Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:12

Sin schreef:
mirena = hormonen, daar was ik net voor gestopt

Haha oke. Ik ben gestopt met de pil omdat hij voor mij toch niet werkte hoe het moest, en ik heb eigenlijk alleen maar gebruikte om mn menstruatie te regelen. Daarom kies ik nu voor de mirena. Wel zitten daar minder hormonen in als de pil, dus scheelt het altijd iets :=

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:41

chantalvdv schreef:
Sin schreef:
mirena = hormonen, daar was ik net voor gestopt

Haha oke. Ik ben gestopt met de pil omdat hij voor mij toch niet werkte hoe het moest, en ik heb eigenlijk alleen maar gebruikte om mn menstruatie te regelen. Daarom kies ik nu voor de mirena. Wel zitten daar minder hormonen in als de pil, dus scheelt het altijd iets :=

Ah oke, ja dat is inderdaad weer helemaal een ander verhaal.
't werkt bij iedere vrouw toch wel een pak anders he! Gelukkig maar, anders waren we allemaal op dezelfde dag chagrijnig :D

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:43

De minera zit er nu iets meer als 2 uur in en het stelde echt helemaal niets voor! Was in 5 minuutjes gepiept.
Allereerst zetten ze met de eendebek de boel een beetje open zodat ze de baarmoedermond kunnen zien. Vervolgens werd alles ontsmet, en dat vond ik nog het vervelendste van allemaal. Ze ontsmetten je vagina en de baarmoedermond en die jodium geeft dan een beetje een licht brandend of schijnend gevoel. Toen gebruikte ze een instrument om me baarmoedermond opzij te trekken zodat deze wat verder open stond, daar voelde ik niets van. Daarna ging ze me baarmoeder 'opmeten' wat er eigenlijk op neerkomt dat ze een dunne staaf naar binnen schuiven en kijken hoever die de baarmoeder in gaat. Dat gaf een kramp maar was gelijk voorbij. En toen kon de minera erin. Gebeurde op dezelfde manier als die staaf alleen was de kramp iets sterker. Toen was het klaar! De pijn was echt vergelijkbaar met een kramp zoals iedere vrouw die wel eens heeft gehad. Durf het voor mezelf niet eens echt pijn te noemen. Ik denk dat ik die krampen kreeg omdat ze beide keren me baarmoederwand aanraakte.
Heb er ook nog geen last van gehad. Het gevoel dat ik nu in me onderbuik heb is een beetje alsof de tampon niet helemaal lekker zit, een beetje een harde onderbuik.
Gister allemaal horrorverhalen gelezen op het internet en het viel echt duizend keer mee bij mij.
Ben zo blij dat ik dit heb gedaan! 5 jaar lang geen zorgen meer! :D

SassieSjaak

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:44

Ik voel me nog wat onwennig, zeker nu ik niets meer gebruik... tsja het is wel 10 jaar voor het slapen gaan een pilletje slikken hoor!!!

En ik hoop inderdaad dat ik me er beter door ga voelen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:46

Klinkt heel goed plagom!
Ik heb al wel een kindje,dus ik hoop dat het bij mij wel mee zal vallen dan.
Bovendien heb ik al verschijdene inwendige onderzoeken moeten ondergaan,dus ben er wel een soort van aan 'gewent' .
Stomme vraag misschien,maar heb je hem tijdens je menstruatie laten zetten? Dat schijnt beter te zijn,en ik moet dat wel doen.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:53

Ja, dat werd namelijk wel aangeraden. En ik had ook 2 ibuprofen 400mg genomen het halfuur daarvoor. Dus dat zal allicht iets gescheelt hebben.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:57

Ik ben in augustus gestopt met de pil. Dit is mij zeer goed bevallen, alleen ik was best wel zwaar ongesteld. In oktober met de nuvaring begonnen, maar half december zat ik helemaal onder puistjes (gezicht, nek, schouders, rug, borst) dus daar ben ik ook meegestopt. Het grote voordeel is wel dat ik sinds ik ben gestopt met de pil en de nuvaring al 6kg ben afgevallen zonder er moeite voor te hoeven doen.

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:10

Ik slik de pil ook , maar heb er helemaal geen last van . Ik ben op me 14e begonnen en heb alleen gemerkt dat me bekken wat breder zijn geworden ( lijkt me logisch op die leeftijd ) . Ik denk niet dat ik zou stoppen met de pil het bevalt me goed , ik word niet zwanger en kanker krijg je tegenwoordig al van spijkerbroeken.....

Nee doe mij de pil maar , ik heb geen zin in dat gepor in me *** :o

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:17

Flosje446 schreef:
Het grote voordeel is wel dat ik sinds ik ben gestopt met de pil en de nuvaring al 6kg ben afgevallen zonder er moeite voor te hoeven doen.

Oeh, die bijwerking wil ik ook wel! :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:04

Nou,ik ben nu een maand pil-loos en ben van 65kg naar 61kg gegaan :)
En zo te voelen ga ik binnen een paar dagen menstrueren,want ik heb een ongelofelijke zin in zoetigheid :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:06

claudia_lady schreef:
Ik slik de pil ook , maar heb er helemaal geen last van . Ik ben op me 14e begonnen en heb alleen gemerkt dat me bekken wat breder zijn geworden ( lijkt me logisch op die leeftijd ) . Ik denk niet dat ik zou stoppen met de pil het bevalt me goed , ik word niet zwanger en kanker krijg je tegenwoordig al van spijkerbroeken.....

Nee doe mij de pil maar , ik heb geen zin in dat gepor in me *** :o

Ja,dat dik gedrukte dacht ik ook altijd _O-
*kijkt om naar dochtertje* :D

Enne,niet aanvallend bedoelt hoor,maar waarom kom je dat melden?
Dit topic gaat over mensen die NIET aan de pil zijn,niet over mensen die wél tevreden zijn met de pil ;)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:12

Ik zit er ook over te denken om te stoppen met de pil...
Lekker al die hormonen uit je lijf en toen ik de pil ben gaan gebruiken ben ik ook flink aangekomen... :o

Maar de enige reden dat ik nog niet durf is omdat iknog niet zwanger wil raken...

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:48

Ik bedoel dat ik niet zwanger word terwijl ik de pil slik ( daar vertrouw ik tenminste op) . Ik vertel dat omdat het hier net lijkt of de pil echt vrezelijk is ( het maakt je dik , stemmingswisselingen) Maar wat als nou iemand dit leest die aan de pil wil , dan lijkt het net of de pil echt word verafschuwd...Ik wil gewoon even zeggen dat niet iedereen ontevreden is over de pil .
De pil heeft heel veel voordelen ( waarom ben jij er anders mee begonnnen ??)

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:22

@claudia lady; ik ben ook nooit ontevreden geweest over de pil. En waarom ik er ooit aan begonnen ben? Tsja, 8 jaar geleden werd mij niets anders aangeboden en ik was op me 14e nog niet de consument die ik nu wel ben. Dus ik heb nooit verder gezocht naar andere producten. Ik hoorde zelfs pas over de nuvaring toen ik 18 was.
De enige reden waarom ik ben overgestapt op de spiraal is vanwege de grote hoeveelheid hormonen die in de pil zitten.
Die wil ik me lichaam uit hebben, ik wil gewoon 100% mezelf zijn.

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:26

Plagom:Kijk jij bent dus eigenlijk wel tevreden over de pil , maar je hebt iets beters gevonden , iets wat meer bij je past ...
Dat bedoel ik het verschild per persoon .

Sorry dat ik het topic even verstoorde ..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:36

@ plagom: Klinkt helemaal super!! Ik denk dat ik er ook voor ga (en van te voren ook 2 ibuutjes neem := )
Heb ook wel eens inwendig onderzoek gehad, en daar eigenlijk amper last van gehad. Als het daarmee te vergelijken is dan s het niet prettig maar pijnlijk ook niet echt in dat geval ;)
Al is dat wel al weer 2 jaar geleden :=

Maar ik ga een deze dagen wel eens ff langs de HA om te kijken of ze hem hier ook zetten. Koperspiraaltje wil ik absoluut niet :n dan loop ik helemaal leeg met mn menstruatie := Tis nu al verschrikkelijk. Helaas ben ik er net weer van af, dus moet ik zowiezo weer een maand wachten. Hoop dat het een beetje snel kan. Loop al 3 maanden met die gedachte, maar eigenlijk nog steeds niet de stap gezet om ervoor naar de HA te gaan :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:49

@Chantal: ik heb ook een Mirena gehad. Inmiddels is het 5 jaar geleden dat ik em heb laten zetten en het was wel wat pijnlijker dan normaal inwendig onderzoek. Nu had ik tijdens mijn menstruatie altijd ernstig last van krampen en drie keer raden: je kunt em het best tijdens je menstruatie laten zetten :+
Je kunt voor verdoving kiezen, althans, dat had ik. Maar ook dat was wel gevoelig. Ik denk dat het per persoon verschilt :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:56

claudia_lady schreef:
Ik bedoel dat ik niet zwanger word terwijl ik de pil slik ( daar vertrouw ik tenminste op) . Ik vertel dat omdat het hier net lijkt of de pil echt vrezelijk is ( het maakt je dik , stemmingswisselingen) Maar wat als nou iemand dit leest die aan de pil wil , dan lijkt het net of de pil echt word verafschuwd...Ik wil gewoon even zeggen dat niet iedereen ontevreden is over de pil .
De pil heeft heel veel voordelen ( waarom ben jij er anders mee begonnnen ??)

Ja,ik riep dat ook: ik wordt niet zwanger omdat ik de pil slik.
En tóch heb ik een echte dochter :D

En ja,soms (zeker in het begin van dit topic) wordt de pil echt verafschuwd ja.
Dat komt omdat er ook heel veel nadelen aanzitten,waar je echt ziek van kunt zijn.
Ik ben begonnen met de pil omdat mijn huisarts mij dat voorschreef,al wist ik niet waarom.(ik was 13.)
Nu ben ik 21 en moeder,door de pil heen.
Ik voel me niet meer goed bij al die hormonen,en zeker na mijn zwangerschap zijn de klachten nog heftiger geworden.

En als iemand dit leest die graag aan de pil wil,hoop ik inderdaad dat ze er goed over na gaat denken,en meerdere optie's afweegt...
De optie's die ik vroeger niet had,en die me een hoop ellende had kunnen besparen ;)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:17

Bij mij werkte de pil dus zoals ik zei ook niet hoe het moest.
Ik ben dus ook door de pil heen zwanger geworden. Terwijl ik de pil toch altijd strikt slikte :j
De reden voor mij dus om iets anders te gaan zoeken nu. Ik was de pil nu zat en zocht iets als voorbehoedsmiddel nu, en niet om allee mn menstruatie te regelen (wat ik dus nadat ik zwanger was geweest wel heb gedaan omdat hij verder toch niet werkte := )

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:22

sinds mijn vriendje het uit heeft gemaakt ben ik ook gestopt, ben wel van plan weer te gaan slikken als ik een nieuwe vriend krijg, maar ik hoor dat er zoveel troep in zit, en ik word super emotioneel van al die hormonen.
hebben jullie een tip voor een anticonceptie die niet in gebracht hoeft te worden, en geen hormonen bevat en wat geen condoom is? toen ik een test deed kwam er condoom uit maar ik vind dat niet zo fijn hihi :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:25

Tsja, ik ben dus wel iemand die veel last had van de pil. En die enorme hoeveelheid hormonen in je lichaam... eigenlijk kun je wel nagaan dat dat niet goed kan zijn.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:26

Nicky__ schreef:
sinds mijn vriendje het uit heeft gemaakt ben ik ook gestopt, ben wel van plan weer te gaan slikken als ik een nieuwe vriend krijg, maar ik hoor dat er zoveel troep in zit, en ik word super emotioneel van al die hormonen.
hebben jullie een tip voor een anticonceptie die niet in gebracht hoeft te worden, en geen hormonen bevat en wat geen condoom is? toen ik een test deed kwam er condoom uit maar ik vind dat niet zo fijn hihi :+

Welke test??

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:36

Hoe lang duurde het bij jullie voor jullie libido na stoppen van gebruik van hormonen terug was

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:39

@CS : ik ben nu een maand gestopt en het is nog niet op het oude :=
Ik heb ergens gelezen (maargoed,of dat waar is?)
Dat het tot 6 maanden kan duren voor alle hormonen uit je lichaam zijn...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:47

CarolShadow schreef:
Hoe lang duurde het bij jullie voor jullie libido na stoppen van gebruik van hormonen terug was

Ik moet toegeven dat die met de pil ook niet slecht was :=
Maar na 1 maand was hij bij mij nog wel wat gestegen :')