Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:"Opgelet met de hype die momenteel bestaat rond het vaccin tegen baarmoederhalskanker", zo waarschuwen zowel het Federaal Geneesmiddelenagentschap en het Belgisch centrum voor farmacotherapeutische informatie in de krant De Morgen.
"We weten nog niet alles over het vaccin. Zo is de beschermingsduur niet gekend. De gegevens gaan maar over een periode tot 5 jaar na vaccinatie." Bovendien zijn nog niet alle virustypes in het vaccin opgenomen. Dat betekent ook dat nog niet geweten is hoe die virustypes zullen evolueren: worden ze resistent of niet?
Baarmoederhalskrant
De waarschuwing komt er na een grootschalige (en mogelijk illegale) campagne in de vrouwenbladen Flair, Libelle en Evita. De zogenaamde baarmoederhalskrant stond vol getuigenissen van experts, patiënten en vrouwen die zich hadden laten vaccineren.
De lezeressen kregen ook een brief waarin hen werd aangeraden zich te laten vaccineren. De krant bevatte ook een advertentie voor GlaxoSmithKline, niet toevallig de producent van één van de twee vaccins die in België op de markt zijn........
Paardje_13 schreef:ik zou graag eens wat horen van mensen die er wel problemen mee gekregen hebben, pa geloofd natuurlijk de krant en de radio weer, mijn moeder vertrouwt mij meer gelukkig
angelax schreef:Ik haal de prikken ook !
in de krant ( dagblad van het noorden) stond een heeel groot artikel erover. en de dokters etc zeggen allemaal dat die bijwerkingen niet kloppen, dat dat niet gebeurt. en als het wel waar zou zijn zouden ze heus die prikken niet geven.
_Question schreef:Ik ga hem niet halen. Dit omdat ik vind dat het niet genoeg is uitgezocht of het geen schadelijke gevolgen kan hebben voor de toekomst.
Paardje_13 schreef:net op het jeugdjournaal (jaa dat moet ik kijken voor school:P) liepen ze weer te roepen dat het allemaal zo veilig is, en dat je er niks van kan krijgen en dat er nog niks slechts mee is gebeurt.
neuh, er zijn alleen maar mensen verlamd aangeraakt, en aan dood gegaan, maar verder is het reuze safe allemaal
xannemijn schreef:haha, Hheb jij klachten gehad of helemaal niets?
BraveSpots schreef:xannemijn schreef:haha, Hheb jij klachten gehad of helemaal niets?
Helemaal niks, en de mensen die ik ken hetzelfde.
Ik snap dat men kritisch kijkt naar bepaalde vaccins, daar is niks mis mee, maar staan roepen dat je ieder moment ervan kan dood gaan is imo toch wel wat te ver.
Iemand ooit al eens de bijsluiter van bv de pil doorgelezen? Daar kan je ook vanalles van krijgen hoor, alleen is dat gewoon heel heel erg zeldzaam.