mick75 schreef:Denk dat het toch heel belangrijk is om je goed te laten testen. Ik loop al vanaf dat ik kind was bij psychologen, en pas toen ik 30 was werd de diagnose Borderline gesteld, na talloze diagnoses gehad te hebben. Ik denk dat het redelijk klopt, ik voldoe ook aan alle "eisen", tot aan het (rand)psychotische aan toe af en toe en bij mij op dit moment heel sterk de dissociatie. De medicatie die ik heb helpt wel, ben een stuk rustiger en kan zelfs af en toe accepteren dat het niet gaat zoals ik wil (en dat is dus meestal). Merk het vooral aan (jawel) paarden. De driftkoppen waar ik vroeger direct naast lag kan ik nu redelijk rijden. Nog steeds niet met plezier, maar ik lig er in elk geval niet meer meteen naast en het is ook niet meer de hele tijd oorlog voeren met het paard.
Wel is het zeker dat veel "stoornissen" veel gelijkenissen hebben, en dat alleen zeer kundige personen de tests kunnen afnemen. En dat je tests altijd kunt manipuleren, maar dat is dus weer iets dat vooral mensen met borderline zullen doen (ervaring!!!). Maar ik kan je talloze tests laten zien die voor geen meter kloppen, alleen omdat ik er een bepaald stempel op wilde krijgen, en dat dus ook kreeg. Vooral om maar niet definitief afgekeurd te worden (helaas toch gebeurd).
Als je een serieus vermoeden hebt moet je je gewoon laten testen, en dan zo eerlijk mogelijk. Hoe minder je leest over dingen hoe beter, hoe eerlijker je kunt antwoorden. Als je nog geen 18 bent zal je daarmee moeten wachten tot je 18 bent, maar direct dan zo'n test aanvragen.
Mag ik trouwens vragen in welke regio je woont? Je mag altijd per PB antwoorden. Je mag ook vragen wat je wilt, per PB. Ik ga niet alles zomaar op internet gooien. Hoewel ik zuinig ben met informatie en zeker weet dat niemand mij hier persoonlijk kent. Maar mischien kan ik je van nuttige informatie voorzien. Oja, ik begin maandag met de VERS-training, om emoties beter onder controle te kunnen houden. Eens zien wat dat brengt, want ik zit op een punt dat ik er even geen zin meer in heb in al dat getherapie. Ook als je daar meer over wil weten mag je altijd PB'en. (geldt ook voor anderen die (denken dat?) ze borderline hebben, of daar serieuze interesse in hebben al dan niet beroepsmatig).
Maar de schaamte ben ik voorbij. Mischien dat dat komt door leeftijd, ik ben royaal de 30 gepasseerd. Ik ben er open over naar mijn omgeving, naar diegenen van wie ik denk dat het belangrijk is dat ze het weten. De rest komt er vanzelf wel achter dat ik gewoon niet makkelijk in de omgang ben.
Zoals ik al zei, mijn PB staat ALTIJD open voor mensen die serieus interesse hebben, of gewoon ervaringen willen delen. En daarvoor hoef je niet perse borderline te hebben:). Ben wel soms traag met reageren.
ik ga hier beter op in via pb