Migraine en de oorzaak..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elianna_

Re: Migraine en de oorzaak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:16

Bij mij komt migraine door stress en door oververmoeidheid.
Ik heb 'gewone' migraine. Dus niet migraine in combinatie met misselijkheid/braken.
Ik merk snel dat ik slecht heb geslapen, want dan heb ik de volgende dag enorme last van hoofdpijn.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:19

ik heb ook sinds 5 jaar geleden micraine,
en bij mij is indd ook de oorzaak chocola eet dus gewoon helemaal geen chocola meer. ben er mee gestopt want werd indd ook helemaal gek van de pijn
eerste jaar toen ik nog chocola at , had ik het paar keer in de week een dag en nu sinds ik geen chocola eet, heb ik het soms alleen als ik heel veel stress heb of indd met weersveranderingen.
maar zeker niet meer zo vaak heb zelfs 1 heel jaar er geen last van gehad echt heerlijk
heb er indd ook wel medicijnen voor.

ik heb ook dat ik met 1 oog niks meer zie en 1 arm/hand niet meer voel en gaat tintelen.
en moet altijd overgeven en in hele donkere kamer liggen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:52

dees_daan schreef:
oke, dan heb jij weer andere bijwerkingen dan ik, ik word suf, en krijg dus een zwaar gevoel in mijn kaken.
'gelukkig' heeft mijn moeder het ook, dus het vrij snel duidelijk dat ik het ook had, hoe lang heb je er mee door gelopen dan?

De eerste tekenen van hoofdpijn ipv menstruatie zijn begonnen toen ik het spiraaltje kreeg. Dat was nog in eerste instantie wel leefbaar, maar met de jaren verergerde het steeds meer en was ik echt uitgeschakeld. Pas 4 jaar later is echt de diagnose migraine gesteld en heb ik de Imigran gekregen van m'n huisarts.

Dat suf heb ik zowiezo wel, net alsof je een meter boven de grond leeft en alles zich in vertraagd tempo afspeelt. Heb het idee dat dat ook gewoon bij de migraine aanval zelf hoort, alsof je lichaam in een lagere versnelling gaat en al z'n energie gebruikt om de aanval de kunnen bestrijden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:20

Op m'n 13e leeftijd volgens mij, is bij mij Migraine begonnen..
Ze wisten eerst niet wat het was, want ik lag knockout bij m'n oma in huis.
En later thuis, durfde ik niet meer de trap op, omdat ik 't gevoel had dat ik geen trap kon lopen..
Ik ben toch nog boven gekomen, ik kreeg last van m'n armen (gevoelloos)
En werd steeds erger, met tintelingen in m'n mond, en daarna overgeven.
Er hoefde maar 1 hard geluidje te zijn, en ik zat al beneden in de badkamer.

Een paar jaar geleden heb ik medicijnen gekregen.. Wat ik steeds weer moest afbouwen.
Heb het zo'n 2 jaar geslikt en daarna afgebouwt met een halfpilletje.
Daarna ben ik der mee gestopt, en ik heb dan de Imigran Ftab 50 gekregen als ik voelde dat ik
ernstige hoofdpijn kreeg.

Maar omdat ik die medicijnen niet meer slik, heb ik nu zo'n 2-4 aanvallen per jaar.
Dus het is wel versprijd door 1 jaar heen. Ik heb dit jaar nog maar 2 Migraine aanvallen gehad.
Best wel lekker!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:25

Duhelo schreef:
DebbieY schreef:
Aaah PRECIES wat ik ook heb! Echt heel erg is dat!
Wat voor vlekken krijgen jullie??

ik zie vlekken op een oog
op weekend oostende zag ik dus als ik voor me keek geen zijbeeld meer naar rechts (lekker, loop je op de avondmarkt tegegen iedereen op)
de laatste aanval op het werk zag ik links naast me niks meer (dat is vlak na de vlekken zeg maar)
de vlekken zijn gewoon zwart, stukken beeld die wegvallen, niet echt vlekken, maar ik zie niet goed meer ook, moeilijk om te beschrijven

Bij mij begint het met zwarte vlekken door mn zicht/beeld.. Het lijkt een beetje op een lage bloeddruk (die ik ook heb), het gevoel wat bijvoorbeeld ontstaat als je te snel op staat (dan zie je ook even een paar seconden niks meer). Snappen jullie wat ik bedoel? Dus gewoon storingen in mn zicht in de vorm van zwarte vlekken. Zoals Duhelo zegt; stukken beeld die wegvallen. Verder in de (eerste) aanval had ik hier trouwens geen last meer van, dit verdween. Bij die 2de aanval zat ik achter de computer (al een tijdje..) en ging ik ook de boven genoemde vlekken zien. Alleen toen dacht ik eerst dat ik al veel te lang op het beeldscherm aan het koekeloeren was (was serieus en geconsentreerd aan het werk). Clown
Maar toen werd het wegvallen van het beeld wel erg extreem (lees: zag de omtrek van de computer nog wel maar dat was het dan ook, ook al probeerde ik nog zo hard het toch te lezen, dus ik zat erg vreemd te kijken..). Maar toen vrij vlot daarna ook mn spraakvermogen uitviel (woorden kwamen er zwaar vervormd uit en ik leek daardoor nogal te zitten bazelen, bla bla Tong uitsteken) kon ik het plaatsen en ben ik naar bed gegaan! Vork

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:57

Fijn als je weet waar je migraine vandaan komt.
Ik heb er gelukkig maar heel af en toe last van en ik weet tot nu toe nog altijd niet waar het vandaan komt.
Geloof me, ik heb vanalles geprobeerd en bijgehouden, maar ik zou het niet weten.
Laatst had ik weer een aanval, maar hij begon met gewone hoofdpijn, maar ging daarna over in zo'n aanval.
Leuk als je op school zit. Meestal helpt slapen en een medicijn innemen wel, maar dit keer dus niet Scheve mond

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:17

Bij mij valt altijd de linkerkant uit, dan kan ik wel blijven zwaaien met m'n hand voor m'n kop of ik nou nog Migraine heb of niet.
Maar ziet er altijd heel dom uit ROFL
Weet wel dat het heeeel poedersuiker is!

Rianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:31

Ik heb dus ook dat een deel van mijn gezichtsveld uitvalt... Ik heb er alleen nooit opgelet of het rechts of links is Tong uitsteken Bij mij zijn aanval nogal hevig met misselijkheid erbij. Vaak ben ik er wel 2/3 dagen zoet mee Boos! Ik heb van de huisarts zo'n imigran neusspray gekregen omdat pillen niet werken door mijn misselijkheid Tong uitsteken Verder probeer ik dan te slapen (lukt vaak niet)... Een voordeel is dat ik niet meer zoals vroeger(was 10 of 11 toen ik het voor het eerst kreeg) in paniek raak bij een aanval Knipoog Ik heb geen idee waar mijn migraine vandaan komt. Heb ook wel eens gehoord dat er een verband zit tussen hartpatienten en migraine en aangezien ik een hartritmestoornis heb... Van noten kan het iig niet zijn want die lust ik niet Tong uitsteken