallen, wat is daaar mis mee? -O- Marvantom?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:39

MarvanTom schreef:
Óf je spoort niet tussen je oren, óf je bent vaste klant van Mac, de snackbar en soortgenoten.
Maar als je als 14-jarige gaat afvallen zonder slechte Mac-gewoonte enz, spoor je sowieso niet!

De meeste doen niet aan een echt dieet hierzo, maar zoeken steun en begrip van mensen die ook zitten met hun gewicht. En daar helpen we elkaar alleen maar mee, we blijven elkaar zo stimuleren etc.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:41

Even tussendoor he xD Ik weet nieteens hoeveel ik weeg :')
En ik ga even eten :*

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:41

:P eetse iedereen hierzo :D
Ik gaat zo eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:43

Ik ook niet, ja ongeveer 51/52 kilo.
Maar precies? Nee. :+

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:50

ZusJacobs schreef:
MarvanTom schreef:

De meeste doen niet aan een echt dieet hierzo, maar zoeken steun en begrip van mensen die ook zitten met hun gewicht. En daar helpen we elkaar alleen maar mee, we blijven elkaar zo stimuleren etc.

Hoe kan je als 14-jarige nu zitten met je gewicht?!?
Zo'n persoon zit in de groei. En als je van thuis uit gewoon bammetjes en wat extra's meekrijgt en 's avonds een prakkie, dan kan dat toch geen probleem zijn?
GEZOND eten, ja, daar ben ik voor! *D
Chips, chocola en noem maar op is te makkelijk te krijgen.
Maar ook als 14-jarige zou je moeten weten wat goed voor je is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:53

Ja en als 14 jarige krijg je ook zin om je tegen je ouders af te zetten en hele dagen te eten en niks te doen.
En dáár wil ik vanaf want daardoor ben ik zo veel van aangekomen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:56

Ik ga nooit naar de mac hoor het is meer thuis het eten uit verveling. En je doet nu alsof 14jarige kleine kindjes zijn die niet hoeven te zitten met het gewicht. Laat ik je vertellen dat ik zelfs een profesionele dieetist krijg binnenkort, dus het zal wel moeten. En nee ik ga zeker niet veel naar de Mac geloof me :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:01

Mijn mening is dat 14-jarigen beter NIET aan een dieet gaan. Blijft MIJN mening he?
Anorexia en boulimia en je hebt er nog 1, is toch niet gezond?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:02

Nee, maar wie zegt dat we dat hebben dan? :')
En je blijft volhouden dat op dieet zijn, zijn we niet dacht ik dat er net werd gezegd, wat niet voor iedereen hier geld btw, maar voor een groot deel wel.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 05-04-09 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:03

IK ga idd ook echt maar 1 keer de de mac ofzo, en toch ben ik een dikkerd.. En ik wil niemand de schuld geven, maar als je vanaf jongs af aan een bak met snoep krijgt om je vervolgens na school mee vol te proppen en twee van die broers hebt die ALLES kunnen eten.. ach ik ben nu dik, en nu kan ik er wat aan doen. En daar bedoel ik niet mee ik ga vanaf nu niks meer eten, maar ik hou nu gewoon meer rekening er mee, en doe meer aan beweging etc. Mensen denken te snel dat we nog te jong zijn om daar over te beginnen, maar vervolgens zeggen ze wel dat het nu nog makkelijker er af gaat dan als je ouder bent, en komop niemand loopt graag met rugproblemen..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:03

Maar je hoeft toch niet perse ongezond te lijnen? Je kunt het ook vervangen door gezonde dingen, en dat heet ook dieet. Dus niet ieder dieet is in principe al slecht hoor ;) Maar als je bedoelt, heel veel lijnen en niks meer eten ben ik het wel met je eens natuurlijk. Maar vervanging van gezond eten, dan maakt het niet uit of je 14 of 70 ben, dat is altijd beter.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:05

Anorexia Atlethica zo uit mijn hoofd? :+

Ik meld me ook! Niet zozeer voor de kilo's, maar voor die paar centimeter voor de zomer. Winterbuikje mag er weer af! :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:07

Ik eet trouwens wel zwaar ongezond normaal gesproken :') In de pauze gaan we altijd naar de appie, en halen we een zak browniekoekjes die ik vervolgens bijna in mijn eentje opeet. Of het zijn 2 zakken chips of chocola(dekoekjes) enz. enz. Of we gaan naar de koemans(snackbar) en dan haal ik daar een broodje kroket/patat met een milkshake :')
Maar ik ben zo iemand met het geluk dat ik bijna alles kan eten wat ik wil. Behalve dat mijn buik heel erg opzwelt en het gewoon zwaar ongezond is, daarom probeer ik dus gezond te eten en buikspieroefeningen enz. te doen :)

Perfect verwoord, winterbuikje :P Daar ga ik dus ook voor :Y)
Laatst bijgewerkt door Colorado op 05-04-09 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:07

Was ik weer, heb het echt te druk voor bokt, en volgens mij kennen jullie me eigenlijk allemaal niet echt, maargoed ;)

Ik snap natuurlijk dat je denkt dat wij als 14 jarigen denken(en ook genoeg die ouder zijn ;)) dat ze kunnen afvallen door niet te eten, maar wij willen juist elkaar helpen om niet net dat dropje te pakken, of chips te gaan eten, en dat dan mensen trots op je zijn dat je het niet hebt gedaan, z'n idee is het juist, en niet van: je mag dat niet doen, daar word je dik van, maar de kant op kijkend van: wat doe je goed? en: je moet wel ontbijten dat is het belangrijkst :)
dus bang zijn voor eetstornissen is nergens voor nodig, want ik persoonlijk verwacht niet dat iemand hier dat zou krijgen (voorzover ik ze ken ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:10

Samir schreef:

Ik meld me ook! Niet zozeer voor de kilo's, maar voor die paar centimeter voor de zomer. Winterbuikje mag er weer af! :D

Da's toch dat je extreem gezond eet, omdat je bang bent aan te komen?
Stond tijdje terug in een glamour oid, was best wel interessant om te lezen. :j

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:11

benangelique schreef:
vergeet niet dat veel mensen te dik worden door te weinig eten en laten pubermeisjes daar nou vaak heel goed in zijn...

Hier heb ik dus ook last van! Ik eet eel te weinig en kom daar erg van aan als ik er niet aan denk. Dat is echt niet fijn! Ik snoep niet, eet heel gezond, maar kom toch aan.

Als jullie zo nodig willen afvallen ga dan naar een dietiste en ga dat schema volgen. Op je 14e gaan lijnen is zo onverstandig, over een paar jaar krijg je het zo weer terug als je nu al begint met jojo-en.

Ga extra sporten ofzo. Hardlopen werkt super!
Laatst bijgewerkt door shanou op 05-04-09 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Colorado

Rebeccaa schreef:
Samir schreef:

Da's toch dat je extreem gezond eet, omdat je bang bent aan te komen?
Stond tijdje terug in een glamour oid, was best wel interessant om te lezen. :j

Ik dacht dat je dan extreem veel ging sporten, elke dag, de hele dag door. Omdat je bang bent om aan te komen? :P

Yesterday

& je hebt ook nog van die pro-anna site's waar die meisjes elkaar aanmoedigen om NIET te gaan eten, en die de heledaag alleen maar aan het bewegen zijn ofzo, om dan calorien te verbranden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:13

Carlienn_ schreef:
& je hebt ook nog van die pro-anna site's waar die meisjes elkaar aanmoedigen om NIET te gaan eten, en die de heledaag alleen maar aan het bewegen zijn ofzo, om dan calorien te verbranden?

Pro ana ja, dat hoort bij anorexia.
Zijn echt geen leuke site's, die sfeer die er alleen al om heen hangt.. pff. :=