Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:59

maar dan bestaat je avond eten uit?
je eet dan bv geen pasta, aardappels, etc? dat is volgens mij ook neit goed.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:03

ik vind atkins verre van verantwoord over komen zou er zelf nooit aan beginnen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:04

Nee geen aardappelen en pasta,ik eet groente en vlees, bv biefstuk of suddervlees en soms kippensoep erbij.Ook eet ik kwark na met Atkins musley.Ook maak ik wel eens vlees op een stokje met ui en paprika.Straks eet ik een paar bitterballen,omdat het weekend is.Als we friet eten weeg ik het af ik eet dan 100 gram.Ik eet verantwoord,en eet niet al het vet wat je wel mag eten bij Atkins.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:05

maar je avond eten bestaat dan uit, alleen vlees en groente dus?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:00

hoii! ben ik ook weer :P

gister pizza, vandaag pannekoeken :=
maargoed, heb verder gezond gegeten, dus mag wel een keer :P !

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 03:43

Kom net terug van avondje Scheveningen.
Was erg gezellig, maar niet goed voor de lijn, haha.

Heerlijk uit eten geweest, eerst lekker tomatensoep en toen een pasta gegeten met groente, maar zat al zo snel vol..

Daarna naar de bios, met natuurlijk drankje en chocolaatje bij..

Naja, ik heb er van genoten! Haha. Af en toe zo'n dagje is niet erg.
Net zo ongeveer ingevuld op caloriechecker, maar komt op 1730 calorien voor vandaag. Wel veel, maar had eigenlijk nog erger verwacht.
Morgen weer fris verder!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:45

Ja vlees en groente.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:40

Alleen vlees en groente eten is niet gezond voor je. Hiermee zorg je juist dat je straks gaat jojo-en. Je lichaam heeft koolhydraten nodig en door die weg te laten pakt je lichaam andere reserves (vet, spieren). Wel lekker dus als je wilt afvallen. Maar wat als je straks weer normaal wilt eten? Dan slaat je lichaam als een gek al die koolhydraten weer op met als gevolg...... Je hele leven Atkins doen is ook niet goed. Je verteringsstelsel is ingericht op oa een aantal koolhydraten.

De beste manier is gewoon zoals de meeste mensen het hier doen: Regelmatig, gezond/verantwoord eten en bewegen. Dit houd je het langste vol en wanneer je jezelf daarin een bepaald ritme aanleert kun je het je leven lang volhouden en zul je ook niet weer gaan jojo-en.

Petje af voor iedereen die bezig is!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:51

Oeehh slechte week gehad :=
Jarig geweest en gisteren uit eten; 3 ons erbij :oo Nouja, ik heb wel genoten van de gezelligheid! ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:13

ik kan ook echt niet zonder aardappeltjes en pasta.
wel minderen, maar niet zonder.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:14

Zow de eerste week is bijna achter de rug heb geen last meer van ee slap gevoel en niet echt ziek meer. Vanaf morgen weer lekker met de honden een eind wandelen en met paard trainen :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:22

Pff gister echt een hele slechte avond. Had echt een vreetbui. K moest oppassen en ze halen dan altijd pizza voor me. Maargoed, heb 1 en 1/4 pizza op. :o (Oppaskindje kon geen hele op en ik had echt nog trek..) Toen nog yoghurtje, daarna 2 glazen koude chocomel en 2 stroopwafels. := De rest van de dag gister wel normaal gegeten.

Vandaag gewerkt (= weinig tijd voor eten) dus alleen ontbeten en 2 boterhammen tussen de middag (met tonijn). Vriendlief gaat zo patat eten (zou eig. op werk eten) en ik moet nog even kijken, misschien gewoon ommeletje ofzo.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:56

In fase 4 mag ik gewoon alles eten tot een bepaalde hoogte, je doet het in fases zo dat je niet gaan jo jo en.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:56

Gisteravond is het ook goed gegaan op de verjaardag. Hapjes genomen met rauwe ham en ei :D ipv kaas.

Vandaag iets minder. Voel me niet zo lekker, vanmiddag nog wedstrijd gehad. 5 crackers op verder niet ;( ben nu spagettie aan het maken en dat geloof ik dat ik lekker in bad ga en vroeg onder de wol :Z

littlemouseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:58

Het weekend was weer eens lastig, maar ik heb me redelijk in kunnen houden.
Zaterdag heeeeeel lang in de kou bij gestaan (dan verbrand je toch ook calorien ?? ;-)). De hoefsmid kwam mijn shetlander beslaan, en met die minihoefjes en ijzertjes is dat natuurlijk altijd nogal een gepriegel. En met -2 daarbij staan wachten is niet zo heel lekker. Toen was ik voor het eerst wel even blij dat ik toch een redelijke vetlaag heb ;-)

Daarna nog ff gewandeld met alle paarden, met die bevroren grond is er weinig anders mogelijk. De paarden vinden het wel prima geloof ik. Ze komen toch nog even buiten de wei en mijn moeder is nooit te beroerd om even appels & wortels te komen geven als ze bij de achterdeur staan (en dat weten ze precies). En al dat gewandel is natuurlijk wel goed voor mijn conditie.

Gisteren nog een uurtje op de wii fit gestaan. Ik was verbaasd over mezelf dat ik 20 minuten kon joggen. Dat had ik niet verwacht. Ook nog even wat buikspieroefeningen en alle yoga oefeningen gedaan. Ik heb nu wel gigantische spierpijn, dus vandaag maar even wat minder proberen te lachen. want dat is behoorlijk pijnlijk

Maar al met al, aan het eind van de dag nog ff gewogen en toch weer een halve kilo kwijt. Woohoo! :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:48

Jongens, géén moppen tappen op dit forum hoor; dan doet zeer bij de ietwat te fanatieke littlemouse :D

littlemouseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:14

Mijn collega's vinden het geweldig als ik begin te lachen en dan tegelijkertijd "Auw,auw" begin te piepen.

Ik voel me vandaag opeens een heel stuk ouder dan dat ik daadwerkelijk ben...en vanavond weer op de wii helaas. Ik denk dat ik de yoga en de buikspierofeningen maar even oversla :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:29

Hahah Littlemouse, flink wat spierpijn dus. :D Goed teken!! Hard gewerkt haha.

Nou ik moet vandaag ook weer goed m'n best doen.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:44

Ben er ook weer. Een rustig weekend gehad. Ging wel redelijk goed. Alleen zit sinds zaterdagmiddag met een urinewegontsteking (blaasontstekung, maar dan zit het hoger) Dus weinig gesport.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:24

Ik heb het boek binnen, ga me er binnenkort in verdiepen, het eerste wat ik dacht bij het lezen van de dieten achter in, wow, dat is veel!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:41

In de voorjaars vakantie gaan we 5 dagen weg maar de weegschaal neem ik mee,we gaan uit eten maar ik weet precies wat ik mag eten.Dus hopen maar dat ik niet aan kom,al ga ik wel iedere dag zwemmen daar dus dat scheelt.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:46

Het is bij mij gelukkig nog niet zo erg dat ik geen 5 dagen zonder weegschaal kan :+ . Lekker genieten van je vakantie joh! Dat kan ook op een verantwoorde manier.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:47

Ik hou het graag een beetje bij.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:49

oei, vandaag was echt een hele slechte dag :=
mac kroket gehaald, en beetje veel pepermunt ballen van king gegeten := , maar vanavond wel een uur bodysteppen :D !

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:25

Dit topic blijf ik even volgen!
Ik volg een beetje mijn eigen dieet.. van alles wat.. beetje sonja beetje dit en beetje dat. Ik lust niet veel dingen dus dan maar van alles wat nemen. Voor mezelf moet ik ook gewoon meer bewegen.