door spin in arm gebeten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: door spin in arm gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:04

Lynske78 schreef:
Wij hebben hier ieder jaar rond deze tijd een verschrikkelijke (kruis)spinnenplaag(honderden webben). Ze hebben binnen een aantal uur een web gebouwd. Heb al verschillende keren als ik de honden ging uitlaten een web met spin in mijn gezicht gehad. Echt vaak. Ik kan nu alleen normaal door de achtertuin lopen als ik een bezem voor me houd en heen en weer beweeg. Maar ik ben nog nooit gebeten.

Dat is hier ook Ziek Vind t niet grappig meer, hoe kan ik deze beesten het beste bestrijden ? Whoosh!
En begin nou niet over hun nuttigheid please Haha!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:32

hier is inderdaad ook een hele plaag met die krengen.
vanmorgen zat er 1 in huis, hij hing zo dat ik de keuken niet in kon en hij kwam aan zijn web naar beneden, dus ik geef een gil, mijn vriend (die sliep nog half) komt overeind terwijl ik maar gilde waaaaah een spin haal hem weg, mijn vriend ziet dat hij omlaag komt dus springt uit bed, rent naar wc, haalt wcpapier, ondertussen was spin weer onderweg naar boven, maar vriendje was sneller Tong uitsteken

tja men vriend denkt ook, ik maak hem maar snel dood, want als ze geen lijk heeft gezien gaat ze de keuken niet meer in Clown

zo heeft hij een keer de hele bank moeten verschuiven, omdat de spin was gevallen en ik dus niet meer op de bank durfde te gaan zitten Bloos

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:37

Helaas heb ik een mietje van een vriend. Die durft de spinnen ook niet dood et maken... wat heb ik daar nou aan. Gestoord

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:51

...waar stofzuigers wel niet goed voor zijn Haha! ...
bij mij teminste haha..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:55

suus_toes schreef:
bij mij teminste haha..

Met een beetje pech kruipen ze daar zo weer uit, had ik tenminste een keer, had ik heel heldhaftig de griezel opgezogen, ongeveer kwartier later kwam ie weer naar buiten... Nagelbijten / Gniffelen
Heb toen maar heel heldhaftig de buurman geroepen Bloos Clown

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:31

manishdra schreef:
Helaas heb ik een mietje van een vriend. Die durft de spinnen ook niet dood et maken... wat heb ik daar nou aan. Gestoord

tja als er bij mij een dikke spin binnen zit en mijn vriend zou hem niet doodmaken zou ik instaat zijn om ergens anders te gaan slapen Bloos

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:39

wel oppassen met spinnen beten... Hier in NL zal het niet zo veel kwaad kunnen..
Ik ben in thailand gebeten door een spin met dit als effect
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6LL7UEUD.jpg
Hier was het al niet meer heel ernstig, en zaten er geen pusbulten meer op, in totaal had ik 9 van zulke schijven, dankzij 1 spin.
Door het gif in mn bloed werk elk wondje een heftige ontsteking....

na 2 weken ab, een week dag en nacht natverband en een week alleen overdag nat verband zag het er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJRB7QEK.jpg

Geloof me, geen pretje....
Ik ben trouwens gebeten door een zogenaamd voor mensen niet giftige spin... ik wil niet weten waar ik dan wel onder val Knipoog
dit was mijn belager (ja, een flinke jongen 0
http://www.waarwasik.net/fotos.php?foto ... 9#gallerij en dan even naar beneden scrollen....

Zoals jullie wel begrijpen ben ik nu als de dood voor spinnen...
Laatst bijgewerkt door Mri op 12-09-08 12:02, in het totaal 3 keer bewerkt

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:55

Zonnebloem schreef:
suus_toes schreef:
bij mij teminste haha..

Met een beetje pech kruipen ze daar zo weer uit, had ik tenminste een keer, had ik heel heldhaftig de griezel opgezogen, ongeveer kwartier later kwam ie weer naar buiten... Nagelbijten / Gniffelen
Heb toen maar heel heldhaftig de buurman geroepen Bloos Clown

of ze maken er van die eicoconen in.. Dan is het te hopen dat je zeer regelmatig de stofzuigerzak vervangt.

@Jaimy: in huis kan je wierook branden van sandelhout, op de 1 of andere manier kunnen ze daar niet tegen (helpt trouwens ook tegen muggen en vliegen) En bij Huis & Comfort (zo'n postorderbedrijf voor spulletjes voor huis en tuin) kan je een soort spray bestellen, die bestaat uit etherische oliën, die dus ook niet schadelijk is voor jezelf, kids en huisdieren. En die schijnt ook te helpen.
Laatst bijgewerkt door Marjolein84 op 12-09-08 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:59

Door de stofzuiger durf ik dus niet. Doodeng. Dan gaat dat beest dus door jou hand (waar jij de stofzuiger vast hebt) heen. Iel! Brrr!

*Krijgt gelijk kippevel bij het idee*

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:08

ma_rie_tje schreef:
Geloof me, geen pretje....
Ik ben trouwens gebeten door een zogenaamd voor mensen niet giftige spin... ik wil niet weten waar ik dan wel onder val Knipoog
dit was mijn belager (ja, een flinke jongen 0
http://www.waarwasik.net/fotos.php?foto ... 9#gallerij en dan even naar beneden scrollen....

Zoals jullie wel begrijpen ben ik nu als de dood voor spinnen...

*rent gillend weg

Dit topic is echt vrij traumatiserend. Nog niemand veranderd in Spiderman? Clown
Nu heb ik tenminste eindelijk eens een reden als mijn vader weer vraagt waarom ik toch bang ben voor spinnen. Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:10

ik heb na 3 maanden nog steeds de plekken op mn armen staan!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:10

Hoe kwam het dat hij je beet?

Die plekken waren echt gigantisch! Ach gut

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:25

Ik houd absoluut niet van spinnen . Maar sla ze nooit dood. Zo'n spin kan er ook niets aan doen dat hij er eng uitziet toch Clown. [+ Dat ik er niet van houd om een dode spin van de vloer/muur of wat dan ook te moeten schrapen Clown].

Iig, als je allergisch bent voor spinnen beten, had je dat waarscheinlijk allang gemerkt. (Dat kan dodelijk zijn).
Dat van de eitjes vind ik echt super goor. Nagelbijten / Gniffelen Echt *maag draait om*. Heb even naar de link gekeken met de kleine foto's, die van de hooiwagen (een daarvan dan) vind ik nog wel schattig. [Hooiwagentjes vind ik leuk Huilen van het lachen]. Verder vond ik ze vooral goor, sommige hadden op zich nog wel iets moois..

Knap dat je zo rustig kon blijven. Ik heb het laatst in de metro gehad, stapte in, viel dr een 'ding' van het plafond op mijn tas, van mijn tas weer op mijn been. Toen zag ik dat het een mega gore spin was. (Zo een met n dik achterlijf). Stond ik daar heel hystirisch iets van mijn been te vegen waarbij ik ook nog net niet in gillen uitbarste Huilen van het lachen. Werd super raar aangekeken door de mensen, want niemand zag dat het een spin was Clown.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:29

Ah, nou heb ik het bewijs waarom ik bang voor spinnen ben! Zie je wel dat die krengen gevaarlijk en eng zijn!

Getver, darkdreamer, ik snap heeeeeel goed dat je op zo'n moment even alles doet om dat ding maar van je af te krijgen!
Ik heb het weleens gehad bij mn bed.. toen wilde ik snachts mijn bedlampje aanklikken, en toen kreep ik midden in zo'n grote huisspin, die dus náást het knopje zat! Brrrrr...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:30

ik zit dit topic te lezen met kippenvel!!

Ik was al panisch voor spinnen zo erg dat..

ik liep met een vriendin op stal en zag op haar haar! een langpootspin, dus ik zeg droog 'hey, er zit een spin op je hoofd' waarop zei zegt 'Haal 'm is weg" nou eerst knallende ruzie.. IK HAAL ECHT DIE GRIEZEL NIET WEG.. tot dat ik letterlijk in tranen uitbarste van de angst..toen geloofde ze pas dat ik er echt bang voor was..

En vorig jaar gingen we doodleuk eten op het werk..wat denk je..wordt ik gebeten in de me nek..

NU moet ik er dus helemaal niks meer van hebben!!

Maar het gekke is bij mij dat ik vogelspinnen niet eng vind..

Zat op school en ging mijn angst overwinnen..ik na veel pijn en moeite dat beest op me hand.. conclusie..niet bang voor vogelspinnen maar als de dood voor andere spinnen!!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:38

Ow bah bah bah. Ik dacht ook dat die dingen niet door je huid heen konden bijten. Op vakantie ben ik belaagd door een hele grote spin. Ik was met mijn slaperige hoofd opweg naar de wc, rent dat beest opeens op mijn voeten af. Pff heb de hele wijk wakker gegild. Vreemde was dat die spin super agressief was, hij rende echt gericht op je voeten af, zelfs m'n pa vond hem eng.
Heb er ook 2 vogelspinnen gezien (ja in het wild om het zo maar te noemen) maar die zaten gewoon heel rustig en rende niet op je voeten af, stuk minder eng.

@lg, ik vind van die langpootspinnen en hooiwagens echt veel enger eigenlijk best maf aangezien ze minder gevaarlijk zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:46

Spirit schreef:
Hoe kwam het dat hij je beet?

Die plekken waren echt gigantisch! Ach gut

Ik liep in een hempje, met (giga) rugtas op mn rug, komen aan hij ons huisje, ik wil de tas op het bed leggen en wordt ineenkeer keihard in mn rechter onderarm gebeten.
Laat dus ineenkeer de tas op het bed vallen, en vriend lief heeft even snel een foto gemaakt van de spin

Ik houe r dus echt niet van. In mn slaapkamer moet ik ze ooke chn iet hebben. Op stal vind ik het prima dat ze er zitten en negeer ik ze gewoon * marietje loopt glashard door en kijkt de andere kant op*

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:08

DarkShines schreef:
rent dat beest opeens op mijn voeten af. Pff heb de hele wijk wakker gegild. Vreemde was dat die spin super agressief was, hij rende echt gericht op je voeten af, zelfs m'n pa vond hem eng.
@.

Was er daar dan niks bekend over agressieve spinnen? Wat was het er voor 1? (kan ik tenminste heel hard wegrennen als ik denk dat het er 1 is Koe )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:13

mijn moeder is panisch voor die spinnen die zo hard kunnen rennen en je bekant hoort lopen. Vork

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:16

hoe je ze vermoord:
een elektrische vliegenmepper waarvan je het voltage verhoogt. Bloos
dan doe je aan het eind van de steel nog een gedeelte met stroom. Duivel
en dan sleutel je er een bezemsteel aan vast. Haha!
als ie dan verder komt dan het eerste stroomgedeelte en het wil je aanvallen komt ie het 2e tegen, is ie nog dood! Vork

Hoe je het maakt? geen idee maar het idee is wel grappig. Vork

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:17

wat een walgelijk topic Misselijk

ik ben hier al panisch van een paar vlooien van mijn 3 katten.... ik krab me helemaal open Nors opkijken

ik maak trouwens mijn vriend altijd wakker voor spinnen.... hij vermoord ze maar mooi en dan doorspoelen! anders doe ik geen oog meer dicht!!!
das toch weer het nadeel dat stal + spin altijd samen gaan.....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:09

dat valt bij mij op stal eigenlijk nog wel mee....

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:15

Wij hebben hier de laatste tijd in huis veel van die grote, bruine spinnen. Ik vind ze echt walgelijk Nagelbijten / Gniffelen Mijn broer steekt ze meestal in de fik Huilen van het lachen

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:11

Zonnebloem schreef:
DarkShines schreef:
rent dat beest opeens op mijn voeten af. Pff heb de hele wijk wakker gegild. Vreemde was dat die spin super agressief was, hij rende echt gericht op je voeten af, zelfs m'n pa vond hem eng.
@.

Was er daar dan niks bekend over agressieve spinnen? Wat was het er voor 1? (kan ik tenminste heel hard wegrennen als ik denk dat het er 1 is Koe )

Ehm nee, wie zou er wat van moeten weten? Waren gewoon in een gehuurd huisje. Ben op het bed van m'n zus gesprongen, was een pijnlijke ervaring voor d'r Koe

Mijn huisdiertje: Afbeelding

Vogelspin (in het binnenland): Afbeelding

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:39

@ darkshines: Mooie foto van die vogelspin! Waar heb je die gemaakt?