[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:56

Denk dat ik hem niet zou laten zetten als die niet de intentie heeft om af te tekenen :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:56

heeft niets met de klem te maken maar alleen maar met de piercer :') maar die discussie ga ik verder niet aan.
@ hermelijn durf niet te zeggen of je het staafje er makkelijk uitkrijgt, maar wie niet waagt wie niet wint, en idd als hij er uit is zou ik hem spoelen met zeezout.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:58

Haha ja maar niet dat ik straks met de piercing er half uit zit en em niet meer verder krijg :P Moet ik wel gaan zoeken naar zeezout...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:10

Ik heb mijn sternum er ook zelf uitgehaald en daarna gedoucht met unicura... Ik heb gewoon mijn vel soort van samengepakt en er over heen geschoven! Gewoon net als iedere andere piercing eigenlijk alleen heeft deze een bochtje... Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat ie er straks maar half uit is en je em niet verder krijgt want het eerste begin is juist het lastigste :D

pharagirlke schreef:
Denk dat ik hem niet zou laten zetten als die niet de intentie heeft om af te tekenen :=

Ag als je 16 bent en je je eerste piercing gaat laten zetten kun je soms best naief zijn :+

xDramaQueen schreef:
heeft niets met de klem te maken maar alleen maar met de piercer

Hoor je mij dat dan zeggen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:11

Op mijn 16 had k hem dan ook niet laten zetten :o Had me toen al ruim geïnformeerd :o

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:13

Ikke niet. In die tijd was internet een grote onbekende en alles wat ik hoorde van piercings was in de shop waar we waren :+ Tsjah dat heb je hier op het platteland :7

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:14

Ik lees hier heel veel over unicura en andere ontsmettende middelen. Wanneer gebruiken jullie die? Want het is zeer onverstandig deze producten tijdens het genezingsproces te gebruiken....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:15

Unicura ontsmet bij mijn weten niet.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:16

Unicura wordt door de meeste piercingshops aangeraden.

Waar je mee moet uitkijken is alcohol en sterilon.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:18

Unicura is desinfecterend...

Die middelen vernietigen ook de goede bactiriën en cellen die de wond helpen genezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:21

Vooral enkel water op doen zodat als er vuil in zit, dat niet degelijk schoongemaakt word :(:) Benieuwd hoe snel je dan met ontstekingen zit.

Unicura is erg mild.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:24

pharagirlke schreef:
Vooral enkel water op doen zodat als er vuil in zit, dat niet degelijk schoongemaakt word :(:) Benieuwd hoe snel je dan met ontstekingen zit.

Unicura is erg mild.

Ik heb precies gedaan wat m'n piercer zei, spoelen met water. Hij is perfect genezen en ook nog eens ontzettend snel :)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:25

Hij is eruit :+ Ik mis em nu al *snif.

Ging wonderbaarlijk makkelijk. Het moeilijkste en pijnlijkste was om de balletjes eraf te krijgen :+ Een van de schroefdraadjes was kapot gegaan ofzo, dus uiteindelijk maar het andere balletje eraf gehaald. Maar van het uithalen zelf merkte ik niks, haha. Net wel even snel met sterilon schoongemaakt en daarna met zeezout gespoeld.

Zou het handig zijn om vannacht een pleister erover te doen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:27

unicura is zonder zeep... En ph neutraal en daarom zo goed voor piercings...

saaraah schreef:
Hij is perfect genezen en ook nog eens ontzettend snel

Wat voor piercing had je dan?

Hermelijn schreef:
Zou het handig zijn om vannacht een pleister erover te doen?

Wondjes moeten kunnen ademen... Zolang er geen rare dingen uitkomen zou ik er geen pleister op doen!

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:29

Ik heb m nog steeds. Wassen met zeep doe ik sowieso niet, slecht voor de huid. Spoelen met water is mij verteld en niet door zomaar iemand, dus dan doe ik wat hij zegt :)

Ik heb een VCH.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:35

Naar mijn idee ligt het er ook aan waar die piercing zit ;)
En wat vind je perfect en snel genezen?
Bij mijn navel en tong en dermal had ik ook nergens last van... Maar of dat snel en perfect was?
Mijn tepel geneest trouwens nog lang niet als het aan mijn vriend ligt |o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:37

saaraah schreef:
pharagirlke schreef:

Unicura is erg mild.

Ik heb precies gedaan wat m'n piercer zei, spoelen met water. Hij is perfect genezen en ook nog eens ontzettend snel :)

En er zijn mensen die er 80% alcohol op gooien en die genezen ook perfect en snel :+ Hangt ook nog eens van je piercing af. (plaats)

VCH's staan er bij mijn weten sowieso om bekent dat ze vrij snel genezen? (in tegenstelling tot bv navelpiercings, sternums enz)
Gezien je vagina een vrij steriele omgeving is....

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:40

Bepaalde piercings down under genezen idd redelijk snel.Daar staat voor de genezing meestal een paar weken voor.Een navelpiercing heeft al snel een half jaar nodig...nogal wiedes natuurlijk dat ie snel genezen is :)

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:41

Nu ja, het viel me gewoon op dat er zo snel naar de desinfectie en ontsmettende middelen word gegrepen. Niet alleen hier, op andere fora ook. Terwijl water perfect reinigend is en je lichaam ontzettend veel zelf kan oplossen :) Het is geen aanval of zo.

@Marlies: Na drie dagen was hij totaal niet meer gevoelig, niet gezwollen, niet ontstoken niks. Maar het kan inderdaad per persoon verschillen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:43

Zoals we al zeiden: bepaalde piercings down under genezen gewoon veel sneller en makkelijker dan andere. Moet je dus ook minder aan doen. Piercings met een langere genezingstijd kunnen gerust af en toe iets alla unicura gebruiken... Denk niet dat veel mensen hun navelpiercing "redden" zonder unicura.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:44

Dat je piercing na 3 dagen niet meer gevoelig is of gezwollen is, wil niet zeggen dat je piercing genezen is. ;)

Mijn piercings genezen ook redelijk snel...m'n conch daarin tegen heeft wel een maand of 8 nodig gehad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:45

Kan me niet herinneren dat navel of labret gevoelig geweest is eerlijk gezegd :=

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:45

Ik vraag het alleen maar. Dit omdat mijn piercer me vertelde dat het genezingsproces vertraagt als er teveel met middeltjes geprutst word.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:46

Mijn lippiercing was niet echt gevoelig...alleen het eten was in het begin een ramp..dat plaatje bleef steeds achter m'n tanden hangen :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:48

saaraah schreef:
Ik heb m nog steeds. Wassen met zeep doe ik sowieso niet, slecht voor de huid. Spoelen met water is mij verteld en niet door zomaar iemand, dus dan doe ik wat hij zegt :)

Ik heb een VCH.

duh :D die mag je ook echt niet met zeep wassen, heb je zo een schimmelinfectie zitten, jeukt lekker :D unicura moet je toch echt wel voor de overige piercings gebruiken hoor :j maar intiem geen geintjes en idd gewoon water :j ik gebruik ook geen lacatacyd.