Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:51

iemand hier ervaring met ostheopatie?
Ik heb 2,5 jaar bij een chiropractor gelopen (waar ik ook nog een poos heb gewerkt), toen ging het met de migraine wel goed, maar zodra ik niet meer 1 a 2x per week behandeld werd, kwam het gewoon weer terug. Mn lichaam was zo "lui" geworden van al die behandelingen, dat mn spieren bijna niets meer zelf deden.

Fysio heeft me "opgegeven", die kon niets voor me betekenen en dacht dat het altijd wel zo vast in nek en rug zou blijven zitten en ze heeft me aangeraden om body balance of een yoga/pilates achtige les te gaan volgen.

Nu ga ik dus opzoek naar een andere oplossing voor mn rugproblemen, want die migraine heeft daar ook deels mee te maken, als ik vast zit in mn schouders, ga ik ook vastzetten in mn nek en dan is het wachten tot de ellende begint! Het zal niet al mn aanvallen voorkomen, maar als de aanvallen en de bijna dagelijkse "hoofdpijntjes" verminderd worden, zou dat natuurlijk al fijn zijn! Over de spanning in nek en schouders nog maar te zwijgen ;)

Maarja, wat voor behandelingen geven bij jullie verlichting? Is een ostheopaat interessant genoeg om langs te gaan, of zonde van het geld?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:31

Ik heb nog niet alles doorgelezen (en het wordt natuurlijk steeds meer ;)), maar ik ben bij een osteopaat geweest en het was zeker niet overbodig. Het eerste wat hij zei is dat ik compleet verkeerd ademde (en nog steeds betrap ik mezelf dat ik mijn adem overal bij in zit te houden)....dat daar de pijn in mijn rug vandaan kwam. Dat ik alles zelf vastzet. Daarbij zaten al mijn "vliezen" vast....oftewel, alle organen hebben vliezen om alles mooi langs elkaar te laten glijden en bij mij zaten die aan elkaar "vast" Dat heeft hij losgemaakt en ook nog een deel in mijn nek heel zachtjes losgemaakt....vervolgens was mijn migraine beter, zelfs ondanks de pil....helaas moet ik me verder ook wel gedragen want anders werkt het nog niet....da's veel moeilijker ;)

Nee hoor...als je een goeie kan vinden....overigens ben ik om een goeie te vinden de namen van ostheopaten gaan intypen in google om te kijken wat eruit kwam...zowiezo erg leuk om te doen :)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:25

blergh heb weeeer koppijn :(

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:06

Ik ben ook bij de osteopaat geweest, niet voor rugklachten, maar voor de hoofdpijn, maar heeft me helaas niks geholpen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:15

ik moet vanmiddag weer naar de fysio (voor nek en rugklachten) maar hoop eerlijk gezegd dat hij vandaag over afbouwen begint...ik vind in ieder geval dat dat nu wel mag na een dikke 1 1/2 jaar al bij hem te lopen (rug, toen onverwachts whiplash en later weer rug en nek)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:29

Ik loop nu bij een osteo, niet zozeer voor de clusters maar meer voor een heup die het mij belemmert op een paard te gaan zitten. Helaas lijkt hij daar nu net niks aan te kunnen doen, maar op andere gebieden lijkt het wel wat te helpen.
V oor mij is het geen wondermiddel, maar elk beetje verlichting is voor mij iets! Dus ik heb er zeker baat bij. Ik heb wel een erg kritische osteo, die elke keer goed kijkt o ik er nog wel baat bij heb, zodat ik er niet domweg geld in blijf steken terwijl er geen verbetering meer in zit.

@ lammie: Misschien kan je zelf eens aankaarten dat je wel zou willen afbouwen? Mijn moeder liep ook al heel lang bij een ysio, en die begon ook nooit over abouwen. Uiteindelijk bleek hij dat niet te doen, omdat hij dacht dat zíj dat niet wou!! Dus vandaar mijn tip. Kan me voorstellen dat je er na 1 1/2 jaar wel een keertje flauw van bent.....

edit: Sorry voor het ontbreken van de F... die toets wil niet zo best meer....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:40

En ik werk wakker met.... Surprise, surprise... Flinke hoofdpijn! Het zit vandaag echt weer vanuit mn schouders richting mn nek. Heb eerst maar eens 1000mg paracetamol genomen, maar tot nu toe werkt het niet echt. Alleen moet zo naar mn werk, dus twijfel of ik naar de imigran moet grijpen. Liefst zou ik gewoon lekker thuis blijven en in mn bedje kruipen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 12:02

@ lalidan, ik heb niet meteen zo'n hoge dosis gekregen he. Ik heb het eerst 2 maanden 50 mg smorgen en savonds (100mg totaal) en nu dus 150 mg totaal. Dus dat is wat jij ook slikt nu toch?

Op zich is het wel veel , maar als het werkt dan moet dat maar...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:14

Lalidan schreef:
Ik loop nu bij een osteo, niet zozeer voor de clusters maar meer voor een heup die het mij belemmert op een paard te gaan zitten. Helaas lijkt hij daar nu net niks aan te kunnen doen, maar op andere gebieden lijkt het wel wat te helpen.
V oor mij is het geen wondermiddel, maar elk beetje verlichting is voor mij iets! Dus ik heb er zeker baat bij. Ik heb wel een erg kritische osteo, die elke keer goed kijkt o ik er nog wel baat bij heb, zodat ik er niet domweg geld in blijf steken terwijl er geen verbetering meer in zit.

@ lammie: Misschien kan je zelf eens aankaarten dat je wel zou willen afbouwen? Mijn moeder liep ook al heel lang bij een ysio, en die begon ook nooit over abouwen. Uiteindelijk bleek hij dat niet te doen, omdat hij dacht dat zíj dat niet wou!! Dus vandaar mijn tip. Kan me voorstellen dat je er na 1 1/2 jaar wel een keertje flauw van bent.....

edit: Sorry voor het ontbreken van de F... die toets wil niet zo best meer....

ik heb het al wel een aantal keer aangekaart maar dan komt er iedere keer wel weer wat tussen waardoor het niet kon (door mijn rug gaan, nek overbelast enz.). Hij weet ook heel goed dat ik ervan af wil maar zegt dat ik eerst weer een periode "goed" moet zijn voordat we kunnen afbouwen (ga nu 1 keer in de week)...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:54

eroslover schreef:
@ lalidan, ik heb niet meteen zo'n hoge dosis gekregen he. Ik heb het eerst 2 maanden 50 mg smorgen en savonds (100mg totaal) en nu dus 150 mg totaal. Dus dat is wat jij ook slikt nu toch?

Ik ben begonnen met 100 mg per dag (opgebouwd met eerste week 25 mg, tweede week 50, derde week 75). dit zou de dosis blijven, tot dus nu bleek dat het niet genoeg is, en het nu dus opgehoogd is naar 150. Vandaar dat het mij opviel dat jij eigenlijk meteen op 150 mg begonnen bent. Maar begrijp dat je eerst toch ook 2 maanden 100 mg heb geslikt, dus had het toch anders begrepen dan het was. Om het even ingewikkeld te houden :=
Tja, inderdaad, als het werkt.... de migraine blijt er bij mij inderdaad wel netjes van weg, alleen voor de cluster lijkt het niet zoveel te doen helaas, vandaar nu de verhoging.
Helpt het bij jou?

Vervelend lammie, dat elke keer als je wilt abouwen/stoppen er weer iets tussen komt....!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 16:23

Nou het helpt nog niet helemaal , het verminderd wel echt.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:27

Lalidan schreef:
eroslover schreef:

Ik ben begonnen met 100 mg per dag (opgebouwd met eerste week 25 mg, tweede week 50, derde week 75). dit zou de dosis blijven, tot dus nu bleek dat het niet genoeg is, en het nu dus opgehoogd is naar 150. Vandaar dat het mij opviel dat jij eigenlijk meteen op 150 mg begonnen bent. Maar begrijp dat je eerst toch ook 2 maanden 100 mg heb geslikt, dus had het toch anders begrepen dan het was. Om het even ingewikkeld te houden :=
Tja, inderdaad, als het werkt.... de migraine blijt er bij mij inderdaad wel netjes van weg, alleen voor de cluster lijkt het niet zoveel te doen helaas, vandaar nu de verhoging.
Helpt het bij jou?

Vervelend lammie, dat elke keer als je wilt abouwen/stoppen er weer iets tussen komt....!

Ja dat is ook vervelend...maar nu ga ik ervoor dat er geen gekke dingen meer gebeuren...als alles ook even meewerkt...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:13

net terug van fysio...en je raad nooit wat hij zei...
ik mag nu over 3 weken terugkomen en als het dan nog zo gaat als nu dan hoef ik niet meer terug te komen...eindelijk!!!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 18:57

Fijn!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:00

ja echt wel...hij had ook in zijn computer gezet: 8 april weer komen en dan STOP!!! (zo graag wil hij dus ook van mij af, haha)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:15

wat is het stil hier, gaat het goed moet iedereen?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 18:55

had koppijn vandaag , maar t gaat wel .

Vindt het hier ook stil

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:15

Gister liep ik op het randje van migraine, maar ben toen optijd gaan slapen en vandaag nergens meer last van. *even afkloppen*

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:55

met mij gaat alles nog steeds goed...gelukkig...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:58

Hm heb nog steeds geen groene kauwgom genomen en nog steeds na 2 maanden geen Migraine aanval gehad.

Jammer wat vond het wel lekker smaken het kauwgom maar ik kies mij gezond eerst.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:04

Tja, op en af, as usual. Ben nu Maxalt aan het testen voor het lichtere werk :D .

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:08

Goh, als het hier allemaal zo goed gaat, is er dan iemand die toevallig een nachtje mijn hoofd over wil nemen?? :P
hier dus niet zo denderend, helaas. Medicijnen (behalve om de aanvallen te stoppen) doen niet zo veel, dus het gaat hier beetje achter elkaar door. Ik functioneer wel, maar slaap erg weinig uren per nacht.... en overdag ook zo'n 2 aanvallen. Ik kan ze wel steeds stoppen, maar het blijft erg vervelend.
Maar wel fijn te horen dat het bij de rest van jullie wel redelijk rustig is momenteel!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:21

Lalidan, sterkte dan maar! :(:)

Ik heb wel af en toe migraine of het begin er van, maar ik heb besloten dat ik dan gewoon imigran slik en desnoods blijf slikken tot het weer over is. Dat heeft al een paar keer goed gewerkt de afgelopen tijd, dus ik zorg nu gewoon voor een flinke voorraad medicatie en maak me er minder druk om.
En wonderwel gaat het nu ook best goed (even afkloppen natuurlijk ;) ).

Voor iedereen die nu hoofdpijn heeft, beterschap!
Ik merk trouwens ook dat ik weer beter in een ritme kom nu het s morgens al wat licht is als ik wakker moet worden. In de winter word ik echt nog in een coma wakker, nu hoor ik de vogels fluiten en word langzaam wakker. De dag begint zo ook beter en met dus minder kans op hoofdpijn. Herkenbaar?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:27

Jep, heb ik ook Simodi!

Ook van mij sterkte Lalidan... Hoop echt dat je snel iets vind waardoor het bij jou ook beter gaat!

Heeft iemand trouwens goede tips om je nek en schouders los te krijgen? Niet bij fysio of chiropractor oid, maar gewoon oefeningen die je zelf thuis kan doen? Ik ben nu namelijk wat gespannen (vriend en ik zijn op huizenjacht en hebben een huis gevonden waar we een bod op willen doen en dat vind ik errug spannend allemaal) en ik zit om de haveklap vast, waardoor de migraine echt heel erg op de loer ligt...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 08:58

Bedankt allemaal!

@ Joyce: Je zou eens een keer naar een hypnotherapeut kunnen gaan en je situatie uitleggen. DIe kan dan ontspanningsoeneningen met je doen, die hij opneemt op een bandje, zodat je ze thuis na kan doen. Heel vreemd, maar ik heb thuis zo'n 'hypnosebandje' en bij mij werkt het wel. VOoral omdat het specifiek op jou toegspitst is. Maar dan zou je dus eenmalig naar zou iemand toe moeten. Door de algehele, diepe ontspanning ontspant werkelijk alles, niet alleen je nek en schouders, maar alle spanning vloeit uit je lichaam weg.

Verder, tja, heb je een bad? Lekker een uurtje voor jezelf nemen, gezichtsmaskertje, haarmaskertje, muziekje erbij. Kan eventueel ook met een douche, ik doe het hier ook weleens, maar met een bad is het fijner. Wel even alle storende factoren (waaronder je partner best weleens zou kunnen vallen, denk aan geluiden enzo) de deur uitsturen ;).Telefoon uit, computer uit, even uurtje niks. Eveneens niet specifiek voor nek en schouders, meer voor de algehele spanning.

Verder is ontspanning voor mij een uurtje fluiten (dwarsfluit), maar daar heb jij natuurlijk niks aan. Bovendien is het niet echt denderend voor nek en schouders.

Specifiek voor nek en schouders: Rondjes draaien met je schouders, rustig je nek heen en weer draaien, warmte erin, maar las bij mij de boel vast zit, zit de boel vast en krijg ik het zelf eigenlijk niet los met oefenen, behalve met echt ontspannen gaan liggen.....

Spannend, een huis kopen!! Succes er mee!!!